Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz Dyno #38 üzenetére

    Magam is mérnök vagyok. Szoktam tápokat, LCD tévéket, monitorokat, ill. szinte mindent javítani.

    Kicsit sem kötekedtem. Csak egy tápot nem lehet azzal elintézni, hogy hogyan van forrasztva. A tápok 99%-ban, de azok közül, amiket én láttam egyikben sem, nincsenek igazán jó minőségű kondenzátorok. Közepes és attól lefelé.
    Diódák minősége... igen ritkán múlik ezen egy táp élete, halála.
    Tekercsek minősége... azon felül, hogy csapnak-e zajt, szintén nem az elsődleges problémaforrás.
    A megfelelő IC-k hiánya az, ami számomra kicsit furcsa. Ugyanis nem feltétlenül ettől lesz jó vagy rossz egy tápegység. Tipikusan az invertereket hoznám fel, ahol egy meghajtó IC mehet örökké vagy mehet egy évig. De sorolhatnék még megannyi IC-t, ami egyik tápban örökké megy, másikban semeddig.

    Amin igazán sok múlik, az kizárólag a tervezés. Nagyon sok dolgot lehetne ide felsorolni.
    És ez az, amitől érdekes a kérdés.

    Illetve nem merülnék bele hosszabb elemzésekbe, de rengeteg "márkás" tápot láttam már holtan, és rengeteg noname-ről tudok, ami működik. Nemrég vettem egy használt PC-t műhelyhez, HKS táp van benne. Tipikusan az, amivel rémisztgetni szoktak. Aztán gond nélkül muzsikál. Nem tettem rá műterhelést, hogy lekapcsol-e, de mivel nem fogom túlhajtani, ezért nem hinném, hogy gondot fog okozni.

    Tipikusan egyébként az autómba nem tudtam normális tápot venni, ami magától lekapcsol ha valamilyen szintig lemerül az akku, ill. lead 3A-t 5V-on. Ezért terveztem magam egyet. Én így találtam jónak, de más mérnök, másból építené. Itt térnék vissza a tervezés kérdéséhez. Így most 3-4x annyiba lesz, mintha vettem volna egy egyszerűt. Nekem megéri. De lehet, hogy másoknak nem futja rá. Nem ok nélkül vannak óriási árkülönbségek. Bár a 40e forintos cédulákat semmi sem indokolja.