Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz -FreaK- #186760 üzenetére

    Írtad a Focus mk3 típust, ha 2m körül van a keret, akkor nem kell tovább olvasni, ha inkább 3, akkor érdemes lehet :)
    PHEV: Ampera 3-3.5 között indul, vele azonos Chevy Volt 3.5 hahun.

    Villany: 2-2.5 között van trió(iOn, i-MiEV, C-Zero), Smart Fortwo electric, 3 felé már Leaf és Fluence is akad(magán importban 500e is kijöhet), 3.5 tájékán jön a Zoe és eUp.

  • zolee3000

    tag

    válasz -FreaK- #186760 üzenetére

    A kokszosodás oka valóban a közvetlen befecskendezés: a benzin nem mossa le a szelepekről a szennyeződéseket (kartergáz, visszavezetett kipufogógáz (EGR-rendszer esetén), a szelepszár-szimeringek által áteresztett olaj), hisz a befecskendező szelep közvetlenül az égéstérbe permetez. Minden ilyen motor kokszosodik - az, hogy ennek érzékelhető jelei mikor jelentkeznek, az használat függő: ha sokat autópályázunk, akkor később, zömmel városi használat mellett hamarabb.
    A legtöbb ilyen típusú motoron (turbó)feltöltő is van, ami csak eszkalálja ezt a jelenséget.
    Vannak persze felöltés (turbó és/vagy kompresszor) nélkül dolgozó, szívó üzemű közvetlen befecskendezésű benzinmotorok is, de a kokszosodástól ezek sem mentesek. Ilyen tudtommal a Honda 1.3 és 1.5 i-VTEC motorja, a Hyundai/Kia-nál az 1.6 GDI, vagy a Mazda-féle Skyactiv-G.
    A turbós, direkt befecskendezéses benzinmotorok esetén szinte biztosan van még kettős tömegű lendkerék is, de az újabbaknál - az Euro 6d emissziós norma teljesítéséhez - részecskeszűrő is - ami megint csak nem barátja a városi rövid távoknak. Ilyen használatra a molnarpeter (#186769) által ajánlott EV ill. PHEV típusok az optimálisak, ill. én még nem zárnám ki az öntöltő hybrideket (HEV) sem (Toyota Auris, Corolla). Vagy a régebbi modelleknél a közvetett, szívócső-befecskendezésű szívómotor - aminek persze szintén nem használ a városi ridegtartás, de legalább bírja. :) Hogy ezek közül melyik a számodra ideális, az már a vásárlásra szánt pénz, ill. az éves futás mértékének függvénye.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák