- HDD probléma (nem adatmentés)
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Hobby elektronika
- SONY LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Házimozi belépő szinten
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
Hirdetés
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskornel
addikt
-
kiskornel
addikt
2x ment... bocsi
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz atyuska #4551 üzenetére
Még mielőtt valaki megvádolna: semmi közöm hozzá, de jó árban van.
Ilyet alig-alig láttam hirdetve használtan. És az igaz, hogy irreálisan drágák, de egy jó példány faintosan megér ennyit.Bárcsak látnék EF 400 F2,8-at ennyiért hirdetve... vagy 1 EF 200 F2-t.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
-
kiskornel
addikt
Na ez az abszolút hülyeség. 60-as években gyártott... és 2500$ használtan. Szóval csak a gyűjtőknek használható.
Ennek ugyanolyan a foglalata, ugyanazt tudja, de újabb: [link]... és csak 1400$. Ráadásul Leica és a mai, korszerű csiszolási technikákkal készül.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz atyuska #4582 üzenetére
Model Shutter Durability Rating
Canon EOS Digital Rebel XS / 1000D 100,000
Canon EOS Digital Rebel T2i / 550D ???,???
Canon EOS Digital Rebel T1i / 500D 100,000
Canon EOS Digital Rebel XSi / 450D 100,000
Canon EOS Digital Rebel XTi / 400D 50,000
Canon EOS Digital Rebel XT / 350D 50,000
Canon EOS 60D 100,000
Canon EOS 50D 100,000
Canon EOS 40D 100,000
Canon EOS 30D 100,000
Canon EOS 20D 50,000
Canon EOS 7D 150,000
Canon EOS 5D Mark II 150,000
Canon EOS 5D 100,000
Canon EOS 1D Mark IV 300,000
Canon EOS 1D Mark III 300,000
Canon EOS 1D Mark II N 200,000
Canon EOS 1DS Mark III 300,000
Canon EOS 1DS Mark II 200,000link - utolsó táblázáatok egyike.
Tehát az xxx-eseknek is van megállapított élettartam.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz filózoli #4599 üzenetére
A nagylátószögű derítőlapkát TÓLD vissza (kihúzva 14mm-re áll automatán). Azzal nem szabad indirektet lőni. Ha ki van húzva a lapka, és szögbe állítod a vaku fejét, azonnal villogni kezd, jelezve, hogy a számítások nem lehetnek pontosak.
Egyébként meg a MODE gomb megnyomásával tudsz automata és manuál közt váltani.Itt a pontos válasz: [link]
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz Klemice #4648 üzenetére
300/2,8?
Miért az a drága obi a végére? Inkább úgy kérdezem: az elejére miért nem fényerőseket.(#4647) Flashback: csak a legfontosabb két dolgot nem írtad le: nem írtál árkategóriát, meg hogy mire akarod használni.
Tessék, én ezt ajánlom:
Egyik felszerelés:
1ds mIII * 5db, 1d mIV * 2db, 400/2,8L, 300/2,8L, 200/2L, 100/2,8L macro IS, 85/1,2L, 50/1,2L, Zeiss 20, 14/2,8L II, 1,4x *3, 2x *5
Sokat tanakodtam, hogy az 500/F4-et odategyem a végére, de az annnyyyiirra nem fényerős, ezért felejtős! (ez jó, ez rímel)Aztán egy másik szett az előző mellé:
5D mII *2db, 16-35/2,8L, 28-70/2,8L, 70-200/2,8L II
stb...[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz Klemice #4650 üzenetére
Háát! Abból a szériából (amibe a 300/2,8 is van) amatőr szintre nem szoktak ajánlani itt a fórumon, ha csak valaki nem kifejezetten kéri. 300-ast még nem láttam, csak 200/F2.0-át (az öcsikéje a szériában), de... ha véletlenül meglátsz egyet, azonnal kapd félre a fejed. Ne is tekints rá. Egyből szerelmes leszel belé. A múltkor farokpótlónak, faroktoldatnak mondták... háát. Az az obi már F2-n is penge éles volt...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz Flashback #4660 üzenetére
A zoomátfogást illetően, kitobival már van ismeretséged. Szóval a 17-55 ua. jobb képminőséggel, jobb stabilizálással, jobb fényerővel.
Ő 70-200 F2,8-cal fotózik: [link]
Ez talán a másik véglet.
Ezek persze nem olcsó dolgok, de én saját példámon tanultam meg, hogy minél drágább obit veszel, azzal (nem feltétlenül a képminőség, de az is javulhat) az esélyeidet növeled a kép elkészítéséhez.
Én a fényerős obikat preferálom. Általában a képminőségük lerekeszelve sokkal jobb, mint "nem fényerős" kollégáiknak. Ez a lencsék csiszolásával van összefüggésben. A mai világban az is cél lehet, hogy valaki olyan obikat vegyen, aminek a feloldó képessége bírja a nagyfelbontású APSC szenzorok felbontását. Mindent összevetve, ha olcsó obikat veszel, jó sokat fogsz törölni, míg drága obik esetében nem (persze ennek alapfeltétele, hogy tudjál fényképezni!)Sose bánd, ha van egy lyuk az átfogásokba, és nem tökéletesen van lefedve az általad használt gyújtótávoság átfogás. Pl. 55-100-ig lyuk van nálam is, de egy kezemen meg tudom számolni, hányszor hiányzott az a tartomány (NEKEM).
Aminek még érdemes utána nézni a normál dolgokon felül (a mai korban), hogy parfocal-e a zoomobi. Manapság videózásra is használják a gépeket, és ha nem parfocal, a zoomolással elállítódik az élesség, újra kell élességet állítani. Ha már minőségi obit vesz az ember...Ne csak az élesség domináljon. Ha nem elég fényerős, a képet nem tudod vele elkészíteni, így megcseszheted az élességedet. Ha az 50/1,8-ad először hullik a kezedbe...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
"Most Canon L lenses are parfocal and many non L lenses are also parfocal" - olvasható a neten.
Hogy mikor hiányoltam a parfocalt az obijaimból. Gyorsan mozgó tárgyak, melyek feléd közelítenek. pl.: madár, autó. Zoomolsz, és közben nyomogatod a gombot. Az élesség meg kitudja hol.
Aztán a manuális élességállítás. Mennyivel könnyebb lehet. Max zoomra állítod az obit, ezzel kisebb mélységélesség, beállítod az élességet, majd lazán visszazoomolsz a jó kivágásra.Mivel DSLR-ekben nincs állandó élességállítás, azt a dolgot, hogy valami állandóan éles legyen és még közben zoomoljon is rá a kamera csak ilyen obival lehet megoldani. Engem mondjuk hidegen hagy ez a része, mert nem fogok videozni, de ha mégis... és mint fent írtam más miatt is jobbak azok az obik. Sajnálom, hogy nekem nem olyanok az obijaim.
Mondjuk ennek hiányában nem cserélném le az obijaimat, de ha ma kellene megteveznem az obiparkomat, már számítana...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
nope. nem tudok vitatkozni veled, mert mint írtam nincs parfocal obim. Ha a 100-400-am az lenne, akkor jó lenne. De nem az. Nehéz elmagyarázni, de ha ki, vagy be húzom pár mm-t a gyújtótávot, tökkéletesen elállítom vele az élességet. Mivel kő kemény tele, a legkisebb változtatás is métereket jelent az élesség síkjában. Logikusan, ha parfocal lenne, legalább az élességállítás nem mehetne el, miközben a zoomot állítom.
Csak a logika mondatja velem: ezt a tulajdonságot ki tudnám használni.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz zolka78 #4674 üzenetére
Az alakja és nagysága alapján ez nem porszem lesz. Én valami nagyobbra gondolnék, mint pl. egy hajszál, vagy annak töredéke...
Még valamit érdemes lenne megnézni: kapcsold fel a világítást, és a fény felé tartva az obiba egyik, majd meásik oldaláról nézz be. Kihúzott, betólt zoom állásnál, különböző élességállításnál. Ha lástsz valamit bent, ami nagyobb, akkor ott van a probléma.Másik obid nincs? Ha másik obi esetén is bent van, akkor érzékelő.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz zolka78 #4681 üzenetére
MEG NE PRÓBÁLD!!! Nyitva hagyni a vázat, meg játszadozni vele! Ha csak nem az a célod, hogy összekoszold az érzékelőt, SOHA NE TEGYÉL ILYET!
Csak rekeszeld le. Minél jobban lerekeszeled, annál jobban látszódni fog a szennyeződés. Fehér fal felé fordítva Av F22-re állítva képet készítesz, letöltöd, láthatod a többi szennyeződést is.
(#4680) Bagaba27: arany szabály: olyan kevés ideig legyen nyitva a váz, amíg csak lehet. Villámgyorsan kell obit cserélni. A levegőben szállongó porszemek méretükben összemérhetők a pixelmérettel. Lessz ám kosz, ha 30mp-ekig tárva nyitva hagyja a vázat...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz Frigetrus #4686 üzenetére
Olvasd át párszor a legutóbbi hsz-eket, mert valamit alaposan félreértettél.
Szenzor tisztítás így kezdődik: keress egy tiszta, jól megvilágított helyet. Ha kell még takaríts is össze, porszívózz fel... és aztán a többi...
Ahhoz meg, hogy megállapítsd, koszos-e a szenzorod az Av állás F22 (ha lehet tele állás), végtelenre állított élesség (manuál fokusz), fehér fal előtti expo kell. Letöltöd a képet, és látni fogod a porszemeket...
Azt hiszem ez a cikk tetszett anno: [link]
Ezek közt van pár jó, érdemes átnézni mindet: [link]
Minden esetre senki ne nyitogassa feleslegesen a vázát. Ha az akna megtelik porral, azt már elég nehéz kitisztítani.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Most akkor azt ajánlod mindenkinek, hogy napi 30-60mp-re nyissa ki csak úgy a vázat, hajoljon föléje, és nézegessen bele csak úgy játszadozásból (merthogy ebből indult ki a vita).
Ha meg már nekem nem hisztek, akkor a Canon használati útmutatóból egy kis szösszenet (7D). Tehát ezt ajánlja a gyártó:
Biztos a karácsonyi menü lesz a probléma. Az nem lehet, hogy ennyire sok ember egyszerre megbuggyannyon!http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Én sokat töprengtem anno azon, hogy melyiket vegyem meg: a leírások alapján a 400-as baromi jó képminőséggel rendelkezik, időjárásálló. És ezzel el is fogytak a jó tulajdonságai.
Én a 100-400 mellett döntöttem, mert van benne IS, és a közelpontja kb. a fele a másiknak (1,8m vs 3,5m). Tény, hogy nem olyan éles, mint a prime társa, de az én példányom képe sztem jó.Azt mondják, érdemes még átgondolni a 300/4 + 1,4x verziót. Nem olyan rég még árulták szettben.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Hát ezért kell minél gyorsabban cserélni, és akkor kevesebb szennyeződés kerül be. Én pl: erdőbe járok. Már úgy terveztem meg az obiparkomat, hogy 3db zoom obim legyen. Ezzel minimalizáltam az obicserék számát.
Azóta nincs nagy gondom vele, mióta max. 5mp alatt lecserélem az obit. Előtte félévente kellett nagypucolást végeznem.
Amúgy pont koncertfotókon, tág rekesszel nem jelent gondot a szennyeződés. Ahhoz, hogy meglátszódjon F8 és a fölötti érték kell. A természetfotók, meg a macro fotók meg jó lerekeszelve készülnek.
A másik dolog meg, hogy mindig van por az érzékelőn. Még pucolás után is. Pucolást azért végezzük, hogy ne legyen annyi, meg ne kelljen sokat foltokat retusálni.
Hogy ne kelljen ezt mondanod: Hej kislány! Hol az a pattanásod, ami a képen látszik? De jó alapozód van, de a gép átlát rajta...
"nem, nem azt ajánlom, hogy 2 percig reszelje felette a sajtot..." - ez jó!
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Én használtam 100-400L-et 1,5x (Kenko teleplus). Ez az extender azért jó, mert nem tiltja le az AF-et, annak ellenére, hogy F5,6-ból F8 lesz. Csak egyszerűen nem müxik. (nekem szerencsém van, mert a váz egyik AF pontja valamiért még működget).
Végtelen fókusznál már nem ad jó képet. Viszont közelre nagyon ott van, bár elég nehéz kezelni. Baromira kicsi lesz a mélységélesség 4-5m távolságban.
Szóval a 400 + 1,4 nem lesz leányálom. Csak manuál fókusz lesz, és azt baromi pontosan kell belőni, mert a mélységélesség egyenlő a 0-val... lefogadom több képet fogsz törölni, mint megtartani.Itt egy kép, hogy mire használtam (persze jó adag élesítés van rajt): [link]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Valahol olvastam pedig, hogy a 400/5,6L és a 300/4L vödörszéling. Na ez a net. Pedig igazad lesz, nem azok!...
A 100-400 biztosan nem az! Én ugyan nem tapasztaltam, de mások említik, hogy a tolózoom tele tudja szemetelni a tüköraknát.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Általába a Canon oldalát linkelik, onnan lehet letölteni a firmware-t. Ott aztán szájbarágósan leírnak mindent, hogy mire mikor hol használható.
Máshonnan ne töltsd le! Csak a Canontól! És azt is olvasd el alaposan."Firmware version 1.0.9 is for cameras with firmware up to Version 1.0.8. If the camera's firmware is already Version 1.0.9, it is not necessary to update the firmware."
Tükörfordításban magyartalanul: Firmware verzió 1.0.9, fényképezőgépekhez 1.0.8-as firmware-ig. Ha a fényképeződ már 1.0.9-es verzós, nem szükséges frissíteni a firmware-t.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz #40935168 #4806 üzenetére
Én szeretek fényképezni, ezért nem szívesen csatlakoznék a pro ligába, de ha már kellene, a legjobb cuccal mennék.
1DmIV-nél van pár kivétel, ahol a fókuszrendszer keresztszenzorai beindulnak F4-en is. Nézz utána, hogy a 24-105 köztük van-e.
Mi van a 7D fókuszrendszerével? Még nem hallottam róla, hogy hibás lenne. Itt sincs, csak egyedi esetek
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Én csak a leírásokból agyalhatok. Én is úgy tudtam, hogy a 7D AF-fel semmi baj.
[link] - ezek alapján (ha jól értelmezem), akkor 1DmIV-nél csak F2,8-cal van keresztszenzor, illetve pár F4-es obival (ha felimeri azokat).
A 7D-nél pedig azt írják, hogy F5,6 felett müxik teljes kapacítással az összes, keresztszenzorosan.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Nos... mint azt az általad linkelt cikkben is benne van, az az egészséges, ha mind a négy fázison keresztülmész. Így ezt a kijelentésedet nem értem:
" hányan meg hányan dőlnek annak, hogy azért nem csinálok elég jó fotókat mert nincs elég jó felszerelésem." - sajnos meg kell venned a jó felszerelést, hogy tapasztalatból tudd mindezeket. Ez kell ahhoz, hogy rájöjj arra, a jó cuccal ugyanúgy lehet szart csinálni. Hogy elkezd a cuccokon kívűl a módszereket keresni... Az meg nem gond, ha fejlődése közben beszerez valaki egy jó fényképezőgépet is.Ha kihagyod a gyűjtögető fázist, akkor meg nem tapasztalatból tudod a dolgokat, csak tanulásból. Úgy nem válik a részeddé, testrészeddé egy fényképezőgép, aminek minden rezdülését ismerned kell, hogy ösztönből, odafigyelés nélkül "alkothass".
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Szerintem az irományodnak igaza van, de az előzményeket (régi dolgokat) hajlamosak az emberek elfeledni. Akkor most rávilágítok, hogy a technika meghatározó:
Kompaktom volt. Automatán fényképezett. Szépek voltak, csak mind ugyanolyan. Amilyet a gyárba megálmodtak. Aztán vettem egy DSLR-t (mégha csak belépő szintű is), és megtanultam (valójában folyamatosan tanulok...) fényképezni.
Volt neki egy pszichikai hatása. Ha valami nem volt jó, azt mondtam: ezzel jónak kell lennie. Mit csesztem el. Hogyan tudnám jobbá tenni.
Ha nem vettem volna meg a DSLR-t, akkor olyanok lennének a képeim, mint a PR-os lányoké a cégnél, ahol dolgozom. Kattintgatnak a céges eseményeken a kompaktjukkal, majd csodálkoznak, hogy az én fotóim (ugyanúgy kompakttal) szépek, az övék meg sz*rok. (a cégbe csak kompakt gépem van, fényképezőt bevinni tilos, ezért nem DSLR-t használok ott, hanem a munkakörhöz tartozó kompaktot. Még a végén ipari kémkedéssel vádolnának. )Egyszer ültem egy Ferrariba egy kiállításon. Mikor beültem, azt az érzést. Száguldás, mindent megtehetek bűntelenül. Érdekes módon, mikor beülök a Puntomba, nem érzem ezt.
Ha ez az érzés segíti előre az embert, akkor az nem káros.Te sem tartanál ott, ahol vagy, ha nincs az első 40D-d. De ha most odaadnék egy manuálba állítható kompaktot, 1000x jobb képeket csinálnál, mint aki kompakttal kattintgatott életében (persze vannak kivételek, de...). De ehhez kell egy 40D korszak.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Ez nálam is előfordult a 450D-mel. Persze az csak beugró szint...
Én a CameraRaw ACR kiigazító ecsetét használtam, és a pirosságot meg lehet szüntetni a problémás helyeken. (színárnyalt 45 és a telitettség 12.) Én ugyan most leszedtem, de azt hiszem volt valamennyi pirosító is a hölgy arcán.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Lenne egy kérdésem. Ha 7D kis méretű RAW-ot használ valaki, akkor azt a max felbontásból interpolálja, vagy egyszerűen kihagyja a nemkívánt képpontokat.
A mélységélesség miatt érdekelne.
(#4870) k1csi: sorry. Nem neked akartam válaszolni, csak félreböktem...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Nos. A kérdés adott még mindig.
"köze a mélységélességhez, azt az obi határozza meg. " - nope. Ha ki tudod hajtani az elméleti vonalpár/mm-t az obiddal, akkor bizony a pixelméret a határ. (két pixel tesz ki 1 vonalpár/mm-t) Illetve még beleszól a képalkotásba a diffrakció.
" különbség, hogy a crop-os váz nem érzékeli a kirajzolt kép széleit" - sajnos a mélységélesség számításánál lefektettek pár szabályt. Az egyik ilyen kiindulási pont: "ugyanazt a képkivágást" kifejezést tartalmazzák. Így a FF-esetében egyszerűen közelebb kell menni, hogy ugyanazt a képkivágást kapjad. És mennyivel kisebb a FF mélységélessége...
Az APS-C által adott képek mélységélessége olyan, mintha 1 rekessze lejjebb rekeszelnéd a FF váz esetében. (természetesen ugyanaz a képkivágás, ugyanazon a gyújtótávon, stb...) Ezt meg a bokeh elemzések mutatják. Manapság már ilyet is elemeznek pl.: a PhotoZone oldalán.
Abban, amit írsz, van igazság is, mert ha ugyanakkora nyomatot készítesz (pl.: egy A4-es lap) egy 18Mpx vagy egy 12Mpx felbontású képből, mélységélességben nem lesz eltérés, ha S-RAW a második kép. Nade ugyan már. Ezeket a szabályokat túlhaladta a technika. Joggal várható, hogy pixelkukkolhassunk. Mondjuk én nem vagyok az, de azért szeretném még ott helyben a mélységélességet ellenőrizni. Hát nem sokkal jobb?
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Ugyanazt mondjuk, de te megint másik oldalról közelíted meg. Pl.: a 7D-t nagy felbontását azért emlegetik, mert jó belőle vagdosni. Ám ezzel együtt a CoC is megváltozik, így a mélységélesség 19 mikronos cuccát akár el is felejthetjük.
A mélységélesség számítás abból indul ki, hogy karnyújtási távolságból egy A4-es méretű képet nézel. ÉS HA NEM? Van már HD felbontású TV, amit pár méterről nézhetsz. Azért akkora a felbontása, hogy ne kelljen 15m-ről nézni, mint a normál felbontású TV-ket.
ÉN nem szeretem a normál számítási formulát. Kb. 25%-os nagyítás mellett kapod azt, amit kiszámolt.Linkelek egy leírást az egyik programról, ami mélységélességet számol FILMES cuccokhoz. Látható, hogy ott is különböző nyersanyagokra különböző számítási módszereket használtak (már aki). Egyébként még sose csalódtam ebben a progiban. Kis PNA-n simán elmegy.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
DOF ügyben: tájképeket eddig sem vagdostam. Számolásban meg nehéz felülmúlni egy PNA-t. Ha az azt mondja, hogy mindenütt borotva éles lesz, akkor az lesz. Figyelmeztet, ha a diffrakció beleszól a képalkotásba, stb.
A cikk haszos volt, tele állásra. Ami a tájképes részét illeti, nem vagyok róla meggyőződve, hogy megállná a helyét. Ez esetben nincs különbség egy 4mpx és egy 12mpx kép közt.
És 30mm alatt APS-C-n egyáltalán nem gond tartani a 100vonalpár/mm-re számolt DOF-ot. 20-24mm-en már elég közeli tárgytávolság lehetséges, igaz jól le kell rekeszelni hozzá. pl. 20mm-en F8-nál 5m a hyperfocal (és ez 100 vonalpár/mm-re, azaz az elméleti maximális vonalas felbontásra vonatkozik, nem a normál formulára). 2,7m-től minden éles pixelszinten.
s meg mRAW ügyben: utána néztem, és kisebb a felbontás, viszont 15biten tárolja az adatokat (csatornánként).
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Háát. Nekem is Canonom van, de ha most 0-ról kellene indulnom, akkor SAJNOS a nagy versenytárs termékeiből választanék.
Ez a butított 9 fókuszpont annyira irritál. Canonnál én azt érzem, hogy nem tudják, mi a megoldás arra, hogy el tudják adni a profi vázaikat. Ha annyit tesznek a félprofiba, mint a profiba, senki nem veszi meg a profit. Ha meg nem teszik bele a cuccost, a versenytárs szarrá alázza (megjegyzem: így is).Én ezt venném: [link]. De már Canon obijaim vannak. :-(
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz mhorvat #4896 üzenetére
Khm... Én értettem. Annak ellenére, hogy a művet az alkotó személyisége, tudása határozza meg, nem árt, ha a gyűjtögető fázisban becsúszik egy-egy jobb eszköz (ami persze kizárólag a cél megalkotásához járul hozzá).
Na ezt a mondatot csak akkor érted meg, ha elolvastad a cikket, amire reagált killerjohn.
[link]Van, akinél működik a fordított sorrend. Megveszi a csilli-villi gépet, és mondván, ha már ennyit fektettem bele, használom... neki áll tanulni. Míg ha maradt volna a kompakt gép mellett, csak kattintgat, kattintgat, kattintgat, és ha egy napon felteszik a kérdést, mi az a rekesz, néz, mint borjú az újkapura, és válaszol. Ja tudom! Itt a gyomor környékén, vannak az az izom...
killerjohn: fő fénynek vakut átlagoló módban tudod használni. Kiértékelő módban derít (ameddig bírja).
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Sajnos azt lehet összehasonlítani, ami van... mostani választék ez, és nem más. A legutóbbi kiadott gép a 60D, ami labdába se rúg az ellenfelekhez képest. Tény, hogy le van maradva a Canon. Ha versenyben akarna maradni, akkor a 70D-be már az 1D fókuszrendszerét kellene beletennie.
Gondolj bele, hogy a 60D ára + 30e = d7000, és 39 fókuszpont, sok közülük kereszt, és 5,6-tól, nem 2,8-tól... van fókuszálás mozi közben is, stb...Ez a 9 pontos fókuszrendszer több évvel van lemaradva. 7D-t kell vennem, ha gyorsan akarok fókuszálni, és nem a középső fókuszponton akarom használni.
A Canon erőssége az, ami nem látható. Mint ahogy az áruházi virslinél is van olcsó, meg drága. Egyikről se tudhatod, mennyi a valós hústartalma.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Nos. 3D követéshez a kutya **** sem lenne elég. Minél sűrűbben, több fókuszpont. Nagyon sokszor nem jó helyen vannak a fókuszpontok. Gyors témáknál meg az átrendezés nem kóser. Marad az, hogy a végén vágni kell belőle. Azt meg én nem szeretem.
A múltkor pl. kismadarakat fotóztam. Kénytelen voltam a 450D középső pontját használni, mert a többi olyan, amilyen, meg ott van, ahol nem tudtam erre a célra használni. Később vágni kellett, hogy ne képközépen legyen a téma. (kis madarak kb. fél mp-ig maradnak egyhelyben... azalatt kell megoldani mindent).
A következőbe gondolj bele: ha veszel egy 60D-t, meg egy 7D-t mindkettőt manuális M42-es obival használod, akkor gyakorlatilag nincs különbség a két eszköz közt. Tehát ami méreg drága benne az a fókuszrendszer, és az átnézeti kereső.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Sok fókuszpontnál van a követő mód. Pl az 1D sorozatnál olvasni olyasmikről, hogy sokan fociznak. Rááll a fókuszpont az egyik emberkére, az előre-hátra oldalra futkos, közbe a kamera is össze-vissza mozog... egymás után aktiválódnak a fókuszpontok azon az emberen. Na most ehhez ugyebár kell fókuszpont rendesen.
Azt olvastam, hogy ilyesmi van a 7D-ben is.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Mo-n nagyon nehéz bérelni fotós cuccokat. Marad a tesztek olvasgatása, stb... DE ha pl. megveszel egy gépet, majd kiderül, hogy mégse jó neked, akkor adhatod el áron alul. Még rosszabb, ha valakinél jön a belenyugvás fázis. Jó lesz ez nekem, majd valahogy használom. De közben nem felel meg az igényeinek.
Inkább vegye meg a 1DmIV-et, minthogy utólag kiderüljön, neki nem felel meg az 5DmII. Pénisznövelés akkor lehet valami, ha itt fittizne azzal, hogy "látjátok milyen tutti kép. Az aljába be is írtam, hogy 1DmIV-gyel készítettem."
TÉNY, hogy megjelensz egy baromi nagy obival, fényképezőnek látszó fényképezővel, és megnyílnak előtted az emberek. Fotózz le bárkit egy kompakttal az utcán, majd menj oda hozzá és kérdezd meg: egy fotót készítettem rólad. Ugye nem probléma. Ránéznek az érvénytelen kis cuccra, és (hacsak nem vagy 2m latin szeretős kinézetű pasi) azt mondják: dee. Én nem szeretném.
Érdekes, a 100-400 - 450D cuccommal készült képekre sose mondtak NEM-et.
Próbáld ki: állj keresztbe egy sétálóutcán, és fotózz valamit egy kis kompakttal. Majd végy elő egy 5D-t, valami baró nagy telével. Odateszed a cuccot a szemedhez, és voálá. Mintha csak egy sorompót húztál volna fel. Mindenki kérdő néz: átmehetek?
Lakodalomba előre engednek, stb... ha ezt érted "péniszirigység effektuson" (nálunk így nevezik a "falloszhosszbbítást helyettesítő cuccok birtoklása" effektust), akkor igen, ez jobb lesz...
Hiába ajánlja mindenki az 5DmII-t, ha neki kőkemény fókuszrendszer kell neki...http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Erre inkább nem reagálok. Alig van a hsz-edben közlendő, viszont annál több a személyeskedő, helyenként sértő megjegyzés. Ha már ez kell az álláspontod kifejtéséhez... ráadásul kiforgattad a leírtakat.
Biztos Scott Kelby is csak farokhosszbbításnak írta le a következőket:http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz KeNTaGoN #4940 üzenetére
"Első kérdés: rá merjem tenni ezt a vakut a gépemre?" - Meg kell gugglizni, hogy mekkora a talpfeszültsége. Ha pár volt (2-3V), akkor igen. Viszont régen volt, aminek a talpfesze 100V felett volt.
Annak is utána kellene nézni, hogy mennyit bír az 500D. Régebben csak az xD, xDs gépeknek volt bent a leírásában, hogy 240V-os talpfeszt még bírnak.Guggli szerint: "Hanimex CX418 = 35V. Too damn high "
"Próbálkoztam a tükör és a mattüveg tisztításával. " - ezt a két dolgot kell békénhagyni. Legfeljebb körtepumpával fujkodd meg, de semmi több. A lényeg az, hogy odabe ne nagyon turkálj, hacsak nem tudod, hogy mit csinálsz. A témában spécinek kell lenni. Szenzor tisztításról szinte mindent megtudhatsz a Youtube-ról ("sensor cleaning" szóval). Amúgy apro, fekete csíkokat még el lehet viselni a képbe. Majd megszokod. Ha meg végépp nem bírod elviselni, ezek tisztítását inkább a szakszervízre bízd. A tükör egy érzékeny szerkezet.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz Archanon #4984 üzenetére
Megjegyzem, ez nagyon drága. Ennyit nem ér se a váz, se az obik, amiket felsoroltak azon a lapon. Mikor még gyártották, és lehetett kapni 450D-t, akkor is az utolsó árai kb. ~210e Ft körül voltak.
Szerintem ez egy beragadt termék. Megvan, elavult, ezen az áron senkinek se kell, de egy fillérrel se adnák olcsóbban, inkább hagyják elrohadni. És egy balekra várnak, aki mégis megveszi elavultan, olyan áron, amiért már újat vehet egy új, modernebb típusból.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
válasz Sam8888 #5022 üzenetére
Vannak olyan third-party vakuk, amik képesek érzékelni egy másik vakunak a villanását. Pl.: [link]
Ezek csak manuális, vagy saját fénymérős módban működnek, és a belső vakud fényére elsülnek. A vázról irányítani, ETTL és hasonló dolgokat csiribirizni nem képesek.
És így van, szinkronkábel és hasonló kiegészítők nélkül is működnek. Persze az, hogy jó lesz-e az expo vagy sem, az megint más kérdés.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Excel topic
- Gumi és felni topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Asztalos klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs