- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Mini-ITX
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
gp A teljes játék novemberben érkezik, az előrendelések már elindultak.
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Így látatlanban egyáltalán nem tetszik ez a megoldás. Hasonló a probléma, mint mikor egy ECC-s RAM-ot próbál tuningolni az ember úgy, hogy nem tudja átmenetileg (tesztelés erejéig) letiltani az ECC-t, vagy fér hozzá a hibaszámlálóhoz (bár ennél a példánál egyik sem lehetetlen, illetve a gyakorlatban is szokott működni legalább az egyik, még akár VGA-kkal is).
Ha a hardware már microcode szinten elmaszkolja a tuningból fakadó problémákat, akkor a tapasztalt felhasználó számára is minimum sokkal nehezebb, de inkább lehetetlen lesz kirajzolnia az "igazságot", hogy valójában meddig is lehetne húzni az adott órajelet. Hajlamos lesz inkább túlhúzni mindenki mindent, ami minimum értelmetlen, illetve potenciálisan mégis rontja a stabilitást, mert lehet, hogy 1000-ből 999-szer is elkapja az automatika a problémát, de 1-szer mégis átcsúszik (csak ilyenkor nehezebb erre rájönni, hogy pontosan mi is lehet a baj).Jól látszik ez azon is, hogy meddig szokták tolni az "amatőrök" az ECC-s VRAM órajeleket az új AMD kártyákon. Nekem a saját kártyáimból 10-ből 1 bírja azt az órajelet, amit sokan 10-ből 10 kártyájukra alkalmaznak vakon, mert nem nézik meg az ECC hibaszámlálót (vagy rosszabb, ha megmutatod nekik, akkor sem értik, vagy legalább is érdekli őket, hogy miért kéne annak nagyon pici, de inkább 0 értékűnek lennie, tehát addig kéne csökkenteniük az órajelet, míg nem nő számottevően, legfeljebb naponta párszor 1-2 hiba csúszik be, nem percenként 100+).
(#1) Watchdog
Csak ez igazából nem bolondbiztos. Az az lenne, ha lehetséges a tuning, de nehéz hozzákezdeni (pl hex editorral kell átütni valamit a firmware-ben, de egy olyan régióban, amire nem terjed ki a crypto aláírás, így nem jár negatív mellékhatásokkal). Ez ugyan olyan könnyen csinál bolondot a lelkes és intelligens amatőrből, mint amennyire megfogja a hanyag és buta amatőr kezét, hogy átvezesse az úton.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Erről jut eszembe: ennek a PowerTune féleségnek hála a Zen-nél is lesz akkor valami hasonló, mint az Intel féle hardware P-states, avagy SpeedShift, tehát nem csak finoman szemcsézett, de tényleg gyors reagálás a terhelés változására?
Jelenleg körülbelül ez az egyetlen, ami motiválna, hogy Sandy-ről Sky/Kabi CPU-ra váltsak. (Azt nem mondom, hogy ez így önmagában elég, csak hogy ez felpiszkálta picit az érdeklődésem.)
Mióta olvastam erről a SpeedShift-ről, azóta kezd nekem összeállni, hogy talán azért szokott sok játék fix ~100%-on tekerni annyi CPU magot, amennyit csak használni bír. -> Talán azért fut valami végtelenített aktív várakozás, hogy magas órajelen tartsák a CPU magokat és ne legyen gond az energiagazdálkodás esetleges lomhasága.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Nem mondom, hogy ez engem meggyőz, illetve nem is nagyon kísérleteztem vele, de sokak esküdtek rá, hogy stabilabban futnak náluk a játékok, ha valahogy mesterségesen kiakasztják a GPU órajelet, pl. ezzel: ClockBlocker
Egy időben én inkább az AfterBurner "unofficial OC without PowerPlay módjával kísérletezgettem, de nem vettem észre semmi különöset azon kívül, hogy sokkal több áramot elfűtöttem.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
-
Ami sajnos most úgy tűnik, hogy szépen vissza lesz fojtva, hacsak nem akarod megvenni a legdrágább "special" kiadást.
Nekem pl. szerintem drága a "8 magvas special", tekintve hogy igen csak vastagon 100kHUF felett lesz itthon bruttóban (olyan 150-re tippelek, ha nem lesz hiánycikk, bár attól nem rettegnék annyira), és a közeljövőben úgyse nagyon használnék rajta 4-től több szálat, szóval lényegében csak azért fizetnék, hogy azt a 4 magot ami tényleg kell, azt 4GHz felett tarthassam.
Egy 4GHz alá korlátozott, akár 4, akár akár 8 magosra pedig szerintem most hülyeség lenne váltanom még a jó öreg 2500K-ról is, ami elketyeg kicsivel 4GHz felett is. Minimum 6 magot kéne jó hatékonysággal párhuzamosan használnia a szoftvereknek, hogy megérje a lassú 8 mag a gyorsabb 4 helyett, szóval inkább mind a 8-at, hogy váltani is legyen értelme, ne csak egálban legyél miután pénzt és időt áldozol rá, hogy cserélj.
(#83) R9DEON
Elvileg elég lesz firmware-t frissíteni (ha kapsz a gyártótól az adott laphoz).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Kicsit nehéz ezt laikusként odatenni az Intel SpeedShift marketinggrafikonja mellé (főleg, hogy a marketinganyagban vannak a nagyobb, avagy rosszabb értékek, még ha nem is pont ugyan azt rajzolják): [link]
Az nyilván két külön dolog, hogy mi történik egy bizonyos program futtatása közben, és hogy mit csinál a hardware, ha szándékosan "ugráltatják", mert itt bejön még a governor is, de az most elvileg újra "hardware-es" ezzel a megoldással.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Nem a Windows CPU ütemezője dobálja szét szándékosan a terhelést a lehető legtöbb CPU szál közt (kivéve esetleg mikor felismeri a HT szálakat és/vagy talán még a Bulldozer féle "másfél-egész-nemegész-de-nemfél" magokat ) valami olyasmi archaikus briliáns ötlet alapján, hogy több CPU-s gépeken ne olvadjon le a foglalatról a CPU0 (jó kérdés, hogy miért nincs megfelelően hűtve...?), miközben a többi CPU hűsöl (ami modern CPU esetén azt jelentené, hogy kvázi ki is kapcsolhat, hogy spóroljon az árammal)?
(Már nem emlékszem hol olvastam ezt.)Emiatt nehéz is megmondani egy ilyen grafikonról, hogy valójában hány szál aktív, csak becsülni lehet a teljes CPU-ra írt %-ból, ha feltehető hogy minden aktív szál ~100% terhelést okozna egy magon (ha mást nem valami "aktív várakoztatás" jellegű okból, hogy direkt pörgeti maximális órajelre a játék feleslegesen is).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ha direkt olyan a játék, hogy az összes szála ~100%-on pörget, akkor igen, egyébként nehéz ügy, hacsak nem találsz pl. valami megbízható jelenetet a játékban, ahol kiszámítható módon megugrik a CPU terhelés.
Én nyomtam már párszor quicksave-t, vagy bevéstem a fejembe kameraállást egy-egy auto-checkpoint helyzethez képest pár játékban, ahol feltűnt hogy indokolatlannak tűnően lezuhan az fps, de mikor ránéztem a diagnosztikai grafikonokra, az ilyen mindig GPU limitnek bizonyult. Az ilyesmiket nézegettem később néha érdekességképp driver frissítés után újra (vagy ha lehetett válogatni DX11 és Mantle közt, akkor megnéztem mindkettővel), de általában nem változott semmi az idő alatt, míg fel volt telepítve a játék, vagy akár hosszabb idő (akár >1 év) után újratelepítve (hogy letoljam a DLC termést is, vagy esetleg újrajátsszam).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Politika
- Villanyszerelés
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xbox Series X|S
- Escape from Tarkov
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- További aktív témák...
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Beszámítás! Intel Core i7 2600K 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Friss AMD AM5 Processzorok - Új - Garanciás
- Új Intel 10-14. generációs processzorok kedvező áron!!
- Beszámítás! Intel Core i3 8100 4mag 4szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest