Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz kkrisi #6380 üzenetére

    A Punto II 1999. október 16-tól kapható kis hazánkban.

    Külső megjelenés
    Csomagtartó mérete
    Tengelytávolság (a 3 ajtós 3 cm-rel rövidebb)

    A megjelenéskor a HGT és a JTD nem volt kapható csak a későbbiek folyamán.

    Motorok:

    1.2 8V
    1.2 16V
    1.8 HGT
    1.9 D
    1.9 JTD
    Hengerűrtartalom 1242 1242 1747 1910 1910
    LE/ fordulat 60/5000 f 80/5000 f 130/6300 f 60/4500 f 80/3000 f
    Nyomaték 102 Nm 114 Nm 164 Nm 118 Nm 196 Nm
    Gyorsulás 0-100 14,3 s 11,4 s 8,6 s 15 s 14,2 s
    Max. seb. 155 km/h 172 km/h 205 km/h 155 km/h 170 km/h
    Átl. fogyasztás 5,7 L 6 L 7,3 L 5,7 L 4,9 L

    2004-tõl 2 újabb motorral is kapható de ez már Punto III karosszéria (más első lámpák, apró fazonigazítás a hátsó lámpákon és a hátsó lökhárítókon, új belső színek)

    1.3 JTD 1251 ccm 70 LE
    1.4 16V 1370 ccm 95 LE

    Hossz./szél./mag. 3a-5a mm: 3800/1660/1480? 3825/1660/1480

    Felszereltség:

    Punto alap: el. Szervokormány (City), 1 légzsák, fejtámlák elöl, rádió-előkészítés, 3. féklámpa, indításgátló, színezett üvegek, belülről nyitható csomagtartó, elöl áll. mag. övek
    GO: mag. áll. kormány és vezetőülés + deréktámasz, osztott hátsó ülés, el. ablak, kp. zár, High autórádió (6 hangszóró) + mélynyomó
    ELX: Punto alap + kp. zár, el. ablak, 2 légzsák, rádiósmagnó, mag áll. kormány és ülés + deréktámasz, osztva dönthető hátsó ülés, színre fújt lökhárítók, tárlódoboz az utasoldali ülés alatt, ford. számmérő, vízhőmérő, csomagtérvilágítás
    HLX, JTD: ELX + távirányítós kp. zár, el. tükör, ködlámpa, klíma, plüss belső, ABS, hátsó fejtámlák
    Sporting: ELX + utas oldali légzsák, ködlámpa, alufelnik, sportülések, sport kormány, sport váltógomb, alu betétes műszerfal, ABS,

    Az utasoldali légzsák a gyújtás kulccsal kikapcsolható.

    A Punto választéka rendkívül gazdag:

    23 változat,
    5 felszereltségi szint,
    3 fajta benzines és 2 fajta dízel motor

    Váltó:

    Mechanikus váltó két féle:
    5 sebességes
    6 sebességes. (Sporting)
    Automata váltó:
    Speedgear

    Ez az 1.2 16V 80 Le-s motorhoz választható ELX/Sporting felszereltségi szinthez. Kétféle működési mód közül választhat a boldog tulajdonos: kézi ellenőrzésű szekvenciális, illetve teljesen automatikus váltással.
    A szekvenciális módban a gáz elvétel nélkül válthatunk a fokozatok között: 6 fok. az ELX-nél, 7 fok. a Sporting változatban.
    Az aut. üzemmódnak mindkét változathoz két típusa van: komfort és sport fokozat.
    A váltó szekvenciális oldalán, ami a vezető felőli kulisszában van csak "pofozni" kell a váltóbotot + ill. - irányba.

    Karosszéria változat: 3 ajtós ill. 5 ajtós
    A 3 ajtós változat inkább a sportos, fiatalos célközönség felé hajlik, míg az 5 ajtós változat a családosoknak ill. a praktikusabb felhasználók választása lehet.
    Külsőre teljesen eltér a két autó: a 3 ajtós sportosabb, agresszívabb első lökhárítója szerintem már messziről kitűnik, míg az 5 ajtós szolidabb elölről, ezt leszámítva a B oszlopig teljesen megegyezik a két modell.
    Ezután jön a stílusbeli különbség és -engedjetek meg egy apró megjegyzést, szerintem telitalálat volt az, hogy két különböző karakterű autót készített a FIAT egyazon alapra - nemcsak úgy "rábiggyesztettek" 2 db ajtót, hanem a hátsó vonalvezetés teljesen eltérő karakterű a két típuson.
    A 3 ajtós hátsó ajtaja ferde vonalban simul a lökhárító vonalába 264 liter csomagtartó méretet rejtve, az 5 ajtós szinte teljesen egyenes hátfala bő 30 literrel nagyobb befogadó képességgel rendelkezik (297 L). Természetesen a hátsó sárvédők íve is teljesen más a 3 ajtós verzió oldalán egy ferde hajlított él, mint valami "izom" fut végig. A hátsó lámpák stílusa -gondolom, nem meglepő- szintén teljesen más. A háromajtósé éles ék alakban végződik, míg az ötajtós szolidan belesimul az autó hátsó vonalába.

    Garancia: 1 év teljeskörű, 2 év szavatosság a fő darabokra, 3 év a fényezésre, 8 év az átrozsdásodásra

    Megjegyzés, tippek:

    A benzines változatok szervizintervalluma 20.000 km-ként esedékes.
    Follow Me Home rendszert mindegyik Punto II. magáénak tudhatja. - ha leállítjuk az autót, akkor a reflektor kapcsoló megnyomására bekapcsol a lámpa, fél perces intervallumokkal max. 5 percig világítja be a bejáratot ill. az utat.

    A gyári alufelnire szinte megtévesztésig hasonlít az Alessio - Carrera típusra
    15" méretben kb.: 25.000 Ft/db

    Az Autó Magazin 1999/12 számában 4 autót hasolítottak össze, melyek a következők voltak: Fiat Punto II., Toyota Yaris, Renault Clio II., Peugeot 206 a felsoroláskor figyeltem a helyezési sorrendet is - természetesen a Punto II nyert (de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy csak négy ponttal 784/780/727/714)
    A Punto az árával és a felszereltségével vitte el a prímet.

    A lényeg, hogy nem érdemes a 16 szelepes 80 lovast venni, mert szerelni nehezebb picivel, menni ugyan jobban megy, de ahhoz pörgetni kell. A 60 lovas is egész jó, de nem versenyautó... Ja, és a 3 ajtós még merevebb is az 5 ajtósnál. :K Én is egy ilyet vettem pár hónapja, mentem már vele 38 ezret hiba nélkül...

    49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025

Új hozzászólás Aktív témák