Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TitiRii

    senior tag

    válasz Janesz #157 üzenetére

    tényleg enyire figyelmetlenül olvasátok el a dolgokat?
    a robogós idöszakom ezelött jó 6 ével volt ha jól számolok. akkoriban a benzin meg még hálistennek a 200 ft tol is messzi volt. akkoriban 1000 ft ért tankoltam tele, de ha 200 ra számolom is a benzin árat akkor is min 5 literesnek kellet lennie a tankjának ,és nem super Z hanem sima next zone Z japán belpiaci motor, 3ky os motorral(fekvő hengeres) de mindegy.
    akkor a szerelésről: elég sokat szedtem szét és javítottam, és sztem az utakon vannak egy páran akik mai napig hálásak nekem mert rendbe tettem a motorjukat, még robikat is.
    a vario az elöl van, 3 alkatrészből áll, 2 kupos tárcsából, amiben a belsö, motorblok felőliben van 3-6 ig terjedő ives ovális pálya amiben keresztben görgök vannak, amik járo motor mellet a centripetális erő hatására kifelé törekednének, de nem tudnak mivel az ives pálya beszükül, a fordulat szám hatására viszont lesz bennük a sulyuk miatt anyi kinetikus energia hogy megemeljék a tárcsát ami ezáltal a kupos felével köeleb kerül a vele szemben álo másik kupos tárcsához, igy az ékalakú ékszíj, nem tud mit tenni kénytelen feljebb kapaszkodni ezáltal nagyob kört leirni, (de mivel nem nyulik jelentösen hátul meg szétfesziti az ugyan csak kupos szerkezetett ami a röpsulyos kuplungon van) ez által változik meg az átételezése, amit fokozat mentesnek hívnak,( a görgök sulyával lehet szabályozni hogy milyen gyorsan történyen meg mindez,) igen ám de ettöl még nem indulunk el, ugyanis a hátso szerkezetben amit megpörget ezáltal egyre gyorsabban ,el kell érni azt a fordulat számot, ahol a kuplung betétek(általában 3 de a jobbakon 5-6) szintén a tehetetlenségi erelyüknél fogva anyira neki nem feszülnek a külsö dobnak(mint egy dobféknél) hogy képesek nem lesznek elforgatni,majd összetapadni vele) ami viszont már a végső átételen keresztül kapcsolatban áll a kerékkel
    remélem elég kimerítő volt a technikai tudásom vázolása...
    (akik meg nem értenek hozzá, legalább látyák menyi kopo dolog van egy robogoban, a kuplung szinte folyamatosan csuszik és nem olajban futos, + az ékszij és a görgök is)

    és akkor a gilera:
    a 180 as 2t gilerát már nem gyártyák, a 4t(wxr?) a 21 loerő, a 2t valóban nem 40 lovas volt, de nem is azt irtam hogy enyi, hanem hogy közel ál hozzá, ha jol emlékszek 35 volt de erre nem tenném a fejem. (mellesleg egy poweres 125 ös gép ha 91 elött készült akkor gyárilag 35-38le, de mint azt mindenki tudgya, a le leghatékonyabb és egyszerübb növelése a ccm növelése igy az a több mint 50ccm + enyit ért.
    Mellesleg nem tudom miért irtátok hogy ne hasonlítgassam össze a robikat a nagy motorokkal, nem tettem, csakis azonos,50 ccm es motorokkal hasonlítottam össze nagyobbakal valóban nem lett volna értelme
    ja, és a yamaha jog robi nem volt leharcolt, szar példány, de szimpla közuti(terep egy méter nem vot benne) normális használat mellet 10e km alatt szinte szará ment(a müanyag kasznit nem is veszme ide, azt a bpi utakra kenem, hogy mindenhol eltörtek a patentfülek vagy melletük a jo kis utak hatására,)
    majd megkeresem a képet rola, milyen állapotban volt.
    addig is aki kételkede hozzá értésemben vagy csak továbra is hazugságnak, lehuzásnak leszolásnak tartaná a véleményeim:
    Bővebben: linkaz nyugodtan vehet pl erre egy pillantást,Bővebben: link vagy megnézheti ezt a videot
    de mindez egy motoros nevü topicban már bemutatásra került...(hamarosan majd fent lesz a teljes anyag csak nem igen volt idöm foglalkozni vele
    továbi kellemes robogozást, továbra is várom az épkézlább érveket mellete, ha valakinek meg szerviz kéne ugyan ugy szivesen segítek, ha tudok
    jóéjszakát

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

Új hozzászólás Aktív témák