- Fujifilm X
- Ülésezik a hardveregylet
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Androidos tablet topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #51 üzenetére
A 32 nm-re ezt a GCN-t tervezték. Csak a TSMC ugye lelőtte. Azután jött a VLIW4 vészterv. Ami egy párhuzamos fejlesztés volt. Nyilván nagyon nehéz úgy bevezetni a Compute újításokat, hogy közben spórolnod kell a tranzisztorral, ezért 40 nm-re ez az architektúra teljesen alkalmatlan volt. Értelme sem lett volna, mert most is rengeteg olyan dolog van az architektúrában, amit csak akkor lehet aktiválni, ha a rendszer bekerül egy Fusion APU-ba. Addig csak a parlagon hever az egész. Ez egy ilyen váltás. Meg kell küzdeni vele.
Steve Scott is mondta a GTC Asia rendezvényen, hogy baromi sok extrát tud elméletben a Kepler, de egyelőre az OS és az integráció hiánya korlátoz. Mindenesetre a GCN-t és a Keplert a fúzióra készítették. Nyilván más szempontok szerint, hiszen az AMD a saját AMD64 architektúráját támogatja, míg az NV az ARMv8-at, de az új architektúrák csak később mutatják meg mit tudnak igazán, és nem ilyen formában, hanem integrálva.
Ebből 2013-ban láthatunk kóstolót.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz goodboy007 #57 üzenetére
Akár az is megoldható. Közben meg nyomhatsz a háttérben egy transzkódolást VCE full móddal. Azt sem fogjátok észrevenni. Annyiból adódhat sebességvesztés, hogy a memóriát ezek a funkciók használják, így lehet, hogy 1-2 fps mínusz befigyel játék közben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MCBASSTION #106 üzenetére
De, javítva. Köszi.
(#115) Sz.Miki: Játékokban nem. Egy-két szimulációs GPU-val gyorsítható benchmarkban, vagy kódban talán lesz 2-4% előnye a 3.0-nak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a DX11.1 már specifikálva van. Lényegében olyan újításokat tartalmaz, amit a DX11-es kártyák is ki tudnak használni. A cikkben megemlítettem, hogy két dologhoz kell új hardver és kész. Nem nagy kunszt ezeket beépíteni.
Ami a DX11.1-ben hasznos és egyben szomorú, azok az egyéni kiterjesztések.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cybertrone #208 üzenetére
Mert más a fejlesztés célja. Az AMD és az NV egyre jobban egy irányba megy. A GCN úgy épül fel, hogy nagyon jól illeszkedjen az AMD64-es processzormodulokhoz, míg a Kepler ugyanilyen, csak az ARMv8-as magokhoz fejlesztik.
A cél ugyanaz már mindenhol. Szoros integrációt megvalósítani a processzormagokkal, így az IGP képes legyen címfordításra a proci címtartományán belül, és támogassa a virtuális memóriát.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szokásos újdonságadó, meg most ez a legnagyobb tudású VGA. Ha kell fizess elven megy most a dolog. A HD 5800 volt az ahol olcsón indult a termék, de aztán annyira vitték, hogy a kiskerek rakták rá a hasznot. Most az AMD előrelátó volt, és ők viszik el a nyereség zömét. A kisker úgyis felemelné az árát a GTX 580 fölé. Rorynak valszeg jobb az üzleti érzéke, mint Dirk papának.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a nagy igazság, hogy bármennyire is tetszik az AMD-nek és az NV-nek ez a piac, sokáig nem fog élni. Éppen ezért nem a piac felemelkedése került előtérbe, hanem a még hátralévő időben a nyereség maximalizálása. A reform ott lesz, hogy az AMD GCN-je és az NV Keplerje is nagyon olyan architektúra, ami szorosan integrálható a procimagok mellé. [link] - itt az első bekezdésben erről írtam. A GCN brutálisan túltervezett, és temérdek fícsőr csak pang a chipben, mert még nincs mellette AMD64-es processzormag. Ugyanez lesz a Kepler, csak nem AMD64, hanem ARMv8 alapon. Tulajdonképpen az integrálás a reform.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tulajdonképpen nem készül már DX10-es játék. Ha valaki nem DX9-es motort csinál, onnantól egy apró lépés a DX11. Arra egyébként nincs statisztikám. Annyira nem mentem vissza az időben, meg a DX10 már senkit sem érdekel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a VGA-piacból azt a rakás pénzt nem fogják viszont látni. Adhatják 300-ért, vagy akár 1000 dollárért is, szar a piac. Az APU-kból viszont bőven visszajöhet a GCN és a Kepler fejlesztési költsége.
Igazából minden olyan VGA, ami 200 dollárnál drágább az a GPU-piac töredékét képviseli. Ezekre nyereséget kell pakolni, mert nem tömegcikkek. Ahonnan nagy pénz jön, az a 100 dolláros rész, és a mobil.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokat az adatokat azért nem számítottam be, mert az AMD a saját dokumentumán belül cáfolja.
[link]
Itt a nagy elemhez van I$ írva és a kicsihez K$. Abban a doksiban is így van, amit az AMD az AFDS-re vitt és Eric Demers készített, vagyis az egyik tervező. Az írhatóság infók is onnan vannak. [link]
A pressel az a baj, hogy a marketing csinálja a PDF-et. Megkérdezek egy mérnököt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről beszéltem egy fejlesztővel az AMD előadása után. Valóságban sokkal bonyolultabb a helyzet annál, hogy hány ROP van. Azzal, hogy az AMD 48-ra növeli a color samplet nem sokat ér el. Annyit igen, hogy ki tud írni 48 pixelt a memóriába, de még mindig csak 32 tud generálni. Ugyanez a baja a GF100/110-nek 48-at ír ki, de csak 32-őt generál. Az AMD a Tahitinél most 32 pixelt ír ki, és ennyit is generál. A több ROP kevesebb generálással akkor jelent valós előnyt, ha a programban MSAA-t állítasz be. A helyzet azonban az, hogy a fejlesztők a post-process AA felé mennek, mert az MSAA normális megvalósítása mára rohadt nehéz lett a deferred renderrel. Éppen ezért az AMD ezt az esetet nem tartotta opciónak. MSAA-val számolható 6-10%-os előny (4-szeresnél talán 15% is), de anélkül jó, ha +3-4% jön. Ezért egyértelműen nem éri meg beruházni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesztoldalak nem szépítenek a dolgokon. Valójában mindegyik teszt jó, a különbségeket a részletekben kell keresni. Nem minden teszt mér például ugyanolyan beállításokkal, vagy a játéknak ugyanabban a szakaszában, stb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hivatalos adat még nincs róla, de azt leírhatom, hogy mit képzelek. Persze fenntartom a tévedés lehetőségét.
Nyilván lesz egy Tahiti Pro, ami valamennyire visszafogott lesz. Valszeg egy CU tömb mínusz, meg játék az órajelekkel. Tiszta sor.
A Tahiti alatt a Pitcairn lesz. Nagyjából /2-es paraméterekkel számolok, vagyis 16 CU, 1 ACE, egy setup, 4 ROP blokk (16 blending/64 Z), és 256 bites memóriabusz. Ez nem jelent felezett chipet, de úgy 200 mm2 körül lesz. Szokás szerint lesz belőle Pro verzió, ami lassabb.
Alatta lesz a Cape Verde. Valószínű, hogy itt már csak 8 CU lesz ACE nélkül, egy setuppal, 128 bites busszal. A ROP blokk kérdéses, de tekintve, hogy 16 pixel lesz generálva, így logikus megtartani a 4 ROP blokkot. Esetleg a függetlenítéssel mehetnek a sweet spotra is, vagyis három ROP blokk. Négyet biztos nem használnának ki, kettő meg nem sok. A chip mérete úgy 130 mm2 körül lesz.
Alatta rebrand Turks-Caicos-Cedar. Elsődlegesen csak az OEM-eknek, de lehet, hogy utat találnak a chipek az asztalra is. Persze tudjuk, hogy készült, vagy még készül egy Lombok is, amiről egyelőre semmit hír. Valszeg a TSMC kapacitását is beszámítja az AMD, így inkább az év második felében frissíti az alsó réteget. A Lombokra, már ha lesz, akkor 4 CU-t számolok ACE nélkül, egy setuppal (a raszter valszeg butított lesz), 64 bites busszal, és két ROP blokkal. A chip így 80 mm2 körül lesz.
Nyilván mindenhol lehet játszani az L2-vel. Nem kell csatornánként 128 kB-os partíciót bevetni. Ezt meg is lehet felezni akár. Az LDS is 64 kB a CU-ban, de a DX11 és a DX11.1 is 32 kB-ot követel, vagyis felezhető ez a rész.
Végül itt a Trinity, ami APU. Eredetileg VLIW4-es pletyik voltak, de gyanús, hogy ebből egy GCN-es hibrid lesz pár régebbi egységgel. A VLIW4 azért problémás, mert szerintem az AMD nem fog olyan rendszert kialakítani a Dual Graphics-ra, mint a Hydra, ami érthető, mert az asszinkron AFR jóval egyszerűbb. Probléma azonban az egyes compute egységeket társítani. Technikailag nem kivitelezhetetlen a VLIW4+VLIW5, de erre az esetre külön hegeszteni shader fordítót ... nem azt mondom, hogy nem lehet, csak melós. Ezért is jobb opció a GCN. Kihagyják az ACE-t, belaraknak 8 CU-t. Egy butább setup mellé lőnek még két ROP-ot és tranyóban sem szálltak el. Az L2 cache is lehet egy apróbb partíció. A teljes IGP-re úgy 128 kB. Ezt meg köthetik az APU HUB-jára. A társ is megvan a Cape Verde személyében.
Annyit még el tudok képzelni, hogy a Trinity és a Cape Verde butább CU-t kap. Ez ugye a 64 kB-os LDS csökkenthetősége miatt nagyon opció.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Pitcairn a Barts és a Cayman között lesz, enyhén a Caymanhez közelítve. Ezt már konkrétan tudom.
A GCN architektúra egyik érdekes pontja, hogy 1,1-1,2 GHz-es magórajel volt megcélozva. Erről nem sokat beszélnek, de ez az oka annak, hogy az összes tesztelt HD 7970 extrém mód húzható a feszültség babrálása nélkül. A baj az, hogy a Tahiti 1 GHz-en sokat fogyaszt. 1,075 GHz-en 300 wattos limit kell. Ez alapvetően a TSMC gyártástechnológiájából ered, mert ugyan nagyot nőt a tranzisztorsűrűség, de a tranyók bekapcsolásához szükséges energia nem túl nagy mértékben csökkent. Ezért adta be az NV a kérvényt, hogy legyen 400 watt a PCI-SIG határ, és ezért 925 MHz-es a Tahiti magórajel, mert 250 wattos limit volt célba véve.
Természetesen ez a fogyasztásos para senkinek sem jó, de ebből kell főzni. Ellenben a Pitcairn esetében lehet élni a magas órajellel, mert jóval kevesebb a tranyó, mint a Tahiti esetében.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eric Demers mondta egy interjúban a Rage 3D-nek: [link]
Look at DiRT 3, they're doing DirectCompute for physics computations on all the water, the flag movement effects ...
Lehet, hogy én vettem észre rosszul, de éreztem, ha az autó a vízbe ért. Legalábbis megdobja, vagy enyhén lassul tőle. Az persze lehet, hogy ezért a proci (is) felel, de a víz és a zászlók fizikailag korrekt szimulálása Demers (interjú) szerint DirectCompute-os, azaz GPU-s.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ok, köszi a felvilágosítást, ez így logikus is. Akkor félreértelmeztem ezt. Mondjuk a fizika kérdése valóban hajszálon függ, mert ilyen szempontból a PhysX is szimpla grafika. Ez alapján korrigálom.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Runner_fxr #573 üzenetére
A PRT-t a Rage nagyon kedvelné. Készülhet hozzá egy patch, amivel olyan lehet a megatextúrázás, ahogy azt Carmack valójában elképzelte. Mivel a DX11.1 még nincs itt, ezért ez a technika addig OpenGL-en keresztül hasznosítható csak.
Egyelőre ilyen motorból nincs túl sok, de a Starbreeze állítólag a Syndicate-et saját technológiájára írja, és ők OpenGL-lel dolgoztak régebben. Valszeg most is azt használják. Ott is lehet hasznosítani a PRT-t. Azt biztosan tudom, hogy a Syndicate Gaming Evolved játék lesz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesz egy techdemó, de az csak jövőre lesz kiadva. Viszont OpenGL-es lesz nem DX-es. [link] - itt meglehet nézni. Ez a demó a Disney Ptex texture mapping rendszerét használja PRT eljárással. Eredetileg ezt offline renderingre fejlesztették, főleg animációs filmekhez, de a GCN valós időben is megoldja viszonylag komplex jelenet szintjén is. [link] - itt van részletezve a demó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt el tudom mondani, hogy az AMD csak a HD 7970 és a 7950 paramétereiről döntött. A többiről még nem. Ez alapján nem hiszem, hogy bármit is érdemes lenne figyelembe venni, ami ezekről ír. Még a HD 7950 árát sem döntötték el.
Túl nagy zavart a HD 6950/6970 nem okoz, mert nagyon kevés van már belőlük. A Cayman GPU gyártásban marad, de csak a FirePro-hoz, és a HD 6930-hoz. Ez azt is jelenti, hogy nagyon kis mennyiségben gyártják majd. A 40 nm-ből a Cedar, a Caicos és a Turks marad még meg nagyobb mennyiségben. A Juniper/Barts és a Cayman jó részének kapacitását az AMD átütemezi a Brazos platform chipjeihez. Ez persze időbe kerül majd, hiszen nem kicsit át kell alakítani a gyártósorokat, de hát a TSMC a kiszolgáló, ő azt teszi, amit az AMD igényel, hiszen a pénz ekkor jön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz sniper elite #685 üzenetére
Jelen pillanatban nem túl nagy a TSMC gyártókapacitása, szóval most ezt gyártják ahogy lehet. Az igényekkel nem kell törődni, mert legalább egy, de inkább másfél év lesz a kártya élettartama, ennyi idő alatt el lehet bőven adni a termékeket. Tekintve, hogy ez a termék nem romlik meg, még átcímkézni sem kell.
Egyébként az elmúlt évekből, sőt az elmúlt negyedévből is van a cégeknek részletes kimutatása, hogy milyen árkategóriában mennyi termék fogy. Az alapján nem nehéz kalkulálni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. A lapkák rég kész vannak. Az a kérdés, hogy mi legyen benne aktív, és mekkora órajelen. Azon belül is kérdés, hogy mennyi a redundáns rész. A Tahitiben 40 CU-van. Tömbönként 5, de mindegyik tömbből csak 4 lesz aktív, és egy a redundáns. Gondolom a kisebb lapkák ennyire nem lesznek redundánsak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lenzfire listája kb a HD 7970-re teljesen valid, de ezt mindenki tudja. A HD 7950 valamennyire valid, de inkább nem. A többiről pedig még az AMD sem döntött.
Valószínű, hogy a tömbönkénti redundáns CU a Pitcairnra még megmarad. A Cape Verde még kérdéses, mert elég pici a lapka. Csak akkor érdemes élni az 5 CU-val tömbönként, ha sok a hibás rész a TSMC 28 nm-es technológiájával. Ezt ők jobban tudják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért volt a fejlesztés legfontosabb célja az integrációnak való megfelelés. Írtam a cikkben is, hogy rengeteg dolgot támogat, amit nem lehet most kihasználni, csak akkor, ha a platformszinten integrálásra kerül a GCN. Ugyanez lesz a Keplernél is, csak az NV az ARM-höz köti magát. Ha másra számítottál, akkor csalódás, de erre lehetett számítani. Most már mindenki megy a platform felé.
Ez már nem a grafikáról szól, hanem az általános programok futtatásáról a GPU-n.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leghamarabb 2013.
A 8xxx lehet, hogy kijön, sőt nagyon is valószínű, hogy itt lesz 2012 végén az első képviselő. Újítás viszont nem sok lesz. Egyelőre az a cél, hogy hozzák a tervezett 1200-1300 MHz-es órajeleket, úgy, hogy ne lőjék ki a csúcs-GPU fogyasztását 300 watt fölé. A TSMC új gyártástechnológiája most ezzel a problémával küzd. Marha jól működik technikailag, csak nem csökkent túl nagy mértékbe a tranzisztorok bekapcsolásához szükséges energia. A Tahiti kihozatala is jó, de a chip ~10%-a redundáns szóval van miből helyrehozni a rossz részeket. Enélkül lehet, hogy sok lenne a hiba, egyelőre viszont mindegyik GPU-t a HD 7970-re rakják, mert alig keletkezik olyan selejt, ami nem adható el 7970-be. Persze azt az AMD már a decemberi konferencián mondta, hogy a HD 7950 szállítását csak január végén kezdik meg leghamarabb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tavasz végéig a Lombok kivételével az összes új generációs megoldás megérkezik. A Lombok egyelőre kérdéses. Túl olcsó a 40 nm, így egyelőre nem éri meg váltani az olcsóbb piacokon. Éppen ezért ez a lapka átcsúszik az év második felére. Már ha lesz belőle valami. Az, hogy a TSMC 10-15%-kal csökkentette a érgi processek waferárait, nem azt erősíti, hogy váltani kellene. Most nagyon megfontolandó a 28 nm. Egyszerűen nem olcsóbb, és nem előnyösebb. Csak akkor jobb, ha nagy teljesítményt akarsz, de a kis termékeknél ez annyira nem opció. A SoC-oknál például tuti az járt jól, aki maradt a 40 nm-en.
Ahol megéri az a keményebb GPU-k, és az FPGA-k, de a többi terméknél érdemes megvárni az olcsóbb waferárakat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz hozni kellett volna 250 watton belül a tervezett 1300 MHz-et. Egyelőre a 300 watt a határ, és ehhez igazodik az AMD. Ha az NV-nek sikerül elfogadtatni a 400 wattot, akkor át lehet gondolni a stratégiát. Bár én a 400 wattot abszolút nem támogatom.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a 250 sp redundáns rész. Nem lehet felhasználni. A nyolc blokkból négyben plusz egy CU van. Ez bevett szokás az új gyártástechnológiákon, mert így jóval kevesebb lesz a selejt. A (HD 4800) RV770-ben is volt ilyen. Minden tömb végére raktak még két szuperskalár shader procit.
A +400 MHz-nek meg fizikai nehézségei vannak. Lásd fogyasztás. Ebből viszont tökéletesen lehet látni, hogy miért adta be az NV a 400 wattra az igényt. Elszámolták magukat a mérnökök. Persze alacsonyabb órajelekkel még jó a rendszer.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tervezett ilyet. A lapka képességeit jelzik. A mérnöki mintákon, tesztelés céljából természetesen dolgozhattak a teljes lapkával, de ez csak teszt. A kereskedelembe más termékeket terveztek. Azért van kihúzva ez a rész, mert nem production sample-ök.
Azokat a részeket redundancia miatt hagyták benne. Ha egy CU hibás, akkor aktiválhatnak egy másikat helyette, így nem kell kidobni a lapkát. Ez bevett szokás manapság. Inkább legyen nagyobb a lapka, de többet el lehet adni. Ha nem lenne redundáns rész a termékben, akkor több landolna a kukában. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján jobb opció túltervezni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz _Scythe_ #721 üzenetére
Egyszerű. Amikor elindul a program, akkor kikérhet a drivertől egy listát, hogy mit tud a hardver. A DX11.1 alapértelmezetten hét módot különböztet meg (köznyelven ezek: DX11.1, DX11, DX10.1, DX10, DX9.3, DX9.2, DX9.1). Ezt persze a fejlesztő redukálhatja, vagyis megadhatja, hogy ha nincs minimum DX10, akkor DX9.3-nál már dobja a hibaüzenetet. A lényeg az, hogy a driver visszaválaszol még az indításnál, hogy a hardver mondjuk DX11-es. Ilyenkor a program a DX11-es módot aktiválja a programkódon belül, és ez a kódrész biztos, hogy kompatibilis a termékkel.
A DX11.1 behozza még a kiterjesztéseket. A program indulásánál azt is megkérdezheti a drivertől, hogy tud-e a kártya valami extra kiterjesztést a DX11.1-en kívül. A driver visszaküld egy listát, hogy ezt meg ezt tudja. Ez természetesen csak DX11.1-es hardverrel lehetséges. Ilyenkor a programkódon belül azok a részek is aktiválódnak, amelyek az alap DX11.1 implementációban nem. Az előnye ennek a módnak, hogy csak egyszer kell ellenőrizni, és a program végig tudni fogja, hogy mit tud a hardver. A régi DX9 és azelőtti megoldással minden rajzolási parancs előtt meg kellett kérdezni a drivert, hogy azt a hardver egyáltalán végre tudja-e hajtani. Ha nem, akkor a rajzolási parancs ki sem lett adva. Természetesen nem mindegy, hogy a program teljes futtatása alatt egyszer ellenőrzöd a hardver tudását, vagy másodpercenként négy-ötezerszer.
Az új Radeonnál ez azért fontos opció, mert a hardver sokkal többet tud annál, mint amit maga a DX11.1 hivatalosan megkövetel. Ezt a tudást a specifikus kiterjesztéseken keresztül lehet beépíteni. Persze ennek az a hátránya, hogy ezek a kiterjesztések gyártóhoz kötöttek, vagyis, ha például a virtuális textúrázást ptex textúraformátummal beépíted a játékba, akkor azt PRT eljárással csak a GCN architektúrára épülő Radeonok tudják megcsinálni. Más hardverre más megvalósítást kell majd keresni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolj a PCF-re. Szerinted hogyan rakták bele a játékokba, ha csak pár hardver támogatta anno? Egyszerűen. Ha a GPU nem támogatta, akkor ki sem lett adva a rajzolási parancs. Pontosan ezt a modellt dobta el a DX10-nél az MS. Mindent kőbe véset. Vagy tud a hardver mindent, amit a DX megkövetel, vagy semmit. Ez nagyon jó modell, mert a fejlesztőnek elég ismernie az API-t, és a hardverrel nem is kell törődni, mert követelmény, hogy menjen a kód. Most azért van szükség változásra, mert a gyártók jövőképe nagyon eltérő. Egyrészt jönnek az ARM-os cégek, másrészt az NV az ARM-mal képzeli el a jövőt, míg az AMD az x86/AMD64-gyel. Ez összeegyeztethetetlen. Az NV például licenc hiányában képtelen támogatni az AMD PRT eljárását. Lesz egy sajátjuk ARM-hoz igazítva, amit nyilván az AMD nem tud támogatni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. És pontosan ezért választották ezt a megoldást a DX11.1-ben, minthogy a régi VSC bitekhez nyúltak volna vissza. A DX9-en azonban már nem lehet változtatni, ott az egy kidolgozott rendszer, ami működik. Ma már kevésbé hatékonyan, de működik.
Vannak olyan elbacott programok, ahol az egyes beállítások újraindítást igényelnek. Ilyenkor a fejlesztő Vendor_ID alapján lövi be a rendszer tudását ... ez is egy megoldás volt, de szar. Azért szar, mert ha jön egy új hardver, ami esetleg támogatja azt a funkciót, akkor a Vendor_ID-s szopatás miatt alkalmatlan futtatni. A lehető legrosszabb ezt így csinálni. Szerencsére elfelejtették már ezt a megoldást sokan.
A DX10 után jóval átgondoltabb lett az API, így nem volt szükség ilyen trükközésekre. A DX11.1-ben sem lesz. OpenGL-ben meg sosem volt. Ott más parák voltak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Fujifilm X
- Távcső topik
- Ülésezik a hardveregylet
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...