Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz stellaz #95 üzenetére

    "Csucsidoben majd több autó kell, mint eddig, hiszen majd a gyerekek is taxival mennek iskolába, stb."

    Ezt elég jól lehet optimalizálni, szabályozni, stb. ráadásul a tömegközlekedéssel sokkal jobban szinkronizálható, mint most, hogy ha valaki mondjuk autóból át akar ülni az elővárosi vasútra, akkor jelenleg kell egy bazi nagy parkoló, a kocsi meg kihasználatlanul áll a nap 95%-ában.

    "Egy szuper modern autó vezetés támogató rendszerrel lesz az ellenfél, nem a 20 éves, ABS nélküli akármi."

    Nem az akármilyen autó lesz az AI ellenfele, hanem a büntetőfékező hülyegyerek, meg a "még pont átférek a vonat előtt" idióta, meg a jobbra indexel, balra kanyarodik, fék helyett pánikban a gázra taposó elvált nő. :DDD
    Törvényszerű, hogy ha az AI folyamatosan fejlődik, az ember meg elhülyül, akkor egy ponton túl nem marad racionális érv az AI korlátozására.
    Nem a jelenlegi fejlettségi szint a kérdés tehát, hanem hogy létezhet-e statisztikailag kimutatható gyakorisággal olyan szituáció, amit az AI fundamentális (azaz matematikailag bizonyítható) okokból képtelen érzékelni, míg az ember meg igen. (Szándékosan érzékelést írtam és nem döntést, mert az emberek többsége a döntéseken rugózik, miközben a jog a humán vezetők számára is elég részletesen szabályozza, hogy milyen szituációban mi az elvárt megoldás.)

    #98 Mr K:

    Az abban a topikban felhozott példák ott sántítanak, hogy egy paradigmaváltás a közlekedésben a felhasználói igényekre is kihat.
    Pl. való igaz, hogy a városból ki-be csúcsidők esetében a vezető személyétől függetlenül is dugók lesznek, de ha mindenki akkor közlekedik, amikor akar, akkor nem feltétlenül fog ugyanakkor akarni, mint a többiek.
    A munkahelyi elvárások az emberi szokásokhoz igazodnak, az emberi szokások pedig a munkahelyi elvárásokon túl a technikai lehetőségekhez is.
    Jól látható ez a dinamika a covid után a home office terjedésében: mivel kényszerűen megváltoztak az emberek szokásai, a cégek is kénytelenek az munkavállalókkal szembeni elvárásaikat ehhez igazítani és már nem lehet mindenkit visszaterelni az irodába, ha annak nincs egyéb, racionális oka.
    Az önvezetés terjedésével így simán előfordulhat, hogy nem az alkalmazottnak kell majd napi rendszerességgel ingáznia, hanem a cég fizet be egy flottába és küldi érte a kocsit, amikor egy adott időben és helyen szükség van a jelenlétére. A cég pedig nyilván optimalizálni fogja az időpontokat, ha nem akarja, hogy az alkalmazottja a munkaideje jelentős részét dugóban töltse.
    Az alkalmazott pedig a családi utazásait simán intézheti egy teljesen másik flottával.

    A lényeg, hogy jelenleg olyan szempontok alapján próbálunk következtetéseket levonni a közlekedés jövőjét illetően, amely szempontok nem feltétlenül lesznek mérvadóak a jövőben.
    Ugyanez játszódott le az ipari forradalom idején is, amikor a közgazdászok a nagyvárosokban felgyűlő lótrágya miatt paráztak mondván, hogy ha az ipar továbbra is ekkora ütemben bővül, akkor a közlekedés és a szállítás igényeinek kiszolgálásához annyi lóra lesz szükség, hogy nem lesz megfelelő kapacitás, ami elszállítsa a szart (mert hogy ahhoz is lovak kellenek, amik szintén szarnak, és így tovább :D ).

Új hozzászólás Aktív témák