- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HDD probléma (nem adatmentés)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Plazma TV topic
Hirdetés
-
Akciófigyelő: nagyobb kedvezmények az Asus idei csúcsmobiljaira
ma A Zenfone 11 Ultra és a ROG Phone 8 árából is faragtak minimum 60 000 forintot.
-
Zenless Zone Zero - Érkezett egy újabb karakter videó
gp A PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre szánt alkotás jövő hónap elején debütál.
-
Minisforum dokkoló OCuLinkkel
ph Ezzel szinte bármilyen VGA-val kiegészíthetjük mini számítógépünk hardverét.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
Gyári CO2 kibocsátást hagyjuk már...
Mai Price mocik se mennek el 8 alatt, csak ha országúton tötymörögsz 90-nel. De ott az IS is elmegy 8 alatt.
Igen, szerintem is szebb a sedan, de a kombit soha, senki nem a praktikusságáért veszi az ember. Viszont egy Vectra nem összehasonlítási alap, az egy fapados, csörgő-zörgő valami egy IS-hez képest, még akkor is, ha a nagyobb mocival esetleg jobban megy. Mondjuk arra az IS-ből is van 3 literes...A mai 1.6 szívókat meg hagyjuk. Euro5 szénné folytott, élhetetlen gázrekcióval megáldott valami az összes. 0-100-ban tudnak valamit, mert úgy vannak áttételezve, hogy szép legyen a katalógusadat meg a fogyasztás a mérési ciklusban, de amúgy katasztrófa.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Te, a Prinz turbós, nem szívókról beszéltem!
Én magam írtam le 1-2 oldallal visszább, hogy 1.4-1.6 szívók bő 1 literrel esznek kevesebbet az IS-nél (lehet több is, de azért 900kg-t ne hasonlítsunk 1350-nel), 1.2-1.3-ak akár még többel.
Viszont - amiért nem szimpi ez a mai turbós láz - hogy ezek csak papíron esznek kevesebbet, mint az azonos teljesítményű régi szívók. Mai Astra teszt totalcaron, közel 10 literes átlaggal? 170 lovas 1.6 turbó, de ennyit még az IS sem eszik ilyen körülmények között, amit a szerző leírt. Mondjuk egy literrel kevesebbet.
A kérdésedre válaszolva: IS átlagfogyasztás mondjuk 9.5 körül van vegyesben. Igaz, én Budapesten járok vele naponta, egyébként pedig zömmel autópályán (M3, M5). Nem kevés, de ezt a használatot egy 1.6 szívó sem oldaná meg 8.5-nél kevesebből ezzel az önsúllyal.
Közúti racer nem vagyok, de autópályán klímával, több személlyel, haladósan (140 körül) már az 1.6 is nagyon vékony.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
whitezo88 #87876 üzenetére
Sajna ekkora futással nem lehet eladni 1.5-ért. Nem azért, mert ténylegesen a használati értéke ne lenne annyi, hanem mert Magyarországon nem létezik 160.000-nél többet futott autó. Az IS-ben is 171 van már, ideje lenne lassan elbontanom, nem? Legalább először hozzányúlva valaki a hajtáslánchoz.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Ma láttam egy új fajta Laguna coupet, brutálisan jól néz ki ennek az autónak a segge, gyönyörű forma. Rákerestem most, megláttam az orrát is. Kár volt...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
FrankMonzano #88055 üzenetére
Bármelyik jó, ha megteheted, Mazda3-ból vegyél 2 literes benzinest, az nagyon jó kis gép. A keret viszont kevés a 2006+ és jó állapothoz, fejeld még meg egy kicsit - ha japánban gondolkodsz. Fókából már kaphatsz ennyiért jót.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Szerintem kicsit túl van lihegve ez a fogyasztás téma.
Ebben egyetértek. Néha kíváncsi lennék pár embertől olyan számításokra, amiben benne van minden:
-biztosításra, súlyadóra költött összeg
-amortizáció (vételár - jelenlegi (saccolt) érték
-karbantartásra és javításra költött pénz
-elfogyasztott benzinIgen, a karbantartásba benne van a gumicsere is (nyilván ha defektet kap valaki a drága budapesti utak miatt, az nem, de az elfogyasztott gumigarnitúra, mondjuk a használat éveire leosztva igen).
Este lehet, összeírom én is, mellbevágó lesz, pedig ebből az összehasonlításból még egész jól fog kijönni az IS egy új autóhoz képest (ugye, amortizáció...)
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
adalbert1 #90596 üzenetére
Hát jah, ez nem olyan sok. Nézzük akkor az IS-t:
Novemberben lesz nálam két éve, addig tegyük fel, hogy megy még bele pár ezer km hiba nélkül.
Addigra kb. 40.000km lesz benne, mióta nálam van. Akkor a költségek:400*9l benzin, átlag 420-as áron számolva 1.512.000 Ft
Kfb, súlyadó: 140.000 Ft
Egy szett nyári és egy szett téligumi költsége két évre (számoljunk 5 szezont kibíró gumikkal): 80.000 Ft
Ezen a távon illendő 3x olajat és szűrőket (lég-, olaj-, pollen-) cserélni: 100.000 Ft (magamnak csináltam meg, ez csak az anyagköltség)
Két évente egy műszaki: 20.000 Ft
Karbantartás, javítás: egy futóműállítás, egy kiégett izzó: 7000 Ft
Amortizáció: mivel az IS-ek piszok jól tartják az árukat, legyen 250.000 Ft
Jőjjön még egy véleményes költség: át kell iratni és megvétel után jópár dolgot illik cserélni. Ez ugyan egyszeri költség, mondjuk 150.000Ft. (átírás, összes olaj (váltó, difi is!) cseréje, szűrők, stb). Ha öt évente cserélek autót, akkor ez erre a két évre vetítve 60.000Ft
Kb. 5 évente (90.000km) kell egy vezérléscsere: 100.000Ft. Erre a két évre: 40.000 FtEz összesen ~2.200.000 Ft. Ami 55 Ft/km, és havi ~90.000 Ft.
Továbbá a fentiekből az is látszik, hogy 9l helyett 6l-es fogyasztás esetén nagyjából 22%-kal csökkentek volna a költségeim. Ugyanakkor az az autó, ami ezt a teljesítményt és megbízhatóságot tudja hozni 6 literes fogyasztással hasonló méretű kasztniban, nem létezik ennyi pénzért.És asszem, ez a fentebbi számítás válasz arra is, hogy lehet-e 150-200.000 Ft-os fizetésből prémiumautóval járni? Nem, egyértelműen nem.
Ajánlom az átgondolást mindenkinek, aki autóvásárláson gondolkodik. A topikban BMW vételen gondolkodóknak kétszer is!Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
ReSeTer #90614 üzenetére
A két szett gumin felül szerintem nem írtam semmi extrém (hö-hö) költekezést. De azt a 40 ropit kiveheted belőle, 2%.
Igen, járnak 2 literes autókkal, és a benzinár sem számít: úgy is 5000-ért tankolnak.
Persze, ez viccesen hangzik, de nem az. Megállok a kúton és látom az emberek tankolni, 5000-6 ropiért, néha 8-10-ért. Ebből egy dolog következik: nem mennek sokat a kocsival, csak amennyit muszáj.
Azt pedig szintén tegyük hozzá, hogy egy családban, amelyben van 2 normális kereset, havi 80 azért elviselhető. Az újonnan vett Fabia az első 6 évben biztosan drágább. Ha hitelre vették, akkor bontóig.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid #90751 üzenetére
Úgy láttam, hogy benzinessel leginkább zöldet adnak, csak a dieseleket szivatják, nem?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz
raczger #90861 üzenetére
Ha a Megane tetszik, vedd azt. Szerintem megbízhatóság terén mind a Ford, mint a Mazda egy strapabíróbb konstrukció.Ismerek több Focus tulajt, illetve a családban van egy 323F 1.5 is, és bőven kevesebb a rossz tapasztalat.
Azért a 323-mal már vannak néha gondok, de 17 év csillaggarázs és 330.000Km után azért ez nem is olyan meglepő. Olyanokra kell gondolni, hogy szétperegtek a féltengelycsuklók elől, belülről széthullott a gyújtáskapcsoló, ilyenek. Motorikusan máig rendben, váltó tök gyári.
A Megane-ból viszont ha már veszel, 1.6-ot vegyél. Nálunk is az volt, és tényleg nagy előnye volt, hogy a méretéhez és a lovakhoz képest keveset evett, és egész jól is ment.
giigz: nem tudom pontosan, mert Édesanyámé illetve a férjéé volt az autó. Csak mondták, hogy egyik reggel nem indult az előző este garázsba berakott autó, és nem töltéshiány volt, mert traileren vitték el.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
kovacsroli #90919 üzenetére
Jaja, kinyomócsapágy lesz, ahogy a többiek is írták. Cseréld az egész szettet, ha a kinyomónak vége, akkor valszeg a többi résznek sem lehet sok hátra.
Nem árt mihamarabb, mert váltó nélkül ragadhatsz az úton, ha teljesen meghal.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
ReSeTer #91252 üzenetére
Sikerült megértened a lényeget. Szóval a motivációs elméletek úgy épülnek fel, hogy a különböző szintek valóban elvárják azt, hogy az alattuk lévő teljesüljön. És hidd el, van az a pénz, amikor havi 10 rongy kevéssé hat meg, jobban érdekel, hogy jól érzed magad a munkahelyeden, olyat csinálj, ami érdekel, stb, stb.
Igen, ez akkor számít, ha van egy olyan fizetésed, hogy huszadika után ne tescos májast egyél.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
alázógyík #91290 üzenetére
Jó, de a Mazdába milyen alkatrész kell? Mindenki ezzel jön, hogy aranyárban van hozzá. Jah, biztos, a családban lévő 3hoz még nem kellett semmi, ami drága. Meg aztán a Lexushoz, ahhoz is brutál drága az alkatrész, úgy ám! Igen, leginkább a 215/45 R17 Proxes T1R, az drága, és kell 5 évente egy szett. Ezek a mai alkatrészárak, fú, már a jövő sem a régi...
Gondolkodom is, hogy vegyek egy MX-5 NC-t, csak hogy legyen mivel járnom, ameddig a többi japán autó alkatrészeire gyűjtögetek.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Mikor tanulják már meg az emberek, hogy a Passat nem prémiumautó? Ma is levillogott egy, aztán meg nagy csodálkozás volt, de kimenni csak azért sem ment ki előlem. Azt már megalázónak érezte volna...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid #91357 üzenetére
Azért az IS-A4-3 (BMW) és a Passat között nagy különbség van ám. Nem teljesítményben, hanem minden másban.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid #91362 üzenetére
Teljesen egyetértek a gondolataiddal, nekem sem a Passat leszólása volt a célom, csupán egyre jobban zavar, hogy a legtöbb Passatos itthon olyan felsőbbrendűség-érzéssel közlekedik az úton, amit még az sem indokolna, ha valami tényleg szép és ritka autóval járna, mondjuk egy Ghiblivel.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Ha már neduddki, Honda dízelek milyenek? (1.6 és 2.2)
Utóbbiról jókat hallottam. Venni nem akarok, csak érdekel.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid #91467 üzenetére
Sajna ezt meg fogja úszni pár évvel, mert ez gondatlanságból elkövetett emberölés lesz.
Így elnézve a fotókat szerintem ez nem egy nagy frontális csatt volt, hanem leütötték szegény Toyotát az útról, és az ott kapott el valamit. Egy frontális ütközésshez képest az Audi eleje szinte sértetlen, és abból sem szállt volna ki karcolás nélkül a srác, sőt...Illetve, ha jól látom, ez egy közel 20 éves Carina, még bőven a töréstesztek előtti korszakból...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!