Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cousin333

    addikt

    válasz zolee3000 #186222 üzenetére

    Nem értek egyet azzal, amit a villanyautókról írsz. Illetve csak részben.

    Miért pont 6-700 km a limit, amit meghúzol? A "max. 60" télen még kevesebb, különben is, miért ne lehetne 4-5 napig elég a hatótáv, miért csak egy oda-vissza távban gondolkodsz? Amit te írsz, az az olcsó, használt EV-k vásárlóinak érv. Van egy autójuk és vesznek mellé egy lestrapált EV-t a munkába járáshoz. Annyit elmegy, amit kell, üzemanyagon, parkoláson lehet spórolni (különösen városban), adó nincs (csak kötelező biztosítás). Városban egy Peugeot Ion még jobb is, mert kis helyen elfér.

    Az "extrém kevés" használattal nincs baja, a folytonos teletöltögetéssel van (hazaérsz 90%-al, és már dugod is újra töltőre). Ha nagyobb a hatótávod, akkor ez nincs, mert 6-70%-al is elérsz mindenhová a napi rutinnal. Ritkábban töltöd, kevésbé "kopik".

    Vannak arra statisztikák, hogy ki mennyit autózik naponta - általában nem sokat. Szerintem az emberek többségének jó választás lenne egy mai 2-300 km hatótávú EV, akár elsődleges autónak is. A kérdés az, hogy milyen gyakran mész hosszútávú utakra. Ha te teríted az árut az egész Alföldön, vagy kéthetente mész Hamburgba akkor nyilván nem neked való. Az évente néhány alkalom viszont belefér, főleg hatótáv növelővel (ha van hozzá). Persze nem olyan kényelmes, mint a benzines/dízel, de megoldható, csak akarat kérdése. Vagy autóbérlés, ha minden kötél szakad.

    Sokaknak amúgy is lenne 2 autójuk, mert mondjuk többen használják: anyuka a gyerekeket viszi a suliba munka előtt, apuka meg ingázik a szomszéd városba.

    Röviden: nem mindenkinek való, de többeknek, mint általában gondolják. Persze az ára megint más tészta...

    [ Szerkesztve ]

    "We spared no expense"

Új hozzászólás Aktív témák