- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Egy hibát javít az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5592-es, WHQL aláírással rendelkező csomag nem is kínált mást.
-
BYD Atto 3 menetpróba
ma Ez kéne legyen a kínai slágertermék az európai piacon, mert tágas, olcsó és elég modern is. De adódnak kompromisszumok.
-
Folytatódik a híres sorozat, érkezik a Farming Simulator 25
gp Idén ősszel visszatérhetünk a virtuális gazdálkodáshoz, novemberben debütál a legújabb epizód.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz batai15 #169816 üzenetére
Az rendben is van, de ha már mindenképpen kell rá műszaki, akkor legalább ott lehetnél és láthatnád az esetleges problémákat (nem sokkal többért, mint egy általános állapotfelmérés). Az előzmények ismeretében ez nem is ártana szerintem.
Teljesen mindegy, hogy kinek mennyi affinitása van hozzá, a gépész sógor nem fogja tudni megmondani, hogy milyen eltérés van pl a fékhatásban vagy milyen állapotban vannak a lengéscsillapítók, mert ő sem erre programozott műszer. -
dj79
senior tag
válasz batai15 #169820 üzenetére
Értem, csak mint ötletet dobtam fel.
Az egyik régi autómat így vette meg a vevő, aki szintén szerelővel érkezett. (650 ezer forintos autóról beszélünk) 10ezer lett volna egy általános állapotfelmérés, 20ezer a műszaki, ami két hónapon belül lejárt volna amúgy is.
Alá tudtak nézni, hogy van-e esetleges olajfolyás meg azok a dolgok tényleg cserélve lettek-e, amit én szóban elmondtam. Ők is kétszer jöttek: egyszer hétvégén, aztán utána a srác keresett egy műszakivizsga állomást itt helyben, egyeztetés után bejelentette. Én odavittem az autót, ő odajött a szerelőjével, megtörtént a műszaki, minden rendben, hazamentünk, papíroztunk, fizetett.
Pár szimering vagy akár gumiharang kicserélése többe kerülhet, mint egy állapotfelmérés.
-
dj79
senior tag
Ja, az első széria botrány.
A másodikról mit lehet tudni, az általános vélemény? Komolyan elgondolkoztunk rajta, hogy egy jó kis benzines példány bőven megfelelne háztartásunk igényeinek.
-
dj79
senior tag
válasz Qtya123 #179793 üzenetére
Szia!
Nem tudom, hogy mennyi idősek a szüleid, de idővel talán könnyebb lenne egy magasabb építésű autót használniuk.
Mondjuk én személy szerint nem vennék 2,5 millióért 5-6 éves használtat, 3,2m környékén lehet új swift gl-t megfogni, picit felette ignist, nyilván nem full extra felszereltséggel.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Sziasztok!
Nos, nőnek a gyerkőcök, így a külön-foglalkozások miatt lassan kellene vennünk egy négykerekű esernyőt a Golf mellé, kizárólag megyeszékhelyen való közlekedés a cél, amivel szép lassan ki is fogom nyírni a technikát, ezért valami kisköbcentis faék egyszerű cuccra gondoltam.
Csak a járműre szánt keret kb 600e lenne, 5 ajtós kell mindenképpen.
Első körben, yarist, htp fóbiát meg 1.0 corsát nézegettem, a faceliftes punto 2 rozsdásodási hajlamával nem vagyok tisztában.Szerintetek milyen életképes alternatívák vannak még ebben az ársávban?
-
dj79
senior tag
Edzett vagyok, sorolom az okokat:
Peugeot 206 benzin, első szériás
Clio 2, 1.5dci societe
Megane 1 ph2 benzin
Peugeot 307 HDI, első szériás, siemens rendszer
Megane II kombi benzin, első szériás.Voltak apró technikai jellegű apróságok és fennakadások az elmúlt 15 évben, mondjuk azt. Na de ha tényleg ennyire rumli a HajTéPős, akkor passzolom.
-
dj79
senior tag
válasz V.Stryker #180244 üzenetére
tudom, hogy Ford, de C-max nem játszik? Mindent is tudnak, amire szükséged lehet (mondom ezt egy golf V kombi tulajaként, ahol szintén rugdalják a háttámlát )
2 gyerek + kutyák mellett a beltér jelenlegi állapota ne érdekeljen, úgyis nagy munka lesz rendben tartani - vagy veszel egy kicsit leéltebbet és nem fog érdekelni)[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Nos, a HSD rendszert ki kell próbálni. 4 hónappal ezelőtt én is elhatároztam, hogy Priust veszünk, ki is próbáltam a kettest és a hármast (még keressük az igazit, de behozatal lesz belőle, úgy tűnik), itt a rendszerteljesítmény és a villanymotor nyomatéka miatt a benzinmotor lóerő adata semmilyen támpontot nem ad.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Ne félj a km-től. Menj el, nézz meg párat, olvass utána aztán ha találsz egy megfelelőt, autodna lekérdezés erősen javasolt.
Volt olyan, hogy majdnem megvettem egy széria végi kettes priust, amit egy magyar márkaszalonban adtak el behozott autóként, ennek ellenére az autodna riport alapján a holland-magyar út alatt is tolatott negyvenezernyi kilométert.Két ok, ami miatt a behozatal szóba került: az egyik, hogy a priusok értékvesztése negatívba fordult itthon. Gyakorlatilag stagnálnak az árak, az évek meg telnek. Sikerült (nem alaptalanul) túlhypeolni a történetet, erre reagáltak a magánszemélyek és a kereskedők is az elmúlt két évben. A másik, hogy az asszonynak tetsző metálvörös (barcelona red) és sötétkék elég ritka itthon, faceliftes P3-ból nem is láttam még .
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Drughi #180549 üzenetére
Amint írtam, tavasszal mindig feljebb mennek kicsit a használtpiaci árak.
Júniusban szintén 2m körül kerestem benzines kombit. Az évjárat a látottak alapján csak egy szám volt, azon belül is nagy szórás volt az árakban. Hahu kereső (2009-től, 2,2m-ig, benzin, egyterű vagy kombi, szervizkönyv) be volt állítva, gyakorlatilag hat hétig tartott, mire vettünk valamit. Nyáron ebbe 9-10 éves i30 és ceed kombik fértek bele, ezeknek nagy része osztrák import volt.
Nem kamu, de nagyságrendileg száz telefon, húsz személyes megtekintés és néhány autodna lekérdezés után találtam egy számunkra mindenben megfelelőnek tűnő, leinformálható autót. Mivel a "régit" addig tudtuk használni, eléggé ráért a dolog, de eléggé nyilvánvaló lett számomra egy dolog: valószínűleg ez volt az utolsó alkalom, hogy Magyarországon veszek használtautót. A mostanit kb 2 év múlva cseréljük, akkor majd jöhet a plug-in hybrid.
-
dj79
senior tag
válasz bbubby00 #180578 üzenetére
A közelben levő gumiszerviz egy családi cég. Az ügyvezető pont egy zöld rendszámos prius néggyel rohangál, cégbe vette. Sokat jár Bp-re, a zöld rendszám miatt ingyen parkol és ha jól tudom nem fizet cégautó-adót. A tulajdonostársa (aki az apósa) Kia eNiro-val csapat pár hete, szintén cégben van. A "munkahelyen" persze ki lett építve a töltő
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz V.Stryker #180700 üzenetére
Szerintem attól függ, hogy mekkora a gyermek. Amíg kicsi, semmi előnye nincs, magát eszi le
Nekem az első ülés háttámláin és a hátsó ülésen is van védő, így a szövet sem direktben kapja az ívet, illetve a gyerekülés sem nyomja direktben az autó ülését.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy a tervekhez képest korábban kell átnyergelünk automatára, a Golf valószínűleg megy a háztól.
A prius ugye tervben van régóta, de kezdenek megborulni a tulajok és a nepperek az árakkal kapcsolatban (nyilván az erős forint is jót tesz a bulinak).
Nem vetem el a dolgot, de alternatívákat is keresek, éppen ezért az lenne a kérdésem, hogy 2-2,5m körül milyen benzines automata típusokat érdemes megnézni alsóközép kategóriában? -
dj79
senior tag
válasz pècsimunkás #181166 üzenetére
152e km-nél voltam diózáson először a tsi-vel, injektorok rendberakásával együtt volt 115000.
Elég gyakran kihasználom " a könnyebb besorolási képességeket", így is 1,5-1,6 literrel eszik kevesebbet az autó, mint a korábbi, gyengébb (alulmotorizált) szívó benzines, azaz egy tisztítás ára nagyságrendileg 20000km üzemanyag-megtakarítása. Szerintem ez teljesen vállalható.[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
válasz pit stop #181210 üzenetére
Nálunk is szóba került a fiatal (2-3 éves) használt autó, de nem éri meg. A számolgatás a várható fenntartási költségek és az értékvesztés alapján régóta a plug-in hybrid felé visz, csak ugye ott a kezdeti költség erősebb. Pár éven belül kiderül, merre megy az autózás és hová fejlődik a technika, de addig a lehetőségekhez mérten kiélvezem a turbó benzines autót és nem foglalkozom a matekkal.
-
dj79
senior tag
válasz Gaben92 #181227 üzenetére
Itt az a gond, hogy ez az átvizsgálósosdi már rég nem arról szól, amiről kellene. A csepeli kereskedés elindult egy nepperi úton, ami nem feltétlenül jó. Sikerült felépíteniük valamit az elmúlt években, viszont egyre inkább úgy tűnik, hogy kihasználva a piacvezető szerepüket mostanság a profitmaximalizálás a cél. Többek között miattuk is emelkedtek a priusok árai, meg nyilván csak az a jó, amit ott vesznek meg az emberek .
-
dj79
senior tag
válasz Kickass #181239 üzenetére
Igen. Nyáron beszéltem velük néhányszor.
Egyszer volt egy számomra érdekesnek tűnő prius2, ami úgy került fel hirdetésbe, hogy rajta volt a holland rendszám.
Fent volt még egy holland oldalon is a hirdetés, így elég könnyű volt összehasonlítani az adatokat, a képeket és az árakat....[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Én úgy látom, hogy az ő áraikhoz lövi mindenki a sajátját, ezért tart ott a dolog, hogy 15 éves priusokat 1,8m-ért próbál random szerencseJóska kirakni a piacra és a hirdetések 80 százaléka hónapok óta ugyanaz a hahu-n.
Csak ők megtehetik, mert a pruspápa meg eliteautó meg hű meg ha, átlagBéla meg nem annyira, mert az övé az egységsugarú vevőjelöltek szerint biztosantekert-motorhibás-árvízkáros, ha nem Csepelről van.Az árrésről annyit, hogy vállalható, tekintve azt, hogy behozzák, cégre veszik, honosítják, üzemeltetik a telephelyet, fejlesztenek etc. A problémám nem is ezzel volt. A holland oldal segítségével össze tudtam hasonlítani a képeket, ugyanis ott egy kicsit több, jó minőségű fotót találtam az autóról, jóval őszintébb volt a leírás.
-
-
dj79
senior tag
válasz Dare2Live #181256 üzenetére
A heti 20 órás munkarenddel arányaiban nem fog 50%-kal csökkeni a bérköltség, sem a rezsi. Az alacsonyabb darabszám miatt a beszállítók is kénytelenek lesznek valószínűleg árakat emelni.
Az előremutató technológiás autók ára két éve stagnál, viszont cserébe a köréjük szerveződő ipar árai eléggé megemelkedtek.
Aki jelenleg 8-10-12 éves olcsón fenntartható autót keres, az bizony megszívja. A golyóállónak hirdetett technikák ára eléggé felment az utóbbi időben, lásd prius, honda jazz etc. A kokszosodás viszont abszolút nem a turbó meglététől függ, elég sok közvetlen befecskendezéses szívó benzines motorral is meg lehet szívni, lassan ezek az autók kerülnek ebbe az életkorba. Előbb utóbb természetessé válik a használtaknál is a kettőstömegű és pár év múlva a részecskeszűrő réme is.Az olcsón fenntartható autóval kapcsolatban annyit mondanék, hogy egy kedves ismerősöm pont 2,2 körül nézelődött, 7-8 éves használt kis benzines autókat a megbízhatóbbnak hirdetett fajtákból. Annyit kérdeztem tőle, hogy mennyi időre tervezi: 5-6 év. Vezérléscsere, gumik, lassan fékek, etc kb ennyibe fognak kerülni, a végén pedig a hahus árakat elnézve ennyit fog érni. Elkerekedett a szeme, majd két hét múlva vett egy swift 1.2 gl "fapadot", mert ezzel tudja tervezni a költségeit. 1,2m hitelt felrántott, 5 év alatt kifizeti és valószínűleg anyagilag is jobban jön ki a buliból, mint egy 7-8 éves polo/fabia/clio megvásárlásával.
-
dj79
senior tag
Nem, egyiktől sem, kintről vadászok hibridet, ezt már eldöntöttem.
Nándiék priusban erősek, Auris ügyben auto329 jó és ajánlott lelőhely. Esetleg érdemes belépni a facebookon a Toyota Auris Club (original) csoportba, Roland vagy Zsombor hirdetései miatt, ők is kedvelt dílerek -
dj79
senior tag
válasz Dare2Live #181264 üzenetére
Kint lehet, de régebben a mo-i egyéb gyárak esetében eddig úgy volt, hogy a sori dolgozók repültek, az eltartott vízfej arányaiban nem csökkent...
A használt/új dolgot én is megfutottam. 2,2m használt vagy 5m új. Itt nyilván mások az aránypárok, de a mi felhasználási szokásainkhoz a használt jobban passzolt. Hetekig kerestem 10 év körüli benzines egyterűt/kombit illetve priust, rengeteg lyukrafutással, volt olyan hétvége, hogy szombaton leugrottam Tatabányáról Szegedre, vasárnap Tatabányáról Sopronba... Aztán egy napon Pesten volt egyéb dolgom, rákukkantottam a mentett keresésre és szembejött a megvásárolt jármű. Azóta már túl vagyok a kokszmentesítésen is .
Priusoknak is megvan a saját baja, EGR koszolódás, hűtőköz-koszolódás, inverter vízpumpája etc, akkupakk-ellenőrzés javasolt, viszont kimondott kokszosodásról még nem hallottam.
_q nos, a keresés vége felé majdnem vettem egy kettes priust. Szervizkönyv, ránézésre rendben volt az autó. Egy budapesti Toyota szalon hozta be Hollandiából és helyezte forgalomba. A srác ott vette, minden a legnagyobb rendben felkiáltással zárták az állapotfelmérést. Használta, mindent rendberakatott. Nem éppen az ársáv alján volt, de megnéztem, mentünk egy kört, egyben volt a kocsi. Elkértem az alvázszámot, lefuttattam egy autodna lekérdezést nyolcezerért és bizony kiderültek a turpisságok. A kocsi a holland kereskedés és magyar szalon között elég jót tolatott.... na itt lett elegem és ekkor mondtam azt, hogy ha már egyszer a lehetőség adott, miért ne túrázzak egyet azóta annyi változás lett, hogy a vásárlás ideje nyár elején lesz.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
A lehetséges behozatal személyes okai a magyar piacon tapasztalt állapotokon kívül:
1. a vámügynökünk regadózik is, mindenhová van bejárása
2. a helyi regadós vámos a lányom legjobb barátnőjének az édesapja, de a vámhivatal vezetőjével is jóban vagyunk
3. lakik kint rokon, ahol néhány napig maradhatok, illetve segít az ügyintézésben
4. barátom furgonjai a holland-belga utakat járják hetente többször is, tehát gyakorlatilag repjegy re sem kell költenem, potyautasként tizenpár óra alatt kijuthatok és akár vissza is. -
dj79
senior tag
válasz Dare2Live #181360 üzenetére
Igen, valóban sok volt a rumli a korai tsi motorokkal, de a legtöbb gond megelőzhető lett volna a tisztességes olajcsere-periódusokkal. Az enyémben 132 ezernél cseréltek láncot, illetve klímakompresszort, hála az égnek a bácsi 12-14 ezrenként ledobatta az olajat is, így a láncfeszítő eléggé karban volt tartva. A rendszeres olajcserének köszönhető az is, hogy 152 ezernél megcsináltattam a dióhéjas mutatványt és még abszolút nem volt veszélyes a helyzet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Akvarisztika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ez a telefon lehet a Moto G85 egy átnevezés után
- BYD Atto 3 menetpróba
- További aktív témák...