Hirdetés
Hirdetés
-
Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
ma A Xiaomi 14T és 14T Pro a nehezített körülmények közötti fotózásra fókuszál, amit fejlett mesterséges intelligencia támogat.
-
Újabb stabilitási hibát javít az Intel friss mikrokódja
ph A vállalat minden egyes 13. és 14. generációs asztali Intel processzor mellé ajánlja a telepítését.
-
Mától elérhető a The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
gp A premierrel együtt megkaptuk a játékhoz a launch trailert is.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Beraktam, meg egy pár tagnál javítottam a kép linkeket, mert nem éltek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #90811 üzenetére
Jaja, megane 4 egy szériájába (3-5 éves autókról beszélünk), sokban sárgás-zöldes csökkenő fénnyel ég a DRL.
Vannak cégek, akik fényszórók felújításával foglalkoznak, ők szétszednek/összeraknak bármit, úgy gondolom, hogy a jövőben ez lesz a megoldás, akinek gyárilag led van az autóban.
A gyári fényszórók ára egy 10 éves autóban, az autó ára lesz, utángyártottak szerintem nem fognak létezni ledes fényszórókból...“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #90818 üzenetére
Így igaz, megan 3-nál még én sem láttam ezt a jelenséget.
Eddig megane 4-nél láttam csak ezt az elszíneződést/vibrálást. Lehet ez éppen valami egyedi probléma is, hogy azokba olyan led egység/vezérlő került, ami nem túl acélos.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz angyalpc2 #90930 üzenetére
Az első szériákból voltak olaj/vízfogyasztós változatok. Talán javíthattak valamit, mert mostanában nem jönnek szembe ezekkel a hibákkal.
Ha 1.6dci, akkor a szimpla turbós 130 lovas. Az, hogy mennyire eszik jól (psa-hoz képest nem) és mennyire megy jól, azt mindenki döntse el maga.
A 160 lovas 2 turbós már megyeget, bár akinek ez van, nincs hanyatt esve a teljesítményétől (akik 2.0dci-ről váltottak, azok szerint csalódás) . Cserébe 8l feletti fogyasztással dobálóznak, az azért vicces.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz zaskar #90985 üzenetére
A 6 liter az szerintem is max főutas közlekedéssel érhető el, ha már van pálya/város, akkor erősen nő a fogyasztás.
Ami biztos, hogy a vag/psa hasonlóan motorizált autói, simán egy literrel kevesebbet fogyasztanak, valahogy a 2.0dci "szomjasabb".Nálam teljesen vegyesen, 136.000km átlaga (150@210hp)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ha laguna, akkor 2011 utáni.
2011-2013-as példányok vannak, 200.000km körüli futással, 2.0dci motorral és valami normálisabb felszereltséggel: 4control, xenon, stb... Na ezek 2.2-2.5M között kifoghatók.
Van 1-2 példány 3M körüli áron, annyit nem érnek....Esetleg ha még ilyen méretű autó érdekes lehet, na meg automata, akkor szintén hasonló évjáratú citroen c5, mondjuk 2.2hdi, az még egy ligával fentebbi a lagunához képest, hasonló árfekvésben
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz gabor9991 #91029 üzenetére
Igen, mostanában valami elindult, bár most meg még viccesebb az autópiac, mert most egyszerre lehet találkozni a "valós" és a szürreális árazással.
pl.: 1.6dci talismant láttam a napokban ugyanaz az évjárat, futás, felszereltség, az egyik 5,6M a másik 8M (ez utóbbit pont ma levitte 7M-ra).
Vagy másik szegmensben, 2004-es körüli 318i bmw, van fent 1,8M-ért meg 900-ért is, futás, felszereltség és állapot a képek alapján kopp ugyanaz.
De, akár a 2.0dci lagunákat is mondhatnám, azok is vannak hasonló tulajdonságok mellett 1,6M és 3M-ért is.
Kabriókat is nézegettem mostanában (H astra, pug 207, 308) ott is iszonyat szórás van az árak között, 1-2 miliiós autóknál, akár milliós árkülönbség.Nagyon nagy a csapongás.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Babetta-X #91065 üzenetére
Szia, igen a laguna 3-ban (ph1 és ph2). Klasszik bolygóműves aisin automata váltó van, mondhatni örök darab, ha volt benne az olaj cserélve. Kicsit buta, kicsit lassú, de tartós darab.
Tudtommal ezekből a váltókból az 1.5dci nem kapott.Ph3 valahol 2013-2014-től, bár ez picit zavaros, mint úgy általában az össze renault generációváltás (nagyon összemosódik a ph2 - ph3 gyártás/váltás) , már duplakuplungos EDC-vel szerelt, itt ezt már az 1.5dci mellé is rakták, bár itthon nem gyakori.
Hahu hirdetések időrendbe állítására, itt PH-n az egyik kolléga írt régebben valami szkriptet, valamelyik autós fórumba volt bedobva. Ha megtalálom, belinkelem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Annó a megane 2-höz 20.000ft körül vettem az (új) FK 3,5cm-es komplett ültetőrugó szettet.
Jó kis árak vannak mostanság...“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Sehogy nem lehet a magasakra a gyári rácsot visszatenni? Akár úgy, hogy a saját rácsát az új magasoknak leszeded.
Én is cseréltem hangszórót a talismanban elől, minden szépen bement a gyári helyére és az eredeti rácsok mentek vissza.Erősítőről vannak hajtva?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Aha látom, de esetleg valami alátét gyűrűvel, esetleg a gyári rács nagy "lábainak" a levágásával, nem lehetne valahogy rögzíteni?
A talisman gyári hangszórói hasonlóak voltak, de ott minden bement a gyári helyre, igaz nem én építettem be.
Ez a szett ment a helyére:
Az ajtóban és a műszerfalon is minden gyárira lett visszaalakítva, pedig az ajtóban lévők alá nekem is kellett kiemelő keret is. (mondjuk nekem ez volt az elvárás is, hogy úgy építsenek be mindent, hogy abból semmi ne látszódjon)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Laguna 3, C5 és 508 dízelek "többnyire betegágyak"
totalcar, valami Marci, nem tudom ki ő, gondolom valami autó "szakértő"
[link]Ma is tanultam valamit
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #91217 üzenetére
Nyilván, csak poénnak raktam be, aki szerint ebből a korszakból a franciák ezen autói betegágyak, na meg az ekkori francia diesel motorok megbízhatatlan sz@rok (2.0dci, 2.0hdi, 2.2hdi, akár itt már az 1.5dci), az "komoly hozzáértést" és szakmaiságot sejtet.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Szia, 1.33 @140,5 ajtós, 2019-es.
Nyáron Miskolc-Burgas-Miskolc (Románián, hegyen-völgyön át), 2300km, viszonylag tempósan, 6,7l/100km lett az etap átlaga, 3 felnőtt, csomagokkal jól megpakolva. (ugyanezen az úton a 210 lóra írt, 2.0dci laguna 3, 1 literrel kevesebbet kért)
Városi szaladgálásnál (intenzíven hajtva) simán 8l körül alakul a fogyasztás.- hűtővizet szeretik picit csipegetni (nem vészesen, de észrevehetően)
- az ülőlap rövid, az ülés szűkös, viszont az oldaltartás jó
- a sokak által említett zörgéseket én nem tapasztaltam, jól egyben van, a hangszigetelés is jó (mostanra, 5 évesen, néhol főleg az első ajtók környékén hallok zörejeket)
- a középkonzol, kemény műanyagból lévő "díszítő" eleme szétQrja a jobb térdem (ez a talismanban puha)
- a kilátás az autóból, borzalmas. Valahogy túl kicsik az ablakok, az első szélvédő meg túlságosan meg van döntve. Viszont ettől belül picit olyan tank (biztonság) érzésem van.
- ez az érintős r-link, valami borzalom (a kezelése), amúgy jól szól, jól működik (ez valószínű az össze érintős cuccra igaz, menet közben nehéz használni)
- a váltó nagyon pontos, tetszik
- viszont a motor - váltó hangolása borzasztó, nagy fordulat esések és rossz tartományba (picit forgatni kell, akkor nagyon megy)
- akkora turbólyuk van alul, hogy elképesztő (nyilván szokás kérdése)
- a kormány túl szervózott, nagyon mű, nem sikerült hozzászoknom, olyan mintha a kormány és a kerekek között nem lenne fizikai kapcsolat. Nagyon mű. (sajnos ez a talismanban is hasonló)
- futómű, elsőre jónak tűnt, sokkal kényelmesebb a lagunától, ám mégis elég feszes. Viszont forszírozva előjön egy olyan jelenség (ebben a kormánymű is ludas), hogy egyszerűen leesik az ívről az eleje, a hátulja is hajlamosabb arrébb mászni. Szürreális élmény. (225/40R18)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
#91269vzsryl: persze tudom, azért is írtam, hogy megszokást igényel, nyilván használható
#91270polonic: úgy fogalmaznék, hogy nem a hold-föld távolság alatt szoktunk 50-re gyorsulni...
#91271dugo_: lehetne így is (azzal szerintem bőven 10l felett lenne a fogyi)
#91272den89: nincs mit, összességében egyébként jó autó, igazából ezek szinte mindegyike szokható.
Most egy hónapig egy első generációs 1.4mpi logan volt nálam, még szervó sincs benne...háát átértékeltem az autózást.
Illetve a héten kaptam egy 1.2 3hengeres F corsa-t, bár ez jól felszerelt, azért a vezetési élmény hagynémi kívánnivalót maga után.#91273szebe: azért ennyire nem szélsőségesen van hajtva, de ha már ott van a 140 ló, azért használgatjuk is
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Kroni1 #91353 üzenetére
Ahogy forceberg kolléga írta, ki kell kapcsolni ezt "Energy Smart Management" cuccot, vagy AGM akku kell bele.
Ha nem kapcsolod ki és sima akkut raksz bele, akkor azok JÓ esetben 2-3 éven belül kipurcannak.
Én sem tudtam erről a remek "feature"-ről, így 2db minőségi akkut nyírtam ki, mindkettő 2-2 évet bírt, aztán forceberg kolléga felvilágosított, erről a rendszerről.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #91384 üzenetére
Ne is mondd, a Corsa amit most használok, 1,2-es 3 hengeres. Egyébként a motor karaktere nem rossz, alsó tartományokban is "egész nyomatékos", viszont a hangja...én is azthiszem mindig, hogy valami baja van, de nem, ennek ilyen a hangja.
Cserébe ahol a talismannal 8l felett jártam, ezzel most 5l vagy inkább alatta. Ami még szokatlan, hogy az előzéseket, besorolásokat előre (jó előre) meg kell tervezni.Jahh, és amit a megane 4 érzéketlen kormányzásáról írtam az mind semmi. A corsa esetében sokkal durvább. Ez tényleg teljesen olyan, mintha nem is lenne mechanikai kapscolat a kormány és a kerekeke között, hanem ahhoz tudnám hasonlítani, mintha a kormány tekergetésével valamilyen rosszul beállított mikrokpacsolókat kapcsolgatnék, hogy most jobbra vagy balra.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
Topikgazda
Face csopiból, magyar megane 3, 1.5dci
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Régen írtam már az autómról, ennek meg is van az oka...
Utóbbi kb. félévem, egy montázsban
De már látom a fényt az alagút végén.#Talisman, 1.8tce, 94.000km
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #91433 üzenetére
Igen, ez egy roppant jó kérdés, hogy mitől?
Ha minden jólmegy, jövőhét végére elkészül, nyilván majd rákérdezek, hogy megtalálták-e a hiba okát.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Kornelius07 #91435 üzenetére
Igen.
forceberg: igen, ezért is választottam ezt a motort, mert állítólag örök darab. Hát ez rácáfolt
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
salieri: 15k km-enként olajcsere (gyári előírás felezve), hidegen normálisan volt hajtva, illetve amire jelenleg használom nagyobbrészt (munkába járás) nem igazán volt alkalmam extrém mód kihasználni, így tényleg értetlenül állok előtte.
diablo1984: főtengely is, tehát szinte minden a blokkban. Előttem és nálam is 15.000 - enként volt olajcsere. Ami különös, hogy ebben az állapotában sem volt semmilyen külső tényező, amiből észlelhető lett volna: olajat nem ette, nem füstölt, szépen indult, szépen járt, a hangja sem volt furcsa, erős volt, tehát tényleg semmi jele nem volt.
rob210: persze sok tényezős. Ezzel csak azt szerettem volna leírni, hogy hiába 'elvileg' golyóálló valami, az is tönkre mehet. Én ezek alapján valamelyik alkatrész gyári hibájára gondolnék, nem user error-ra.
Nyilván, amit mondasz annak örülök (részben), hiszen lesz egy 0 kilóméteres motorom.
Azért csak részben, mert ettől a kis tortúrától megingott némileg a bizalmam (hogy ez most miért és mi/ki miatt, az ebből a szempontból lényegtelen), így ha visszakapom, erősen elgondolkodom az eladáson, még ha bukóval szállok is ki belőle.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #91444 üzenetére
Igen új motor. Ja azt lehet nem írtam, de gariban cserélik, tehát nincs teendőm a régi motorral.
salieri.: ez természetes és nincs is ezzel baj, ezért is feleztem a gyári előírást. A 8.000km, már picit elrugaszkodott, talán a "sportolásra" is használt RS esetében lehet életszerű.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Gaskin #91521 üzenetére
Fél órája keresem, de csak megvan a régi hozzászólásom.
Van kép, meg ott le is írtam, hogy mi szokott lenni a baj és hogyan javítható.
A lényeg, megane 2 kártya általában, kis kézügyességgel otthon javítható.#kártya javítás
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Babetta-X #91545 üzenetére
Szia laguna 3-at többféle multimédiával szerelték és igen sajnos a tiéd az egyik legrosszabb variáns ilyen téren.
Térképfrissítésekben sem remekel és BT-on nem tudsz zenét lejátszani és ninccs is rá megoldás.Amit írsz "telefonálás emulálás" ilyenre még nem is gondoltam, bár nem hiszem, hogy létezik ilyen alkalmazás.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Az elsőre nem tudom a választ, a lagunában nem volt.
A kézi kioldást viszont én is indulással csináltam, nálam közel 150k km alatt nem jött elő ezzel kapcsolatos hiba (előttem nem tudom hogyan használták, összesen közel 300k km volt az autóban)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz norbert1998 #91688 üzenetére
Na jó, de a tiéd már viszonylag "nagy" motor, így gondolom 2500-ig is elég gyorsan eljut, nincs nagy turbólyuk.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz Ferike71 #91704 üzenetére
Esetleg másik telefonnal megtudod próbálni?
Első körben nekem valami telefon beállítási hibának tűnik.
Illetve egy olyat csinálj meg az autón, ha voltak benne elmentett telefonok és rlink profilok, azokat mind töröld, ha ezt még nem tetted meg.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
Topikgazda
válasz molnarpeter #91721 üzenetére
Javítás sajnos nem opció
Állítólag valamilyen nem bevallott konstrukciós hibájuk van, már létezik belőle módosított széria.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #91697 üzenetére
Nos, a mai naptól "ismét" renault felhasználó vagyok.
Jó hosszú folyamat volt.
Az első "hibajelenség", 2023.06.04-én, 80.200 km-nél volt.
Utána rengeteg szervizlátogatás ..
Majd 2023.12.18-án, 94.701 km-el raktam le a szervizben az autót.
És ma 2024.02.26-án kb. 20 km-el hoztam el.
5 - 7.000 km körül megejtsek egy olajcserét?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ha valakinek van egy kis ideje olvasgatni, képeket nézegetni, íme a Talisman-hoz kapcsolódó "sztorim".
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
angyalpc2:
Passz, és nem is vizsgálják. Régi motor kuka, új beszerel, történet vége.polonic:
Volt pár francia eddig és nem volt velük különösebb bajom. Itt sem a "franciasággal" van a baj.
Köszi, akkor 5.000km körül cserélünk egy olajat.kcsa:
Igen, a garis ügyintézést illetően dicséretet érdemel a márkaszerviz.Dyno:
Így van, a motorcserével kapcsolatos összes költség, garanciában lett rendezve.
Sokat agyaltam rajta, ha kész lesz mi legyen (volt rá időm), de maradni fog. Talán most az lenne a legrosszabb döntés, ha eladnám.molnarpeter:
A szenzor javítása után, volt némi cseperészés, azt írtam is, olajfogyást (szemmel láthatót) nem tapasztaltam.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Kronos3000 #91769 üzenetére
Mivel ez egy szimpla "cikkszámos" alkatrésznek minősül, ezért 1 év.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz molnarpeter #91799 üzenetére
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #91807 üzenetére
A városi legendák szerint a hajtókar csapágy probléma a 106 lovas 1.5 dci motorokat érinti (megane 2, 2006-tól).
Megane 3/laguna 3 esetén (110 lovas 1.5dci) már más csapágy került bele.
Állítólag a 106 lovasok csapágyai nem a megfelelő anyagból készültek és ezért kopnak meg, még a gondos odafigyelés ellenére is, akár 200.000km körül feladják a harcot.
Tehát a motor többi részét nem feltétlenül érinti ez a probléma, ha időben cseréljük a hk csapágyalat.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz Gabady #91875 üzenetére
A váltóméretet ismerem, inkább az a kérdésem, hogy miért akarsz /45-öt. Komfort miatt?? Árban drágábbak a gumik rá, meg ugye nem is váltóméret.
Bár ez a váltóméret....nekem 225/45 R18 helyett 245/35 R20 volt fent, kaptam is érte hideget-meleget.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen