- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- eGPU tapasztalatok
- Apple notebookok
- Acer Nitro V 15 notebook: amikor a jó ár-érték arány a cél
Hirdetés
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #212 üzenetére
Ez a cikk pont olyan mint a többi, arra jó hogy átbasszák az embereket, semmi többre. Amíg meg van a kétely addig veszik a belsőégésűeket, ez a cél. Már majdnem mindenki letett a toyotán kívűl arról hogy ne vegyetek villanyautót majd vegyetek hidrogént tőlem (előtte meg hibridet) baromságról. Jelenleg az a cél hogy ne omoljon össze a belsőégésű eladás, meg ne jöjjenek rá az emberek hogy mekkora rohadék az összes gyártó (ebben az esetben a teslán kívűl).
És akkor az ilyen koboldfejű majmok még tolják is az olajlobbi szekerét, mint anno a rákosi féle propagandát.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
válasz #16820480 #212 üzenetére
Ha jól tudom jelenleg pár százalék körüli mindössze az újrahasznosítás, mert egyszerűen olcsóbb bányászni. Nincs a cikkben ferdítés, korrekten - hivatkozva - leírja a jelenlegi helyzetet. Nem köpködi az EV-ket, ő is elismeri hogy lokálisan nem szennyeznek. A hivatkozott IEA jelentés is korrekt.
-
válasz #16820480 #212 üzenetére
Mintapélda hozzászólás a kettős mérce felismeréséhez.
"Egy belsőégésű motor sosem lesz tiszta"
Erre később visszatérek.
De elméletileg semmilyen motor sem tiszta. Minden motor alacsonyabb hatásfokú 100%-nál. Ha mást nem, de hulladék hőt minden motor termel."...az energia kétharmadát elpazarolja,"
Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól."az olaj áztatta motor"....
Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.Idáig tartott az első mérce, első felvonása.
"Még ha a bűnbaknak beállított lítium és kobalt bányászat olyan rossz is amilyennek mondják...."
Mert? Ha az elektromos hajtásról van szó, akkor lehet miniatürizálni a problémát?!"Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan mennek a fejlesztések, pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk, nagyobb léptékű újrahasznosítás. .."
Miből gondolod, más megoldások fejlesztését abbahagyták?
Nem kizárólagos tulajdonsága az innováció az elektromos járműveknek."...nagyobb léptékű újrahasznosítás. Ezt égetett üzemanyaggal nem tudod megcsinálni."
A hidrogénnel meglehet, korlátlan számban újrahasznosítható anyag.Most térünk vissza a motor sohasem lesz tiszta második fejezetére.
"Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek."
Csak drága. Most tekintsünk el a ma használatos ipari gyártástól, az hosszú távon nem fenntartható megoldás. Elektromos árammal közel környezetszennyezés nélkül állítható elő.
'de folyamatosan szökik a falakon át)'
Korrekt. De csak akkor korrekt, ha hozzátesszük az akkumulátoroknak önkisülése van. Azokból sem lehetséges a betáplált energiát veszteség nélkül hasznosítani.
'olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb'
Nem. A benzines motor nem játszik példaként. Nem használható Otto motorban. A beindítás pillanatában robban a motor. Amúgy sokkal jobb a hatásfoka a hidrogén égetésből nyerhető energiának. Ha nem lenne és szabad hidrogén maradna a kipufogó gátban, szintén robbanna a jármű. Az energiacella jellegű felhasználás hatékony és biztonságos.
'Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.'
Azt azért meg kell érteni, hogy a hidrogén a ma is mert legnagyobb energiasűrűségű üzemanyag. Minél nagyobb az energia sűrűség annál veszélyesebb az anyag.
A veszélyesség csökkentésének érdekében több tartályban tárolják a hidrogént.
De a veszélyességet az akkumulátorok esetében is figyelembe kell venni. A sérüléses robbanás elkerülése érdekében erős fém tartóban helyezik az akkumulátorokat.
Nem fekete - fehér világban élünk, hogy a realitást messze kerülvebeszélgessünkvitatkozzunk.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Suzuki topik
- Politika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- EAFC 24
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest