Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen videókártyát?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Akciókamerák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Hirdetés
-
A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
ph A cég kínálata egy 1440p-s/480 Hz-es OLED és egy 4K-s/160 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodik.
-
Hihetetlenül erősnek ígérkezik az S25 Ultra
ma Tovább javultak a teljesítménypontszámok, az órajelek már-már gyanúsak.
-
Assassin's Creed Shadows - Elhalasztották a megjelenést
gp A teljes kiadás PC-s verziója első naptól elérhető lesz Steamen is.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz -FreaK- #186760 üzenetére
Írtad a Focus mk3 típust, ha 2m körül van a keret, akkor nem kell tovább olvasni, ha inkább 3, akkor érdemes lehet
PHEV: Ampera 3-3.5 között indul, vele azonos Chevy Volt 3.5 hahun.Villany: 2-2.5 között van trió(iOn, i-MiEV, C-Zero), Smart Fortwo electric, 3 felé már Leaf és Fluence is akad(magán importban 500e is kijöhet), 3.5 tájékán jön a Zoe és eUp.
-
zolee3000
tag
válasz -FreaK- #186760 üzenetére
A kokszosodás oka valóban a közvetlen befecskendezés: a benzin nem mossa le a szelepekről a szennyeződéseket (kartergáz, visszavezetett kipufogógáz (EGR-rendszer esetén), a szelepszár-szimeringek által áteresztett olaj), hisz a befecskendező szelep közvetlenül az égéstérbe permetez. Minden ilyen motor kokszosodik - az, hogy ennek érzékelhető jelei mikor jelentkeznek, az használat függő: ha sokat autópályázunk, akkor később, zömmel városi használat mellett hamarabb.
A legtöbb ilyen típusú motoron (turbó)feltöltő is van, ami csak eszkalálja ezt a jelenséget.
Vannak persze felöltés (turbó és/vagy kompresszor) nélkül dolgozó, szívó üzemű közvetlen befecskendezésű benzinmotorok is, de a kokszosodástól ezek sem mentesek. Ilyen tudtommal a Honda 1.3 és 1.5 i-VTEC motorja, a Hyundai/Kia-nál az 1.6 GDI, vagy a Mazda-féle Skyactiv-G.
A turbós, direkt befecskendezéses benzinmotorok esetén szinte biztosan van még kettős tömegű lendkerék is, de az újabbaknál - az Euro 6d emissziós norma teljesítéséhez - részecskeszűrő is - ami megint csak nem barátja a városi rövid távoknak. Ilyen használatra a molnarpeter (#186769) által ajánlott EV ill. PHEV típusok az optimálisak, ill. én még nem zárnám ki az öntöltő hybrideket (HEV) sem (Toyota Auris, Corolla). Vagy a régebbi modelleknél a közvetett, szívócső-befecskendezésű szívómotor - aminek persze szintén nem használ a városi ridegtartás, de legalább bírja. Hogy ezek közül melyik a számodra ideális, az már a vásárlásra szánt pénz, ill. az éves futás mértékének függvénye.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen