Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sidorovich

    senior tag

    válasz wallace 234 #63040 üzenetére

    Ha jól tudom, amennyiben magánszemélyként (fogyasztóként) vásároltál nem is neked kell bizonyítani, hogy nem te törted össze, hanem az eladónak hogy ő sérülésmentes állapotban juttatta el hozzád.

    "A Ptk. 6:158. §-a vélelmet tartalmaz, ez a § ugyanis azt mondja ki, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó által felismert hibát úgy kell tekinteni, mint ami már a teljesítéskor is megvolt, vélelmezi tehát a jogszabály azt, hogy a vállalkozás hibásan teljesített."

    Ezt a fogyasztóvédelmi törvény monjda ki amit nincs az az áruházi apróbetűs ami felülírhatja.

    "A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben viszont a Ptk. 6:157. § (2) bekezdése alapján semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el, azaz e körben a szabályok egyoldalúan kógensek."

    Te kb. annyit vagy "köteles" megnézni, hogy a csomagoláson külsérelmi nyom nem látható, és ennyi. A futár jóindulatán és a borravalón múlik, hogy megvárja-e amíg kibontod a jelenlétében, nem köteles ezzel szarakodni. Érdemes azzal a ténnyel is tisztában lenni, hogy neked a futárcéghez a világon semmi közöd nincs (max ha a csomagoláson kivülről is látható sérülés van, akkor jegyzőkönyv, vagy nem veszed át), te közvetlenül az áruházzal/eladóval vagy szerződésben, bármilyen probléma esetén velük kell egyeztetned.

    Ha a termék kibonátsa után kiderül, hogy az sérült, azt hibás teljesítésnek hívják, és lehet, hogy az első ügyfélszolgálatos megpróbál elhajtani de ha tisztában vagy a jogaiddal akkor ez 100%-ra nyert ügy. Szerintem a normálisabb nagyobb áruházaknál ez megoldódik, de a legrosszabb esetben békéltető testület vagy ügyvédi felszólítással rendeződik, nem hiszem, hogy bármelyik bolt belemenne pereskedésbe emiatt mert a végén biztosan veszítenek és még a perköltséget is fizethetik.

    De nem vagyok jogász szóval nyugodtan javítsatok ki ha tévednék! :R
    Némi utánajárás után én erre jutottam, szerencsére még élesben nem kellett kipróbálnom, de egy félmilliós TV-nél ha az áruház nem hajlandó újat küldeni, biztos, hogy ügyvédet keresnék.

    Nyilván ez kellemetlen hercehurca amikor az ember úgy várja az új TV-jét mint gyerekkorában a karácsonyt. :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák