Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Archttila

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz chros #1031 üzenetére

    "Latom teged nagyon behuzott ez a tema"

    Én inkább azt mondanám, hogy időnként előjön, de semmi több. Pont az általad is említett Spektro (pontosabban annak hiánya) miatt nem is megyek bele mélyebben, csak néha eljátszok a gondolattal hogy mi lenne ha lenne, mennyi mindent ki lehet tesztelni, ezekből okulni meg ilyesmik. :)

    A videót már watch later-re raktam csak még nem volt időm... de :R

    [ Szerkesztve ]

    Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz chros #1031 üzenetére

    "DV RPU-ban nem csak azok vannak, hanem trim pass soran sok mas erteket is megvaltoztathatnak, pl saturaciot"

    Ezt tudom, és utaltam is rá lentebb, csak azt is mondtam, hogy igazából nincs értelme. Mivel pontosan ugyan az a Rec2020 (ma gyakorlatban DCI-P3 limited módban) és egyformán PQ görbés a gamut, egyedül csak a tone-mapping a más a két szabvány közt (és még az is csak a tone-curve tetejét érinti, a mai gyakorlatban alkalmazott max 4000 nit csúccsal csak 70% fényerőszint felett, vagyis csak a csúcsfényeken, nem a tartalom / képernyőterület túlnyomó részén), így nincs értelme átszínezni a DV réteggel a HDR10 alapot. Lehet, csak szerintem hülyeség. Ezernyi dolgot lehet csinálni mindenféle szabványban, csak nincs racionális értlme.
    Én ezt egyedül akkor látom megtörténni a gyakorlatban, ha másik colorist csinálja utólag a DV régeteget a már lezárt HDR10 anyag fölé, akinek más a művészi beállítottsága, és veszi a bárorsásogot, hogy "belerondít" a korábbi kollégája munkájába. Vagy egyszerűen csak aznap épp egy másik master monitort használ, ami hiába van ugyan azokra az értékekre kalibrálva bármilyen jó spektróval, azon másképp néznek ki a színek a metameric failure miatt (pl. egy Sony RHB OLED-en készült a HDR10, és egy Dolby Pulsar LCD-n a DV), és ezért dönt úgy a második colorist (vagy ugyan az a colorist az új session-ben), hogy tologatja kicsit a színeket a DV réteggel.
    Ugyanakkor az ilyesminek rendhagyó esetnek kéne lennie, nem megszokottnak, és egyáltalán nem a szabványok eredendő sajátossága, csak a gyakorlati körülményeké.
    Ez inkább olyasmi, mint ahogy a Gyűrűk Ura trilógiából is jól ismert (hírhedt) módon van többféle FHD BD SDR kiadás, amiknek látványosan más a színvilága, pedig mindkettő FHD SDR Blu-Ray anyag ugyan abból a nyersanyagból.
    De az egyik örök kedvenc filmemből, az eXisteZ-ből is annyiféle, durván más FHD SDR BD kiadás van drasztikusan etérő kontraszt/blaclevel és filmgrain jellemzőkel, akárhányszor csak kiadtak belőle egy DB-t (és egy-egy megjelenéskor nem ugyan azt adták ki minden régióba).
    Ugyan ezt el lehet játszani akkor is, mikor egy kész HDR10 anyag fölé készül egy DV réteg másik colorist-al és/vagy másik master display-el. De egy ideális világban ez nem így lenne.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák