Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz LordX #16 üzenetére

    Pedig van, csak a válasz mint mindig: attól függ.

    Egy 100, vagy 400 elemű vektor feldolgozását nem akarod az IGP-vel csináltatni, mert túl sok meló beizzítani a contextet, nomeg a memória késleltetés is nagyobb. A CPU már rég végzett volna a feladattal. Ott viszont AVX-szel negyedelni lehet a feldolgozási időt. Ez csak egy példa, de vannak más esetek is, amikor azért nem rossz, ha van AVX, és minél okosabb, annál jobb.

    Az a vonal, amit a Skylake fog követni, hogy a lapka 70%-a IGP az tetszik. Legyen 2, nagyon max 4 mag HT-vel, és a többi legyen IGP meg fixed function. AMD-nek a bulldozer elképzelése sem volt rossz, 1 modul 2 integer egységgel, és osztozzanak a lebeőpontos ALU-n. A CPU-nak egyre inkább karmester szerepe lesz, csak drivert fog bözgetni, memóriacímeket számol, és egyre kisebb lesz játékok alatt az FPU terhelése. Ha az egész játékmotort kirakják IGP-re (ami felé haladunk), egy darab lebegőpontos műveletet nem fog elvégezni. A program counter léptetéséhez integer egység kell, méghozzá gyors. Szóval az AMD-s "Hyper Threading" elv tetszett, csak bedrótozni nem tudták. Kaveri már itt is hozott sokat, külön decode mindkét integernek, stb. de mire felhozzák jó szintre, addigra architektúrát fognak váltani.

Új hozzászólás Aktív témák