Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bici

    félisten

    válasz bsh #19 üzenetére

    Eddig azért tudtak dx10/11-el is kevés paranccsal játékokat írni, mert alapból így volt tervezve a játékmotor.
    Viszont ez egyre erősebb limitációba ütközik, mert egyre nagyobb a különbség a GPU-k tudása és a DX tudása között. Muszáj váltani, mert a végén az iOS beelőzi a Windows-t grafikában, még 30-ad akkora teljesítmény mellett is. Azokat a játék motorokat, amelyeket kezdettől dx12-re terveznek, nagyon macerás lesz jól megírni dx11-re, mert tök más a két API felépítése. Vagy kétszer annyi erőforrással két motort (dx11 & dx12) tartanak tűzben, vagy az egyik el lesz hanyagolva.
    Biztos lesznek olyan játékok, ahol a dx11 csak kevés kompromisszumot fog jelenteni, de az meg valószínű, hogy dx12-ben nem lesz anniyra ütős, mint az, amit teljesen a dx12 logikája szerint írnak.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Bici

    félisten

    válasz csongi #73 üzenetére

    Biztosan lesz még valameilyen dx11 kompatibilitási mód, hiszen a régi játékokat is futtatni kell, illetve nyilván nem fog minden 3D-s szoftver dx12-re váltani, mert sok esetben nincs szükség / lehetőség rá. pl. egyszerűbb grafikájú játékoknál nincs sok előnye a dx12-nek - szerintem.
    Ezen kívül a "nem kell hozzá új kártya" mondat csak azért igaz, mert állítólag a dx12 képes menni minni minden dx11-et tudó kártyán (amire kiadnak drivert), legfeljebb nem minden effekt fog menni. pl. ha pl. egy Kepler GPU nem tud XY effektet, akkor az nem fog menni, de maga a dx12 motor ettől még elindul.
    Ezért lesznek a különböző szintek: Tier1, 2, 3: [link].

    Valószínű, hogy a GCN elötti kártyákra is lehetne DX12 driver-t írni, de olyan sok effektet nem tudna, és olyan kevés embert érintene, hogy nagyon nem érné meg. Ráadásul, mivel tök más architektúra, és mivel a dx12-nél már a fejlesztőnek kell több architektúrára optimalizálnia, így kb. senki nem venné a fáradtságot, hogy a VLIW felépításű Radeon-okra optimalizáljon, így pedig marha lassú lenne minden játék.
    Ráadásul a gcn már jó ideje elérhető (pl. ezért is volr értelme 2012-ben a korát tudásban ennyire meghaladó GPU-t kiadni), így a legtöbb játékos tud majd dx12-t futtatni.
    Ennek ellenére még dönthet úgy az AMD, hogy csak a 200-as vagy 300-as széria lesz támogatva, de technikailag könnyen megoldható az összes GCN-es kártya támogatása.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Bici

    félisten

    válasz ddekany #79 üzenetére

    8.0 és 8.1 között is volt driver model váltás.

    Az átlag júzer lehet, hogy nem fog váltani, de az átlag játékos nehogymár ne tudjon egy OS-t frissíteni.
    Nem lehet arra építeni egy termék váltást, hogy az átlag júzer hülye.
    Ha ezt vennék figyelembe mindig, akkor még az XP-nél és a dx 9.0c-nél tartanánk.

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák