- Apple notebookok
- Most vegyünk RAM-ot, mert drágulni fog
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- 3D nyomtatás
- Milyen asztali médialejátszót?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Olcsó telefonjába is beépítette szemüveg nélküli 3D-s kijelzőjét a ZTE
ma A ZTE Voyage 3D a saghaji MWC-n debütált, egyelőre csak Kínában kapható.
-
Csak jövőre érkezik a Lost Records: Bloom & Rage
gp Az előzetes információk még arról szóltak, hogy idén megkapjuk a programot, végül 2025-re halasztották a premiert.
Aktív témák
-
Rover623
félisten
válasz
Csiborbogár #3852 üzenetére
Kezdjük az egyszerűbbel:
Burst Length:
Az SDRAM működése alapvetően burst jellegű...ez azt jelenti hogy az adatok oda-vissza mozgatása bizonyos méretű csomagokban történik.
A csomagok mérete változó, változtatható. A beállítható csomagméret memóriavezérlőtől függ. A 2-4-8 a legáltalánosabb...a mértékegység: ''szó'', ''word'' vagyis 16 bit.
Tehát 32-64-128 bit lehet a csomagméret.
Mivel a DDR memcsi szervezése (is) 64 bit, ezért alapból erre áll rá a vezérlő...ezzel van optimálisan kihasználva a memó busza.
Dual Channel esetén érdemes megpróbálni a 8 (128bit) beállítást. De nem feltétlenül fog nőni tőle a sebesség...függ a memóriamodul szervezésétől és a memóriavezérlő típusától is.
Ki kell kísérletezni (mérni!) hogy az adott rendszernél melyik beállítás adja a legjobb eredményt!
Vigyázat: nem csak az átviteli sebességet kell figyelni hanem az összkésleltetést is...
Bonyolultabb:
Hardware Memory Hole:
Sajnos erről oldalakat lehetne értekezni...
A 32 bites procik címbusza is 32 bit. Vagyis 4GB memóriatartományt tudnak megcímezni. Ebbe kell beleférnie a RAM-nak, a különböző eszközök ROM-jainak, az eszközökkel való kommunikácót szolgáló ''memory mapped I/O'' címterületeknek, stb.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy hagyományos PC-be hiába teszünk 4GB RAM-ot, ebből a gyakorlatban kb. 3.3GB ''látszik''...a többi címterület elmegy mindenféle más feladatra.
Ha 3GB-ot teszünk bele, akkor kb. 2.8-2.9GB látszik...ez látszólag ellentmondás, de nem...
A különböző spéci címtartományok között vannak olyanok, amelyek a 32 bites címtartomány felső felébe esnek, és vannak olyanok amelyeknek a fizikai RAM felső végébe kell kerülniük.
Mivel 4GB esetén a 32 bites címtartomány teteje és a fizikai RAM teteje egybeesik, az összes tartomány a használható RAM-ot ''pusztítja''.
A 3GB esetén csak a fizikai RAM végébe eső címek fogyasztják a RAM-ot, a többi címtartomány a 3-4GB közé eső ''lyukba'' kerül.
Azért hogy 4GB (vagy több) behelyezett RAM esetén ne menjen pocsékba a 3 és 4GB közé eső memória nagy része, a memóriavezérlők újabb generációja képes arra hogy a kritikus címtartományt kiemelje a 32 bites tartomány fölé, mintegy kimenekítve onnan.
Ezt csinálja a ''Hardware Memory Hole''!!!
Ha disabled, akkor a memó a hagyományos módon kezelődik vagyis 4GB RAM-ból az operációs rendszerek valamivel több mint 3GB-ot fognak látni.
Ha enabled, akkor 1GB RAM a 4GB ''fölé'' fog kerülni, vagyis kikerül a 32 bites címtartományból, a 32 bites oprendszerek csak 3GB fizikai RAM-al gazdálkodhatnak, amiből persze csak 2.8-2.9GB lesz használható.
A 4GB fölött részt csak a 64 bites oprendszerek ill. azok Microsoft oprendszerek fogják látni, amelyek képesek kihasználni a PAE funkciót. Ez vagy automatikusan történik vagy pedig spéci kapcsolóval kell indítani az oprendszert (általában /PAE...).
A 32 bites XP egyébként is bénán kezeli a memcsit. Expertek azt ajánlják, hogy 3GB memónál ne pakoljunk alá többet.
Részletesen de ritka érthetetlenül a témáról bővebben:[link]...primus inter pares