- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Apple notebookok
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- SONY LCD és LED TV-k
- Azonnali notebookos kérdések órája
Hirdetés
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sidorovich
senior tag
válasz wallace 234 #63040 üzenetére
Ha jól tudom, amennyiben magánszemélyként (fogyasztóként) vásároltál nem is neked kell bizonyítani, hogy nem te törted össze, hanem az eladónak hogy ő sérülésmentes állapotban juttatta el hozzád.
"A Ptk. 6:158. §-a vélelmet tartalmaz, ez a § ugyanis azt mondja ki, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó által felismert hibát úgy kell tekinteni, mint ami már a teljesítéskor is megvolt, vélelmezi tehát a jogszabály azt, hogy a vállalkozás hibásan teljesített."
Ezt a fogyasztóvédelmi törvény monjda ki amit nincs az az áruházi apróbetűs ami felülírhatja.
"A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben viszont a Ptk. 6:157. § (2) bekezdése alapján semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el, azaz e körben a szabályok egyoldalúan kógensek."
Te kb. annyit vagy "köteles" megnézni, hogy a csomagoláson külsérelmi nyom nem látható, és ennyi. A futár jóindulatán és a borravalón múlik, hogy megvárja-e amíg kibontod a jelenlétében, nem köteles ezzel szarakodni. Érdemes azzal a ténnyel is tisztában lenni, hogy neked a futárcéghez a világon semmi közöd nincs (max ha a csomagoláson kivülről is látható sérülés van, akkor jegyzőkönyv, vagy nem veszed át), te közvetlenül az áruházzal/eladóval vagy szerződésben, bármilyen probléma esetén velük kell egyeztetned.
Ha a termék kibonátsa után kiderül, hogy az sérült, azt hibás teljesítésnek hívják, és lehet, hogy az első ügyfélszolgálatos megpróbál elhajtani de ha tisztában vagy a jogaiddal akkor ez 100%-ra nyert ügy. Szerintem a normálisabb nagyobb áruházaknál ez megoldódik, de a legrosszabb esetben békéltető testület vagy ügyvédi felszólítással rendeződik, nem hiszem, hogy bármelyik bolt belemenne pereskedésbe emiatt mert a végén biztosan veszítenek és még a perköltséget is fizethetik.
De nem vagyok jogász szóval nyugodtan javítsatok ki ha tévednék!
Némi utánajárás után én erre jutottam, szerencsére még élesben nem kellett kipróbálnom, de egy félmilliós TV-nél ha az áruház nem hajlandó újat küldeni, biztos, hogy ügyvédet keresnék.Nyilván ez kellemetlen hercehurca amikor az ember úgy várja az új TV-jét mint gyerekkorában a karácsonyt.
[ Szerkesztve ]