- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Fire TV stick/box
- Apple asztali gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házimozi haladó szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hobby elektronika
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
Hirdetés
-
Kedvező árú Loewe WOLED TV érkezik
ph A We.See fantázianevű újdonságba az LG Display panelje került.
-
2024 - Íme a 23. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban érkezik a Destiny 2: The Final Shape, valamint befut iOS-re az Assassin's Creed Mirage.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi
addikt
válasz Freddy76 #62785 üzenetére
Amíg ki nem fogy az akku. És akkor pár óra pihi.
Megy most a "korszakalkotó" Formula-E sorozat. Biztos nagyon izgalmas, pár versenybe belenéztem, de nekem nagyon nem jött be: hogy nincs rendes hangjuk a járgányoknak, az egy dolog. De hogy a saját részükre kialakított versenyeken sem tudnak végigmenni, a verseny közepén nem töltenek, kereket vagy akkut cserélnek, hanem autót, az szerintem egyszerűen nevetségessé teszi az egészet, és bizonyítja, hogy a top technológia sem alkalmas normális autózásra. (egy futam itt 80-90km)
szerk: a másik, ami az agyamra megy, az a megtérülés számolgatása. Mostanában a Nissan dobott fel egy kalkulációt a Leaffel kapcsolatban. Akármennyire is előrehaladott technológia, a spórolás ~60%-át az adja, hogy az elektromos autóknál nem, vagy csak részben kell megfizetni olyan adókat, amiket a robbanómotoros autósok megfizetnek. Így jött ki nekik, hogy ~85e km alatt megtérül a Leaf (állami támogatással csökkentett!) többletára. Szerintük ez 3 év. Egyrészt az évi ~28e km bőven a magyar átlag fölött van. Másrészt ez napi átlagban (teljes évben, minden napra számolva!) majdnem 80km távolság megtételét jelenti, egy olyan autóval, amivel nagyobb útra nem tudsz indulni, a hatótávolsága 200km alatti, télen, vagy épp klímával inkább 100km közeli.
Ráadásul hosszú távra gondolkozva: ha jelentősen nőne az elektromos autók aránya, akkor csökkenne az adóbevétel, amit ugye más formában, de visszanyomna az állam a lakosság nyakába.
Akinek van fölösleges 7-8-10 millája, annak munkahelyre naponta bepötyögni jó megoldás. De átlagos használatra még nem érett a technológia.
A hibrid más téma, azon a vonalon érdemesebb gondolkozni,
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz spanyoll #62810 üzenetére
Kicsit száraz Wéber azért kell oda, mert ő tudja, miről beszél. A Palik/Wéber páros szerintem nagyon jó volt, amikor néha összekerültek, csak Palik nem viselte jól, ha Wéber kijavította. Ezért inkább Gyulát választotta maga mellé, akit tudott indokolatlanul szivatni. A közvetítés stílusában jó volt Palik, életet adott az egésznek, de emberileg egy sz@rkupacnak tűnt még képernyőn keresztül is.
-
Studi
addikt
válasz spanyoll #62813 üzenetére
A Terminator 2 Palikkal megvolt? Kötelező darab, sírva röhögős!
-
Studi
addikt
válasz aleister #62823 üzenetére
Milyen éves futásteljesítményben gondolkozol? újból nagyjából évi ~30e km az, ami fölött már megtérülhet a dízel felára, és többlet fenntartási költsége. Használtban ugye kisebb a felár, viszont nagyobb a kockázat, hisz a használt dízeleket jellemzően sokat hajtani vette valaki. 15-20e éves futáshoz én inkább vennék benzinest.
-
Studi
addikt
válasz aleister #62852 üzenetére
Félreérthetően írtam: én nagyobb időszakra vonatkozó átlagra gondoltam. Egy-egy tank benzin elfogyasztása között persze óriási különbségek is lehetnek? felmész a Tátrába, tankolsz, lejössz, máris ott az 5 liter difi.
Amikor vettem a Suzukit, nekem is picivel 7 fölött fogyasztott. Aztán nőtt a benzinár, csökkent az ifjonti hév, és szépen lement 6,2-es városi átlagra. Aztán kiköltöztem Maglódra, lett ebből 5,8, 5,6 éves szinten. Ez ugyanaz az autó, ugyanaz a személy, mégis 1,5l eltérés.
szerk: anyámnál van a kocsi hosszabb ideig, ő simán belediktál 8 lityót, és még nem is halad olyan gyorsan, mint én.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
-
Studi
addikt
válasz aleister #62949 üzenetére
Csak asszonynak fel ne tűnjön, hogy miért jársz ezután kéthetente röntgeneztetni valamelyik testrészed.
Hatóság, végrehajtó viheti a más tulajdonát képező kocsit, és hiába van nálad talonban egy adásvételi, azt nem tudod már visszamenőleges hatállyal bejegyeztetni. Sőt, ha régi a dátuma, még egy büntetést is kiszabnak rád. De ennek a párszázezres kategóriában tényleg kicsi az esélye.
-
Studi
addikt
válasz aleister #62951 üzenetére
Az a baj, hogy nagyjából akkor észleled, hogy baj van, amikor rávágják a GIRO-ban a végrehajtás tényét. Akkor viszont már el vagy késve, hiába van adásvételid korábbi dátummal, azt fogják ténynek kezelni, ami a végrehajtás bejegyzésekor a közhiteles nyilvántartásban szerepel. Ráadásul ha korábban üzembentartóként szerepeltél, akkor senki nem fogja elhinni, hogy ha bemutatsz egy adásvételit a vh bejegyzése előtt dátummal, hogy jóhiszeműen épp akkor vetted meg, csak még nem volt időd átiratni. (ráadásul nagyon szűk a mozgástér, mert az eladónak 5 napon belül jelentenie kell az adásvételt, a vevőnek pedig ha jól emlékszem 15 napon belül átíratni)
Szóval ha gáz van, akkor az már értelmes költségekkel és utánajárással megoldhatatlan. De 2-300ezres autóknál még mindig megéri ez a kockázat, drágább kocsit már nem "vennék" így.
-
Studi
addikt
válasz aleister #62954 üzenetére
Hát még amikor a kisasszony felcsatolta...?
Ha be vagy jegyezve üzembentartóként, akkor fel fognak szólítani egyszer, max kétszer, hogy add át kulcsokkal együtt. Esetleg kimennek a bejelentett címedre, ha nagyon ráérnek. Nem százhúszkilós kopaszokra kell itt gondolni, átlag irodisták. Amúgy ha nem nagyobb értékű a kocsi, akkor nem fognak gyötörni, mert 300e-es kocsit ők eladnak ilyenkor 150-ért, abból az végrehajtó jutaléka már nem olyan izgalmas, hogy különösebben törje magát. Ha adóhatóságtól jön a végrehatás, akkor kicsit többet kereshetnek, nekik van ráérős idejük.
-
Studi
addikt
válasz aleister #62961 üzenetére
Nincs sajnos kiskapu. A végrehajtók azzal kezdik, hogy megnézik, papíron mi az végrehajtás alatt állóé. Ha a közhiteles nyilvántartásban úgy van, akkor azt úgy is fogják kezelni, te meg kezdhetsz pereskedni. Nem fogja igazán megérni.
Ettől függetlenül ha tényleg nem nagy az érték, simán lehet, hogy lesz@rják, és nem tesznek komolyabb lépéseket, hogy birtokba is vegyék a kocsit. Leírják a jelentésben, hogy nem fellelhető, oszt csókolom, használd tovább egészséggel.Egyetértek, az egész SW-ból gyakorlatilag Harrison Ford futott csak be színészként később, a többit a SW körüli érdeklődés tette ismertté. Mark Hamill is inkább B kategóriás filmekben szerepelt a későbbiekben, hiába volt abszolút főszereplő.
-
Studi
addikt
válasz Mercutio_ #62969 üzenetére
+/- 5 évvel azért akad választék, kinek-kinek ízlése szerint:
Anthony Hopkins, Morgan Freeman, Jack Nicholson, Dustin Hoffmann, Ian McKellen, Harvey Keitel, Al Pacino, Nick Nolte, Robert de Niro, Joe Pesci, Christopher Walken, Ben Kingsley, Michael Douglas
Alan Rickman, Tommy Lee Jones -
Studi
addikt
válasz t_a_m_a_s #62987 üzenetére
Egyes Swiftet? Azt inkább ne!
Tudom, az esztergomira gondolsz, de az már a kettes, és a ráncfelvarrott verziója (~1997-2002-ig) a hármas. A gombóc meg már a négyes a Swift számozásában.
Az Astra jó, de ez a példány elég halottaskocsi kinézetű. A Puntón miért van P-s rendszám? Valami céges sz@r lehetett ezzel a matricával, csak a feliratokat leszedték? Nem adnék érte pénzt.
Xsarát talán lehet még találni 1.9 szívódízellel, az tuti el van 5l-ből és kimegy a világból. Én olyat keresnék.
Seat: belsejében a műanyagok hányások alapból, de sokban el is kezd hámlani. Amúgy más baja nincs. Ebből viszont inkább vennék 1,4 benyást, nem lesz sokkal több a fogyasztása, de váratlan költségeket tudnak a jürgen dízelek.
Szóval ezekből jószívvel egyiket sem, ha nagyon muszáj, akkor én is az Astrát.
-
Studi
addikt
válasz t_a_m_a_s #63119 üzenetére
Kétféle édes pezsgőt kellett inni itthon Szilveszter alkalmából. Az egyikkel még nem is volt bajom, az sima Törley volt, a másik valami rozé, abból kínszenvedés volt az egy pohárnyit is legyűrni.
Asszony meg csak a tokajiakat hajlandó meginni, úgyhogy ritkán rúgunk be együtt.
-
Studi
addikt
válasz *Ropi* #63122 üzenetére
Te meg itt! Pályát tévesztettünk, zeneművészetire kellett volna jelentkezni, onnan lehet sikeres fotós az emberből...
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz t_a_m_a_s #63140 üzenetére
Egyrészről közbesz, tehát nem lehet egyből bruttósítani, némi cégfenntartási költség lejön. Másrészt viszont ha itthon van a főnök, akkor amúgy sem túl érdekes, pár 1-2 órás sajtótájékoztató, meg némi PR fotózás. Ha meg kint van, ahogy Lassú Víz is utalt rá, akkor viszont van utazás, szállás, kaja dögivel, és azért a java ott is szabadfoglalkozás. Fiatalnak ez elég jó kezdés, kontaktok, egyéb megrendelések azért fognak pottyanni. De ha annyi melő lesz vele, amennyit igazából én sejtek (nem fogják ám minden külföldi útra külön kiutaztatni, mert az azért sok pénz), akkor mehet mellette a saját biznisz is.
Úgy meg már nem olyan rossz ez. -
Studi
addikt
válasz Novics #63400 üzenetére
Ami problémás lehet, azok például az áruházakban kapható, "instant" simkártyák, ahol azonosítás nélkül bekapcsolható a szolgáltatás. De ennek megszüntetésére nem ez a mód. Persze az átadott kártyák sorsa is kérdéses, de ha törvényileg tiltanák az átruházást, és felelőssé tennék a tényleges tulajdonost a kártyával később elkövetett visszaélésekért (mint az autóknál az objektív felelősség elve), az megoldás lenne. Ez az évenkénti azonosítás csak maszatolás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Fire TV stick/box
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Sorozatok
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- Notepad++
- Társasjáték topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs