Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Ezzel csak az a probléma, hogy akinek nem megy az internetes, vagy telefonos appon keresztüli vásárlás, annak az automatás sem fog. Ez max arra jó a MÁV-nak hogy kirúgjon pár száz alkalmazottat. Aztán szidja a lakosság felét, hogy nem tud automatából vásárolni.

    Mondjuk a netes, telefonos vásárlás lehetne felhasználó-barátabb. Túl sok felesleges lépés és logikai bukfenc van benne. Pl. minden alkalommal kéri az akármilyen jogi nyilatkozat, mávos szabályozás elfogadását. Emellett ha kifizetted, nem tölti le a jegyet automatikusan. Volt már hogy megvettem otthon, zsebre tettem a telefont aztán a vonaton kellett vadásznom wifi-t, mobilnetet, mert a jegyet nem töltötte le. Netes vásárlás esetén meg még körülményesebb hozzáférni a jegyhez.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz ilor14 #12 üzenetére

    ráadásul a többségnek nincs is mobilnete...

    Meg persze minél távolabb vagy a fővárostól, annál kisebb az esélye, hogy legyen a vonaton free wifi. Amikor vidékre áthelyeznek egy lepukkant elővárosi szerelvényt Budapest környékéről, jellemzően kiszedik, lekapcsolják az internet elérést, AP-t és csak a falakon lévő matrica mutatja, hogy valamikor volt free wifi azon a szerelvényen is.

    Persze ettől még vidéken is ugyanannyiba kerül a jegy lepukkant, wifi és klímamentes vonaton, mint Bp környékén új szerelvényen, wifivel, klímával, mert Magyarországon ez természetes.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #21 üzenetére

    Olyan van persze itt-ott megszűnik vagy lassú a net, a használat, térerő, cellaterhelés miatt. Ezekért nem is okolom a MÁV-ot.
    Azért okolom ha egyszerűen nincs is ilyen szolgáltatás, mert vidéki parasztoknak minek is kellene.

    Ugyanez pepitában, amikor mondjuk a Telekom több pénzt kér az 1Mbites vezetékes netért egyik ügyféltől, mint egy másik ügyfelétől az 1Gbites netért.

    Kihasználják azt hogy valaki kevésbé szerencsés régióban él. Miért is ne rúgnának bele, ha már úgy is a földön fekszik.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Visszatérve az eredeti témára, remélem sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek az ergonómiára, UI, UX dizájnra, akár az automatás, akár a netes, vagy mobilos felületről van szó. Gyors, egyszerű jegyvásárlásra van szükség, nem arra hogy ikszeld be ha elfogadod a használati feltételeket.

    Azt sem értem, hogy minek kell névhez rendelni egy egyszerű vonatjegyet. A pénztárban sem kérnek személyi igazolványt vásárláskor. Csak annyi információt, adatot kérjenek, ami abszolút esszenciális. Azzal hogy járathoz rendelik a jegyet, meg rövid a lejárati idő, csak maguknak, meg az utazóknak okoztak gondot.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz vmarci21 #33 üzenetére

    Akkor kell valami "Oyster kártya" szerű valami, ami egyszerre azonosít és tárolja a jegyeket, bérleteket, sőt akár pénzt is előre feltöltve. Persze ez megvalósítható kártya helyett mobil appal is. Az nem jó, ha minden alkalommal be kell írnom, ikszelnem a statikus adatokat is, mert lassítja, bonyolítja az egészet.

    Nem tartom túl futurisztikusnak azt sem, hogy megyek egyenesen a vonathoz, aztán vagy a peronon, vagy a vonaton becsippantom, aztán leszálláskor megint és a rendszer tudja, hogy mennyi az annyi és levonja a kártyán lévő egyenlegből, vagy a csatolt bankkártyáról. Persze ehhez zárt peronok kellenek mindenhol. Ez kb. megint az Oyster kártya működése, amit pl. Londonban használnak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák