Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dj79

    senior tag

    válasz AssAssynn #216709 üzenetére

    Scenic hátsó sor facelift előtt illetve után.
    A trafók már valszeg egyszer mindben ki lettek cserélve, ahogy az elektromos kézifék is már tuti beszart mindegyiken ennyi idő alatt, de a gyári légzsákátvezető-szalag sem bír ki 7-8 évnél többet, azért gondolom, hogy ezekkel nem lesz gond (sőt a műszerfallal sem, esélyesen az is rendben lesz már ezeknél).
    Mivel az elképzelés és az ár finoman szólva nincs egy dimenzióban, vedd akármiből a legjobb állapotút, amiben hátul elfér három gyerekülés.

  • bitpork

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz AssAssynn #216709 üzenetére

    Soha nem fog ezzel a mentalitással jó autót venni. És a jót úgy értem h neked megfelelőt. Az autó OTs rendszámmal vagy munkára befektetés de minden egyéb esetben kidobott pénz. Ezzel kapcsolatban azt elvárni hogy számítható és minimalizálható értékvesztése legyen olyan mint nyitott szájjal és bekötött szemmel rohangálni éjjel a fszerdőben.
    A legtöbb amit kihozhatsz belőle hogy élvezed vagy utálod. Te választod meg hogy a pénzedért mit akarsz megélni.

    Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)

  • szabonagyur

    félisten

    válasz AssAssynn #216709 üzenetére

    És ha eladod (nem fogod) a most 1,5-t érő autót majd 800-ért elégedett leszel vele? A 800 5 év múlva reál értéken majd ér 200at tehát buktál máris vele 1,3-at.

    Hogyne bukna a Picasso is? Miből gondolod, hogy bárkinek is kell majd egy túl árazott 20 éves autó? Most is eléggé nehezen viszik el a 20 éves autókat (árulunk mi is egyet és van benne 110e km). Attól, hogy neked érne 0,8-at senki nem fogja megfizetni ha a piac tele lesz ugyanúgy 20 éves, de lehet 50-100al többet futott autóval apróért.

    Tavaly vettem az Scross 7,2 körül most elmenne 8,5-9M körül bármikor na akkor ezen meg csak keresni lehet 1 év alatt, de persze a pénz értéke is csökkent.

    A matekod sajna nem adja ki sehogy hogy abból jó autód legyen.

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz AssAssynn #216709 üzenetére

    Az a baj, hogy egyikünk sem lát a jövőbe. Nem lehet kiszámítani mi lesz 2-3-4-x év múlva.
    Az élet szinte semmilyen területén, mert annyira összevissza világot élünk.

    Ugye azt szokták mondani, hogy új autón mindig bukik az ember. Én tavaly januárban vettem új autót és pár hónappal később 400 ezerrel drágábban adtam el. Mert akkor az volt a 'trend' épp, hogy rengeteget kellett várni egy új autóra és sokan megvették drágábban az elérhető, keveset futott...még 'viszonylag újnak' minősülő autókat. Az enyém 7621km-t futott...és el is kelt másfél nap alatt. Egy autószalon vette meg, mert még nekik sem volt eladható új autójuk.

    Hozzáteszem, én nem ezért vettem akkor új autót,hogy nyerészkedjek és nem is azért adtam el mert megláttam a lehetőséget. Amúgy is eladtam volna, mert nem jött be.

    Volt olyan használt autóm is amit 3 évig használtam és minimálisan adtam el olcsóbban mint ahogy vettem. De volt olyan is amit hat hónapig és százezrekkel olcsóbban adtam el mint amennyiért vettem.

    El kell fogadni, hogy az autó egyrészt rizikó másrész kiadás. Én 2.5-3.5millió között keresgéltem április-június között idén. És alig találtam olyat ami elfogadható lenne. Végül megvettem egy olyat amit leginkább jónak találtam - kicsit már elegem is volt a keresgélésből - és azóta is megelégedéssel használom. Van itt-ott baja, sok kavicsfelverődés, kicsit kopottas bent, picit már mattult az első lámpa...de alapvetően, műszakilag rendben van.

    A két hónapnyi keresgélés után el kellett fogadnom, hogy ennyi pénzért nem fogok tudni - nem hogy patika - de még nagyon szép állapotú autót sem venni.

    Én az értékvesztéssel nem foglalkoztam. Szigorúan kiadott pénz szempontjából néztem a dolgokat. Először 5 millióig keresgéltem, aztán rájöttem, hogy bőven elközlekedek egy olcsóbb autóval is...és a különbségből autózok jó ideig vagy javíttatok pár dolgot ami felmerül rajta. Fogalmam sincs a most lassan 14 éves Accord, 230 ezer km-rel mennyit fog érni 2-3-4-x év múlva, csak ennyi lebegett a szemem előtt, hogy ha a pl. a 10 éves , 286 ezret futott Mazda 6-ot veszem meg helyette, akkor 1.4 millióval kevesebb pénzem lesz. :DDD

    Mióta megvan az Accord, vettem hozzá 38 ezer ft-ért egy krómcsíkot, ami hiányzott az elejéről, 10 ezer ft-ért fel is pakolta egy jóember, plusz megragasztotta a szélvédő melletti lifegő díszlécet. Volt két alsó gömbfej szilent csere, 42 ezer ft-ért munkadíjjal együtt, valamint egy pollenszűrő csere pár ezerért. A levegőszűrőt és az olajszűrőt 3 ezer km-rel az eladás előtt cserélték és valóban az olaj mennyisége és színe is megfelelő volt, a levegőszűrőé szintén. Ózonos klímatisztítás akciósan 7900 ft volt. Cakompakk 100 ezer ft körüli összegről beszélünk és az autó 2.15 milliós árát beleszámítva meg 2.25 millióról.

    Nekem ami ilyen értékű autónál viszonylag nagy tételnek számítana, az pl. a gumi. Az Accord-on szerencsére (ritka az ilyesmi sajnos a kereskedői autók közt) friss, nyári gumik vannak, így erre nem kellett költeni. Örültem mint majom a farkának, hogy nem rögtön 4 új gumival kell kezdeni.

    A Mazda árához képest ha nézem, kb. 43-szor tudom teletankolni az Accord-ot, ami kb. 40 ezer km autózást jelent. Elég sokat megyek, 25 ezer km/év kb., de ez még nálam is bő másfél év kocsikázás. :D Nekem ez volt fő szempont. (Persze ez csak akkor igaz, ha nem csíp le más kiadás belőle semmit... :DDD) És nem is lehet szerintem így számolgatni ezeket, főleg nem előre. De ha picit reálisabb fejjel tippelek - és figyelembe veszem a felmerülő szervizköltségeket is - akkor is legalább egy évi üzemanyag belefér a két autó közötti árkülönbségbe.

    Remélem hamarosan megtalálod a neked tetsző autót.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés