Hirdetés
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- iPad topik
- Apple notebookok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
ph A cég kínálata egy 1440p-s/480 Hz-es OLED és egy 4K-s/160 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodik.
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
PlayStationre is megjelent a Palworld
gp A szóbeszédek igaznak bizonyultak, mostantól a Sony konzolján is elérhető a teljes kiadás.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Mauzes #145738 üzenetére
Nem vagyunk jósok sajnos. Ha figyelsz az autódra, tipptopp amikor eladod, akkor kérhetsz érte magasabb árat, mert újszerű lesz az állapota, nem pedig megkímélt.
A hahun nagyjából be tudod lőni, hogy a kategóriában mennyi az annyi.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
vzsryl
nagyúr
válasz Mauzes #145738 üzenetére
Ennyit csak a problémás darabok veszítenek az árukból, főleg ha tele vannak extrákkal, mivel az extrák értékcsökenése sokkal nagyobb magánál az autónál. Tehát egy 7-8m alapárú autó ára 5 évesen kb. 3,5-4-re csökken, de ha tele van dobva 2-3m extrával, akkor a használt ára nem 10--->5 lesz, hanem inkább 4,5m. Most nagyon lesarkítva írtam, de általában így alakul.
Egyébként megfigyelhető, hogy a japán, a koreai és a VAG kocsik ára kevésbé zuhan, viszont vannak egyéb márkákból olyan típusok, amiknek extrém módon esik az áruk, ami nem véletlen, és most nem német presztizsbálnákra' gondolok, hanem átlagos járgányokra.Aztán ott vannak azok a tényezők is, amiket a többiek írtak...
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
válasz Mauzes #145771 üzenetére
Ha sokat városozol, akkor Auris, egyértelmű. Ha bármi más, sok csomag, vagy a tetszési index is benne van, akkor Octavia. Én oktávot vennék, ismerősnek ilyen van, 2x vezettem (igaz rövid távon) de engem megvett kilóra, és ő is imádja, előtte corollája volt!!!!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Mauzes #145794 üzenetére
Egyedül a futóműve nem az igazi az i40-nek. Mentem egy pár keveset futottal, és az volt a benyomásom, mint az octaviamnal, jó a futómű de lassan cserélni kell majd a dolgokat, mert már nem olyan pontos minden benne.
Az összehasonlítás végett az i40-ekben 30 000km-ig volt, az octaviamban meg 160 000km van. Itt azt mondtam, hogy nem kérem, inkább a vw csoport, azok legalább raknak rendes vasakat a bódé alá.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Mauzes #145951 üzenetére
"Egy ismerősöm most jön haza végleg külföldről és terepjárót szeretne venni vegyes használatra. Szeretne rengeteget túrázni vele"
Ilyen célokra olcsóbban fenntartható és nagyobb fun érzést adó autót keveset tudnék mondani, ami felülmúlja a Niva-t. Esetleg mondanám hogy vegyen valami modern pick up-ot, de az terepen fennakad, ha pedig nem akarja terepen használni, akkor bármilyen SUV megteszi, elsőkerék-hajtással, tehát ördögi kör lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
runner 125
nagyúr
válasz Mauzes #145972 üzenetére
Hja.
Nagyon céleszköz... minimálisan személyautósított teherautó, létraalvázzal, hátul merevtengellyel, laprugókkal. Általában itthon azok veszik, akik valamilyen formában mezőgazdasággal foglalkoznak és ritkán utaznak többen.
Egy átlagos család számára abszolút nem praktikus.
Baromi nagy. Főleg a hátsó túlnyúlása.. nézzetek meg utcán pár éves pick-up-ot, szinte mindnek össze van verve a hátulja.
A plató doboz nélkül használhatatlan. Értéket nem tudsz benne hagyni, sódert, lelőtt őzbakot meg ritkán szállít egy átlagos család.
Ha ledobozolod, qrva kényelmetlen pakolni bele. Egy részből a plató hátfala lefelé nyílik. Már hátrébb késztet 45 cm-t. Emellett az egész autó nagyon magas (laprugók miatt a hátulja főleg), szóval, ha beraksz egy karton vizet hátra és előregurul, esélytelen kiszedni úgy, h ne mássz be a platóba.. (hiába van némelyiken oldalalablak, a 187cm-mel már próbáltam benyúlni hasonló szituban egy táskáért, nem értem el, de legalább jó retkes lett a kabátom).
Elől úgy ahogy kényelmes, bár a laprugókat érezni, a hátsó "üléssor" meg inkább pad. Háttámla jellemzően nem dönthető (hisz hely sincs) és iszonyú kis szögben, szinte derékszögben ülésre sarkall. Nem kényelmes, na.
Munkásokat cipelni rövid távon, területjárásra, vadászatra, gazdálkodásra oké, de családi autónak nem való.Tothgera30
Fu de széllel szembe vizelsz.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
kovacsroli
senior tag
válasz Mauzes #145972 üzenetére
Ez a baratom akirol fent irtam pl. Vadaszik es nagyon nem mindegy hogy az elejtett vadat nem kell betuszkolni sehova csak feldobni a platóra, aztán azt meg csak slaggal leveretni. Tovabba egy az egyben kiváltotta az utánfutót.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
htomi85
tag
válasz Mauzes #146494 üzenetére
Kinek mi a túlextrázott.... Ezért nehéz értelmes tanácsot adni egy fórumon..
A megfelelő autó kiválasztása ezer dologtól függ. Vagyon, havi jövedelem, előző autók, igények, szomszédok stb...
Lefele már nem szívesen váltanak az emberek. Például akinek már volt automata váltós, navis, tolatókamerás radaros, fűthető üléses kocsija az ezek nélkül el sem tudja képzelni az életet..ilyen autót pedig 6,5 körül kapsz meg kompaktban, erre pakolsz 800 suv felárat, 800 hibrid felárat és hopp, máris rav4. (Listaárból 10 százalék kedvezmény alap)
Szerintem pl a suvságra felesleges költeni, nekem egy forinttal nem ér többet a cx5 mint a mazda3 (azonos tengelytáv), oszt milliók vannak közte.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz Mauzes #147168 üzenetére
Ha van ilyenre autójuk, igen. Persze sok gyártónak nincs, ami szégyen. Ismerős ingyé elhozta a Jaguar F-Pace-t. Szóval általában tesztautókat adnak oda. Nekem 8, csak ez is hülye felfogás, már ha nincs autó, mert akkor tuti nem veszek látatlanban egy ilyet, amiről kiderül, hogy 130-nál fütyül a tükör vagy búg valamije, béna a váltó, esetleg az infotainment egy rakás kaka.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
szőröscica
addikt
-
őstag
válasz Mauzes #147500 üzenetére
akkor jó nagy hülyeséget csinál, ezt nem is feltételeztem volna
cégautóadót fizet úgy hogy nem jön vissza az áfa
nem kell útnyilvántartást vezetni, benne a kocsiban a gps, csak ki kell nyomtatni az útvonalat és annyi[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
_adaml21_
őstag
válasz Mauzes #147505 üzenetére
Ez így van, de azért nem olyan nagy meló ez, minden hónap végén eltölt az ember vele félórát, amiben kitölt egy excel táblát, hogy nagyjából kijöjjön a megtett km, és elküldi a könyvelésnek, nem olyan nagy cécó az.
Ezek az E46 coupék tényleg parádésan szép autók (ennél már csak az E92 szebb a maga nemében), viszont engem marhára zavar az a tendencia, hogy a környékünkön minden menő/pumped/nagyarc/(illessz be tetszőleges jelzőt) gyereknek, ha összegyűlik 1,2-1,5 millája, már virít is a facebook borítóképén az E46, meg napi tizenháromszor megy le a ZÁBÉCÉbe venni egy energiaitalt, lehúzott ablakkal, dübörgő zenével, napszemüveggel,
és a 26-os biceszt kilógatva.
Én emiatt, bármennyire is szeretem a 2000-2008 BMW-ket, előbb vennék valami egyedibbet, CLK, A5, vagy nemtom. Tudom ez nagyon nagyfokú általánosítás, és tisztelet a kivételnek, mert van normális is persze, de emiatt az én szememben pár év alatt az E46 coupé szép lassan átment az álomautó kategóriából a megvetendő kategóriába (emlékeztet a 10-12 évvel ezelőtti. a Halálos iramban széria által ihletett porig ültetett kályhacsöves 75 lovas Civic jelenségre).Próbáltam a 125-ös TSI Golfot, nagyon korrektül megy, hozza azt dinamikára, mint a 10 éves 140-es TDI, cserébe sokkal csendesebb az egész autó (meg a motor maga is sokkal kulturáltabb). Elkezdek nézegetni a 2-3 éves kategóriában valami ilyesmit, hátha akadok valami gyöngyszemre.
-
őstag
válasz Mauzes #147515 üzenetére
nincs erre kőbevésett szabály, de az adott megyékben tudni szokták a könyvelők, hogy mennyi az a % amit "elhisz" a nav. ez azt jelenti, hogyha mondjuk 80%-át az áfának visszaigényled és alátámasztod a feljebb leírt módszerrel a céges hazsnálatot, akkor nem fogják különösebben nézni és kötekedni.
de ha te mondjuk 100% ot szeretnél azt is lehet, csak akkor különösen figyelj oda a nyilvántartásnál, hogy ne lehessen belekötni egy ellenőrzéskor, mert biztos lehetsz benne, hogy meg fogják próbálniez is olyan mint magyarországon sokminden más..majdnem mindenki trükközik vele aztán vagy megússza vagy nem
vagy lehet hogy szabályosan csinálja aztán mégis bekóstolja a nav..sajnos ez ilyenaz is egy baromság, hogy a céges autó üzemanyagának nem lehet visszaigényelni az áfáját csak ha teherautó, mégis ez van...
cryptot minden termékemért elfogadom
-
_adaml21_
őstag
válasz Mauzes #147515 üzenetére
Igen, ez valóban így működik, hogy meghatározod, hogy mondjuk 75%-ban céges használat, 25%-ban magán, és akkor a 75% adórészét visszaigényelheted.
Ez nagyjából lefedi a valós használatot, de ha mondjuk egyik hónapban 60% a céges használat, és 40% a magán a valóságban, de te mondjuk 2 utat beírsz cégeshez, hogy "tárgyalás", még akár azt a helyszínt is beírva, ahova magánszemély minőségben mentél, akkor azt ki, és hogyan tudja ellenőrizni? Mert szerintem erre a válasz a senki, és a sehogy.Az, hogy valaki teljesen magáncélra használja, az megint más, biztos meg lehet azt is "okoskodni", de az már elég erősen szürke kategória, de szerintem nem egy magyar vállalatnál kezelik ezt annyira nagyvonalúan, hogy az ilyesfajta agonizálás még csak fel se merüljön Csak a megfelelő kapcsolatok kellenek.
-
-
nagyúr
válasz Mauzes #147685 üzenetére
Ég és föld a kettő. A Mazda kinézetileg egy formai bravúr, atomjó mind a szedán mind a kombi. A Passat hozta a kötelező hűvös német elegáns sallangmentes jellegtelen megbízható vonalat. A Passat technológiában, minőségben, kényelemben jobb. A Mazda meg érzékies, kicsit sportos, kicsit japános. Szerintem
KIA szóba került: Én megnézném, mert lehet, hogy nem fog tetszeni a Passat után, vagy a Mazda után. És minőségben valahol a kettő között van, vagy Mazdával egy szinten. A menetkomfort még kérdéses, nem vezettem
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
veterán
válasz Mauzes #147685 üzenetére
Alapvető kérdés, hogy dízelt vagy benzinest akarsz-e illetve manuálist vagy automatát?
A kettő közül én benzinesben a Mazdát venném, dízelben a Passatot.
Ezek a Mazdák az egyik legutolsó szívóbenzines autók, és nagyon jól sikerültek, valahogy sikerült elérni, hogy félúton fogyasszanak más benzinesek és a dízelek közt.
A Mazda Denso rendszerű dízelei újonnan nagyon jók, biturbó, lent is húz, de 10+ évesen már problémás lehet. Ha úgyis eladod hamarabb akkor nyugodtan megveheted.
Váltóból a VW DSG-t használ, a Mazda hagyományosat. Ezt megint csak te tudod, melyik jön be jobban.
Nyilván a Passat belülről elegánsabb, de már a Mazda is nagyon szép.
Szerintem a hajtóanyag és a váltó kérdésénél el is dől a dolog, TSI-t biztos nem vennék a SkyActiv ellenében.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Mauzes #147690 üzenetére
Ahogy nézegettem spritmonitoron az 1.4 TSI Passat kb egy literrel többet eszik.
Tény, hogy nem a legolcsóbb a japánokhoz az alkatrész, de azért ez már nem akkora különbség, mint valamikor. Másrészt a használat java részében garanciális lesz az autód, inkább a kötelező szervizek, vezérléscserék árát érdeklődd meg. Bár asszem ezek mind láncos motorok, a Skyactiv és a TSI is.
Az alkatrészeket nem feltétlen a márkaszervizben kell megvenni, bár új autónál ez nem játszik.
A választék azért korlátozott és motorhoz kötött, mert csomagban gondolkodnak. Nem azt hozzák amit rendelsz, hanem küldik a hajóval "ez van, ebből lehet választani" alapon.
Attraction szinten elérhető a G165 és a CD150 is automatával. Szerintem ennél alacsonyabb felszereltséget nem akarsz te magadnak. Az Emotion azt jelenti, érzelmi alapon veszed meg, pedig nincs rá pénzed. A Challenge pedig hogy kihívás vele az élet. Szerintem ezek a motorok teljesen elegendőek, a 192 és a 175 lovasak csak 17%-kal erősebbek náluk. Ráadásul a dízelnél nyomatékban még ennyi különbség sincs.
Azért döntés előtt mindenképp próbáld ki őket.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
vzsryl
nagyúr
válasz Mauzes #147690 üzenetére
"Mivel előre becsülve olyan 6-8 év és 150 ezer km körül adnám majd el"
Kérlek próbálj ki egy Kia Optima-t.
Szerintem arany középút a Passat és a Mazda 6 között, ráadásul pont annyi ideig használnád, amíg garanciás.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
footy
addikt
válasz Mauzes #147690 üzenetére
Az 1.4 TSI 7gangos DSG-vel van, ami eleg szar hireben all. Az 1.8TSI ahogy en tudom nem ajanlott motor a 2.0-val egyutt. Az utobbi kettohoz pedig elvileg erosebbik DSG menne.
A mazda 2.0 kezivel elmegy, de ha turboshoz vagy szokva, akkor lehet meg ugyis kisse gyengenek fog erzodni. (automataval eleg harmatos)
A 2.5 automata allitolag kellemes kompromisszum. Fogyasztasban is eleg jonak tunik spritmonitor alapjan.A Kia-t en 2.0 szivoval kilonem. Amugyis eleg nyomatekszegeny a motor es az meg egy hagyomanyos automataval megfejelve elegge halvany lehet.
Varosi hasznalatra mindenkepp hagyomanyos automatat neznek ott sokkal kellemesebb mint a DSG.
Szoval a te esetedben a 2.5 Mazda lehet egy nyero valasztas.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen