Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zka67

    őstag

    válasz janos666 #4516 üzenetére

    Nem elpárolog a tinta, hanem elpocsékolja fejtisztításra. Az epson kitalálta az "örökéletű" piezós nyomtatófej baromságát, csakhogy rengeteg tintát kell elhasználni ahhoz, hogy üzemképes is maradjon.

    Nekem simán kipocsékolta a tintát a ki- bekapcsolásokra, volt hogy 10! azaz tíz oldalt tudtam kinyomtatni egy készlet eredeti patronnal. Én simán kivágtam a kukába, javaslom neked is ezt a módszert.

    Szerk: én is ajándékba kaptam anyámtól, ő vette magának csak nem tetszett neki sem.

    [ Szerkesztve ]

  • McJoker

    tag

    válasz janos666 #4516 üzenetére

    Szia!
    Az Epson igenis jó termék, több száz oldalt nyomtatok vele itthon fillérekért, csak elég sokat olvastam a megfelelő topicokban és magamnak töltöm a patronokat. Egy kis beruházás, és utána jó darabig nem lesz gondod a nyomtatással. ;)

    Csak az elszántság számít...a küzdeni akarás!

  • lamiki

    senior tag

    válasz janos666 #4516 üzenetére

    A scanner problémádra másik USB kábel, vagy másik USB port használata hoz megoldást.
    A gondot az okozza, a scanner részének csak USB 2.0 a jó, ha az USB kábel nem tetszik neki csak 1.1-en működik, meg aztán van olyan is, hogy az alaplapon nem mindegyik USB port teljes értékű, van amelyik csak 1.1. Nekem pl. ha az előlapi (alaplapra csatlakoztatott kábellel kivezetett) USB portra dugok valami USB 2.0-ás dolgot, akkor mindig feldob egy üzit, hogy az egység gyorsabb működésre is képes, csatlakoztassa nagy sebességű portra.

    A tinta fogyásra, és a színenként cserélhető patronokra, és beszáradásra reagálva:
    Én is leírtam már sokszor itt is, és mások is a miértet. MINDEGYIK nyomtató amelyiknek fix, élettartamra tervezett feje van, védi a fúvókákat a beszáradástól, azért nem enged nyomtatni ha kifogyott valamelyik szín. Mivel tisztításkor az összes fúvókát átmossa friss tintával, ezért ha nem lenne valamelyik patronban tinta, az adott szín pillanatok alatt beszáradna. Amelyik nyomtatónál a fej a patronnal egybe épített, ott nem kell ezzel foglalkozni, mert ha kifogyott úgy is kidobod, és veszel jó drágán új patront, azért enged valamelyik szín kifogyása után is nyomtatni csak feketét. Itt meg egyszeri beruházásként veszel 2-3000 Ft-ért egy chip resetert, meg valami nagyobb kiszerelésű tintát és kb. 20-30 Ft/patron áron megtöltöd. A beszáradást, meg nagyon egyszerűen megelőzheted : nyomtatsz. Legalább pár naponta, vagy max. hetente egy fúvóka ellenőrző mintázat teljesen megteszi, alig fogyaszt tintát, és gond letudva.

    Bánj úgy másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled bánjanak!

  • atala

    addikt

    válasz janos666 #8712 üzenetére

    Én már az első fejtisztítás után vittem volna garanciába vissza. 3 napon belül még a forgalmazó is köteles cserélni! Minek pazarolni a festéket?

  • epzon

    őstag

    válasz janos666 #8712 üzenetére

    küld vissza és kérj helyette egy külső tartályos gépet - EPSON L széria - , sokkal jobban jársz

  • epzon

    őstag

    válasz janos666 #8715 üzenetére

    Tényleg pontatlan, mert az L széria pont hogy kiszámíthatóvá teszi a nyomtatási költségeket és ezáltal (közvetetten) csökkenti a hibalehetőségeket (nincs után gyártottal való sz.r.kodás)

    Egy márkanévben nem a "nevet" fizeted meg hanem a technológiát, a tudást, a folyamatos fejlesztést a know-how-t, a hátteret amit ad. Gondolj már bele, hogy a hőn szeretett kínai festékgyártód milyen környezetvédelmi, munkavédelmi szabályokat tart be, és hogy valójában egy élősködő egy kidolgozott technológián, hiszen azt egyszerűen ellopja/lemásolja.

    Bármilyen terméket nézel a termék anyagköltsége a legkisebb. Szerinted egy farmernadrágon mi kerül 10 000 Ft-ba? (maradjunk csak egy olcsóbb változatnál). Elárulom, a legtöbbe az értékesítési hálózat kerül. Ki kell fizetni a szállítókat, a raktárakat, a plázákat ezek összes alkalmazottainak a járulékát és fizetését valamit ezek tulajdonosainak a hasznát és költségeit (beleértve az adókat is). Szerinted a kínai tintás ezekből mit fizet?

    Tudom szerinted ez nem a te dolgod és nem te tehetsz róla.
    És tudom a te szemüvegeden keresztül az Epson az L szériával lehúzza az embereket. De néha nem árt szemüveget cserélni.

  • atala

    addikt

    válasz janos666 #8715 üzenetére

    Én is nyomtató csere előtt állok. Először úgy gondoltam, hogy veszek egy PX660 nyomtatót, tölthető patronnal, és majd töltögetem a tintát bele. Vettem a mostani canon nyomtatómhoz tölthető patronokat, aminek az eredménye, hogy állandóan csíkoz a nyomtató, elfogy a festék, egyszerűen más színt nyomtat, minden ok nélkül. Kínszenvedés az egész.
    Most már úgy gondolom, hogy elegem van az állandó töltögetésből, a sok fejtisztításból, a sok kidobott alapanyagból. A végén az olcsó drága lett. 375 Ft egy A4-es alapanyag amire nyomtatok. Nem egyet kidobtam már, a nyomtató miatt.
    Én is szívom a fogamat, mert az L800 100 ezer Ft, de mivel munkára használom, és minden nap nyomtatok, így megveszem.
    Sok gond van a ciss-el is, és a tölthető patronokkal is. Az utángyártott tinta minőségéről ne is beszéljünk.

  • szabifotos

    senior tag

    válasz janos666 #8724 üzenetére

    Általános használatra tökéletes. Sőt, ha néha kell és nem fontos a minőség akkor fotót is nyomtatok rá! Papírboltban láttam már a tescos-nál vékonyabbat is. Na azt nem érdemes használni... :D Esetleg vázlatra, ami később a kukában végzi.

    [ Szerkesztve ]

  • zeg

    senior tag

    válasz janos666 #8820 üzenetére

    Izé, ha már ennyire fontos a színhűség és a tartósság, elküldöm a fényképészhez, ő meg a sokmillás, oldalára fektetett ruhásszekrény méretű nyomtatójával kinyomtatja, ha kérem kipostázza.:) Bár lehet hogy csak én látom túl egyszerűnek a dolgot :D Ha meg sok a fotó, minek érte erdőt írtani? Azért van a digitális képkeret az asztalon:)

    [ Szerkesztve ]

    3dfx cuccokat keresek megvételre

  • zeg

    senior tag

    válasz janos666 #8822 üzenetére

    Felőlem mindenki azzal üti el a szabadidejét, amivel akarja :) Ha egy 100e alatti tintaköpőtöl és a kalibrálástól várja a csodát, az ő dolga. Én nem csak lustaságból nem foglalkozom vele hanem azért mert tudom, hogy az a fénykép amit a sokmillás masina köp ki magából, minőségi termék lesz, és 100 év múlva agyontapicskolva is ugyanúgy egyben lesz, mint most :) (pl. Kodak feliratot akarok látni a fényképek hátulján, és nem érdekel a csodapigmentes marketingduma) A rengeteg kevésbé értékes képnek meg ott a digit képkeretem:)
    Másrészt nem vagyok grafikus vagy kiadványszerkesztő, ha az lennék nem a saját költségen nyomtatnék a saját nyomtatómon, mint ahogyan errefele a szolgálati kocsit is a hátsóm alá tolják, és nem a sajátommal megyek a vakvilágba, ha meg füstöl, szólok az illetékesnek hogy oldja meg :)
    Ettől függetlenül tetszett az írásod, biztosan vannak akinek ez valóban fontos információ :R

    3dfx cuccokat keresek megvételre

  • zeg

    senior tag

    válasz janos666 #8828 üzenetére

    Szerintem egy valamire való ipari nyomtatót nem a Banános Joe fogja utántöltögetni az utángyártott izével, legfeljebb beleteszi az új festékanyagtartályt. A előírt karbantartást meg rábízza a garanciális szakszervizre, mint ahogyan egy valamire való márkás ipari felhasználású kompjútert sem az edigital.hu fog kókányolni, hanem pl. a HP szakemberei mennek a helyszínre. De ez már nagyon távol van az otthoni felhasználástól, az olvasók 1 ezrelékét talán ha érinti :)

    3dfx cuccokat keresek megvételre

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #8820 üzenetére

    Megcsináltam ugyan ezt egy fénykép sorozattal is, mert többen mondták, hogy érdekes, csak nem értik mit kéne nézni.

    Nos, egyébként pont nem jó, ha ezen nézik, mégis ezen látnak majd valamit, amit maguktól is felfedeznek. :DDD

    A gond ugye az, hogy mivel >=90% színkezelés nélkül nézi ezt meg, így abszolút értelemben nem lehet megítélni, viszont ha való életből felismerhető színeket várunk, akkor mégis ezt próbáljuk megtenni, nem csak a relatív különbségekre figyelünk.

    A játék ugyan az. Minden sRGB-ben van. Bal-fent indulunk az eredeti képpel, aztán óramutató szerint körbejárva jobb-fent letiltott színkezelés, alatta a nyomtató driver saját színkezelése, bal-alul pedig egy egyedi, műszeres mérésekből előállított színprofil használatával készült kép. (Sőt, az utolsó még jobb is lehet, mert ha közvetlenül csak nyomtattam volna a profil alkalmazása után, az megmenti egy felesleges konvertálástól, ami ahhoz kellett, hogy így egymás mellé tehetőek legyenek a képek, tehát vissza kellett konvertálni sRGB-be, ami nincs ingyen).

    Mindez úgy, hogy más a nyomtató, a papír és a festék gyártója is (Canon, Epson, kínai).

    Ez alapján (most tegyük fel, hogy ez itt nem kamu, mert azért nem várom el, hogy vakon higgyen nekem bárki) állítaná valaki akár azt, hogy eleve nincs értelme saját színprofilt készíteni, vagy azt, hogy kínai festékkel végképp nincs (se hihető színeket várni, se színprofilt készíteni hozzá)?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Dany007

    veterán

    válasz janos666 #8834 üzenetére

    El kell, hogy keserítselek mindkét téren. :)
    A 100%-os színhűség keresésének hiánya nem lustaságból adódik, de még csak nem is gyerekes duzzogás, hanem mert egész egyszerűen fölösleges.

    8 éve dolgozom digitális (tehát nem hagyományos offset) nyomdában, órákon át tudnék neked mesélni erről. :) De a gyakorlati tapasztalat az, hogy a cégek - még a nemzetközi multik - egy jelentős része is pont leszarja a 100% színhűséget. Nem érdekli őket. Pont lesz...ják ha az a piros egy árnyalattal sötétebb vagy világosabb, mint ahogy az az arculati kézikönyvben le van írva. A célközönséget akiknek a reklámokat / szórólapokat / plakátokat / akármit szánják meg méginkább lesz...ja.

    Megjegyzem és kiemelném(!), hogy kizárólag a 100% színhűség eléréséről beszélek. Nyilvánvaló, hogy a mélykéket nem nyomhatjuk lilának :D Ahogy a fűzöldet sem lime színűre stb... Szóval az ekkora színhelyességi problémák persze megengedhetetlenek, de ha ilyen komolyabb spektrométeres színkalibrációról beszélünk akkor az már közelíti a 100%-os színhűséget. Na és én ezt tartom fölöslegesnek.

    Nemrég voltam a Valeo-nál tárgyalni. Amíg várakoztam, körbenéztem az előtérben. Hallod, a kint lévő "önajnározó" mintaképek meg promó anyagok között 5 különböző logószínt fedeztem fel! :) Ötöt! Egy szobán belül. Ahány certifikáció ahány mintakép a gyártmányaikról stb... annyiféle színű volt a logójuk. De ez a durvább fajta eltérés, mikor az egyik zöld fűzöld a másik meg sárgászöld a harmadik kékeszöld a negyedik kekizöld stb... Brutálisan ocsmány volt... ez az a kategória ami szerintem sem megengedhető, de ebből is látszik, hogy még a nagycégek is pont lesza..ják a színhűséget.
    De ezer millió másik példát tudnék neked mondani az elmúlt 8 évből. Egyszerűen 1-2 kivételtől eltekintve teljesen fölösleges a nyomtatók finomkalibrációjával foglalkozni mert nincs értelme. Nincs rá kereslet.
    Mellesleg a mi gépeink alapból is igen jó színhelyességgel bírnak spektrométeres kalibrációra viszont még itt sincs szükség. Pedig a nyomtatóban van az is. :)

    Szóval az amikor az útszéli nyomdához beugrasz és nem tudják, hogy mi az a színprofil az tényleg szakmai nullaság jele, ez tény. De lehet egy másik kategória is, akiket csak szimplán nem érdekel. Mert nincs rá igény. És nem a cég részéről, hanem az ügyfelek részéről.

    Meg eleve ott kezdődik a dolog, hogy a nyomat forrása igen fontos. Ki készítette? Milyen színprofillal? Milyen monitor előtt ülve? Mert mocskosul gyakori eset, amikor az ügyfél hozza a "grafikai" anyagot, melyet egy gagyi TN pnaeles(!) LCD monitoron rakott össze RGB-ben! :D Aztán csodálkozik, hogy az RGB 0;255;0 szín nem lesz olyan rikító zöld, mint a monitoron! És hiába magyarázod neki, őt nem érdekli.
    Mikor meg elküldöm egy direktszínes nyomdába, hogy próbálja meg ott kinyomatni a rikító szarját, hátha direktszínnel megtudják oldani, akkor meg duzzogva jön vissza, hogy nincs rá párszázezer forintja... Ja akkor bocs.

    A fotóknál meg aztán végképp teljesen mindegy a fullos színhelyesség. Nincs az az isten aki megmondaná, hogy a Görögországi nyaraláskor fotózott naplementének a sárga tónusa a valóságban 2%-kal sötétebb vagy világosabb volt-e, mint amit kinyomtam neked.
    Arról nem is beszélve, hogy ez már nagyon nagyban függ a géptől amivel fotózol és a tárgy megvilágításától is, na meg annak színhőmérsékletétől is... Szal asszem ezt nem kell magyarázni.

    Úgyhogy az összegzés annyi, hogy a grafikai, kismennyiségű gyorsnyomdai iparban az olyan magas szintű színhelyesség amit te keresel egyáltalán nem számít. Nincs rá igény.
    Úgyhogy teljesen fölösleges ilyennel vesződnöd, gerillamarketing meg hasonló vicces dolgokkal, mert amelyik annyira komoly stúdió az úgyis profit hív. Van erre a célra egy országos hírű cég (múltkor linkeltem is neked). Ha kell és áldoz erre egy stúdió / nyomda akkor őket fogja hívni. A kisebbek meg lesz..ják amint azt az előbbiekben kifejtettem.

    Úgyhogy ilyen kis szinten ez max a hozzád hasonló "mániákusokat" (ezt pozitív értelemben értettem) érdekli ennyire, mást nem. És igen, az, hogy az amoled paneles telefonodat is kalibrálod bizony elég durva mániákusságra utal. :) Még ha ips paneles telefonról lenne szó... Ahogy azt is érdekesnek találom, hogy egy ~ 20k-s nyomtatót amit utángyártott(!) tintával hajtasz kalibrálsz be egy fotospektrométerrel. Mi jöhet még? TN paneles low lcd?
    Csak arra próbálok célozni, hogy lehet jobban járnál végeredmény szempontjából ha inkább minőségibb, komolyabb termékeket vennél ahelyett hogy kalibrálással próbálsz javítani ezeken egy kicsit.
    Olyan ez, mint a gamer aki megveszi a 350k-s PC-t de a játékot meg a windowst már warezolja. Csak nálad pont fordítva. :)
    Persze nem gond az efajta precízség, tökéletesre törekvés, csak el kell tudni fogadni, hogy a való életben a többséget ez nem érdekli. Sőt, megmondom neked a többség nem is látja a különbséget amíg te nem mutatod meg neki, hogy mit keressen.

    Anno én egy teljes napig "kalibráltam" az egerem érzékenységét Quake 3-hoz, tizedes pontossággal, mire jó lett. De ettől még az egér használók 99%-át pont nem érdekli ez a fajta pontosság, nekem meg kellett.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz janos666 #8850 üzenetére

    Itt most nem is értem mégis mit vártál? :) Mire számítottál?
    Hiszen te magad írod le a probléma forrását és megoldását is.

    Canon nyomtatóval, utángyártott festékkel nyomtatsz epson papírra és csodálkozol ha szar lesz az eredmény? Hát mégis mi más lehetne, mint szar? Ez kicsit olyan Captain Obvous érzést kelt bennem.

    A Canon nyomtatód gyári drivere és gyári színprofilja a gyári festékhez és gyári papírhoz lett kalibrálva. Ha te random kínai festékkel és random papírral használod naná hogy szar lesz az eredmény! Ilyenkor persze hogy kell és van is értelme a kalibrálásnak, egyedi színprofilnak!
    Csak megint az van, hogy az emberek többségének egyszerűbb megvenni a gyári tintát meg a gyári papírt, mint hogy fotospektrométert vegyenek meg egyedi színprofilokkal szarakodjanak. Főleg, hogy a többség azt se tudja, ez utóbbi kettő mit is jelent.

    Egyébként ha megnézed a jobb alsó kép is bőven problémás. Bár én ezt most egy IPS LCD tévéről nézem, szóval sokat nem akarok a képbe belepofázni, de az innen is tisztán látszik, hogy ami az eredeti képen fehér háttér az itt sárgás szürke. Ami alapvetően befolyásolja az eredményt mivel nem tudsz fehéret nyomni.
    De ettől függetlenül tényleg korrekt lett a kalibráció. Viszont ezért senki nem fog spektrométert venni és kalibráltatni, egyszerűbb gyári festéket meg gyári papírt venni. Úgyhogy ez megint csak a te "mániákusságodat" bizonyítja. :)
    Gyári festékkel és papírral is érdemes lenne kipróbálnod. Mert a Canon gyári színprofilja azokhoz van beállítva. Így eleve nem várható el jó eredmény más papíron más festékkel kalibráció nélkül. Viszont azokkal v.színű még jobb eredményt is kaphatnál mint így kalibrálva.

  • Dany007

    veterán

    válasz janos666 #8856 üzenetére

    Igazad van a festékes dolgot tényleg félreértettem. De szvsz ott nálad a legdurvább eltérést a papír sárgasága okozta. Az így is tisztán látszik. Lehet van benne a tinta is, de tuti hogy egy szép fehér papíron jobb eredményt kaptál volna.

    De te is félreértesz. Én nem azt mondtam, hogy szarjon rá mindenki, meg hogy te ne csináld! Hanem azt, hogy senkit se érdekel. Többé-kevésbé.
    Nem azt mondtam, hogy ez helyes, hanem egy nagyjábóli tényt közöltem. Ettől még a te precizitásod nem lesz kisebb jelentőségű. Van amiben én sem ismeret "tréfát" más meg pont leszarja. Lásd az előző Q3-as egér példa.

    A másik meg, hogy hiába mutatsz te példát ahogy azt te is tudod, az emberek többsége nem tudná megállapítani hogy melyik a jobb. Okés a fenti példán igen. De egy random tájképen azonos papírra nyomva senki nem mondaná meg, hogy most melyik a színhelyes és melyik nem.

    A TN panellel meg az a gond, hogy azokat se lehet fullosra kalibrálni. Nálunk volt olyan gagyi monitor is a cégnél, ahol kiírta a program hogy bocsi de nem megy. :D Túl nagyok voltak az eltérések amit már nem volt képes korrigálni.
    De ami még rosszabb, hogy ha a TN-t nem közvetlenül szemből nézed már buktad is a kalibrált színt. Ezért használok én a cégnél még mindig CRT monitort! ;] Meg mert nincs pénz komolyabb Eizokra. :D

  • epzon

    őstag

    válasz janos666 #8921 üzenetére

    Azt áruld el, hogy mikor voltam én arrogáns? Amikor szembesítek mást azzal amit leír?

    Azt mondod, hogy mindenki tudja, hogy a gépet önköltségi ár alatt árulják a gyártók és ezért drága az eredeti.
    Igen igazad van, de akkor mi a probléma? Gondolom te sem ingyen dolgozol.
    De azt is mondod, hogy az Epson külső tintás megoldás sem jó. Miért mert végre valaki felvállalja, hogy nem adja "ingyen" a nyomtatót, hanem ad egy kiszámítható üzemeltetést, úgy hogy nincs beszáradás, nincs az hogy nem ismeri fel a patront, hogy nem jó színeket produkál. Szóval jó minőség megfizethető áron ez sem jó.

    Könyörgöm (és ez nem arrogancia) gondolkozz egy kicsit tovább. Az a kínai festék amit te megveszel olyan olcsón, az NEM tart be semmilyen környezetvédelmi, munkavédelmi és adószabályt!! (amelyik igen az már nem is olyan sokkal olcsóbb) Tudod milyen költségek ezek egy termék árában? min 50-60%. És ez bármire igaz. A hétvégén függönyt vettem egy ablakra. 10 000 Ft.... a legolcsóbb... egy darab vászon....

    Ez pont ugyanaz mint az Ázsia centerbe jár sok ismerős, hogy ott milyen olcsó pl a "Rio mare". Az! tényleg az... de a pénztárgép csak dekorációnak van, a számla szó hallatára kizavarnak a boltból, és bejelentve is be vannak vagy 4 órára....
    Így én is tudok neked bármit féláron, csak ne csodálkozz ha aztán a másik oldalon tovább emelik az adókat (és ez pártoktól függetlenül)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #18079 üzenetére

    Ja igen, Canon Yellow Papaer-el próbálom etetni (totál véletlen, hogy ezt kaptam ajándékba olyantól, aki hazavitte a munkahelyéről) szóval még ebbe sem lehet belekötni.
    Mondjuk most volt olyan, hogy megindult, mégis visszajött a hiba, és a papír közepe táján volt két fekete folt. Lehet, hogy szét kéne szedni, és megtisztogatni minden gumigörgőt?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • gabro0

    őstag

    válasz janos666 #18079 üzenetére

    Nekem ugyanilyen masinám van, itt a topikban írtam róla. Most arra vár, hogy valamelyik hulladékudvarba hajítsam.

    Az fejhibás volt, de ismerem ezt a problémát, az enyém is csinálta. A papírtálcára benézve középen felül van benne egy gumis hajtott görgő, amit én nem tudom minek kéne lenyomnia, ha jól emlékszem egy rugónak. Nálam vagy a rugó nyúlt szét vagy szétugrott a mechanika (nem emlékszem pontosan) magától és csak úgy tudtam nyomtatni, ha egyesével tuszkoltam be a papírt kézzel.

    Annyira vékony szerkezet, hogy csoda hogy egyáltalán valaha működött.

Új hozzászólás Aktív témák