Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Milyen videókártyát?
- Házimozi belépő szinten
- Gamepad
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Tab S9 Ultra - nagy képernyő mindenre
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
-
Gyors CUDIMM DDR5 tuningmemóriák a Biwin receptje alapján
ph A 48 GB-os, kétcsatornás pakkban közelgő újdonság 9 GHz fölé tornássza az effektív órajelet.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jFox
őstag
Ez a mondatrész nagyon megragadott: "a tényanyagot szerezzék meg a diákok a netről, az iskola pedig gondolkodásra, problémamegoldásra, összefüggések megtalálására tanítsa a tanulókat"
Szinte teljesen ugyanezt mondta ez egyik középiskolai tanárom 20 egynéhány évvel ezelőtt. Igaz akkor még nem volt internet, legalább is itt nálunk. Ő azt mondta: "hogyha rajta múlna, nem ezt a sok felesleges dolgot tömné a fejünkbe, hanem arra tanítan meg, hogy mit hol és hogyan lehet megtalálni." Lehet, hogy a végén neki lesz igaza?
Ugye ez manapság az internetes keresők segítségével pillanatok műve. Persze mint a cikkben is írva van alap műveltség nélkül ez sem kivitelezheteő, mert ha nem tudom, hogy mit keresek, akkor hogy és hol keresem.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
Spancho
senior tag
A vizsgákon a saját tudásunkat mérik fel elvileg.
Ha úgy nézzük ,hogy szakközépiskolás anyag jó részét már a vizsgát után elfelejtik ,és soha többet nem lesz arra a tudásra szükségük az életben a diákoknak ,akkor szerintem lehetne használni.
Ha valamit nem tud az ember úgy is megkérdezi ,vagy megnézi valahol.
Esetleg behozhatnák a csapatmunkát (csak ahhoz meg elég akár 1 okos ember is)
Ha viszont ránézünk a facebook-ra és megnézzük az öcsénk/húgunk ismerőseinek beszélgetéseit akkor vannak gondok
Legalább írni és olvasni tudjanak valamennyire az emberek.A nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?
-
MCGaiwer
addikt
kell a kényszer. Ha nem lenne kötelező elemi / középiskolában bizonyos dolgokkal foglalkozni, soha nem jönne rá egy gyerek se, hogy hát őt ez érdekli, neki ahhoz van tehetsége. Ha mindenki csak azzal foglalkozna, amivel szeretne, akkor csak videojátékokból és youtube huszárokból állna a társadalom.
Egyébként a keresésre, saját kutatásra való tanítás üdvözölendő. Rengeteg ember "szenved" az ún. learned helplessness-ben, a saját munka ösztönzése pedig jó módszer ennek leküzdésére.
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
#06658560
törölt tag
A Google használatának két sarokpontja van: tudja-e a diák értelmezni a találatokat, tud relevanciát kezelni, így tud-e okosan keresni? Sajnos a google óta a keresők ez utóbbiban visszafejlődtek szerintem, holott a google-nek is vannak rá kapcsolói, csak szinte sehol nincsenek rendesen kilistázva, oktatva, elmondva.
-
sptkyle
senior tag
Van olyan tantárgy amiben simán lehetne...
Nálunk pl anno több programozási nyelvnél is lehetett netet használni a vizsgákon.
Összetett feladatok voltak, így nem lehetett 1:1 kiollózni google találatból a megoldásokat, de ha valaki értette a lényeget, a logikát, sokat segített.Mondjuk azért egy történelem érettséginél nem tudnám elképzelni...
[ Szerkesztve ]
"Az a baj,hogy ha v.ki játszik igényesebb játékkal,akkor a gépre költeni kell.Ez a helyzet." by Gica666
-
#06658560
törölt tag
-
nagyúr
egyetemen a legnehezebb vizsgáim azok voltak, amiken mindent lehetett használni. ha nem tudtad a választ a kérdésekre, még a neten sem tudtál elég gyorsan elég sok kérdésre megfelelő színvonalú választ találni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem az Internetnek semmi helye nincs a hagyományos érettségin, hacsak nem valami informatikai érettségiről van szó. (van olyan?) Egyébként mi lenne az érv amellett, hogy lehessen használni az internetet az érettségi során?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
vicze
félisten
De pont ez az, nem a Google a lényeg, lehet Bing vagy Yahoo vagy bármi. A lényeg az, hogy ne értelmetlen és haszontalan lexikális tudást tömj a gyerek fejébe pusztán azért, hogy valami számon tudj rajta kérni és saját munkád létjogosultságát igazold.
Gondolkodni problémát megoldani kell megtanítani a gyereket, sőt információt feldolgozni, osztályozni és értelmezni, főleg hogy valami iszonyatos mennyiséggel bombázzák az embert normál életben. Manapság gyakorlatilag minden információ szabad csak éppen használni nem tudja valaki.Mindig elképedek mikor néha tömegközlekedésen látok gimnazistákat vagy egyetemistákat tanulni, és így komplett szövegkiemelőzött oldalt látok 1-1-ben, egy egész oldal aláhúzva, sőt több oldal és azokon belül néha 1-1 mondat vagy szó(???) kihagyva. Na ilyenkor azért elgondolkodok, hogy mennyire hatékony is az oktatás, mert láthatóan képtelenek feldolgozni amit elé raksz könyvben.
-
mrhitoshi
veterán
Töri érettséginél semmit nem jelent, hogy tudod-e vagy sem hogy ki, mikor, mit csinált. Benne van az atlaszban minden. Kb egy analóg Google.
Pont ezért sem értem a hírben ezt: magyar példával élve: azt tudni kell minden diáknak internet nélkül is, hogy I. István király mikor uralkodott és ki volt a fia
Felesleges. Benne van az atlaszban, és lehet is használni. Kb. hülye aki, bemagoltatja, vagy bemagolja, nem kell, felesleges. Persze leírni le kell, de megtanulni nem.
PS4
-
nagyúr
válasz mrhitoshi #11 üzenetére
nincs mindenről térkép, és nincs minden rajta az atlaszon. ráadásul az érettségi, a szóbeli felelet,meg az írásbeli témarázó is mindegyik időben fellülről korlátos. bármelyik tanár össze tud rakni egy olyan feladatsort, amit csak az tud megoldani, aki tényleg készült, mert aki a térképet bűvöli 45 percig, már az első kérdésen sem jut túl. már ha veszi a fáradtságot hozzá, hogy ilyet csináljon.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
Psych0
őstag
Azert az elvarhato lenne a ma erettsegizoktol, hogy tudjanak irasban osztani. Csinaltam egy tesztet az unokaocsem es a baratai kozott. Lesujto. Az apropot az adta, hogy egyetemi ZH-n nem engedtuk a szamologephasznalatot es volt a feladatsorban egy osztas. Rengetegen elhasaltak rajta. Ugyhogy sok esetben a szamologepet is soknak tartom.
[ Szerkesztve ]
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
kona005
senior tag
Az enyémen már ott volt 2 évvel ezelőtt
-
PPatrik
aktív tag
Érdekes téma ez. Szerintem mindenkinek az alapokat meg kell tanulnia, pl általános iskola 8 osztálya. Mind korrekten számolni irásban és fejben, mind a történelmet, irodalmat, sorolhatnám. De utána középiskolában, ahol már a diákok képzeletben megalkották a saját jövőjüket, az iskola miért nem hagyja őket kibontakozni? Miért kell egy mondjuk kínába készülő leendő mérnöknek megtanulni magyarország, európa, amerika földrajzát? És most itt nem az alapokra gondolok, hanem több ezer fogalomra. Ha érdekli úgyis megtanulja, ha nem akkor pedig nem. Sőt. Ha érdeklődik, akkor is elő tudja venni a térképet. Ma már van streetview elég sok helyen. GeoGuessr-ben annyi helyet láttam, amikről soha az életben nem gondoltam volna hogy úgy néznek ki. Úgy érzem 1 ilyen játékban többet lehet látni a világból és többet lehet tanulni mint 1 heti földrajzórán. A másik dolog: Miért van az, hogy a tanár szabja meg, hogy én mikor, miből, hányszor írok dolgozatot? Ha hiányzom, miért nem engedi pótolni, ha elrontom, miért nem írhatom meg újra, ... mert az a tanárnak extra munka. Az egész iskolai tanulmányom arra épült eddig, hogy ha ezt nem tudom akkor világvége lesz. Kérdem én, ha valaki elmegy nyelvvizsgára és nem sikerül, mi történik? Ugye hogy semmi? 3 hónap múlva elmegy megint. Nem olcsó, de nem is lesz világvége. Hisz nem vagyunk tökéletesek, nem tudhatunk mindent egyszerre, ugyanolyan tökéletesen. ( pl érettségi) Azért járunk iskolába, hogy botladozzunk, hisz ha tökéletesnek születnénk, akkor nem kéne iskola. Akkor miért pont ezt a botladozást ítélik el a legjobban? Ami nem öl meg, az csak erősebbé tesz. És jelenleg az iskolákban klónokat gyártanak. Semmi egyediség, nulla önálló gondolkodás. És mindezt a múlt módszereivel tanítják a jövő nemzedékének.
Szerintem ha egyik napról a másikra megengednénk az internet használatot, akkor az első körben csak rengeteg csalást szülne, pl elküldi egyik családtagjának aki élő lexikon, vagy amíg a 'segéd' keresi a választ egy kérdésre addig a vizsgázó egy másikra keresi. Vagy mi van, ha megkérdezi valami inteligens netes 'robottól'? ( pl wolfram alpha) Egyszóval az ötlet jó, a megvalósítás kétséges. Lehet egyszerűen csak meg kéne tanítani a diákokat gondolkozni, kevesebb hülyeséget a felyükbe tömni, az érettségit mint olyant pedig elfelejteni. Legyenek tárgyi vizsgák, amik az egyetemre kerülés feltételei, ahol pedig nem lehet használni ilyen segédeszközöket, hanem a diákok tényleges tudását mérik. És akkor ott is lehet olyan, hogy probléma megoldás + internethasználati teszt, ami olyan dolgokra kérdez rá, amit a diákok nem tudhatnak, de internetről összerakható, olyan logikai kérdéseket tesznek föl, mint pl miért kell 5 rendőr 1 villanykörte becsavarásához. és így ezt is le lehetne mérni. De most egy irodalomnál, ahol 1 ember gondolt valamit, leírta a gondolatait, egy másik ember gondolt ez előző írásáról valamit leírta, majd ezt a mi tanárunk valahogy értelmezi és megtanítja, ott nem hogy az internetnek, hanem az egész tárgynak nincs értelme. Nálam csak utálatot váltott ki, mióta gimiben irodalom órákra járok, önszántamból nem olvastam szépirodalmi műveket. Egyet sem és mostmár lehet nem is fogok. És itt az internet nem segít. Hisz a művek szépségéről nem fogunk úgy tudni írni, ha más gondolatiat másoljuk ki az internetről.
Akár úgy is lehetne mérni a diákok értelmi szintjét, hogy 1 óra alatt hány helyet és milyen pontosan találnak meg GeoGuessr-ben. Ez rögtön elárulja mennyire precízek, hogyan kezelik az idegen szituácíókat, hogy igazodnak el a mai világban az internetes térképeken. És persze milyen gyorsan tudnak a számítógépükkel/internetükkel lépkedni streetview-ban.
szerk.: Még a számológépeknél is felmerül, hogy egyes fajták sokkal jobbak mint mások, míg valaki a szüleinek a 20+ éves számológépét kénytelen használni, mert nem telik újra.Bocs, ez picit hosszú lett.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Érettségin? Mi Honfoglalót is úgy játszottunk, hogy google volt a képernyő másik felén
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
opr
veterán
Jah, hiszen mennyire hatalmas a valószínűsége mérnökembereknél, hogy osztani kell, de:
- számológép senkinél sincs
- laptop senkinél sincs
- a telefonja mindenkinek lemerült/ellopták/az ufók átültették a seggükbe
- sehol, senki nincsen, akinél lenne vagy számológép, vagy laptop, vagy telefon
Viszont papír meg toll az pont van, de nem elég a sacc/kb fejben elvégzett, nagyvonalúan kerekített osztás.És gyak most demonstráltad is, hogy mi a bajom az itthoni egyetemekkel: semmilyen szinten nem reális, nettó baromságok vannak, amik csak arra jók, hogy szivassák az embert, haszna nulla már az egyetemen is, utána meg aztán pláne (sajnos csak az elte progmat-ról tudok elsőkézből példákat mondani, de azt szivesen részletezem, pont ugyanaz a probléma vele, mint a hozzászólásoddal )
Megpróbáltam keresni ilyen szituációt, és találtam egyet, ami reális lehet:
- Ha mondjuk egy csoport mérnök úszni megy, és közben eltéved a szahara közepén, aztán kirabolják őket a homok alatt élő illuminati majomgyíkok, de szerencsére arra jön egy magyar pótos ifa, székely sofőrrel, aki azt mondja, hogy csak akkor hajlandó megmenteni a társaságot, ha írásban 20 tizedesjegyik elosztják 30mp-en belül a 79656751232-ot a 1498-al. A story vége az, hogy mind könnyes szemmel gondolnak vissza rád, hogy mennyire igazad volt, de jó, hogy valakinek eszébe jutott így is szivatni őket."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Alchemist
addikt
Mikro törlik már el végre ezt az érettséginek nevezett marhaságot..?
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
Nekünk anno - jópár évtizede - azt mondták a főiskolán, hogy papíron számolni meg kellett tanulni a középiskolában, viszont a ZH-n erre nincs idő és nem is erről szól, úgyhogy mindenki használjon számológépet.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
PandaMonium
őstag
válasz 1 among many #13 üzenetére
Ezen jót röhögtem. Bírom az olyat mikor az illető úgy alkot véleményt, hogy még azzal sincs tisztában, hogy létezik-e olyan, hogy informatika érettségi vizsga.
What I cannot create, I do not understand
-
DualCoreWin
csendes tag
válasz Alchemist #21 üzenetére
Igaz. Sőt! Mikor törlik már el a diplomát, vagy egyáltalán az oktatást, mint olyat. Aki amit akar, majd megtanul az Internetről. Úgyis bárhová jelentkezik az ember, először csak próbaidpre veszik fel. Azalatt bebizonyíthatja, hogy ért-e a munkához, amire jelentkezett. El kellene törölni a nyelvvizsgát is, meg a gépjárművezetői jogosítványt. Majd az internetről on-line szimulátorral elsajátítja, aki akarja. Az úszásoktatás meg egyenesen bűn...
Nincs olyan probléma, amelyen egy CSODA ne segítene.
-
1 among many
tag
válasz DualCoreWin #25 üzenetére
-
DualCoreWin
csendes tag
válasz 1 among many #26 üzenetére
Nem szalmabáb. Akinek válaszoltam, azt firtatta, mikor törlik már el az érettségit. Nyilván szerinte értelmetlen, felesleges. Szerintem meg fontos, a maga helyén éppen annyira, mint az általam említettek. Ha eltörölnék, valami alapvető fokmérő veszne el az oktatásból - illetve az emberi műveltségből. Tehát gúnyos, ironikus voltam, még az is lehet, hogy nincs igazam, de az érvelésem a témára vonatkozott.
A te "szalmabáb" megjegyzésed volt súlyosan megszégyenítő és diszkriminatív velem szemben.
Nincs olyan probléma, amelyen egy CSODA ne segítene.
-
HyP3b0y
senior tag
Az érdekes, kár hogy erről nekem nem szóltak.
Igaz, sziltan vizsgán is használhatok 2 A4-es oldalnyi képletgyűjteményt. Megint kár, hogy a homlokomra ragaszthatom, ha fingom sincs a tárgyról, hiába írtam ki mindent.
A lényeg: ahol ezt megengedik, ott tudják, hogy semmivel sem vagy előbbre, mert az összefüggéseket nem tudod ráírni a lapra. (esetleg rafinált vagy és 1-2 típusfeladatot ráírsz a lapra, de mindet úgysem tudod és kezd trend lenni, hogy a képletgyűjteménnyel együtt adjuk be a ZH-t)
"ez a 3d olyan mint az űrverseny volt a hidegháborúban: sokba kerül, problémás, de muszáj csinálni, mert a versenytársak is csinálják" by JoeYi :)
-
Danex
addikt
Persze, nem is azért mondom, hogy így már pofonegyszerű a dolog, csak ZH közben, nem azon kell filózni ,hogy most ott összeadás vagy kivonás volt ,hanem ténylegesen a problémamegoldáson és az anyag értésén alapszik a számonkérés.
Sajnos szívtam már meg, hogy előjel miatt csúszott el dolog, mire meg kibukott a hiba addigra már az idő volt a gond :/
-
PandaMonium
őstag
Matek érettségin is használható a függvénytáblázat, ugyanolyan segédeszköz mint az atlasz is pl. töri érettségin. Szvsz értelmetlen volna tiltani, tényleg csak akkor van haszna ha a diák ismeri a tárgyat és tudja, hogy milyen eszközökkel kell megoldania egy feladatot. Ettől még persze nagy segítség, hogy nem kell bemagolni pl. a csonkakúp térfogatának képletét a százezer másik képlet mellé.
What I cannot create, I do not understand
-
Alchemist
addikt
válasz DualCoreWin #25 üzenetére
Egy alkalmi, erősen szelektív megmérettetés nem helyettesíti az előtte eltöltött évek teljesítményét és folyamatos megmérettetéseit, így semennyire nem ad reális képet az eredménye, ráadásul felveti az alkalmi manipulációk, csalások lehetőségét.
Ráadásul az "általános félműveltség" kereteit erősítve az erre az eseményre összemagolt anyag az évek sora alatt szétesik, többé nem fog használható egésszé összeállni... nem mintha valaha is az lett volna.
A folyamatos munkának van értelme, nem a kampányszerű össznépi vizsgázósdi-cirkusznak.
Mindegy, ez csak a privát véleményem... anno az osztályban egyedüli színjeles eredményemmel együtt.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
.DLL
veterán
válasz DualCoreWin #25 üzenetére
A kolléga szerintem arra gondolt, hogy vicc ami ma érettségi gyanánt megy sok helyen. De az általános iskolák és a szülők felelősségét is lehetne firtatni, hogy miért olyan a gyerek-anyag amilyen. A rendszer motiválatlan, a gyerekek száma csökken, a tanárok kénytelenek lejjebb vinni a mércét különben mindenki megbukna év végén. Hidd el aki tanár 20-30 éve, az ma is meg tudná tanítani ugyan olyan színvonalon a diákokat, mint 15 éve, de egyszerűen nem lehet, úgy érkeznek az iskolapadba, hogy súlyos hiányosságaik vannak tanulási képességek terén.
A kerettanterv meg olyan, amilyen azzal az egyszeri tanár nem tud mit kezdeni - gondolok itt azokra a (jogos) felvetésekre, hogy tanulni, gondolkodni kéne megtanítani a diákokat, nem felesleges lexikális anyagot beseggeltetni velük, valamint motiválttá tenni őket. De így, hogy ált.isk. alsó tagozatán jujuj, csak szöveges értékelés lehet írni a gyermekről, meg jujuj nem szabad megbuktatni, mert az micsoda trauma a gyermeknek... na hagyjuk már.
Mindenhogy el van ez itt ba.. ..ltázva kérem.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
bambano
titán
válasz DualCoreWin #25 üzenetére
pedig van benne igazság, amit mondott.
ezt az érettségit simán el lehetne törölni, mert kb. nullát ér. ennél kevesebbet csak az emelt szintű érettségi ér, ami szimplán egy tévedés, mert a gimikre hárítja a felvételiztetést az egyetemek helyett.régebben, amikor még ért valamit a szimpla érettségi, volt értelme, de ma már semmit sem ér és értelme is nulla. érdemesebb lenne engedni az egyetemeknek, hogy maguk szűrjék azt, akit felvesznek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
titán
Óriási kockázat, hiszen megfelelő útmutatás nélkül ez arra oktatja a tanulókat, hogy a Zinterneten fellelhető információ helyes. Kell egy alaptudás, ami alapján meg tudják különböztetni a valószínűsíthetően fals információt a megfelelőnek tűnőtől.
Ez pont olyan, mint a számológép és fejszámolás. Ha fejben számolva nagyjából kijön, hogy 10-20 közötti értéket várok, akkor nem fogadok el a számológéptől egy 2549-es eredményt, hiszen tudom, hogy ez képtelenség, valamit rosszul írtam be. Ha az alapvető számfogalom nincs meg a fejekben, akkor a számológép egy veszélyes eszköz.
Ugyanilyen az internet, csak sokkal szerteágazóbb problémával. És míg egy tanár garantáltan képes a tanulóban a számfogalom kialakítására, az összes többi problémára még nincs felkészítve. Önmaga sincs tisztában azzal, hogyan válassza el a fals információt a valóstól. Itt elsősorban általános és középiskolai szintre gondolok. Szóval a kockázat óriási, megfelelő tanárképzés nélkül nem engedném ennek bevezetését. Sőt, ha azt veszem figyelembe, hogy a tanárminőség az elmúlt évtizedekben nagyon leromlott, akkor nem is biztos, hogy olyan jó ötletnek tűnik ez.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
lajthabalazs
senior tag
Pont ellenkezőleg. Ha rossz információt talál a neten, akkor kap egy egyest, és megtanulja, hogy minden információ annyit ér, mint a forrás, és egy forrás nem forrás.
Viszont egy ilyen vizsga durván megterheli szegény tanárt, felkerülnek az előző évi vizsgák megoldásai a netre, és minden évben jöhet az új vizsgasor. Illetőleg az internet egyre nagyobb, és így egyre nehezebb olyat kérdezni, ami nincs fent a neten egy az egyben.
Ha bevezetik az internet használatát vizsgákon, azzal nagyjából ki is lehet vezetni a hagyományos szakirányú ismereteket igénylő vizsgákat mert nagyjából a MSc diplomaterv (jobb hallgatóknál a BSc önálló labor) az első pont, amikor az ember valami olyat alkot, ami ha elemeiben nem is, de legalább kombinációjában új az emberiség számára. Minden házi feladat, dolgozat és vizsga, amit addig készített csak ismétlése valaminek, amit előtte milliók csináltak meg. Így azt kell csak alaposan lemérni, hogy tud-e információt feldolgozni (keresni, szűrni, megérteni, strukturálni, prezentálni) bármilyen témában, és akkor rendben lesz általános iskolában és gimnáziumban. Utána meg szűkíteni kell a területet ahogy halad előre BSc, MSc, PhD.
-
atike
nagyúr
....most komolyan az fog "tudásnak" számítani, hogy valaki mennyire tudja használni a Google-t....?
Még jó, hogy nem butul elfelé a társadalom.
-
Dolby
senior tag
Előre látom a troll weboldalakat, akik csak az érettségi idejére teletömik valami sz*rral a googlet, "segítve" ezzel a tudásukban bizonytalan peches egyének ismétlési esélyeit :-D
Re atike:
Nyilván akkor és ott van értelme a google használatát megengedni, ahol olyan feladatok adhatóak fel, amire nem kapsz helyből választ a netről, hanem a netes források alapján kell valamit kitalálni.[ Szerkesztve ]
- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
lajthabalazs
senior tag
Minden nap adódik olyan helyzet amikor a laptop, telefon, számológép lassú, még akkor is, ha a kezedben van. Mérnökként - de valószínüleg általában értelmiségiként - ha olvasol egy cikket az újságban amiben van egy szám, valószínüleg van a fejedben egy másik, amivel el kell osztani vagy meg kell szorozni, hogy értelme legyen. Egyszerű prohardveres példák, valaminek a tervezett végfelhasználói ára 299 USD. Máris felszoroztad hogy tudd, mennyi forint is az. Egy NAS fogyasztása 12W, 3W-tal kevesebb, mint a másik terméké. És már meg is van az éves megtakarítás forintban. Vagy kijön a hír, hogy Budapesten az első negyedévben 23.000 lakást értékesítettek. És a gondolkodó agy máris zakatol, hogy valamit kezdjen a számmal: egy háztartás átlagosan 2.5 ember, Budapest lakossága 2.000.000 az 400.000 háztartás, évente 92.000 tranzakció, tehát durvan négy évente jut egy családra egy tranzakció. Vagy az ingatlanközvetítői jutalék 3%, legyen az átlagos lakásár 15 MFt, ez évi 41 Milliárdos piacot jelent.
Aztán van a funkcionális analfabéta, aki csak elolvassa a cikket és észre sem veszi, hogy nem érti benne a számokat.
(#38) Dolby
Viszont akkora az Internet, hogy MSc-ig mindenre kaphatsz helyből választ, gyakran szó szerint (pld, rá sem kell már kattintani a találatra). Kivéve talán a számításelméletet és a matematikát, ha szöveges feladat mögé rejtik a kérdést. Persze kicsit hátrányban vagyunk, mert szörnyen nem értenek külfödiül a magyarok.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz lajthabalazs #39 üzenetére
Amit leírtál az igaz, csak épp teljesen másról beszélünk.
- Amit Te írtál, amiről Te beszélsz az az, hogy fejben egy sacc/kb, viszonyítási alapnak jó végeredményt produkálsz 1mp alatt, ami arra jó, hogy el tudd dönteni, hogy a téma maga érdekel-e komolyabban. Ha igen, akkor viszont a példádban már az következik, hogy nézel pontos árfolyamot, indítasz egy calc-ot (vagy amit akarsz) és pontosan kiszámolod. Enyhén szólva kizártnak tartom, hogy a neten, a számítógépeddel rákeresel a dolgokra, és utána papíron oldod meg tollal. (sokkal valószínűbb, hogy eleve annyit csinálsz, hogy beírod a címsorba, hogy 299USD = HUF)
- Amiről Én írtam, az pedig egy ZH. Bár nem volt tisztázva, de valószínűleg valamilyen mérnök-jellegű. Ebben az esetben pontos számokra van szükség, közel sem elég a fejben elvégzett gyors számítás. Eleve nem értem miért nem lehet törtszámmal továbbmenni (annál pontosabb nincs, ki lehet nevezni x-nek, és utána a végén a végfelhasználó majd eldönti, hogy milyen pontosságra van szüksége). De nem, itt az volt büszkén említve, hogy olyan emberek, akik egyébként értették/tudták az anyagot, ami a szakmájukhoz kell, meg lettek szivatva, mert már elfelejtették, hogy papíron hogyan kell tollal osztani, ami egyébként (a fejben gyors viszonszám számításával ellentétben) egy _teljesen_ haszontalan tudás.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Dolby
senior tag
válasz lajthabalazs #39 üzenetére
Ez pont az az eset amire illik hogy bőven elég a kerekített fejben történő számolás. Ha olvasol egy cikket mennyi a realitása, hogy leállj mellette papíron osztani? Pont az volt opr felvetése, hogy az írásban több tizedesjegyig történő osztásnak gyakorlatban nem igazán van haszna, hiszen ha pontosan kell számolni akkor biztosan előteremtesz olyan eszközt amivel ezt meg tudod tenni, ha pedig gyorsan kell akkor fejben végzed el kerekítve a számításokat és nem fogsz papírt ragadni.
Az pedig, hogy egy ilyen egyszerű tényszerű kérdésre lehet az interneten választ kapni, nem nagy csoda, és ez pont az a fajta információ amit teljesen felesleges volna megtanulni. Szerintem bármiből lehet olyan kérdéseket feltenni, amit nem fogsz így megtalálni helyből az interneten. Informatikusnak tanulok és 1-1 házihoz pl. rengeteg utánajárás szükséges mire össze tudod szedni a megoldáshoz szükséges információkat.
- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
lajthabalazs
senior tag
A ZH-n papíron számolásnak több oka van, egyik sem az, hogy a diák gyakorolja a papíron számolást.
Az egyik hogy általában nem szükséges még a papír sem, tehát ha a diák jól oldja meg a példát, akkor általában egész számokkal dolgozik és olyan bonyolult műveleteket kell elvégeznie, mint 64*512, vagy 4^4, stb. Ha a hallgató e helyett 69 / 548 vagy 0.13^4 at akar kiszámolni, akkor már tévúton van. Ha nála van a számológép, bebillentyűzi bőszen, és leírja a megoldást, ha nincs nála, felmerül benne hogy ezt nem fogja tudni kiszámolni, és nem is várható el. Ezért átnézi, hogy miért került ilyen slamasztikába.
A másik ok, hogy a számológép manapság már nem csak számológép, és ezért egyenlőtlen esélyeket teremtene, ha lenne, aki egy napelemes alapműveleteket tudó kártyával ülne be a ZH-ra, mert csak szorozni osztani kell, minden mást tud, más meg egy több MB-nyi háttértárral rendelkező programozható géppel érkezne.
Illetőleg sokszor - pont a törteknél - a számológép az, ami a szépen egyszerüsíthető megoldások helyett valahol középen kerekít egyet, és szélsőséges esetben akár nagyságrendekkel is elrontja az eredményt, így teljesen hibás lesz a megoldás.
-
Dolby
senior tag
válasz lajthabalazs #44 üzenetére
Nekem sem lehetett analízishez számológépet használni, és soha nem is kellett. De ha elolvastad azt is amire válaszolt opr, abból egyértelműen az derül ki, hogy az írásban való osztás nem ment a diákoknak, és ez súlyos hiányosságnak lett minősítve. Nincs itt szó technikai óvintézkedésről, vagy arról hogy fejben kiszámolható dolgot ne ütögessenek be a számológépbe.
Egyébként egyetemen szerintem az nem elfogadható indok, hogy védjük a diákot a helytelen számológép használattól. Ha nem jól használja, rossz eredményt kap. Ennyi.
Amúgy pedig az egyetemi feladatok általában olyanok, hogy nem csak az eredményt írod le, márpedig az okos számológépek nem hiszem hogy túl sokat mondanának a megoldás menetéről, ami az értékelés nagy részét kell hogy adja.
[ Szerkesztve ]
- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
Ghoosty
őstag
válasz lajthabalazs #44 üzenetére
"Az egyik hogy általában nem szükséges még a papír sem, tehát ha a diák jól oldja meg a példát, akkor általában egész számokkal dolgozik és olyan bonyolult műveleteket kell elvégeznie, mint 64*512, vagy 4^4, stb. Ha a hallgató e helyett 69 / 548 vagy 0.13^4 at akar kiszámolni, akkor már tévúton van. Ha nála van a számológép, bebillentyűzi bőszen, és leírja a megoldást, ha nincs nála, felmerül benne hogy ezt nem fogja tudni kiszámolni, és nem is várható el. Ezért átnézi, hogy miért került ilyen slamasztikába."
Kivéve, amikor nem. Meg amikor az oktató elcseszi a feladatot. Jártam így, még rá is kérdeztem, mert nem akartam elhinni, hogy úgy van. Megmondta, hogy a feladat jó, én rontottam el valamit. Vagy fél óráig kerestem a hibát és nem találtam, így nem tudtam másik feladatokat befejezni. A vége az volt, hogy igazam volt a csoportból egyedüliként oldottam meg azt a feladatot hibátlanra, de az elvesztegetett idő miatt szarabb jegyet kaptam.
-
nagyúr
válasz lajthabalazs #44 üzenetére
nyilván nem az aritmetrikai műveletek gyakorlására íratják, mert akkor eddig mit csinált, hanem azért, mert a megoldás levezetése mutatja a probléma megértését. sok esetben numerikus hibával is elfogadottnak számít a feladat.
ha komolyabb számolásokról van szó, akkor azt úgyis pl. matlabbal kell csinálni, viszont ott is bekérik az így írt programot és a hozzá készült jegyzeteket is.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Dolby
senior tag
válasz lajthabalazs #48 üzenetére
Erről van szó. Innen indultunk ki, hogy a papíron levezetett osztás nem releváns tudás egy mérnöki egyetemi képzésen, ezt kezdted el vitatni :-D
- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
Psych0
őstag
Tehat azt allitod, hogy egy mernokhallgatonak nem kell tudnia irasban osztania? A szoban forgo muvelet egy replusz volt 4.7k es 2k egyutthatokkal, es nem kellett hat tizedesjegyig kiszamolni. Mi a kovetkezo lepes? Egy matamatikushallgatonak nem kell tudnia polinomot derivalni, mert a maple majd ugy is szepen megoldja, meg kulonben is csak a szaharaban eltevedve kell csak maple nelkul szamolni?
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Elden Ring
- Eredeti játékok OFF topik
- Hardcore café
- Politika
- Béta iOS-t használók topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Vivobook M3401QC 14" 3K OLED Ryzen 5 5600H RTX 3050 16GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- AVM OVATION CS 6.3 HIGH END MINDENES + RC9 Streamer/dac/cd/erősítő 2x500W/4OHM Patika!
- Omen 17-ck0003nh 17.3" QHD IPS i7-11800H RTX 3060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Aerocool Cyclon RGB ablakos, fehér ház
- Playstation 5 (lemezes verzió)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen