Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bogyi

    csendes tag

    Üdv mindenkinek!

    Új vagyok ezen a fórumon, de nem új a modellvasútas hobbiban. (vagy mégis?) Ismerkedem a digitális világgal. De íme pár szó a kezdetekről. Valamikor még Piko-val kezdődött az egész modellvasutazás még gyermekkoromban. Jött az a bizonyos nagybetűs élet, tele munkával, tanulással és még sok minden más érdekességgel. Sajnos vonatozni sem időm, helyem, nem volt jó pár évig. Közben elköltöztem otthonról, magammal hozva egyetlen MÁV-os személykocsim, némi maradék sínt és persze a vágyat, hogy majd egyszer, ha pénz, idő... aztán emellett én nagy papírmakettező is vagyok. Számos 1:87-es papírmakett létezik. Jelenleg a PKP SM30-as kis dízelét építem egy műszaki vagon is tartozik hozzá. illetve még ott lapul egy Revell műanyag gőzös is, várva az építést. Lényeg, hogy tárolósínt vettem a makettekhez a múlt héten méghozzá Roco Geoline-t.(2 db G200-ast) Hazaérve újra elővettem a személyvagont és tologattam a rövidke pályaszakaszon, közben teljesen felerősödtek a régi vasutas élmények. Olyannyira, hogy most egy digitális Roco kezdőkészletben gondolkodom. Kacérkodom vele, hiszen sok helye lenne még annak a pénznek, de csak egyszer élünk és ha mindíg így gondolkodnék soha nem lesz vasutam, szóval sok kérdésem is lesz majd a digi világgal kapcsolatban.

  • Bogyi

    csendes tag

    Folyt... :) Mivel a Piko- nevelkedtem és nekem a magyar járművek tetszenek, ezért a Roco egy olyan digi startszettjét nézegetem, amiben van 1 db MÁV tehervagon is. Minden esetre rájöttem ésszerű készlettel kezdeni és nem darabonként vásárolni mert úgy sokkal többe kerülne. Gyorsan hozzá teszem, ha lesz is terepasztalom (miért ne) az egy hosszúkás teherpályaudvar lesz, sok kamionnal, konténerrakodóval. Szakmai ártalom, logisztikusként dolgozom nemzetközi közúti fuvarozásban és a kamionok azért nagyobb szerelmeim mint a vasút, de nem bírnék meglenni nélküle. Az új készlet és a digitális világ pedig hihetetlenül fellelkesített. Ezzel csak azt szeretném mondani, nálam a vendégágyon lesz az oválpálya 1 db kitérővel ill. síneket mindíg lehet majd hozzá venni. Hűűű mekkorákat lehet majd a fárasztó irodai munka után vonatozni majd. :)) Azt hiszem ez az, amikor az emberben mindig ott marad a kisgyerek.

  • Bogyi

    csendes tag

    Azt már kiderítettem, hogy a digi rendszerek 16V-on működnek. Ebből következik, nem szabad rátenni egy digitális pályára analóg régi Piko járműveket. Na már most mi a helyzet a fordítottjával? (Ha digitális járművet teszünk analóg pályára)

    Vajon mi a helyzet akkor, ha pl. egy Fuggerth M41-es, digitálisan előkészített mozdonyt tennék majd rá idővel erre a Roco digitális pályára?

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Batman2 #256 üzenetére

    Először is köszönöm a bátorítást. Sajnos még nekem sincs csemetém sőt még esélye sincs jelenleg, hogy legyen, de igazából ennek van más oka is. Hamarosan saját szülinapomra lepem meg a kezdőkészlettel magam + nagypapám emléke is tovább él, lévén gőzösöket vezetett annó. Valamint a régi cuccokból édesapám épített asztalt a volt szobámban. De ezt az új készletet majd vele együtt bontom fel és építem meg, hiszen tudom nagyon érdekli őt is a téma. Ezzel örömet is szerzek neki úgy hiszem.

    Úgy tervezem, hogy kis kirándulás keretében ruccanok fel Pestre, nem futárszolgálattal hozatom le, így aztán vonattal megyek a vonatért. :-)

    Íme a még csak csekély gépparkom: Roco egyenesen a papír SM30-as dízel futóműve, Jelenleg a kis homokszóró tartályokat kell elkészítenem. Van még egy Sachsenmodelle MÁV hálókocsi (remek csapágyazású) és végül de biztosan nem utoljára egy PIKO személyvagon átfestés ROLA kísérőkocsivá. Ehhez is alkatrészeket kell majd vennem. Úgy tudom lehet külön futóművet, ütközőket és vonószerkezetet kapni.

    [URL=http://img412.imageshack.us/my.php?image=001lr0.jpg][IMG]http://img412.imageshack.us/img412/6797/001lr0.th.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://img412.imageshack.us/my.php?image=002ua4.jpg][IMG]http://img412.imageshack.us/img412/2637/002ua4.th.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://img207.imageshack.us/my.php?image=003jo8.jpg][IMG]http://img207.imageshack.us/img207/4974/003jo8.th.jpg[/IMG][/URL]

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz RoyalFlush #265 üzenetére

    Fehérváron 1 db Gysev-es régi festésűt láttam 22 000-ért. Nem tudom digitálisan előkészített-e.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz st.hubertus #283 üzenetére

    Szia St.Hubertus! Ez a kezdőkészlet milyen gyártmány? Ha jól veszem ki szavaidból ez csak digitálisan előkészített, nem digitális?

    Már nekem is lassan eljön az ideje a startszettvásárlásnak. Én a Roco egyik készlete mellett döntöttem. Ja, améretét le tudnád írni a doboznak? Csak azért kérdem mert úgy tervezem magamnak még egyfajta programot is szervezek. Nevezetesen vonattal megyek a vonatért :-) Tehát elegendő-e egy nagy méretű szatyor egy ilyen H0-lás kezdőkészlethez? Már én is nagyon várom a napot. 1-2 héten belül most már elmegyek érte.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz st.hubertus #285 üzenetére

    Köszi szépen az infókat. Akkor ezek szerint majd sokan látják, hogy vonatot viszek vonaton :-) Áh elvileg megoldom majd. 2 db fehér zacskó (nálunk az irodában akad, extra nagy) a két oldalról, középen ragasztva és kész is.

    Digi téren én is csak annyit haladtam az elmúlt napokban, hogy a Multimaus használatiját letöltöttem és böngészgetem. Sok kérdésre választ is kapok, pl. az útmutató is írja, hogy a 16V miatt véletlenül se tegyünk digi pályára analóg régi mozdonyt. Vagy épp a rövidzárlat esetét, mikor a rendszer azonnal kikapcsol és pár perc után automatikusan újraindul, próbálkozik. Azt is tudom már, ha valaki kezdő használhatja a rendszert egyszerűen a forgatható szabályzóval, mint a régi időkben :-) Aki pedig haladó annak jöhet a programozás. Mint kiderül a ROCO kezdőkészletben a mozdony gyárilag programozott. (természetesen átprogramozható) Pikoról pedig az ICE digi kezdőkészletet tesztelő írást olvastam az Indoházban.

    A készlet ráadásul nálam még tovább fog picit utazni. (bár lehet akkor már doboz nélkül) Azt tervezem, hogy édesapámmal együtt fogom felfedezni ezt az új digi világot. Ő is nagy vasútmodell rajongó, pláne nyugdíj óta csak mivel ő nem aludna nálam ezért én viszem a készletet. Húha jó kis projekt.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Intruder A 6 #287 üzenetére

    Üdv,

    Ez aztán a klassz Taurus flotta!!! Nagyon tetszik? A MÁV-os, gondolom Piko, digitális vagy csak előkészített? Amúgy ugye a leendő kezdőkészletemből idővel én egy RoLa szerelvényt hoznék ki, Szakmámból is adódóan, de érdemes megnézni a www.oekombi.at oldalt ott szoktam a kamionjainknak foglalni vonatot. De a lényeg a felső sávban látható ÖBB Taurus is.

    Néztem a neten ezeket a mélybölcsős kocsikat, inkább a Fleischmann cég gyártja, de piszok drágák. Ha esetleg valakinek lenne felesleges és tudna elfogadható árat is, érdekelne esetleg. Kamionok már vannak hozzá. Tényleg a múltkor csak azt a csekély vasúti gépparkot mutattam be, arról nem is szólva, hogy teli vitrinpolcnyi 1:87-es járműparkom van. Sőt azokat magam is készítek.

    Még egyszer nagyon tetszik a flotta.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Batman2 #290 üzenetére

    Klassz a készlet csak épp TT-s. Az oldalt én is felfeseztem nemrég. Az én kiszemelt készletem a ROCO féle, MÁV vagonnal.

    Azért köszi az infót.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz st.hubertus #292 üzenetére

    [link]

    Ő lenne a kiszemelt készlet. Mindenképp MÁV-osat szerettem volna.

  • Bogyi

    csendes tag

    Köszönöm a kritikákat. Én is leginkább a Multimaus miatt veszem meg, + az az 1 db MÁV-os vagon. A mozdonya tényleg nem nagy szám. Viszont azt nem tudom lehet-e ilyenkor üzletet kötni az üzletben, esetleg más mozdonyra átcserélni. Nem hiszem amúgy. Viszont így legalább lesz 1 jó kis próbamindenesem + egy mozdonydekóder, ha majd pl. egy Csörgőbe át kell ültetni. Ill. még meg fogom nézni mindenképp a többi hasonló árfekvésű ROCO készletet is testközelből, bár neten már szemezgettem velük.

    Van itt viszont még egy dolog, vajon a váltót is dekóderrel szállítják-e illetve ha igen akkor az hány kitérőt tud vezérelni. Hallottam pl. van olyan dekóder ami 4-5 kitérőt vezérelhet.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Intruder A 6 #298 üzenetére

    Köszi szépen. A multimaus útmutatóját pedig már le is fűztem magamnak. Tanulmányozgatom rendesen bár majd a kipróbálása lesz az igazi. Már várom a pillanatot, lehet ezen a következő hétvégén vagy legkésőbb alig két hét múlva de elvileg már a kezembe foghatom majd. Természetesen a fényképezőgép is a kezemben lesz majd.

  • Bogyi

    csendes tag

    Telefonon elmondták, ez a készlet használatra kész tehát minden digitális, de ezek szerint mégsem. Nos viszont az is eszembe jutott a próbamozdonyról, hogy nem fogok külön síntisztító kocsit beszerezni, hanem lévén makettező szerkesztek tisztítóhasábot egy Piko vagon aljára. egyébként a kicsi pálya egyelőre a kisszobában a vendégágyon kap helyet majd. Épp itt a gép mellett. Terveim között szerepel még a PC-s irányítás. Azt hiszem ez a rendszer képes is már erre. Viszont gondolom kell majd némi csatlakozó is hozzá és szoftver is. Majd ezt is megkérdezem, már ha foglalkoznak vele az üzletben. Ja, és a 300. hsz is ez lett :DD

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz st.hubertus #301 üzenetére

    A tisztító vasúti kocsit láttam eddig, ill un. tisztító hasábot. A hasábot (szivacsos) ráteszik a sínre és végighúzzák. Ezzel a port és régebben a Piko vasúton is emlékszem valami feketés szürkés anyagot is le lehet szedni. Ez az anyag a kerekekről jött le. A tisztító vagonon pedig a kocsi aljára rögzítik fel ezt a szivacshasábot.

  • Bogyi

    csendes tag

    :DD Yeah leadtam a rendelést, mostmár lesz digivasút. Képeket teszek majd fel a 7végén

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Jégkokó #304 üzenetére

    Nézegettem én is ezt a csörgőt, klassz. A homlokfalat is átfestetted élénk sárgára? Ill. most, mint leendő digitális vasutas :-) ez a modell, ha jól tudom előkészített. Ez azt is jelenti, hogy a motor 16V-os és a 8 pólusú aljzat is benne van a gépben? Tudnál esetleg a belsejéről is képet feltenni? Végül, ha most pl. ebben a Roco szettben szereplő dízelemből kiszedem a dekódert, át lehetne-e tenni pl. egy ilyen előkészített csörgőbe? Köszi előre is.

  • Bogyi

    csendes tag

    Végre eljött a várva-várt nap. Mindamellett, hogy dacoltam a hideg széllel, az arcomba érkező kartonpapírdarabokkal, zacskókkal és porral nagyon örültem mikor a hatalmas dobozzal útnak indultam hazafelé.

    Ezt a Roco kezdőkészletet ezzel a vonattal már nem lehet többé kapni, ez volt az utolsó darab. Le kellett adnom foglalást neten rá. Nos előző nap már gondosan előkészítettem neki a helyet itthon. Kiszemeltem a vendégágyat itt a dolgozószobában =félszoba:-)
    [link]

    Mivel még nincs feleségem (sajna) ez könnyű feladat volt. (a rendrakás annál nehezebb :-))

    Íme a nagy doboz.:
    [link]

    és ami benne van 2 rétegben:
    [link]

    Már nem szükséges letölteni a Multimaus magyar nyelvű útmutatóját, a boltban kaptam eredeti gyári magyart. Tehát kezdőkészletem a német mozdony, 1 db cseh, 1 db magyar és 1 db lengyel vagonból áll. Igazi nemzetközi vonat. Van még az A+B sínkészlet, trafó, erősítő és a Multimaus.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Batman2 #309 üzenetére

    Nos az ára 49200 Ft volt. Amúgy nehezen bírtam ki a héten, hogy ne rakjam össze és ne induljon el a vonat, csak kivettem a járműveket nézegettem. Ugyanis meglepetésképp holnap indulhat be csak ez a vonat.

    Közben jó sok dolgot nézegettem a neten is és bekukkantottam a mozdonyba. A dekóder a mozdony alján kapott helyet és 8 tűs. A kasznit kis karmok tartják a helyén (4db). Leszedve előtűnik a nyáklap és alatta a meghajtás. Remélem lesz benne világítás, mert erre utaló nyomokat nem találtam. Bár a lámpautánzatokba plexirudak viszik el a fényt és valamiért a mozdony két végében belülről a tetőre erősítettek két fémfóliát. Mindegy azt már elhatároztam, kezdő vagyok még ugyan de valahogy majd lecserélem az egészet LED-esre.

    Van még valami, amire rájöttem, a jelzőket, utcavilágítást, stb. egy külön trafóról kell vezérelni. Itt már nem ugyanaz, mint a régi FZ1. Trafóból meg van elég mert a tönkremenő eszközöknek megmaradt trafói ott sorakoznak a szekrényben. Olvastam még foglaltságjelzőről, váltóreléről, stb. na ezeket még ugyanúgy ki kell majd tanulmányoznom, mint a mozdonyprogramozást. Szóval ahogy egy barátom mondta: holnap útnak indul végre a "digihuhu". :))

  • Bogyi

    csendes tag

    Azért remélem nem csk én firkálgatok ide nagy ritkán. Szóval a munka mellett azért TERMÉSZETES, hogy esténként van idő 1-2 óra vonatozásra. Íme az első digitális tapasztalataim.: Nem hittem volna, hogy a felépített modelvasutazz 1.0 ovál pálya is mennyi lehetőséget tartogat. Első meglepetés, mégis csak raktak világítást a mozdonyba. Távirányítóval be is kapcsoltam. Irányváltós, csak kicsit fura, mert a fények átszűrődnek a mozdonyban, így előremenetben jól látszik a fehér homlokfény de halványan a piros is. Hátramenetben u.e. csak fordítva. A mozdony nem úgy reagál a szabályzóforgatásra, mint a régi PIKO-s társak. Van lassulása és gyorsulása is. Hihetetlen teherbírása van a motornak. 6-7 vagonos vonattal is latán megy a mozdony, pedig min 3 db 4 tengelyes kocsit is besoroztam. Érdekes, hogy ez a rendszer teljesen szikramentes. A régi Pikos vonatozás szinte elengedhetetlen "kellékei" voltak a szikrák és az ózonillat. Nem csak a mozdonyok de a kocsik is produkálták. Az egy szem váltómat pedig egyelőre bioenergiásan vezérlem csak a saját kezemmel :) Viszont úgy néz ki, ez a programozás nem is olyan nagyon nehéz, mint ahogy elképzeltem. Olvastam az útmutatót és közben csináltam. Így sikerült az egyedüli mozdonyom átkeresztelni HANS-ra, finomítottam a sebességfokozatokon, most van 128. Így már szép átmenetesek a sebességfokozatok. A mozdonyegér nyelvét is áttettem magyarra. Ma este pedig végre nekiláttam a CV-ket átprogramozni. Ezek a mozdony dekóderében tárolódnak. Egy programozás után érdekes de reszetel a mozdony és úgy lépnek életbe az új beállítások. A mozdonynak is van külön kis könyve abban találtam meg milyen értékűek lehetnek ezek a CV-k. Érdemes és érdekes velük kísérletezni. Pl. olyan max sebességet, gyorsulást, lassulást sikerült összehoznom, hogy ha figyelem a vonatot szinte már el is felejtem, hogy egy szobában vagyok, mintha ott állnék mellette. A kocsik előszőr épp csak megmoccannak. az összes kapcsolószerkezet elkezd zörögni aztán nagyon lassan megmozdul a vonat. Éppen olyan lassan indul meg és vesz lendületet, mintha több 100 tonna lenne a vonat. és persze a zajok is ugyanolyanok. A kerekek is ugyanúgy zakatolnak. Már csak a csikorgás hiányzik és a fekete kormos gázolajfüst. Egyszóval még csak egy ideiglenes próbapályám van de már most nagyon tetszik a digitális modellvasutazás. Sokkal több élményt nyújt mint régen. Persze meg kell tanulni bánni vele, kiaknázni a lehetőségeket.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz st.hubertus #313 üzenetére

    Íme akkor pár kép: Ez itt Hans, a BR 215-ös
    [link]

    és szemből, szerintem elég jól kidolgozottak a részletek, bár ez az első mozdonyom nem tudok még mihez viszonyítani.
    [link]

    a vontatnivalók, mind közép-európai kocsik.
    [link]
    [link]
    [link]
    na és legyen itt ismét az első szerzeményem is, így teljes a kép
    [link]

    Ezek után nézzük mi a pálya :)
    [link]

    és végül a világítás előre:
    [link]
    valamint hátramenetben:
    [link]

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Jégkokó #315 üzenetére

    Ez pontosan így van, nem túl gyakoriak az efféle vegyesvonatok :) De hát ez van jelenleg ekkora a gépparkom. Szeretném majd apránként felfejleszteni. Valóban Szili és Taurus nekem is szerepel a terveim között, már csak azért is mert a nemrég megjelent szép mozdonyalbumban van is egy kép, amin MÁV taurus robog egy ROLA kísérőkocsis vonattal. Persze mindez a pénztárcám függvénye. Azért akadnak megoldások erre a problémára is. Olvastam, hogy ez a BR215-ös alváz+belső berendezései belepasszol egy Szili kaszniba. Minden esetre egy digicsörgő és Fuggerth személyvagonok is szerepelnek a jövőbeni gépparkomban. A Nohab és Szergej egyelőre csak vágy marad mert nagyon drágák.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Batman2 #319 üzenetére

    Köszönöm a tippeket, kipróbálom. Íme egy tipp tőlem is. Nos a kocsiképeket éppen ott készítettem, ahol a többi makettem is fotózom, a konyhában. A gáztűzhely fehér, lehajtott teteje és a kék fal remek kis "fotóműterem".

    Kis fejlődés volt nemrég a vendégágy terepasztalomon. Illetve előbb inkább kezdeném azzal, hogy kipróbáltam kb mekkora a max pálya, amit a jelenlegi sínkészletből tudok építeni. A másik szobában sikerült a két ágy alatt végigfutó ovált építenem. Klassz látvány a szőnyegen feküdve bámulni a sötétben lassan haladó vegyesvonatot. [link] Minden esetre a pálya símán elférne egy 3x1 méteres asztalon, amire egyelőre nincs módom, sőt igazából majd egy kamionos-vasutas logisztikai modult szeretnék építeni. RO-LA vonattal. Az első igazi (Fleischmann) kocsim hamarosan meglesz. Ez egy végkocsi, igaz használt, de kb fele annyi mint az új. Hozzájutottam viszont mindenféle PIKO barkácsholmihoz. (vagonok, kerekek, alkatrészek) [link] Az elmúlt napok kerékcserékkel teltek. Érdekes, hogy ha az ember eltalálja egész jól guruló kocsit kap. A PIKO kocsik iss gond nélkül elmennek az íven és az egyenesben is. Hozzáteszem 2.1-es vágányzatom van. Minden esetre ezekből a maradékokból próbálok valamiféle kocsi(ka)t összerakni. Ütközők, vonószerkezetek, féktuskók pótlása stb. Akár a nagyvasúton az egyik roncs lesz a másik alkatrészutánpótlása. 1 személyvagont már sikerült összehozni és egy 4 tengelyes alváz is tökéletesen gurul már, nem szorulnak a kerekei. Egészen véletlenül rátettem erre az alvázra egyik kamionom és tökéletes RO-LA kocsi lett belőle. :D [link] Persze nem férne bele az űrszelvénybe így. Szóval ezzel a barkácsolgatással megtanulom az alapokat és ráadásul szuper, mikor HANS a BR 215-ös is próbakörre viszi az újoncokat. [link] Elsőre semmi sem tökéletes, van, hogy kisiklik a kanyarban, megszorul a kerék, zötyög, leakad a mozdonyról, stb. Tesztelés: 1. próbakör lassú majd gyorsmenetben Hans-szal. 2. próbakör a kocsi mögé kerül a többi vagon is. (nem akad-e szét kanyarban, stb.) De mindezek elött egy laza gurítással vizsgálom meg a művemet.

    Röviden :) ennyi.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz st.hubertus #324 üzenetére

    Szia! Nem tudom milyen személykocsid van, de amit tapasztaltam: Afféle 2 tengelyes kezdős vagy hasonló kocsiknál ügyesen ki kell feszíteni a vázról a felépítményt mert sajna összeszegecselték a tetővel. Így sikerült az egyik zöld kezdős kocsit szétszednem. A nagyobbak (4 tengelyesek) símán széthúzhatósak. Középen alul megfogod az alvázat és a másik kezeddel óvatosan lehúzod a felépítményt. Így jön szét a Sachsenes kocsim is.

    Most gondolkoztam azon is mit lehetne kezdeni a megmaradó kerekes alvázakkal. Szeretnék valamelyikből sínbuszt készíteni. Sajna a tengelytáv egyiknél sem passzol az Ikarus 260-aséba de majd rápillantok a veszprémiek asztalán lévőre. Ők is úgy csinálták. Ill. a másik tervem egy Bz pótkocsi hajtás nélkül. De azt hiszem itt is átalakításra lesz szükség a tengelytáv rövidsége miatt.

  • Bogyi

    csendes tag

    Sziasztok, ezúttal újfent nekem lenne kérdésem. Nevezetesen, sikerült az első igazi ROLA kocsimat beszerezni. Fleischmann végkocsi, kamionnal, használt, de jó állapotban 5 500-ért nyertem Vaterán. Épségben megjött, szuperül fut és néz ki. Hans-szal azonnal próbaútra küldtem. Kérdés: Lehet-e Fleischmann kupplungot Roco-ra cserélni? Rá tudtam ugyan kapcsolni a mozdonyra, de furán nézett ki és nehezen sikerült. Minden esetre nagyon klassz a kocsi. Azt hiszem én a végelemet fixre szerelem mert a pici csapok törékenyek. 1-et sikerült is "levarázsolni".

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz Batman2 #327 üzenetére

    Sziasztok!

    Íme akkor két kép a ROLA kocsiról, amin a buszom is elfér :-) és a 2. képen pedig az látható, hogyan is lehet összevarázsolni egy ROCO kuplunggal a Fleischmann félét.
    [link]
    [link]

    A napokban kiegészült még pár futóképes kezdős Piko zöld személyvagonnal a vonat, így a ROLA-val a végén már nyolc vagonból álló szerelvényt húz maga után Hans a BR 215-ös, megjegyzem gond nélkül. Honnan tudható, egy mozdony maximálisan mekkora szerelvényt bír el? Korábbi tapasztalataim így is meghaladja a digi mozdonyom. Régebben a PIKO mozdonyok 2-3 négytengelyessel mentek símán csak. Bár itt még semmilyen emelkedő sincs az ideiglenes ágyasztalomon.

  • Bogyi

    csendes tag

    válasz st.hubertus #330 üzenetére

    Nagyon szép tényleg ez a kocsi, Vaterán is láttam 1et. Huh nem is tudom hol kezdjem annyi minden történt. Börzéztem makettkiállításon 1 db Fuggerth By kocsit, 2. oszt. és egy csörgőt, az eredeti, bordó ezüst festéssel. Íme a "stúdiófelvételek":Magyar fiú [link] és a vontatnivaló By [link]

    Szegény Csörgő csak nézheti Hans-ot a BR215-öst, hogy robog a pályán, illetve.... gondoltam egyet. Ha ezt a csörgőt digit előkészítettként vettem, biztosan csak bele kell cuppantani a dekódert és kész. Hanstól kölcsönvettem a próbára. Tapasztalat: Fuggert csörgőt műszerész csavarhúzóval lehet kaszniától megfosztani csak mert nagyon illeszkedik. Ráadásul a középső kis ablak is tartja. Szóval elém tárult a mozdony belseje. De valyon hová is kellene betenni a dekódert??? Sehová. [link] Válasz: a gyártó máshogy értelmezi ezt a digitálisan előkészített fogalmat. A dekóder a fekete panel helyére egy másik, nyomtatott áramköri panelbe rakható. Csakhogy ezt külön kell megvásárolni. :(( Szerintük az előkészítés a régebbi mozdonyokhoz képest csak a mozdonysúlyban kialakított dekóderhelyet ill. az 5 pólusú motorral szerelést jelenti. Szerencsére az eladó igen korrekt volt, mivel ezt ő sem tudta. Így díjmentesen kapok majd hozzá panelt. Neki csupán 30 db ilyen "digit előkészített" modellje van.

    Azért nem maradt el a két mozdonytesó egy pályán való futtatása a 7végén. Kitaláltam, van egy univerzális trafóm. Összehozom a pályával így kapok egy álandó feszültségű analóg rendszert. [link] Az összeköttetést 2 db rézdrót adta a trafó és a betáp csatlakozók között. És a nagy futtatás: [link] tapasztalat: először is kivettem a dekódert Hansból. Gondolván nem hiszek a leírásnak, hogy analógban is mennek digitális mozdonyok. Pedig IGAZ. Sőt benne kell hagyni vagy vakdugó kell a mozdonyba mert meg se mukkant nélküle a mozdony. A trafó olyan, hogy különböző feszültségeket tud. 1,5-3-4,5....-12V-ig. 3 V-nál a csörgő lassan haladt már. Hans nem. (Benne 16V-os motor van) 4,5 Vnál aztán mindketten mentek már. Sajnos a csörgő körönként kb 1 másodpercet hozott a németen, míg nem utólérte. Próbáltam lassítani a magyart sok-sok vagonnal, de még így sem lankadt. [link] pedig jó kis szendvicsbe került. Tovább vittem a fonalat, és szereztem ma este még egy Hans-ot Vaterán, csak dekóder nélkül, viszont ez TÉNYLEG előkészített. Természetesen alkatrész lesz. Kb. 9000-ért lett egy jó kis ROCO hajtás, motor, nyákpanel, világítás. Erre tényleg csak egy jó kasznit kellene készítenem. Pl. a nagy kedvencem a BOBO vagy a Kis Dácsia. Lehet ez utóbbit választom, egyszerű feladatnak tűnik. Dióhájban ennyi:-)

  • Bogyi

    csendes tag

    Még 1 tapasztalat: A kis trafó teljesítménye 500mA ez kevéskének bizonyult a két mozdonnyal. Amint a egyik futása alatt felraktam a másik mozdonyt az előző belassult és az utóbbi is csak alacsonyabb sebességen működött. És még mondja valaki, hogy egy szimpla ovál pálya uncsi. :D

Új hozzászólás Aktív témák