Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #72042496 #7556 üzenetére

    De HDR játékhoz nem is kell PC mód, ugyan olyan "jó" a TV / Game mód.
    Úgysincs 2160p60-ban 10-bit RGB a HDMI sávszél miatt, és hamarabb mondok le a 4:4:4-ről, mint a 10 bitről, mert HDR-ben látványos a banding 8 biten (a jelenlegi Geforece nem ditherel, a Radeon-ok talán igen, de nem próbáltam, még azt se, hogy azok engedik-e egyáltalán a 8bit HDR-t, dither képesség ide vagy oda).

    Azért teszem idézőjelbe, hogy "jó", mert a TV/Game és TV/Cinema nekem egyformán nem tetszik. Ugyan az a bajuk.

    1: Az egyik az agresszív roll-off:

    Arra már találtam kiskaput, hogy kézileg felülírjam madVR-el a filmekhez a metaadatot, ezzel kijátszava a roll-off választót (bár nem is hatalmas a különbség 1k és 4k film közt, de azért zavart a tudat), de NVAPI játékhoz (mint pl. a ME:Andromeda PC-n nVidia kártyával) a 10k nit metaadatot nem ilyen egyszerű (a játékprogram küldi ki, az sem jó ha nyitvahagyom a madVR-t a háttérben, mert exclusive módba vált a játék HDR-hez, tehát "csak az övé a monitor").

    2: Látványosan sötét színek (chroma a helyén, luma lemaradva)

    A Color csúszka egekbehúzása nem megoldás, mert akkor a sötét és közepesen élénk színek lesznek túlszaturáltak, "helyes" 50-es állásban (HDR-ben is 50 lenne az igazi alapérték, mint SDR-ban, csak már feltolta az LG is 555-60 köré a HDR alapértékeket, hogy kompenzáljon valamennyit az Auto színtér hibáján) viszont a közepesen világos színek sötétek, ami a bőrszíneken a legzavaróbb (betegnek / zombinak néznek ki az emberek).

    Most épp azzal kínlódom, hogy 3DLUT-al kompenzáljam ezt a két dolgot, de nehéz a WRGB sajátossága miatt (valahol a fényerőskála durván felénél elfogy a szaturált R,G,B és csak a W-t pakolja már mellé), amit elvileg tudhat kezelni, de alapvetően nem erre számít a program, ami véges számú mérési pontból próbálja modellezni az első tippre korrekt RGB monitornak feltételezett kijelző izotróp 3D színterét. Ráadásul még a HDR-hez is hülye még a program olyan szempontból, hogy nem lehet neki azt mondani, hogy ne foglalkozzon a jelen esetben 1000-10000 nit tartománnyal, mert úgysem tud olyat a kijelző, azzal is fecsérli a drága időt és energiát (lehet, hogy küldenem kell borravalót a fejlesztőnek, hogy olja ezt meg :DDD vagy persze kísérletezem és hosszasan készül, excel-ben átalakítom a palettát, stb...).

    A bőrszíneket és fényességet már sikerült elkapni, csak a sötétszürkék gyengélkednek (rosszul térképezi fel a mérési pontok közt a Rec 2048 görbe alját amiatt, hogy elpazarolja a mérési pontokat a világos részbe, amit nem is tud megjeleníteni a TV).

    A TV saját CMS-e pedig katasztrófa HDR-ben. Épp ezért nem is foglalkozom a TV / Cinema HDR móddal, csak a TV / Game HDR-el, mert alapvetően majdnem ugyan olyan rossz/jó a kettő, az extra beállítási lehetőségek a Cinema-ban pedig csak ártanak (nem is elégséges a problémák orvoslására, és ha tologatok a csúszkákon, akkor durva képhibák jelennek meg -> Régen a 6-os széria korai firmware-eivel még az SDR is ilyen volt, mint ma a HDR a 7-esen...).

    Ami még jobb híján érdekes lehet (ha a TV / Game HDR-el nem jutok dűlőre), az a PC / Standard HDR mód: viszonylag szar a precizitás (durva saccra olyan, mint ha 10 helyett 9 bittel menne), de nincs roll-off (ami a TV / Standard-re is igaz, csak az lagol, mint az állat, szóval játékra kilőve), így eleve egy gonddal kevesebb és közvetlen használatra rossz lenne, hogy nem is dolgozik a színkezelés, csak natív színtérben ragad, de PC szotfveres profilozáshoz talán ez jobb is (alapvetően erre van kitalálva a profilozó szotfver, nem arra, hogy a hibás hardware-es emulációkat korrigálja).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Bubukain

    senior tag

    válasz #72042496 #7556 üzenetére

    "PC módban nem jó a HDR"

    Jó az már
    Update 8/14/2017: webOS update 3.6 fixed the PC mode HDR issue

Új hozzászólás Aktív témák