Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz narumon #300 üzenetére

    Igen, csak ma nem sok értékelhető anyag születik. Legalábbis egyelőre. Egyébként Dr. AIX saját 24/96-os felvételeit hallgatva (tehát az egyes hangszerek ilyen bitmélységűek és felbontásúak igizve, amiről Te beszélsz, már a keverés, ami okkal 32 bit, amúgy zéró értelme), szóval az ő saját flac-jai elképesztően szólnak.

    De mind CD-nél, mind LP-nél a dinamika sehol sincs tape forrás esetén (azaz LP esetén még szarabb is, CD esetén pedig legalább nem romlott).

    Az LP-nél további torzító tényező a RIAA korrekció, illetve nem tudom, kinek mennyire audiofil az, ha a mélyhangokat a kétoldali barázdáltság limitációja miatt mono-sítják, nekem annyira nem hangzik faszán ennek a puszta ténye sem.

    Marha jól szól az LP, én is szeretem, hangulata van, de a precíztől vajmi messze van és igen, az eredeti anyag, sőt, a ma fellelhető albumokból a büdös életben nem lesznek digitál felvételek már.

    Viszont amikor azt mondom, hogy a létező legjobban szeretném megőrizni a korabeli mesterszalagokról készített "scan"-t, akkor biztos, hogy nem LP ismétcsak a médium, hanem CD minimum, de inkább egy 24/96-os FLAC, vagy DSD ha nagyon analógul akarunk szólni. (A Beatles-nek meg pláne húzza oda valaki a loudness-t, kb. egy Creedence Clearwater-től lehet leállni ezzel, ebben egyetértek). Mondjuk egy Madonna - Substitute for Love-nak vagy Frozen-nek jól áll a "Loudness" vagy mondjuk úgy, mastering során odaadott mélyhang. Csak ne legyen eltúlozva. Az erősítőkön korábban volt megtalálható Loudness jobb implementációkban egy Fletcher-Munson korrekciót adott, ami még jó is, nem a klasszik fos mélykiemelést.

    Vinyl és freki: a legegyszerűbb flac-ig se megy fel. A mai online világban nem a CD-hez kell már mérni (csak eddig azért hoztam szóba, mert elképesztő, mennyi minden belefér amúgy). A legjobb CD esetében is egy upsampling és akkor lágy szűrő mehet akkor nagyobb frekinél indítva a DAC mögé, ennyi előnye van. De a sima 44.1kHz-es móka is tökjó.

    A fülünk nem változik úgy genetikailag, ami indokolna ennél többet a médiumra rögzítve, legalábbis a Sony-Philips szerint. :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #00137984

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #301 üzenetére

    A sztereó csatornák elkülönitését két különálló mono csatornára a Hi-Fi technikában több esetben is felhasználták. High-End előerősitők és mono végfokok, a monoblokk rendszerű sztereó erősitők több audiofil hangtechnikai eszközben már jól bizonyitottak. DAP és Hi-Res zenelejátszókban a csatornánkénti elkülönitett hangfeldolgozás és a balanced kimenet is nőveli a minőségérzetet. Megfelelő DAP és fejhallgató kell ami a balanced kimenetet használja és ezek megépitése nem mindig jól kivitelezett. Hangminőségre gyakorolt hatása megosztja a zanahallgatókat, de ezen nem kell meglepődni. :) Mainstream audió minőséget a CD-hez viszonyitják a legtöbben. Nekem a mintavételezés miatt ez nem állja meg a helyét... HDCD már a 2000-es években átlendült ezen a szinten (20bit és 48KHz), de a WMA audió zenék is jobbak voltak adott esetben (24bit és 48KHz/384kbps). Ezek között a zenék között elég jól hallható különbségek vannak.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #00137984 #302 üzenetére

    Nem biztos, hogy értem, miben releváns a hsz-ed első kétharmada, de akárhogy is csinálják mások, az audiofil világ (vagy sem) és úgy mennek-e (vagy sem), ... nálam minden full balanced és monoblokk felépítés... Lesz ... ha leépítkezek végre és végső helyükre kerülnek :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • narumon

    őstag

    válasz Dißnäëß #301 üzenetére

    Hogyne lenne? Én nem győzök új anyagokat venni. Ez csak ízlés kérdése. Nekem van kicsit több mint 1000 vinylem, 60-as évekből talán 1-2db, 70-esből picit több, de 80 utániak többségében a lemezeim és mivel folyamatosan veszem az újakat így az arány egyre jobban tolódik.
    A precízségben nem fogunk egyetérteni, pont frászt kap néha az ember, hogy arra a rohadt CD-re miért nem tudták úgy rávarázsolni a szaxofon hangját mint a vinylre. Vagy a nagybőgőét.
    A loudness war alatt nem a loudnesst kell érteni, hanem azt, hogy nézd meg egy modern CD-nek a waveformját. Az egész ki van csutkázva elejétől a végéig, minden hangszer fel van húzva mint az állat, így csak a zenét nem lehet élvezni.
    Hiába vagyunk modern online világban, alig érhető el valami nagyfelbontású anyagként :(
    A vinyl freki meg hogy a piskutába ne érné el a CD-ét? Egy tisztességes vinylre simán ráraknak 30khz+ anyagot. (Ne felejtsük a sokcsatornás vinyl is pont úgy működött, hogy 45khz hangokat is rávágták és azt szeparálták utána szét). Év végére meg itt a HD vinyl ami hagyományos lemezjátszókon ugyanúgy lejátszható, csak a gyártási folyamatba nyúltak bele, itt a kezdő barázdákon 100khz közeli felbontást ígérnek.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz narumon #304 üzenetére

    Szerintem Neked velük kellene beszélgetned, itt szépen le van írva (és le van írva, a szó mindkét értelmében) a vinyl, mint olyan. [link]

    Itt pedig a mítoszok dinamikáról, frekvenciákról. És ezek nem hülye srácok. [link]

    A vinyl nosztalgia és az is marad, kivéve, ha pottyannak még bele emberek, mint légy a tejbe, tudatlanságból.

    Ahogy az egyik hozzászóló nagyon klasszul említi, a vinyl mivel analóg, bármiféle enkódolás hiánya miatt nincs frekvencia korlátja. Ez így elméletben marhaszép, de alul ugye eleve mono-sítanak mindent, különben a sztereó jel nagy kilengése kétoldali barázdáltságba nem fér bele, átmegy a jel egy RIAA korrektoron is, másrészt "fent" meg már csak zaj van, a médium magas alapzaja, mondjuk egy digitál síri csendjéhez képest - és ugye a dinamikatartományt ami meghatározza, alapvetően a jel/zaj arány.

    A digitálban pedig a médium által hozott limitációkat küszöbölték ki és hozták be helyette a kódolásbeli limitációkat, viszont ezek már CD-nél is bőven meghaladják az analóg vinyl médium általi korlátokat, nemhogy egy natív 24/96-os felvétel és akkor még csak PCM-ről beszéltünk, 1-bites DSD és a különféle DAC-ok minőségéről nem.

    A vinyl halott, ők a mai zenei világ OT-s rendszámú autói. Mivel most minden fronton dívik a retro, ebből is azt csináltak, ennyiről szól.

    Precizitásra visszatérve: a hangreprodukció nálam arról szól, hogy amit felvettek és rögzítettek a végső médiumra, attól a lehető legkevésbé térjek el.

    Ezt hívják úgy, hogy audiofil, high-end, akármi. Ha ezt direkt színezzük bármilyen módon is, az nem precíz reprodukció lesz. Életet vélünk felfedezni benne, kellemes a fülnek, stb stb, de köze nincs ahhoz, ami rögzítve lett eredetileg, akármi is legyen az.

    Szerintem ez végtelen vita lenne, ha folytatnánk, de jön a barátnőm és inkább sétálunk meg kefélgetünk jókat, ennek most több értelmét látom, mint világmegváltani egy kő vinyl-est :D

    Szép napot :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • narumon

    őstag

    válasz Dißnäëß #305 üzenetére

    Hát erre mondom én azt, hogy mi meg sok szeretettel váron a magyar forumokban, van ott konrtuktőrtől kezdve, könyvek íróján át (a témában) mindenki. Meg sokféle ember sokféle felszereléssel. Olyannal is ami csak nosztalgiára jó meg olyannal is ami lezenéli a plafont. Ráadásul azt hiszem a témában én sem ma jöttem le a falvédőről :)

    Szerk: Valamiért azért tele van a csoport olyanokkal ahol nem kispályás digitális rendszereket is hallgatnak, de a vinylt részesítik ők is előnyben. Mondjuk nekem is bőven milla felett volt a digit rendszerem, most feleannyiért szól sokkal jobban :) (Najó ez nem igaz mert a lemezjátszóm meg a hangszedőm együtt kb üti azt az összeget).

    [ Szerkesztve ]

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • Tetsuo

    aktív tag

    válasz Dißnäëß #305 üzenetére

    Érdekes, hogy hozzászólásodban beszélsz az analóg média hátrányairól és a digitális előnyeiről, de fordítva már kerülöd a témát, pedig fair úgy lenne, ha összevetnénk mindkét oldalt teljes valójában.

    A jel-zaj arány meghatározza a dinamikát... a digitális rendszerekben, az analóg esetében nem.
    A DAC-ok minőségét úgy említed, mintha hozzáadna a hangzáshoz, pedig plusz egy elem, ami csak ront a hangon. Értelemszerűen analóg esetében nincs DAC. Persze előfordulhat, hogy a stúdióban digitális fölvételt rögzítenek hanglemezre, de azt az analógrajongó komoly fenntartásokkal kezeli. :P

    Analógból és digitből is van bőven jó és rossz hifi-lánc. A lényeg, hogy az analóg hibák és torzítások bizony kellemesebbek a fülnek, mint a digitálisak; vakteszten pedig általában az analóg rendszerek nyernek.

    [ Szerkesztve ]

  • robohw

    aktív tag

    válasz Dißnäëß #305 üzenetére

    "Ahogy az egyik hozzászóló nagyon klasszul említi, a vinyl mivel analóg, bármiféle enkódolás hiánya miatt nincs frekvencia korlátja. Ez így elméletben marhaszép, de alul ugye eleve mono-sítanak mindent, különben a sztereó jel nagy kilengése kétoldali barázdáltságba nem fér bele, átmegy a jel egy RIAA korrektoron is
    (...) viszont ezek már CD-nél is bőven meghaladják az analóg vinyl médium általi korlátokat, "

    Nem kéne neked ezt erőltetni. :N

    My own programming language: http://www.robomax.online

Új hozzászólás Aktív témák