Hirdetés
- CPU léghűtés kibeszélő
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Házimozi haladó szinten
- Milyen monitort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- E-book olvasók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
gp A sokak által várt felújítás premierje már nincs vészesen messze.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdav88
aktív tag
válasz rob210 #66527 üzenetére
Most nekem passz hogy mi van benne, de a szolenoid csere mérsékelte a dolgot, bár az okoskerekem hidegebb időkben meg-meg szólal(az nem volt még cserélve ezen a kocsin).
Viszont ahogy melegszik az idő, egyre kevésbé veszem észre (scenic 2 1.6)
A laguna viszont kezd kiakasztani, múltkor nagyon megörültem, hogy minden megjavult, de igazából semmi sem. Kormányrázásom ugyanúgy visszajött, indításnál a nyekkenés szintén.
Egy hétig nem volt semmi baj, miután bezsíroztam az önindítót. (ez valami speckó zsírt igényelt volna?)
Jobb belső csillaggal/házzal még lehet nyűg, ezt megpróbálom majd valahogy lecsekkolni...[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
Lengokar csere eseten vissza szabad tenni a hatso csavart alulrol?(laguna)
-
mdav88
aktív tag
válasz rob210 #66600 üzenetére
Mivel a kormanyrazasom meg ott van, igazabol nem tudok mar masra gondolni, mint a lengokar szilentjeire. Nem latom egyiket sem szakadtnak, de biztos nem maiak, mert repedezest azert latni rajtuk. Sot, az egyik lengokar meg lehet gyari, mert szegecselve van ra a talpas.
-
mdav88
aktív tag
válasz mdav88 #66601 üzenetére
Igazabol ket dolog van, csak nemigen tudom eldonteni melyikre koltsek, a razas adothat a lengokarokbol, meg a jobb feltengelybol is.
Egy erdekes jelensegem van meg, megpedig ha rapoccintek a fekre, akkor a kormanyon rant egyet balra. Nem durvat, de ha nem fogom ugy a kormanyt lathato. Fektarcsak es betetek ujak, fekezesnel nem huz el.Szoval tanacsert jottem, mitevo legyek?
-
mdav88
aktív tag
Scenic 2-nél "célszerszám" nélkül hogyan lehet talpast cserélni? Bepréselős cucc.
-
mdav88
aktív tag
válasz LamerGyuri #66706 üzenetére
Nekem a lagunaban sincs. Csak pumpaval egyben.
-
mdav88
aktív tag
Lagunaban becsokizott a relé, honnan tudok szerezni:
12v50a 03525 kódszámú, négylábas relé, lila színű.
Ilyen: [link] -
mdav88
aktív tag
Lageszban bemelegedés után szorosabban jár a váltó, hátramenet elég nehezen kapcsolható, a többi azért használható. Ám jó lenne megoldani és nem erőszakot alkalmazni.
Egy fiesztás-fusion-ös fórumon olvastam, hogy a bowden mozgatta alkatrések koszolódása-kenéshiánya produkál ilyen tüneteket, ezek szétszedése, takarítása, kenése után megjavultak a szerkezetek. Itt is hasonló lehet a megoldás? (és úgy sejtem, mivel a melegedéssel van kapcsolatban, van realitása)
Köszi a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
válasz eTrade #67827 üzenetére
Lag 2 nehézkes váltás bemelegedés után, néhány info és kérdés:
A kuplung pedálnak van egy kis "holtjátéka", az első pár centiben olyan mintha üresen járna, de úgy tűnik konstans, nem érzem hogy nagyon vándorolna. Talán egy kicsit. Hangja nincs. Viszont az biztos, hogy a váltóharang alján megjelent egy kis fékfolyadék folyás, és utánanézve már tudom, hogy ez kinyomócsapágy.
A két dolog összefüggésére lennék kíváncsi, vagy ha nincs összefüggésben, akkor a munkahenger is szar?
Vagy csak simán levegős? Előre is köszi[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
Ha valami veletlen folytan Dacia lodgy vasarlasara adnam a fejem melyik motort erdemes? Tce 130, vagy blue dci 115?
-
mdav88
aktív tag
Hogyan erdemes a kuplungot legteleniteni? Nincs egyontetu step by step utmutato, en pedig tok kivancsi lennek...😀
-
mdav88
aktív tag
Ha van benne akkor hátul a tank környékén, de lehet hogy csak a pumpában van szűrő.
Olajból ha a sima 5ös váltó van alatta akkor az Elf Tranself NFJ 75w-80 megy bele, de az lehet hogy pk6-tal van, oda Tranself NFP 75W-80 való elvileg... de ennek nézz utána, van olajkereső talán az összefoglalóban.
[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
Sziasztok!
Mostanában egész jól muzsikálnak az itthon lévő renaultok, ezrét nem is nagyon írtam, ám egy furcsa dolgot szeretnék megkérdezni, amire nem igazán találtam megoldást. Mostanában vettem észre, hogy a Laguna pedáloldalon alul komolyan felmelegszik, de a berendezés ránézésre jól működik, állítódnak a lapátok, változik a hőmérséklet és működik a klíma is.
Kiszedtem a klímapanelt, benéztem nincs-e lecsúszva valamelyik cső, de annyit láttam, hogy a szivacsok elöregedtek, vagy hiányoznak az első lábfűtéshez vezető úton, de a hátramenő csövek nincsenek lecsúszva.
[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
Sziasztok!
Scenic 2 1.6 benzines kicsikocsim általában pöccröff indul, ám a hidegek beálltával néha indokolatlanul sokáig próbálja elkapni a fonalat. Mondjuk úgy 10 indításból 1x. Ma reggel hidegindítás, semmi baja, 1km után leállás, 5perc újraindításnál csinálta. (5-8mp forgatás után elkapja)Inkább venném elejét a dolgoknak.
Mi lehet szegénykém baja? -
mdav88
aktív tag
válasz mdav88 #72326 üzenetére
Urak, erre van valakinek ötlete?
Reggel elég nehezen akarta elkapni a fonalat prüszkölt, majd beindult de mintha háromhengerezett volna. Egy percen belül helyreállt. (Rob szerint túl sok benzin jutott az égéstérbe, nehezen égett el). A nap további részében pöcc-röff. Teljesen random csinálja.
Robbal privátban elkezdtük az eszmefuttatást.
-Akku rendben (nem erőlködik szépen forgat)
-Trafók kimérve, rendben vannak
-Gyertyák kb egy évesek talán renden kéne lenniük
-Benzinszűrő kb másfél éves, bár ha el lenne tömődve konstans nehezen indulna.
-AC pumpa talán ez sem lehet probléma, ha az esetek többségében rendben megy.
-Fhp tiszta, ám én erre tudok gyanakodni/gondolni. -
mdav88
aktív tag
Köszi, ezeket kb megcsináltam. Tesztelem.
+ van egy szakbarbár mágnesrelés indításgátló is beszerelve, vagy kéne egy komplett vezeték-rajz hogy kiszedjem, vagy egy autóvillamosságis....
-
mdav88
aktív tag
válasz sesomaru1989 #72469 üzenetére
Köszi!
Itt tök független attól hogy meleg vagy sem. Van hogy az első indításnál jön elő, de van hogy a harmadiknál a nap folyamán. Solenoid volt cserélve, fél éve tökéletesen üzemel.
Nyáron csinált néha olyat, hogy pöcröff beindult, majd rögtön le is állt mondjuk egész nyáron 2-3 alkalommal, szóval nem igazán foglalkoztam vele.[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
Hello szerelő/elektronikai műszerész urak!
Scenic 2 tipik hiba jött elő: Steering locked/not locked, nem indít.
Öröm az ürömben, hogy egy hete produkálta először, ekkor egy sima nyitás zárás megoldotta. Ma volt kellemetlen 10 percem a benzinkúton, de sikerült átmozgatással, biztosíték kivétellel, betétellel, kocogtatással, gyk kézrátétellel elindulni. Hazaérve kivettem az egységet, laza volt a csavarja, lehet ez volt a probléma.... Átkentem, hogy nehogy szorulás okozza a problémát, de szeretnék felkészülni lelkiekben, ha a záregység mondja be az unalmast.Tud erre valami egyértelmű útmutatót? Ha jól láttam a videókban akkor van rajta a egy chip aminek a tartalmát ki kéne olvasni...
Köszi!
-
mdav88
aktív tag
válasz rob210 #72722 üzenetére
Ugy tunik ez nem teljesen oldodott meg, bar nem egyerelmu kovetkeztetes, de mintha a motorteri biztitabla mozgatasaval elmulaszthato lenne... Letezik?
Gratisz: ma valami megszallta az autot, megtorpant, nem akart parasodpecig huzni, aztan ujra nekiallt, esigytovabb. Kiszallva es jaratva eleg budinek tunt a kipuff gaz, elkepzelheto hogy a katalizator mondta be az unalmast? Sok rovid utra hasznaljuk, de heti rendszeresseggel fut 10-20km tavokat is.
-
mdav88
aktív tag
válasz rob210 #72770 üzenetére
Mai nap szerelgetéssel telt. Már azt hittem sikerült, de csak félsiker.
Kiszedtem a táblát, volt rajta oxidáció bőven. Volt egy-egy beolvadt tű is itt-ott, adtam neki kontaktsprayt, amit egy egy forrasztást áthúztam, illetve kikötöttem végre azt a kókány mágnesrelés indításgátló baszást. Összeszereltem, de nem nyert, steering lock még mindig jött. Kiszedtem az egységet, szétbontottam a mechanikát, összetettem, és úgy tűnt, hogy minden fasza 4-5 indítást vidáman megcsinált.
Majd három gyerek és anya be a kocsiba, irány vásárolni, és kiírja, hogy steering fault, de azért beindult, nyilván szervo nem volt. Anyád.
Leállít, újraindítana, steering lock. Motortéri biztitáblát átmozgat, pöccröff.Menet közben nem csinálta a megtorpanásos tünetet, persze próbáltam egy kicsit magasabb fordulaton közlekedni.
Szóval erre kéne megoldást találni. Ez számomra azt jelenti, hogy a kormányzár egység jó, de valahol vagy kábel, vagy szakadás, vagy valami baszás van. Innen hogyan tovább? Komplett táblát kéne cserélni teszt céljából, ha nem jó akkor valami kábelezés problem lesz?
Köszi!
-
mdav88
aktív tag
válasz rob210 #72794 üzenetére
Rob!
Kossz a lelki tamogatast, ugy tunik sikerult konnyen megtalalni a torott kabelt. A pcb forrasztasait athuztam, minden csatlakozot ellenoriztem a gyanus kabeleket megvizsgaltam, ahol repedes volt a burkolaton javitottam.Szoval ujjak keresztben, meg nem kiabalom el hogy jo lett, de eddig ok.
Boldog Ujevet nektek!
-
mdav88
aktív tag
válasz HarleyCustom #72817 üzenetére
Opel Combo XL-t rendeltük 1.5hdi motorkával. Remélem nem lesz nagy szopóroller.
Naccsaládos kedvezmény ON.[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
válasz HarleyCustom #72819 üzenetére
Értem én, meg persze tudom, hátha egy ilyen haszoncsótyányból rittyentett családi nem lesz ANNYIRA problémás. Motor miatt nem nagyon aggódok, hiszen kipróbált darab, normális használat és sűrű olajcsere mellett szerintem nem lesz baja. Elektronika? Az már más kérdés. 5év gari azért nyugtató.
Most egy 1.6 benyás Scenic II, meg egy 2.0 benyás Laguna 2 van itthon. Ezek is igénylik a törődést, na. 16 évesek lesznek hamarost. Kicsit lelakott darabok, de viszonylag stabilan üzemelnek, én szeretem őket. Bár sok autóm nem volt, mind megkapta a kellő törődést, többnyire a saját kezem által. -
mdav88
aktív tag
válasz molnarpeter #72832 üzenetére
Hát, sok bizodalmam nincs a három hengeres 1.2 puretech motorban ekkora kasztnihoz... Illetve sokat lesz használva hosszútávon.
Kisebb autóhoz biztosan jól passzol. 1.5 a régi 1.6 ráncfelvarrt változata, talán több húst hagytak a furatok között, ergo a hengerfejproblémák még kevésbé lesznek jellemzőek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen