- Autóhifi
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Valami baja van a tápomnak
- OLED TV topic
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Plazma TV topic
- Androidos tablet topic
- Amazon Fire TV stick/box
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
brati
csendes tag
ok, ám legyen klasszikus riporterobi - nyilván aki ezt mondja rendszeresen használja (nem csak stúdiókörülmények között) hosszú évek óta és tökéletesen meg van vele elégedve, én csak a saját 4 évemről beszélhetek...
off: január óta lett ilyened? mert a kérdés óta csak most látom a hozzászólásodat, de azóta már a véleményt is véleményezed - elnézést, ha átsiklottam valamin
ne vidd terepre: ez az obi nem véletlenül nem járt a sivatagban (ellenben a 70-200 igen). Kisebb koccanás és már lötyögni kezd, húzni kell a csavarokon, míg a 70-200 kifogástalanul működött tovább egy 1,5 méteres esés után is.
[ Szerkesztve ]
I have a photographic memory with the lens cap on
-
Dtomi
őstag
Azért dolgozik zoommal mert nem mindíg ugyan abban a stúdióban helyszínen van a fotózás. Lehet hogy x be lehet 50mm-en teljes alakos képet lőni de lehet hogyy y-ban csak 24-en és hogy ha hátrébb küldi a modellt akkor látszik az árnyék a háttéren. Studióba is ugyan úgy megkönnyíti a munkát a zoom mint máshol. Arról nem is beszélve hogy ideje csak akkor van ha pénze is... mert ha nincs saját műterem akkor óránkén megy a lóvé nem beszélve a modell/sminkes/stylist fizetéséről. ezért hasznljék sokan a 24-70-et stúdióba.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Ne akasszál már ki! Olyanokat beszélsz mintha még soha életedben nem fotóztál volna stúdióba! Had ne kezdjem el sorolni mikor kellhet műteremben a 24 mm. És akkor arról nem is szólva, hogy ugye ? %-ot ad ki a homogén hátteres díszlet nélküli fotózás???
Egyébként a csóróság nem egyenlő az igénytelenséggel! El kell hogy keserítselek de ha így gondolod akkor el kell, hogy mondjam neked a magyarországi fotósok többsége a szemedben igénytelen.
És akkor vissza is kérdeznék, hogy egy 24-70 2,8L nél mennyivel ad jobb képet egy 50 1,8?? vagy egy 24 2,8 EF esetleg egy 85 1,8 úgy, hogy ez 3 tartomány elég nagy űrökkel.
Na mert nem lustaságból nem cserélnek le egy alap zoomot egy 50 1,2 Lre egy 85 1,2L egy 24 1,4L esetleg még egy 35 1,4 L-re hanem
1. mert nincsenek a táskába
2. nincs igény a minőségre
3. Senki nem fizeti meg neked ezt a többletet, hogy ne csak egy gagyi 24-70 zoommal fotózd
4. Már bőven nem igénytelen minőséget ad a 24-70. Nézegess sok metartos képet bennük van az exif."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Te melyik földön élsz?? A 24/1,4 majd 400 e ft.. rakjál már ki ilyen fixekből 100-150 ig egy sort és oszd meg mennyi lett a vége. A műterem a munkák icipici %-a ki engedhet meg magának egy 80nm-es műtermet?? Nézzél utána hány ilyen állandó terem van itthon magánkézben. Mert én tudom! És képzeld nem a műtermet rendezik be casinónak mikor az kell, hanem a casinó változik műteremmé, és nem rendeznek be bárokat se pultal, és asztalokkal, hanem a bár változik műteremmé, és bizony a fotós fog alkalmazkodni, nem a terem kinyúlni! Ilyen helyzetben sokszor a modellen kivül még a fényeket is nehéz "uralni" nemhogy mindent. hiába van lámpa, ha alacsony a mennyezet, szinesek a falak, nem fér el a lámpa a pókerasztaltól stb. Kicsit el vagy tájolva. Azonkivül 1 db műtermet nem ismerek ahol millió lenne világitásra forditva. Ha te igen akkor oszd meg velünk légyszives.
Az érvelésed baromság, sületlenségeket beszélsz.
bár utálom a photozone-t de a 24-70L-t ismeremvessél rá egy pillantást.
24 1,4L
24-70 2,8L"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
brati
csendes tag
tárgyfotózni fixekkel, ebben igazad van - ott kevesebb korlátozó tényező van
modellfotónál ugyanezen elvek szerint szintén jobb a fix, de gondolj bele, hogy studióidőd van, a sminkesednek is óradíja van, a modell(ek) fáradnak, ott nem feltétlenül csak rajtad múlik minden. Gyakran a jó képhez 1-2 percnyi időd van amikor pont olyan hangulatban van a modelled, hogy meg tudja azt csinálni amit kérsz, akkor nincs idő objektívcserére, akkor instruálni kell és gombot nyomni - ott minden helyzetváltoztatáskor nincs időd/lehetőséged/esélyed a felszereléssel maszatolnivegytiszta helyzetben előre felkészülsz egy nem külső helyszínen, ott a kép a fejedben, a studióba érkező modell csak az egyik építőkocka, időd mint a tenger... hááát ez olyan mint a fehér karácsony Honoluluban - végülis van rá esély
tárgyfotó, belső/külső terek esetében más a történet - de ott nem is a 24-70 alternatíváiról beszélünk hanem digithátfalról, még komolyabb helyzetben Sinarrol, Linhofról, scannelt diáról
I have a photographic memory with the lens cap on
-
Dtomi
őstag
A 6x 600-as hensel vaku a cfotoba netto 449e brutto 539e
Ha szettbe veszed akkor
6 Digital 600 Stúdióvaku
6 standard reflektor
6 vakuállvány( 245 cm.)3 60x 90 cm szoftbox ( két diffúzorral )
3 80x120 cm szoftbox ( két diffúzorral ) vagy 95 cm octobox3 spotfeltét
3 méhsejtrács a spotfeltéthez3 szett táska
3 16 csatornás rádiós kioldó szett ( 1 jeladó, 1 jelvevő )6 halogén beállítóizzó ( 150 W )
6 Kábel szett ( hálózati és szinkron kábel )-brutto 767 400 és van 2 fölösleges 16 csatornás kioldód ha nem kéred -30e már csak brutto 737e tehát 737e ből van egy 6os 600-as (nem 500!!!) szetted ami olyan kibaszott fényt ad, hogy f11-en iso 100 on fogod végigfotózni az 50 f1,2L-el a napot
Esetleg van még kérdésed??? Vagy mostmár minden a helyén?
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Jaj tényleg nagyon szar a hunbright... most jutott eszembe te csak hensellel fotózol ne vesszünk el a részletekbe A hensel is kijön 1 misi alá... csak nem a tripontba kell megvenni
még zsír újan is 1m alatt lenne ilyen szar forintnál is[ Szerkesztve ]
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Terapeuta
őstag
Kb arra gondolt, hogy beltéren nem telével fényképezed a családot...
Azt hogy ilyen kivitelű objektív, szintén nem értem...mire gondolsz?
Az IS...igen, telén jobban működik, de azért nem rossz ha van. Nem az IS miatt ilyen drága...
Fullfrémet ne keverd ide...
A napellenző visdzont tényleg vicc (mert nem L)Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
#40935168
törölt tag
Na, nem kell ez a nagyarc "nem komolyan mondod?" duma, mindjárt hanyattesek. Gondolod a csecsből szoptam ki, vagy csak egyedül vagyok véleményemmel ? Nézz már körül a neten kicsit. Ha az ember ilyen szintű felszerelést vesz, jó képet vár tőle, semmi több. Nyugodj bele, kifejezetten beltérben jön ki az előnye (vagy szabad ég alatt sport, de oda inkább nagyobb gy.távú tele).
Napellenzőt pedig külön veszel hozzá, és mivel jó vicc, röhögsz rajta, mert a viccen általában röhögni szoktak.
Egy szó mint száz, nem magyar zsebre van alakítva és lehet hápogni hogy drága-e vagy sem, egy k*jó obi.
-
#40935168
törölt tag
AJÁNLOTT beltérre. Nyilván szabad ég alatt teljesen mindegy hacsak nem éjszakában fotózol csillagokat vagy napfelkelte/naplemente.
Kint mindig van elég fény egy átlagos családi/haveri jelenethez, de bent ? (Szinte soha).
Csak hogy magamat hazudtoljam, legénybúcsú, tűz (nem kicsi), 10 fő. ISO 1600, kit obi, szanaszéjjel kenődött még így is, vakuval lett csak jó (de az nem ad olyan hangulatot).
Szóval persze, meghálálja magát kívül is 1-2 szituban, de JELLEMZŐEN beltérben érezteti a hatását.
Kívül max arra jó, hogy lerekeszeled f/5 körülre és borotvaéles képet kapsz (más, mint egy f/5.6-on tágot rekeszelni f/8-ra).
-
-
#40935168
törölt tag
Nézd, én ez úgy látom, hogy ez az obi alapvetően beltéren éli ki magát, a borítása sem időjárás álló, sőt, ahogy halljuk, becsillanásra eléggé hajlamos.
Nem tudom kit igazol, de nem is ez a lényeg, csak talán felvilágosít eme kis szépség előnyeiről:
katt.Szerintem ők már láttak pár fényképezőgépet és objektívet, más szemszögből is, mint legtöbbünk. Azt pedig senki nem állította hogy kint csak este kell 2.8, az általánosítás ("általában" szócska) nem azt jelenti, hogy telével 1/1200-on tág rekesszel sirályt lő az ember a napfényes égen az esetek 100%-ában, 100 fotósból 98.
Nekem túl gyakran fordul elő ez a mágikus "fény" szócska, nem tudom miért...
"Constant aperture EF-S zoom a great low-light performer"
"Combining constant f/2.8 aperture throughout the zoom range with Canon’s latest 3-stop Image Stabilizer, it delivers outstanding wide angle performance and framing flexibility in low light conditions."
WIKI:
"It is praised as "one of the best general/multi-purpose lenses available and ideal for available light photography on a Canon APS-C camera."TDP:
"With a fixed fast f/2.8 aperture (...) - to me, this is a great feature. F/2.8 is as fast as any Canon zoom lens currently made. It is fast enough to stop action in many indoor venues. This wide aperture also activates the higher autofocus sensitivity mode for certain focus points in many Canon bodies (f/2.8 does not have to be selected to get the benefit of this feature). F/2.8 also presents a bright viewfinder to the user."
Az nem zavar hogy bolondnak nézel, mert nekem nem fáj de tényleg, csak legalább ne akard már mindenkinek előadni, hogy nagy melléfogás ezt ELSŐSORBAN beltérre használni. Én speciell nemhogy elsősorban, de CSAK EZÉRT veszem, 260-ezer körül vagy ha mákom lesz olcsóbban, bár kívülre is nagyon jó lesz ebben biztos vagyok, csak ott már általában felcsatolom a hetvenkétszáz kettőnyócat vagy a hamarosan beszerzett százötven makrót a pókra.Mindenki azért vesz kit obi helyett egyéb obit, hogy bővítse a lehetőségeit, nincs általános recept arra, hogy melyik jó melyik nemjó. Egyik erre jó, másik arra, harmadik amarra. Kiemeltem a beltéri használatot, valószínű, hogy sem a képeidnek nem árt majd a fix 2.8 és a 17-55 flexibilitása, sem az objektívednek a 20-22 fokos temperált környezet, kiegyensúlyozott páratartalommal. Csak más, mintha a dzsungelbe vinnéd Kolumbusszal Indiát hódítani, így van ?
Az meg hogy drága, nem az én bajom ismét. Lehet köpködni, de nekem telik erre, na most mi van akkor. De nem, nem millerpalánta vagyok. És nem, nem 5D-vel kezdtem anno (tellett volna 1D-re is). Sőt, az sem zavar, hogy ennyiért nem L-es. Én nem produkálni akarom magam ilyennel, hanem beltérben az ideálisnak mondható 17-55-ös gyutávon bemosódás nélkül vakumentesen fotózni.
És erre valljuk be, k* jó. Az már csak hab a tortán, hogy milyen egyéb tulajdonsága van. Lehetett volna a "szutyok" kitobi 18-55-öt is 2.8-assá tenni, minden egyebet meghagyva, zajos és kicsit pontatlan AF motor, kotyogó frontlencse, nem-fulltime MF (folyton át kell kapcsolni), a lencsék minőségéről nem is beszélve, szűrőméret, stb.. raklap praktikus ok.
Ez az, amit meg kell fizetni.
b) egy profi obi tartja az árát, mindig lesz rá vevőd, ezt az objektívet Te soha nem kapod meg 200 alatt, kérlek szólj ha tudsz, Tied a respect, a kp, az elismerésem, mindenki előtt meghajolok itt nyilvánosan és enyém az obi, élvezem (mert ismétlem az hogy engem ki hogy ítél meg vagy mit mond rólam mások előtt teljesen le*arom kategória).
c) belépő szinten egyhamar ne várj FF-et, a gyártói marketingek nem ebbe az irányba mozognak, okkal. (Amúgy az 5D M2 ja, "belépő" FF Inkább a Nyikony D700, az legalább fotózásra lett kitalálva).Tudod, kültéren 50mm-en lelőni egy épületet, barátnőt, stb.. nagyon klassz, nem kérdőjelezem meg (!) félreértés ne essék. Csak fantáziátlan, általában. Hiszen ezt látod a legtöbb helyen, ezt minden obi tudja. (Ezt nem én állítom, hanem Joe McNally, ezt most csak azért mondom mert mindjárt megkövezel érte).
Szóval utazni jó, de dobjál nekem egy slideshow-t 17-50mm között, általában "aha, szép, jó, nem rossz, hmm.." és ennyi, tartomány nagy százaléka 30-50mm között, kalap.
Egyik sem lesz egy "hűűűű" vagy "azta", és 100-ból 95 fotózó emberke ilyen képet készít.
Nekem nem az a célom, hogy dokumentáljak a Google-nek, hanem értelmes képeket készítsek, és arra ez lesz az utolsó obi, amit felcsatolok kívül. Kivétel mindig lesz, hogyne, de a leggyakoribb obim kültéren definitív nem ez.
Persze, ha anyám áthív hogy grillezünk, szülinap, hozd már kifsiam a gépet, akkor átmegyek és a 17-55-öt viszem, egyértelmű.
De ezek nem lesznek érdekes képek, "csak" egy szuperjó családi esemény szuperjó dokumentációja
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
Egyetértek, kinek mire kell... Sok vitát hallottam már arról, hogy 1D vagy 5D, de szvsz ezt felesleges tanulmányozni, mindkét gépet a profi kategóriába sorolják, de az egyik erre jó a másik arra, mindenki döntse el melyik lenne a jobb neki. Már ha ebben a kategóriában gondolkodik.
-
majom2
senior tag
Teljesen egyetertek! Messze tul van lihegve ez a zárproblema. Mondom ezt ugy h 40d-m van, es mar a vaz megvetelekor hallottam errol a problemarol. A kepeket kell csinalni, nem az ilyen hulyesegeken rugozni. Ez a rengeteg para egy meg nem letezo hibatol tenyleg faraszto egy ido utan. Akit itt tenyleg erint ez a problema az mas teszta, de en meg itt ilyenrol nem hallottam - de lehet h csak en vagyok figyelmetlen...
-
sanyixXx
senior tag
egyetértek. egyszer partyfotóztam, akkor még a 28-135-tel (megjegyzem, ez is elég jó átfogás, csak ugye nem fényerős) és összefutottam egy arccal, aki 24-70-nel fotózott. cseréltünk, kipróbáltam és bele is szerettem. kb. azóta én a 24-70-nel mászkálok, ő meg a 28-135-tel. igaz, ő 5D-re tette
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
BLOODSHOT
senior tag
Köszönöm h elmodntad a lényeget PNP.
Pontosan ezért veszik az emberek, mert a legjobb átfogású obi, éles és 2.8.Kiskornél veled valami baj van szerintem.
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
Pleiad
csendes tag
70-200-zal jártam úgy, hogy f/4 IS nélkülivel fotózgattam nagy beltérben (többnyire 70-en). Nem nagy mozgást, inkább nyugodt jelenet. Úgy gondoltam jó lesz, ISO400 és hajrá, kijelzőn ránagyítva is rendben volt. Aztán jött a képernyő és azt mondtam SOHA többet IS nélkül. Igaz kézből ment, de ülve, térden csontoknál megtámasztva stb. amennyire lehetett.
De produkáltam hasonlót f/2.8 Sigma 18-50-nel is (amit direkt 2.8 miatt vettem), beltér neon-nál. Szalonnát sütni este pedig már meg sem próbálok az 50mm f/1.4 nélkül (ISO 800). Utálom a vakut bár ezt még tanulnom kell és akkor lehet megkedvelem egyszer
Amúgy a 24-70 k* jó obi.
Más: valamit tudsz esetleg az új hibrid IS-nek nevezett technikáról, mikor jelenik meg obikban ? Valaki ?
Próbálj meg úgy élni, hogy ne vegyenek észre ott ahol vagy, de nagyon hiányozz onnan , ahonnan elmentél. (Victor Hugo)
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóhifi
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen légkondit a lakásba?
- Trollok komolyan
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Építő/felújító topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- További aktív témák...