- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- Milyen monitort vegyek?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG LCD és LED TV-k
- Milyen asztali médialejátszót?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a MechWarrior 5: Clans
gp Az óriásrobotok kedvelőinek egészen az őszi időszakig kell várniuk a sorozat új részére.
-
Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
it Meghozták azokat az intézkedéseket, amelyektől azt remélik, hogy segítenek megvédeni a kiskorúakat a közösségi médiában.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibbike01
őstag
Köszi köszi mindenkinek! Az Ott Service tényleg drága 26ezer a művelet. A Pátkainál csak 20ezer és szimpatikusak is.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz zsoltip #216420 üzenetére
1-5, Andorid Auto/Apple Carplay. AA esetében Fermata Auto app és lesz még Youtube is az infotainmenten menet közben. A gyári beépített térképet engedd el és használd a Google Mapset vagy a Wazet.
Kezd el felvenni a digitális fonalat, ez az O4 már más világ.6, márkaszerviz lehet, hogy tud segíteni. Illetve tedd rá telóra és úgy ott lesz nálad mindig.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Lisztok #216658 üzenetére
Bekapcsolod az autoholdat.
Egy fontos dolog, hogy a DSG esetében vagy megyünk vagy állunk. A kúszás, fékkel lassan lassítás, araszolgatás, "darabolgatás" nagyon nem tesz jót neki.
Rámpán, emelkedőn törekedj rá, hogy ne váltson (tedd ki manualba vagy sportba).
Csak álló helyzetben válts hátramenetbe és vissza (tehát nem akkor, amikor még gurul az autó).Az auto hold nagyon nagy segítség és segít betartani a fenti szabályokat, illetve auto hold-al már nem kell szarakodni megállásnal a fék-üres-kézi-P sorozattal.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Lisztok #216662 üzenetére
Sokszor használom a sport módot, de nem mindig jó az sem. Ésszerűen kell. Pl ha szar úton, offroadon vagy parkolóházban gurulok, akkor jó a sport mód, de országúton meg jó a sima D.
Kúszást persze nem lehet teljesen kikerülni, de törekedni lehet rá és így minimalizálva lesz.
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216684 üzenetére
Ne is mond, én sem bírom ezt. Ráadásul nekem ugye e-tec van, ami azt csinálja, hogy beindítja a motort, ha az előttem lévő előrébb gurul (ez ilyen automatizmus, hogy ne a gázpedál lenyomással induljon a motor, hanem picivel hamarabb). De a gyökér csak 10cm-ert megy előre és áll ugyanúgy tovább a piroslámpánál...
Ezek a mai autók tök más közlekedést, gondolkodást igényelnek a vezetők részéről...de kb 20 év múlva odaérünk ahová kellene.[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Motorfék mindig lassít, ha akarod, ha nem. A fék pedig csak akkor, amikor a féket nyomod.
A gyártó így elő tudja adni, hogy ha nincs (vagy minimális) a motorfék akkor továbbjut az ember pl hamarabb leszállhat a gázról piros lámpánál. Remélem mostmár átjön a lényeg.
A vitorlázást az e-tsi (Skodanal e-tec) tudja a mild hibrid rendszerrel és a hozzá hangold dsgvel. Ha hirtelen szállsz le a gázról, akkor kiteszi üresbe, leállítja a motort és az elekromos motor hajtja tovább az autót (mindez kb észrevehtetlenül történik). Nagyon korszerű és megszokható, hasznos funkció.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #216760 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az indítómotor a 48V-os elektromotor, de gazad van, hogy nem üresbe teszi ki, hanem valamit kapcsol és a motor is tuti leáll mert a fordulat leesik nullára. Az elektromotor valószínűleg rásegít a leallított motorra, hogy ne legyen motorfék (sőt még legyen némi power is).
Egyékbént ezt nem vitorlázásnak hívja a Skoda, hanem szabad kigurulásnak (lehet, hogy pont ugyanazt takarja, mint a vitorlázás).
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz troland26 #216781 üzenetére
Első kérdés, manual vagy dsg?
Ha dsg akkor benzinből csak az e-tec 1.5tsi van, ami mild hibrid, jóféle, de meg kell szokni. Dízelből a 2.0tdi 150ló, amihez olajos dsg jár, illetve talán ez az utolsó (és egyben a legjobb) vag dízel motor. Mindkettő vehető nyugodtan, egyiknek sincs baja, vagy típushibája.Ha manuál, akkor gyorsan gondold újra, hogy 2024-ben miért akarsz manuális autót venni és válaszd a dsg-t.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz 426os #216787 üzenetére
"Ez már a nem a híres tökéletes, hibamentes TDI sajnos"
Pont, hogy ez a híres utolsó generációs CR TDI, amit a valaha volt egyik legjobb dízel motorként tartanak számon.De megfordítva...a 4-es Octávban lévő 2.0tdi-nek van bármi tudott baja, típus hibája, ami miatt nem lenne ajánlható?
Az új Superb és Passat is pl már csak automatával kapható, szerintem pár év szépen kikopnak a manuál váltók. A kisfiam már most is mosolyog, amikor egy autóban ott virít a váltórúd. A másik meg, amikor kiadsz 10millió körül egy autóra, akkor az legyen modern, kényelmes és előremutató. Egyik extrát sem űberel egy manuál -> automata upgrade.
bandus: az e-tec más világ. Vitorlázik, szabad kigurulást csinál, a fék másképp adagolható, folyton leáll a motor (hamarabb, mint pl start stoppal). Nekem kb 2 hónap kellett, hogy meg tudjam szokni és elengedjem a befásult motor ismereteimet.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #216792 üzenetére
"Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett."
