Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz VágniValó #45 üzenetére

    Arról nem is beszélve, hogy a Minecraft egy ideje már az MS-é és az összes létező platformra megjelent.

  • #54625216

    törölt tag

    Szvsz az MS most azt a casual réteget célozza, akik easy módban végigrohannak a játékon aztán már töltik is le a következőt, közben meg a neten sírnak, hogy semmiben sincs elég játékidő. Nekik eddig valóban sokba kerül a konzolozás, mert mire a nagy hype után végre kijött egy egy komolyabb AAA cím már rohantak megvenni maximum áron, hogy aztán pár nap után már a következőre gerjedjenek. Nekik jó megoldás lesz a gamepass meg az xCloud.
    A Sony és főleg a Nintendo inkább az "oldschool" műfajt tolja, hogy pár havonta jön csak egy komolyabb cím, de abban van elég játékidő azoknak a játékosoknak, akik nem "teljesítményre" hajtanak, hanem a játékélményre. Ennek a közönségnek belefér a 60 dolláros ár, mert évente megvesznek 5-6 komolyabb játékot, de azokkal több időt is töltenek.
    Ez azért nem mindegy, mert az MS hiába vásárol be multiplatform címekből és hiába ad gamepass kedvezményeket, az csak a fent említett casual réteget fogja igazán vonzani, nem a Sony és a Nintendo törzsközönségét. Így szvsz az új xbox stratégia nem a PS-re és a Nintendo-ra, hanem a PC gamingre lesz igazán veszélyes, mert a user egy közepes kategóriájú VGA áráért megkapja a komplett hardvert ugyanazokkal az AAA címekkel és hasonlóan diszkont áron mint PC-n.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz saelin #224 üzenetére

    Általában olyanok siránkoznak a rövid játékidő miatt, akik a szóló játékokban is e-sport kihívást látnak, hogy a lehető "leghatékonyabban" végigtolják őket. Követik a sok idióta streamert, akiknél az az alap hozzáállás, hogy ha nem döntöd meg a normál tempóban 20-30 órás játékidő helyett a fél órás speedrun rekordot, akkor noob vagy.

    Anno a Skyrimnél is ez volt: fast travel, összes exploit kihasználva és jé, 5 óra alatt a fő storyline végére ért. Konklúziója: szar az egész.
    Én meg elvoltam vele vagy másfél évig úgy, hogy csak gyaloglás, no exploit és minden mellék küldetést következetesen végigcsináltam. Így lett az egész sztoriból egy végeláthatatlan kalandregény, és még így is a fele tartalom benne maradt, amikor abbahagytam.

    Az ilyen "speedrunnereknek" lesz majd jó a gamepass, hogy tolhatja egyik játékot a másik után és örülhet magának, hogy lenyomta két óra alatt, ami a többi lúzernek csak 30-50 óra alatt ment.
    Amúgy már a 80-as években is voltak ilyenek: VHS-en snellben végigtekerte a filmet, csak a lövöldözéseknél meg a szex jeleneteknél állt meg, aztán menőzött, hogy este "végignézett" 4 filmet. És nem értette, hogy miért röhögünk rajta.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz makkmarce #296 üzenetére

    Ez egy öngerjesztő folyamat: egyre felszínesebben állnak hozzá a játékokhoz, ezt a kiadók marketingesei lekövetik és ennek tudatában készítenek játékokat. A gamepass csak felgyorsítja ezt a folyamatot: amelyik játék nem ad instant sikerélményt indítás után fél órával, azt a playerek kukázzák, mert ott áll sorban több száz másik játék, az előfizetés meg ketyeg.
    Ugyanez zajlott le a filmiparban is. Az első tíz percben meg kell fogni a nézőt, különben a reklám után nem kapcsol vissza, így sztori már jószerével nincs, csak VFX pornó. A mozifilmek 90%-a meg franchise vagy az szeretne lenni. Olyat, hogy elmesél egy történetet két órában és itt a vége, fuss el véle legfeljebb a filmmúzeumban találsz.

    A játékpiacon legalább még létezik a "retro" model, hogy a játék drága, de van tartalma.
    A user meg nem ül fel a hype-ra és nem rendeli meg egy évvel a megjelenés előtt, látatlanba a franchise következő részét, mert akkor jár hozzá exkluzív csillámpóni, hanem megvárja a kritikákat, megnézi a független gameplay videókat és ha megvette, akkor igyekszik minél többet kihozni belőle, mert nem azért adott ki rá annyi pénzt, hogy fél óra alatt letudja. Így a játékhoz is amolyan "jótanuló felel" módon áll hozzá, azaz igyekszik azt nézni, ami jó benne és nem azt, hogy mit tud majd a fórumokon fikázni. Ezáltal az ő privát játékélménye is jobb és a kiadók is abban érdekeltek, hogy tartalmas játékokat fejlesszenek.
    Azaz én egyáltalán nem bánom, hogy lesz a gamepass meg xCloudhoz képest "régimódi" megoldás is a piacon, mert ha majd az előfizetéses modell a fokozódó felszínesség miatt bedől, akkor lesz hova visszatérni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Mike #304 üzenetére

    A mainstream mozi kínálatra gondoltam, nem tv sorozatokra vagy művészfilmekre. Ahogy a játékpiacon is vannak a "futott még" kategóriában gyöngyszemek, de nem ők határozzák meg a trendeket.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz makkmarce #329 üzenetére

    Valamit elszámoltál, mert a 2500Ft / (8 óra * 30 nap) = 10,4 forint per óra, nem pedig perc. Azaz 50 óra GTA az 520 forint bevétel és nem 31200.
    Szvsz a kiadóknak első sorban nem a nettó bevétel miatt éri meg a gamepass, hanem mert olyan közönséget érhetnek el így, akikből különben egy fillért sem látnának.
    Azaz az 520 forint a GTA-nak bónusz és nem az egyéb eladásokat helyettesíti.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kwzatz #382 üzenetére

    #380 morgyi:

    "Mondjuk a franc se gondolta volna 10 éve hogy 2-3 mozijegy áráért havonta egy rakat film elérhetővé tétele megéri a filmiparnak."

    Azért éri meg nekik, mert az emberek amúgy se járnának havonta 2-3-nál többször moziba, az meg a stúdiónak tök mindegy, hogy ha már befizették a jegy árát, akkor hány filmet néznek meg a kínálatukból.
    Így tehát szélesebb piacot tudnak elérni és kb. minden harmadik mozijegy ára bónusz bevétel.

    #382 kwzat:

    A Netflix saját tartalomgyártási költségeit nincs értelme az előfizetési rendszerhez kötni, mert az két teljesen eltérő műfaj.
    A Netflix azért önti számolatlanul a pénzt a saját gyártású produkcióiba, hogy függetlenedjen a nagy stúdióktól, amik bármikor ki tudják rántani a talajt a Netflix alól, ha saját streaming szolgáltatásba kezdenek és kivonják a tartalmat a Netflix kínálatából. Lásd: Disnesy+
    A Netflix idejében felismerte, hogy önmagában, hosszú távon az online streaming rendszer nem életképes üzleti modell és még azelőtt megalapozta a saját tartalomgyártását, hogy a stúdiók felfogták volna a trendváltozást.
    Azaz annak a 15 milliárdnak megvan a fedezete, mert azt 100%-ban a Netflix "IP vagyonába" fektették, ami már most többet ér, mint 15 milliárd.
    Egyébként az HBO évtizedeken át képes volt fenntartani ugyanezt a rendszert, csak az előfizetéses TV műfajban és saját tartalomgyártás mellett (vagy pont amiatt) is bőven nyereséges tudott maradni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz XboxLabrador #388 üzenetére

    Az MS nem érdekelt az exkluzívokban, mert az MS általános üzleti modellje nem az egyes piacok lerohanására, hanem az IT iparági szabványok kontrollálására épül.
    Bevezetnek egy szabványt, amit a piaci erejükkel lenyomnak az iparág torkán, ami tovább erősíti a piaci erejüket és így újabb szabványokat tudnak az iparra erőltetni és így tovább, önerősítő folyamat.
    A XBox One relatív kudarca számukra nem az, hogy a Sony kétszer annyi konzolt adott el, mint ők és még a Swtich is utolérte az XBox-ot, hanem hogy a nagy multiplatform kiadók számára a PS lett a premier platform és másodlagos piacként kezték el kezelni az XBox-ot és vele együtt az MS szabványokat is.

    A nagy multiplatform kiadók felvásárlása és a hosszútávú dealek a többiekkel azt a célt szolgálják, hogy az XBox eladásoktól függetlenül az MS megkerülhetetlen szereplője maradjon a gaming iparágnak.
    Jó példa erre a Windows Mixed Reality. A VR addig érdekelte az MS-t, amíg a WMR mint szabvány megtapadt. Most, hogy a HP, Lenovo és a többiek gyártják a WMR eszközöket az MS még csak arra se veszi a fáradtságot, hogy a VR-t kiterjessze az XBoxra, mert úgy közvetlen verseny alakula ki a PSVR és a WMR között, ami csak a pénzt viszi, miközben a WMR, mint szabvány nem profitálna belőle.

    Na most ha szabvány bizniszben utazol, akkor az utolsó dolog, amiben érdekelt vagy, hogy platform exkluzívvá váljanak azok a termékek, amelyek a szabványod terjedését garantálják.
    Az MS-nek tehát nem érde, hogy csak XBox-ra legyen Elder Scrolls vagy Fallout, hanem csak az, hogy az XBox legyen a premier platform és PS5-re is fejlesztő stúdiók ne pakolják tele PS5 specifikus kóddal a játékaikat.
    Ugyanez a helyzet az xClouddal: nem az Nvidia leradírozása a cél, hanem hogy az Nvidia ne tudja a saját szabványai felé terelni az iparágat mondván, hogy aki nem minket követ, az kimarad az online streaming piacból.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Solten #393 üzenetére

    Nem állítottam, hogy az MS lenne az egyetlen, ami ezt csinálja, csak azt, hogy az MS alapvetően ilyen üzleti modell szerint működik.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #401 üzenetére

    Tehát ha 16 mutatóból három minuszban van, akkor a cég döglődik? :))

    A "change" és az "FX impact" számokat ebből a szempontból felesleges nézni, mert azok csak az előző éves Q1 adatokhoz képesti változást mutatják. (2020 Q1-ben tetőzött Ázsiában a járvány első hulláma, az lenne a meglepő, ha minden szám pluszban lenne.)

    Ami magát a PS-t illeti, a Sony akkor is kényelmesen megélne belőle, ha az összes multiplatform cím xbox exkluzív lenne. Valamennyit persze visszaszorulna a PS az USA-ban és az EU-ban, de a Japán és általában az ázsiai piacot továbbra is dominálnák.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #32839680 #404 üzenetére

    Ha a Netflixnek nem lennének saját gyártású műsorai, ha nem mentettek volna meg a tradicionális TV csatornák által a felénél elkaszált sorozatokat és általában nem reformálták volna meg a TV sorozat műfajt, akkor ma már nem lenne Netflix.
    A TV műfajt meghatározó nagy TV csatornák és stúdiók idővel rájöttek volna, hogy az online streamingben van a pénz és egyszerűen kivonták volna a tartalmaikat a Netflix kínálatából.
    Ezt okosan előre látva a Netflix rögtön az elején agresszív módon öntötte a pénzt a tartalomgyártásba, hogy mire bekövetkezik az elkerülhetetlen már legyen elég saját tartalma, hogy megtartsa a nézőit. Így most már a TV csatornák is kénytelenek megmaradni a Netflix kínálatában, ha nem akarnak az online streamingből kimaradni, pont amiért Te is mondtad: mivel az emberek nem akarnak n+1 streamingre előfizetni.
    Saját tartalom nélkül viszont a Netflix sosem jutott volna el idáig.
    Nem véletlen, hogy még a Disney-nek is fel kellett vásárolnia a Fox-ot, hogy legyen elég exkluzív kínálatuk a Disney Plushoz és még így is teperniük kell, hogy beérjék Netflixet, mivel a nézők többsége befizeti azt az egy hónapot, amíg végére ér a Mandaloriannak aztán megy vissza a Netflixre vagy a HBO Go-ra.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #427 üzenetére

    Azok a számok nem éppen azt bizonyítják, amit állítasz, de mindegy.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Norb79 #430 üzenetére

    Azzal kezdte, hogy a Sony döglődik és a PS eladások tartják életben. A számok pedig nem éppen ezt mutatják.
    Hogy egyébként a bevétel hány százaléka melyik üzletágból jön, az minden cégnél folyamatosan változik, mert a termékeknek életciklusuk van, és akkor menedzselik jól a céget, ha olyankor futtatják fel az új terméket, amikor a korábbi eladásai a csúcson vannak.

    Az MS pedig - mint ahogy fejlebb már kitárgyaltuk - teljesen más üzleti modell szerint működik, mint a Sony, így teljesen értelmetlen összevetni a kettőt. Az egymással versengő termékeik sikerességét lehet mérni, de cégszerkezeti összehasonlításba semmi értelme belemenni, mert almát hasonlítasz a körtéhez.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #440 üzenetére

    Abból, hogy jelenleg a PS a legnagyobb bevételi forrásuk még nem következik, hogy:
    1. a Sony döglődik
    2. a PS eladások tartják életben

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #446 üzenetére

    "A sonynak rosszul megy mar sok eve, rengeteg piacot elvesztettek, igy jutottak oda, hogy ma mar a konzol a legnagyobb beveteli forrasuk."

    És erre nem hoztál fel semmi bizonyítékot. Ugyanis az, hogy a konzol többet hoz, mint a többi üzletáguk még nem bizonyítja, hogy a többi üzletágának rosszul megy.
    A TV és a telefon piacot említetted, de ezek sosem voltak meghatározó üzletágai a Sony-nak, ezek is hol jól mentek hol nem, de ettől még ott a Sony Pictures, ott vannak a TV csatornái, a professzionális fotó és videó üzletáguk, stb.
    Előhoztál egy táblázatot, amiben az első negyedéves adatokat hasonlítják össze a tavaji Q1-el úgy, hogy idén pont az első negyedévben tetőzött a járvány első hulláma Ázsiában és ebből levontad a sommás tanultságot, hogy a Sony döglődik.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #454 üzenetére

    Na látod ez az, amikor a következtetéshez keresed az adatokat és nem az adatokból vonsz le következtetéseket.
    A felsorolásból egyedül a "Corporate and elimination" volt veszteséges, a többi nyereséges.
    És ebbe próbálod belelátni, hogy a Sony döglődik.
    Hiába mantrázod a TV és mobil piacot, az egész portfolióból az "Electronics Products" a nyereség kb.15%-át teszi ki.
    Azt meg, hogy a PS tartja el a Sony-t abból próbálod levezetni, hogy a Gaming adja a nyerség 25%-át.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #458 üzenetére

    Döglődik: veszteséget termel és / vagy a túlélésért küzd.
    Ehhez képest cégek tízezrei szeretnének úgy "döglődni", mint a Sony.
    Egyébként tanulmányozd, hogy mit jelent a gazdaságtanban a "termék életciklus" kifejezés és mindjárt érthető lesz, hogy miért változnak idővel a cégek slágertermékei és miért futnak ki a korábbi piacvezető termékek.

    Az ilyen "szerencsenmosdatás" kifejezéseket meg szerintem hanyagoljad, mert csak magadat alázod vele.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #461 üzenetére

    "Akkor maszatolas a kifejezes amit csinaltal."

    Vagy nem a prekoncepcióimhoz kerestem az adatokat.

    "Ami evrol evre rosszabbul teljesit, az nekem doglodik."

    Amíg egy cég nyereséges, addig az nem döglődik. Számtalan olyan nagy cég létezik ma is, amelyik meghatározó szereplője volt egy korszaknak, majd idővel a háttérbe szorult, de attól még nem döglött meg, mert továbbra is termeli a nyereséget. Aztán egy idő után megint a csúcsra kerülhet, majd megint a háttérbe a piaci mozgásoktól függően.
    Az IBM és a Xerox jelentősége pl. az árnyéka a valamikori önmagának, de attól még továbbra is jelentős iparági szereplők maradtak. Adott időszakban adott termékekkel dominálták a piacot, majd változott a gazdasági környezet és mások megelőzték őket. A gazdaság nem zéró összegű játék, így a domináns pozíció elvesztése egy adott piacon egyáltalán nem jelenti a cég halálát.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #468 üzenetére

    Milyen mentségről beszélsz ember?
    Egyszerűen rosszul értelmezed az adatokat, mert van egy elképzelésed, hogy a Sony-t csak a PS tartja lélegeztető gépen és ha egy mínusz jelet látsz egy ábrán, akkor arra fixálódz, akármit jelentsen is az.
    A Q1 jelentések ehhez képest nem az adott divíziók veszteségét, hanem a bevétel változását mutatják az előző év hasonló időszakához képest. Attól, mert idén kevesebb a bevétele még nem lesz az adott divízió veszteséges. A csökkenő tendencia érdekelheti a befektetőket, iparági elemzőket, stb. de abból nem lehet olyan sommás következtetést levonni, hogy a cég "döglődik", meg hogy egy adott termék tartja csak életben (miközben az a bevétel 25%-át adja csak). Ez nem szubjektív megítélés kérdése, hanem egyszerűen hibás következtetés. És bezony az ilyen hibákat akkor követik el a leggyakrabban, ha a következtetés alátámasztására keresik az adatokat és nem fordítva: az adatokból vonnak le következtetéseket. Az esetedben pedig pontosan ez történt, mert előbb állítottad, hogy a Sony döglődik és amikor megkérdezték, hogy mégis mire fel mondod ezt, akkor kezdtél csak utánanézni az adatoknak, így nem csoda, ha azokba olyasmit láttál bele, ami nincs.

    Egyébként csak a vitakultúrád fejlődése érdekében: attól, mert valaki nem ért veled egyet egy adott kérdésben és ezt ki is mondja, még nem hisztizik.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #470 üzenetére

    Akkor még egyszer: attól hogy valaki nem ért egyet veled, még nem hisztizik. Elhiszem, hogy érzelmileg rosszul érint, ha valaki vitatkozik a megállapításaiddal, de próbáld meg felnőttként kezelni és nem minősítgetni a másikat.

    Nem vontam kétségbe, hogy egyes divízióknál csökkentek a számok, de pont azt próbálom elmagyarázni, hogy ezekből a számokból egyáltalán nem következik, hogy a Sony döglődne, mivel a számok csak az előző évi adatokhoz képest alacsonyabbak, de attól még az adott divíziók nyereségesek.
    Ez nem szubjektív megítélés kérdése, hogy márpedig én bármilyen negatív adatot random döglődésnek minősítek, mert csak.
    Ennyi erővel mondhatnánk, hogy döglődik a Windows, mert a PC eladásokkal arányosan ingadoznak a Windows OEM eladások, vagy hogy döglődik az MS, mert 7.1 milliárdot buktak a Nokia felvásárlásával, hiszen tessék, találtam egy negatív számot, nosza jelentsük ki sommásan, hogy az döglődés.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Samott #474 üzenetére

    "Ha eveken at negativ szamok vannak, ha eveken at csokken egy ceg, akkor az doglodik. Ha te nem igy gondolod lelked rajta, csak ne koss bele ertelmetlenul. "

    De ez nem egyéni stílus kérdése.
    Döglődik = halálán van.
    A Sony pedig nincs a halálán. Ennyi.
    Ami érveket felhoztál, hogy adott területeken csökken a bevételük, az ezt a megállapítást semmilyen módon nem indokolja.

    A Sony számtalan területen meghatározó iparági szereplő, mint a digitális fényképezőgépek, professzionális videó berendezések, van saját filmgyártó stúdiójuk, tv csatornáik és így tovább.
    Ezen kívül a TV üzletáguk is él és virul, miközben több meghatározó TV gyártó azóta csődbe ment, tehát annyira csak nem bénázták el.

    Ha meg hordozható eszközök piaca, akkor pont a Microsoft a legjobb példa arra, hogy hogyan ugorjon valaki a csúcsról fejjel a betonra. Na az valóban elbénázás volt: előbb Ballmer kiröhögi az Apple-t az iPhone miatt, mert miazhogy 500 dolláros telefon billentyűzet nélkül, majd amikor észbe kapnak sebtébe összegányolják a WP-t, iPhone temető marketing kampányt tartanak, aztán megveszik a Nokia-t 7.5 milliárdért, aztán az egész WP ökoszisztémájuk összeomlik, végül eladják a Nokia-t 350 millióért, 7.1 milliárd buktával.

    Lehet a Sony-t nem szeretni vagy lesajnálni, tőlem gondolhatsz róla akármit, ez valóban egyéni ízlés kérdése. Csak ne jelentsd ki en-bloc, hogy döglődik, meg hogy egyedül a PS tartja életben, mert ez nettó baromság.

Új hozzászólás Aktív témák