Játszhat, gondolom 30k csereperiódussal és még nem is belevaló olajjal.
Bár az fura, hogy 2023 évtől. Hogyan lehet ezt tapasztalni? Már rögtön pár ezer km alatt is eszi?[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #216865 üzenetére
Köszi, köszi mindenkinek! Akkor ha jól veszem ki a szavaitokból, nem feltétlenül éri meg és érdemes 100-ast tankolni. Legalábbis nem minden esetben.
Annó Acuhan 98-ast toltam az 1.6 Seatba, azt imádta. Most a mild hibird tsi-be egyszer próbáltam a 100-ast, az ég világon semmit nem vettem észre, de itt ugye kicsit el van "mosva" az érzet a hibridség miatt.
Erről jut eszembe, hogy én folyton kiakasztom a pisztolyt és kattanásig fullra tankolok, de amikor kihúzom a pisztoly, mindig kifoyik egy pici (néhány nagyobb csepp) a pisztolyból. Ha ügyes vagyok, akkor a földre, ha nem vagyok az, akkor a kasztni oldalára folyik. Hogy a francba lehetne ezt elkerülni?
Volt, hogy nem fullra tankoltam, de akkor is csepegett a pisztoly
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz rasotamas #217105 üzenetére
Miért vagy ennyire márkaszerviz ellenes?
A műhely be van kamerázva, gyári speciális célszerszámok, gépek vannak. Az ott dolgozók oktatva vannak, mindenre van egy rutin művelet, aminek a lépései le van írva. Az árajánlat miatt (többet nyomjon) több óradíjat számolnak fel, mint a tényleges munka, de még így is (sietve) simán beleférnek az időbe. 1 év garancia mindenre javítás után. A raktárból nem lehet csak úgy kihozni alkatrészt, el kell velük számolni...stb.
Egy mezei szerelőnél, ahol nyári gyakorlatot töltő diákok vannak mivel lesz jobb?
[ Szerkesztve ]
-
-
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #217144 üzenetére
Köszi! A mikrokapcsoló hiba nálam is előjött, fél éve cserélték gariban.
Mik voltak azok az érezhető jelek nálad 65ezer km után? -
tibbike01
őstag
válasz daniel2121 #217160 üzenetére
Igen, mivel a száraz kuplungos DQ200 van hozzá. De azért ez nem törvényszerű, vannak ellenpéldák is, hogy pl 200ezer kmnél még gyári hibátlan. Felhasználás függő leginkább, meg egy kis szerencse is kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #217177 üzenetére
"Én csak annyit teszek, hogy amikor eszmbe jut és tudom, hogy tuti üzemmeleg minden, akkor hagyom motorféken hosszabban kigurulni. Pl. pályázás után a lehajtó előtt és a lehajtón így gurulok ki a pályáról."
Ez jó tipp, de ez az agyhalott eTSI ilyenkor kiteszi üresbe és vitorlázik nuku motorfékkel. Lehet néha húzok majd egy sport módot ilyen szitukba, mert sportba nem vitorlázik.
daniel2121: igen ezt mondom én is, vagy mire érted ezt?
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #217201 üzenetére
80ezer körül? Az okosok azt mondják, hogy ugyanakkor kell cserélni benne az olajat, mint egy manuális váltóban tehát kb 120ezer kmnél. Gyártói előírás nincs rá, elvileg élettartam olaj van benne.
2020-tól pedig az olajos DSG-ben is 60ezer helyett 120ezer km lett az olajcsereperiódus a gyártó szerint.2 olaj van benne? Az hittem a száraz dsg-ben csak 1 olajkör van és a nedvesben van 2 kör.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #217207 üzenetére
Köszi és bocsi, nem kukacoskodni akartam, csak nem erre a válaszra számítottam, de elhiszem és megértem. Olyan érzésem támadt, mintha én lennék az egyedüli a világon, ha elvinném 2 körös dsg olajcserére a száraz dsg-s autómat 80ezer kmnél. Ettől még elfogadom és megértem a javaslatod.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #217216 üzenetére
Köszi, ez hasznos!
Olyat is olvastam, hogy minek azt az olajat cserélni, úgy sem amiatt fog megkotlani a DSG. Tehát a hiba legtöbbször nem az elhanyagolt olajcsere miatt van, legalábbis száraz dsg-nél.
De nyilván értem. Motor olajat én is 15ezrenként cserélem, de a váltóba még nem döntöttem el. -
tibbike01
őstag
Köszi ezt ismerem!
Fura, hogy 2024-es cikk, de mégis régi konstrukciókat, régi évszámokat, motortípusokat (1.4tsi) említ. Ettől még minden szava igaz.
Jó lenne valami tudomány pl arra, hogy mit mókoltak az e-tec dsg (vitorlázás funkció, szabad kigurulás...stb) vonalon is, illetve, hogy volt-e bármi fejlesztés dsg téren az elmúlt 5-6 évben, pont úgy, mint az 1.5tsi evo(1) és evo2 esetében.[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Holnap megyek futómű állításra a Pátkai autószervizhez. Van értelme a hátsó tengely ellenőrzésnek (+5ezer ft) vagy elég csak az első tengely állítás? Kormány közép állásban nagyon gyengén balra húz az autó, de tényleg csak minimálisan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Bestbuy játékok
- Milyen légkondit a lakásba?
- Diablo IV
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Mobil flották
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen