Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Újabb stabilitási hibát javít az Intel friss mikrokódja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hobby elektronika
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Meghozta a 9. generációs V-NAND dizájn QLC-s verzióját a Samsung
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
Hirdetés
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
ma A Xiaomi 14T és 14T Pro a nehezített körülmények közötti fotózásra fókuszál, amit fejlett mesterséges intelligencia támogat.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz hellomi #213619 üzenetére
nekem pickupok jutnának eszembe ilyen feltételek mellett, mert az egyéb nagyok (X5/X6, GLE, GLS, Q7 és társai) 2017 után nincsenek 10 millió alatt.
Ford Ranger?
esetleg ezt megkérdezném, mi van a forgalmiba ütve, bár a 3,5T necces“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz molnarpeter #213634 üzenetére
illetve a sok helytelen utastér szűrő visszarakás miatt eldeformálódott gumi tömítés, ami miatt beázik a lábtér a jobb 1-ben (ez lehet Golf4-ben nem betegség, de 1-es Leonban igen)
ablakemelő mechanikára is van "javított" verzió, de nálam semmivel nem bírt többet, mint a gyári.másik meg: öcsémnek van egy vállalható 1.9 PD Passat kombija, az utóbbi 4-5 évben milliós szervizszámlákkal (már MINDEN volt benne cserélve, de tényleg) és hiába néz ki jól, hiába megy jól, a kutyának nem kell, mert magyar vásárlás, visszakövethető és soha nem volt tekerve: 388 ezer van benne... 1.390-ért csak 2 érdeklődő volt 1 hónap alatt
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz dellfanboy #213673 üzenetére
2006-os B6, tehát 17 éves
átlagban az kicsit kevesebb, mint 23 ezres futás évente
a milliótól másfélig tartó ársávban szinte az összes egy jó százassal kevesebbet futott a hirdetés szerint (naná!)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tibbike01 #213743 üzenetére
a 204 lóerős alap Q5-ös listaára nincs egy millióval kevesebb, de nem tartalmazza az elektromos csomagtérajtót, a full-led első fényszórót, vagy a 431 ezer forintos Carplay-t...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tibbike01 #213747 üzenetére
ja, az sem NX sajátosság, én is drágábban adtam el a Kodiaq-ot 4 évesen és 115 ezer km-el, mint amennyiért megvettem új autóként.
Rav4 szintén zenész, amikor a Kodiaq-ot választottam, akkor a másik versenyző a Rav4 volt, azok is 10,5 körül mentek listaáron, ma ennyiért a kínálat legalja van, de a jobbnak kinézők 12 felett.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz vzsryl #213844 üzenetére
+1 nekem volt a Kodiaq-ban 20 négyzetméteres kijelző, és sose használtam menet közben
amit lehet kormányról vezérelve (rádió, hangerő, podcast vezérlés, stb) amit meg nem lehet (navi) azt meg állás közben“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tobias88888 #213858 üzenetére
a 2019-es Kodiaq-om is az új ára felett ment el idén januárban (éppen 4 évesen)
a Mazdák meg csak itthon mennek felfelé, a németeknél pl sok CX5 van az itteni árakhoz képest egészen vállalható összegért“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz footy #213867 üzenetére
ja ott csak annyi van, hogy sok az amerikából behozott (kiszúrni könnyű, mert nincs bennük mondjuk ülésfűtés és/vagy litván az első EU forgalomba helyezése) és azok nagy része víz- vagy totálkáros kellett legyen, ha megéri itthon piaci áron eladni úgy őket, hogy egy konténer az elmúlt 1-2 évben 10+ ezer dollárért jött át a tengeren, de a legolcsóbb is 2,5-3 ezer volt pár éve
#213868 bandus
jövő héten vesszük át, mostanra fut ki az okmányiroda, műszaki, eredetiségvizsga szenthármas“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz WasabiTrsr #213923 üzenetére
öcsém most 17 éves Passatja 2 évvel és ~40 ezer km-el ezelőtt óta elkért egy új szett kuplungot meg kettőstömegűt, két új első lengéscsillapítót, körbe az összes féktárcsát és betétet valamint egy bontott klíma kompresszort, ajtó gumikédert és 4db egy szezont futott nyári gumit. ezek alaphangon a vásárláskori árának a felét kiteszik
tizenéves autóknál ekkora kiadásokra mindig kell számolni, és minél "prémiumabb" annál többre kell készülni.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz diegho #214005 üzenetére
nem figyeltem az előzményeket, azt láttam, hogy 135 ezer per 10 év, az 13,5 ezer évente, ott nem észlelhető érdemben az 5,5 liter és a 7 liter közti különbség
a kollégád 3,8-át én is nehezen hiszem el (max. a computer szerint átlagol annyit)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
átvettük a CX5-öt
ami tetszik:
- nagynak érződik (meglepően bunker szerű az érzés, a fizikailag nagyobb Kodiaq-nál is nagyobbnak tűnik belülről kifelé nézve, mert a legalacsonyabb ülés állás is magasabb mint a Kodiaq-é)
- a szín az állat élőben, főleg közelről
- azért a 165 lóval arrébb lehet állni, nem annyira lomha, mint gondoltam (de nem is sportautó)
- Carplay működik a központi tekergetőről is, nem kell tapogatni a kijelzőt (amúgy is messze van a tapogatáshoz)
ami érdekes:
- az ülések tömése és formája nagyon fura, még szokni kell a lapos, széles, határozott oldaltartású és keményre tömött Skoda ülés után
- a menü logikája itt-ott azért hagy kívánnivalót maga után, például rádió adások kedvenccé nyilvánítása 26 kattintásos folyamat...
ami nem tetszik:
- a 360 fokos kamera szerintem katasztrófa, kicsi a kijelző mérete és a felbontása is hagy maga után kívánnivalót
- a sima hátrafelé kamera képe meg mint valami fisheye, szintén alig látni benne bármit, ennél a Clio kínai kamerája 2015-ből is komolyabb cucc volt... majd megnézem, hogy lehet-e retrofitelni a facelift 10" kijelzőjét“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tboldi #214164 üzenetére
már annyiszor olvastam tőled ezt az M32 váltó dolgot, van erről lista, hogy miben van ez a váltó? vagy felismeri az átlag júzer bármiről?
alávázszámmal? motorszámmal? évjárat?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a Toyota Central Europe Hungary Kft a cég dolgozóinak és a dolgozók közeli hozzátartozóinak lehetőséget ad lízingre, ami egy év, vagy 15.000 km-ben van maximálva
és olyan összeget kell fizetni havonta, hogy nyilván mindenkinek akad valaki a családban, aki élni szeretne vele
a választható autók limitálva vannak, de a CH-R közte van, meg a sedan Corolla hibrid is.
emellett nyilván más fix éves lízingből visszavett autók is kerülhetnek oda[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mauzes #214192 üzenetére
egy év, vagy 15.000 km
nem néztem a hahus kínálatot, de feltételezem, hogy esetleg a futás lehet magasabb
másik meg, nem biztos, hogy csak ezen az egy módon kerülhetnek oda Toyoták, ez csak az egyik módja. elképzelhető más flotta is, amit mondjuk felszámoltak, mert a cég kivonul, vagy akármi.#214195 rasotamas
egy ilyet egy vidéki karosszériás 60-70 ezerből rendbe vág (nem lesz rajta hegesztés, csak egy kis filler meg fény)
ha az alja, bölcső, tornyok stb nem rohad, akkor az ilyen külső elemek (csomagtérfedél, sárvédőperem) rohadása nem akkora para[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
első napok után NX350h tapasztalatok:
- hiányzik a villany ülés a Kodiaq-ból, manuálisan sokkal nehezebb a korrekt üléshelyzetet megtalálni, és ez nem egy Volvo, hogy egyből jó legyen
- az üléspozíció ebben is magas (uras, mint a lovon) hasonlóan, mint a feleségem Mazdájában, amitől az egész autó nagyobbnak érződik bentről
- a félig bőr - félig alcantara szerű huzat egyébként tapintásra és ránézésre is nagyon szép/jó
- a váltót nagyon nehéz megszokni, ehhez kelleni fog pár hónap, mire rutinból jön majd, hogy mikor merre billentem
- alig venni észre, hogy mikor megy benzinről és mikor villanyról, szinte teljesen észrevétlenül kapcsolja be a motort.
- a szoftver meglepően jó (mintha android alapú lenne?) és a gyári térkép is logikusan működik, annyira, hogy nem érzem a Waze használatának a szükségességét
- vezeték nélküli Carplay stabilabb, mint a Kia Ceed-ben volt
- a segédek (sávelhagyás főleg) nagyon óvatosan avatkoznak be, szinte észrevétlenül - pont annyira, hogy érezzem, hogy most valami túlment, de nem erőszakosan
- és végére egy igazi 1st world problem: a Hold funkció nem Auto hold, azaz minden újraindításkor be kell kapcsolni, különben taposhatom a fékpedált.összességében az autó olyan, mintha leszedálták volna. még a navi női hangja is kedves, de majdnem elnézést kér, hogy szólt, hogy be kell kanyarodni... nehogy megzavarja a csendet, amiben utazunk.
18" kerekekkel kaptam, így értelem szerűen a ballonos gumikon varázs-szőnyeg érzés gurulni még a dél-pesti utakon is.
és egyelőre arról tájékoztat a computer, hogy 4,9 az átlagom, ami nyilván nem annyi, de az első tele tank után kiderül. (meglepő: a Lexus tele tankkal adja át az autót - hétfőn vettem át egy VW Caddy-t, abban annyi se volt, hogy a következő faluba eljussak vele....)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz f4lcon #214249 üzenetére
jellemző egyébként, hogy az előző generációs NX-be már van adapter, hogy a gomb állandóan be legyen kapcsolva [link]
gondolom lejár a lízingem, mire a kicsi kínaiak ebbe is csinálnak“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
lett alin megoldás az Auto Hold funkcióra, $50
2-3 hét és meglátjuk, hogy működik, tegnap megrendeltem“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
két opció van: van beleszólásod abba, hogy mi történjen a lízingszerződés lejárta után, vagy nincs
- ha van beleszólásod (mert te vagy az ügyvezető, vagy az aláíró) akkor 3 választásod van a lízing lejárta után, ami a következő négy: 1) vissza adod az autót, és kész. 2) a lízingbe vevő (cég) megveszi az autót a maradványérték + áfáért 3) a cég kijelöl egy harmadik személyt, aki megveszi az autót a maradványérték + áfáért illetve a 4) ha még nem érte el a minimumot a maradványérték lehetséges összege (talán 15% rémlik, de nem biztos) akkor elvileg hosszabbítható a szerződés további évvel vagy évekkel.
- ha nincs beleszólásod a történtekbe, akkor bíznod kell abban, hogy a cégvezető téged jelöl ki, hogy harmadik személyként megvedd az autót. ha a cég nem ennyire jófej, akkor a hazai szokás szerint (főleg nagy cégek, nagy flottákkal) csinálnak egy belső licitet, ahol licitálhatsz az autóra, ami jellemzően még mindig olcsóbbra jön ki, mint a piaci ár, de a cég azért a maradványérték és a licit összege közötti pénzt azt elteszi ("nyereségként") ha kicsi a cég, akkor ez a licit kimaradhat értelem szerűen, és a főnök felajánlja, hogy X összegért vihető a verda.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
igen te a cégvezető kijelölheted magad, mint magánszemélyt, hogy megvedd az autót
ilyenkor ugye maradványérték + áfát kell csengetni
de erről jön majd papír a lízingbeadótól kb 1 hónappal a lejárat előtt, amikor tulajdonosként nyilatkoznod kell, hogy mi legyen“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Pfiucska #214399 üzenetére
én már több autót vettem meg a cégből amiben én vagyok az ügyvezető, tehát úgy, hogy kijelöltem magam, mint harmadik személy
a NAV-ot csak az érdekli (az sem nagyon) hogy ha eladod, akkor a keletkező nyereség után fizess SZJA-t (15%)
az első autómnál ez eszembe se jutott, és ők se kerestek, a másodiknál már szóltak mások, hogy ne kockáztassak
de ennyi“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mauzes #214448 üzenetére
nem teljesen látod a történetet, vagy félreértelmezed a sztorit.
a nyílt végű pénzügyi lízing esetében a cég a lízingbe vevő, az autó tulajdonosa azonban a lízingbe adó (MKB Euroleasing, Avis, stb)
amikor a lízingszerződés lejár, akkor az autó nem kerül automatikusan a cég birtokába, hanem nyilatkoznia kell, hogy mi történjen vele (ezt leírtam korábban már)
ha a cég úgy nyilatkozik, hogy egy harmadik személy veszi meg az autót, akkor a lízingcég és a harmadik (magán)személy között lesz adásvétel, innentől kezdve az autót használó céget nem érdekli, hogy mi lesz az autóval, miért érdekelné a NAV-ot?
Az elmúlt 10 évben már több NAV ellenőrzésünk is volt, köszönöm kérdésed.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Pfiucska #214452 üzenetére
átfogó vizsgálatunk volt, legutóbb úgy emlékszem 2021 májusban, gyakorlatilag két éve. ilyenkor mindenből kiforgatnak (valaki kedvesen felnyomott, főleg a háromszög ügyleteket vizsgálták meg az export számláinkat)
mit ítélsz meg rizikósnak? azt, hogy a lízingszerződés végén harmadik személy megveszi az autót? vagy azt, hogy az ügyvezető magát jelöli ki harmadik személynek? az első az a szerződés velejárója, évente autók ezrei kerülnek így gazdához, a másik meg... tudtommal nem tiltja semmi“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Cartman023 #214455 üzenetére
szerintem autó függő, nekem a 2022-es Ceed-ben idegesítő a legtöbb segédlet, mert agresszíven, durván avatkozik be, vagy mert jojózik a sávban (jobbra-balra megy állandóan a nyílegyenes autópályán) de a 2023-as Lexus NX-ben meg például szeretem, mert kedves, és tényleg csak akkor korrigál, amikor már nagy a baj és akkor is csak kicsit, nem tépi ki a kezemből a kormányt
az adaptív tempomatnak szerintem csak automata mellett van értelme (a Ceed is manuál, meg a feleségem CX5-je is manuál, mindkettőben van adaptív tempomat mégsem szeretem)
ami jó, az a hátsó kereszt irányú forgalomra figyelmeztető, a holttér figyelő és a sávelhagyás figyelmeztető, ezeket a legtöbb autóba most is megvenném
de ami nem radart használ, hanem kamerát vagy lidart és szoftver kell mellé (tehát nem annyi mint egy tolatóradar, hogy ha ott van valami akkor csipog) csak olyan autóban vennék, ahol feltételezhetően volt pénz a kifejlesztésre és finomra hangolásra“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tboy93 #214459 üzenetére
tied nem kóvályog, hogy nem idegesít?
ja, az NX-ben a start-stop is állat jó, de hát mi nem az benne...
emlékszem amikor a Kodiaq beröffentette a start-stop-os megállás után a motort, az egész kasztni bele remegett. az NX-nél meg annyi történik, hogy kigyullad az EV ikon a kijelzőn“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tboldi #214476 üzenetére
vagy én szemem csal, vagy a képek sz*rok, de így ránézésre is van rajta vagy 3 különböző piros.
#214473 jdani1998
ugyan ebben a kereskedésben van egy narancs Kia Rio, azt nem nézted meg? a 97 lovas 1,4-es sem a tápláléklánc csúcsa, de egy fokkal rugalmasabb közlekedésre és a nagyobb kasztni egy paraszthajszállal megnyugtatóbb passzív biztonságot sugároz.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz jdani1998 #214519 üzenetére
ha attól tartasz, hogy meg fogod húzni, és ez számodra vásárláskor egy fontos szempont, akkor olyat vegyél, amiből sok volt, hogy a csavarozható elemekből legyen színazonos a bontóban szotyiért (Astra, Swift)
a Jazz egy egész mérettel nagyobb ám, mint a Picanto, sőt belül inkább másféllel. egy baj van, másfélig az összes el van már rohadva, max. jobban kendőzik.
én első autónak olyat vennék, amiben 1) nem félek, hogy ha törik, akkor menne maradok, és úgy fejtik majd le rólam a tűzoltók mint egy konzervet, 2) annyira egyszerű, hogy minden sarkon legyen hozzá szerelő és 3) annyira sokat adtak el belőle, hogy tele vannak az alkatrészeivel a bontók meg a FB csoportok és az utángyártóipar is felfedezte magának, tehát 8 ezertől 38 ezerig lesz hozzá 25 gyártónak fékbetétje vagy vezérműszíja valamint 4) szívó benzin, minél kisebb meghibásodási aránnyal
másfélig ha ezeket leszűröd típusokra, akkor a típusokból azt a konkrét példányt venném, ami éppen nem rohad. a karosszériázás a legrosszabb munka, és sokan nem jól csinálják. egy talpas gömbfej kicserélése nem akkora truváj mint egyenes karosszériaelemet csiszolni vagy színazonosat fújni.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Pingvin1985 #214565 üzenetére
2 literes szívó benzin Carens? (ez is, meg a kisebb 1.6 MPI is az internet népe szerint kokszosodik, dugattyú átég, stb, mostanában elég felkapott téma, bár nyilván odafigyelésel megelőzhető a trélerezés, dióhéjjal nem árt tisztítani)
hátsó sorban úgy fog egy gyerekülés meg két felnőtt elférni, ha 3 különálló ülés van az autóban[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz TrollBalint #214797 üzenetére
feleségem Clio-jára összesen költöttünk vagy 100.000 forintot ilyen "nem kopó-fogyó" alkatrészekre 7 év alatt, és mégis azt mondta állandóan, hogy ezzel csak a baj van
kíváncsi vagyok, most a CX5-el mennyi "baj" lesz“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
mi voltunk debrecenben egy neppernél, aki azt mondta csak belga autókat árul, mert ott kicsi a tekerésnek az esélye és, hogy minden autón, függetlenül a belga papírtól, tolnak egy olajcserét szűrővel, meg ha kell fékbetétet, lengéscsillapítót meg vezérlést
nyilván bele van építve az árba, mert nem a legolcsóbb hely, de azt mondta oda még nem vittek vissza autót garanciális problémával*
szóval így is lehet
(*ami egyébként feltételezhetően kamu, de bizalmat épít)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
vannak hibák, amiket olcsóbb megcsináltatni okosba, mint amennyivel kevesebbért kell adni, ha hibás
eleve, ha egy valami ismert módon hibás, akkor az emberi logika azt következteti, hogy nem foglalkoztak az autóval, biztos más is hibás, csak nem mondja el...
nem ördögtől való költeni az autóra mielőtt eladod, főleg, hogy a vevőnek lehetnek szavatossági igényei is... tudom, ez itthon magánszemélyek között nem jellemző, de ha pont te futsz bele egy vevőbe, akinek a sógora ügyvéd, akkor az sz.pó“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Paxker315 #214810 üzenetére
hát, meg nem mondom neked hol volt
valami kétszer kétsávos út mellett, a közelben volt egy benzinkút a másik oldalon (talán Shell?)
megnéztem a Martin car-t google-ön, de nem ők voltak
nem nagy telep amúgy, kb 20 autó volt egy kis házzal. a környéken volt más kereskedés is, de nem a sámsoni út“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz TrollBalint #214830 üzenetére
nagyon szépen ki van glancolva, de egy rétegvastagság mérőt vigyél magaddal, a képeken gondolom a fura megvilágítás miatt, de összevissza színek vannak rajta, de ha élőben is olyan lesz, akkor máris megvan miért olcsó
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Tom1939 #214939 üzenetére
nekem csak egy szolid h betű van az NX350 után, nincs kiírva, hogy hibrid, mégis tolnak*
mondjuk főleg az új fehér területi képviselős oktávok, valamiért már többet is kifogtam ilyen sietős egyénekből, valamiért mind fehér oktávval siet... ha én lennék a főnöke, már nem sietne, az biztos. vagy nem nálam.
*megjegyzem nem vagyok forgalmi akadály, tehát nem azért tol, mert 68-al megyek a 70-es táblánál
és ha már sebesség, a Lexus digitális km órája gyakorlatilag nem csal, vagy csak 1-2 km/h az eltérés (úgy 100 felett kezdődik) szóval óvatosan kell vele haladni, nem megszokásból, mert a Kodiaq permanensen 7 km/h-t csalt“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Tom1939 #214975 üzenetére
atom jó, nagyon szeretem
csendes, és egyrészt nagyon észrevétlenül állítja le a motort (vagy indítja be) másrészt a hangszigetelés is nagyon jó
apróság például, de remek példa: öcsém beült, lehúzta az ablakot meg fel a kapcsolóval és azonnal mondta: ezek nem az alsó polcról válogattak (lassú indítású és lassabban is érkezik meg, nem full sebességgel csapódik az üveg a tömítésbe, valamint olyan a szigetelés, hogy nem hallod a motort dolgozni meg azt sem, hogy az ablak csiszolja a tömítést - egyszerűen nincs hangja az üvegnek lefelé-felfelé)
Budapesten 4,xx-el járok vele, faluban kicsit több, mert kevesebb a lámpa és a megállás, nincs ami töltse az akkut. pályán meg 6,8-7 liter mert ott csak a szívó benzin dolgozik a légellenállás és a súly ellen
imádom, hogy nincs fékpor a felnin (a hátsó féktárcsa szerintem még meg sem kopott)
nem használtam Rav4-et, egy Kodiaq-om volt előtte és annál nyilván kisebb, de nem zavaróan egyébként
ami feltűnő, az az, hogy hátul fejtérben elszűkül (oldalról közel van az üveg, felül marad hely), szóval inkább 4 személyes mint 5“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz vzsryl #214986 üzenetére
130 tempomattal ennyi
ha 140 fölé megyek (145-150) akkor már 7,5-8 körüli értékeket mutat a bord computer
110 tempomattal (mondjuk 4-es főút) viszont nem sokkal jobb mintha 130-al mennék, mert ott is megvan a 6,5 liter per 100km
az a jó, amikor sok megállás van, és nagyon óvatos gázpedál kezeléssel tudok menni, hosszú fékezésekkel (piros lámpa, stb)
az eltelt első 2700 km alatt az átlagfogyi a MOL kártyám alapján szinte decire megegyezik a kijelzővel, 5,85 liter“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz BigBlackDog #214989 üzenetére
a pályán csak a 2,5 literes szívó motor dolgozik ebben
192 lóerőtől szerintem egészen oké ez a fogyi“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
más téma: kolléganőm kérdezi, hogy mennyire gáz egy 2004-2005 körüli C180 Kompressor Sportcoupé (a 3 ajtós) esetleg a C220?
ezek gondolom hasonlóan rohadnak, mint az W211“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a mi második generációs CX5-ünk is 2019 hatodik havi, és itthon nem volt AA/Carplay csak azév októbertől rendelhető, de ez egy német sondermodell, és ebben már ekkor volt
szóval ha külföldi az autó, akkor megéri körbe kérdezni, vagy a német felszereltségi listákat böngészni
másik, hogy CX5-ben a Takumi meg a Revo hasonló szint, csak más elemek vannak kidomborítva - nem is egyértelműen drágább a Takumi a Revo-nál. viszont minden ami alattuk van (Attraction, Emotion, whatnot) az erős visszalépés“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz EyElEs?! #215092 üzenetére
mintha magamat látnám
feleségemnek volt egy Clio-ja, amit 7 év és 28 ezer km után le akartunk cserélni egy nagyobbra, de olyanra, ami bírja a napi 2-3 km-eket
a keret kezdetben 6, később 7, majd a végén a malacperselyt feltörve 9 millió lett, és egy Mazda CX5-öt lőttünk meg, 2 literes szívó benzin motorral. ebben a felhasználásban 8,3 litert eszik
kicsit többért kellett végül autót vennünk, mint amennyit muszáj lett volna kiadni, mert kellett kormány fűtés meg 360-as kamera, meg Android Auto, szóval az első 3 felszereltségi szintet kb azonnal kilőttük... meg ráadásként piros kellett, ami a piac szerint felár egyébként.
ami még nálunk szóba került, az a Kia Niro (végül az automata váltók jellemző hibája miatt kiesett) a Kia Sportage (az 1,6 GDI problémás is, és gyenge is ahhoz a kasztnihoz, próbáltunk többet) és annak testvére a Hyundai Tucson, valamint a Honda CR-V (2 liter, szívó benzinnel)és a HR-V amiből az előbbi nem volt se színben se árban megfelelő az utóbbi meg karcsú motorizáltságban, és sok extra nem volt elérhető, ugyanis alapból egy Jazz. A Rav-4 ami szerintem a legjobb autó lett volna azért esett ki, mert mindkettőnk szerint ronda.
és a másik, a feladatra tökéletes választás a Toyota CH-R lett volna, a hibrid. Amiért kiszórtuk, az az, hogy hátul nagyon bunker feeling, kettőt próbáltunk, de nem tudtuk levetkőzni az érzést. viszont akinek ez nem para, annak szerintem jó lehet, nekem most egy Toyota hibrid rendszerű autóm van, tényleg el lehet vele járni városban 5,5 liter /100km körül nehéz lábbal is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Tom1939 #215166 üzenetére
nem a mostani Rav4 hanem az előző generáció
a mostani nem lett volna használtan sem 10m alatt, a jobbak inkább 12m annyit meg nem szántunk rá“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Tom1939 #215178 üzenetére
az NX350h-nak papíron 200 km/h a vége, de én még nem próbáltam ezt ki "német pályán"
azt viszont tanúsítom, hogy ha nem zavar a bégetés, akkor egy friss 320d vagy egy 2 literes TDi nem ellenfél, se 100-ról 130-ra se 120-ról 150-re. papíron a 2 kerék hajtásos (242 Le) 8,8 mp alatt gyorsul 100-ra, de az autopult/laptiming mérése szerint ez 7,2 mp
és ezt azért érezni is, ezt a 7,2-es 0-100-atviszont ha tolom neki, akkor már 150-nél is irreálisan fogyaszt a 2.0 TDi Kodiaq-hoz képest, simán 8 fölé megy a mutató, és az akku pár km padlógázas gyorsítást bír csak, utána elfogy, és ha a motornak az akku töltésére is kell energia, akkor hiába megy a villanymotor, a 190 szívó lóerőből valamennyi mégis csak az akkuk töltésére megy el.
szóval be lehet merészkedni a nagyfiúk közé a belső sávba az A8-ason Ulm irányába Augsburgtól, de 200 felett irány a középső
itthon azért vasárnap este ha jössz fel vele a hetesen, akkor ez már az a tempó, amivel nem kell kimenni, csak ha egy X4 40i M jön mögötted.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szőröscica #215192 üzenetére
jó azért az NX-ben meg az Amperában a bégetés egészen máshogy néz ám ki
illetve ebben van "sport" fokozat, amibe ha át tolod a váltót, akkor lehet vele "váltani" azaz szimulálja a sebesség fokozatokat, rajzol eléd fordulatszám mérőt és a kormány mögötti fülekkel váltogathatsz
de én nem használom, mert az autó olyan, hogy beülsz és leszedálja az érzékeid, semmi ingerenciád nincs, hogy taposd neki.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Vincent V #215297 üzenetére
650-ért az első az legyen, hogy nem rohad, mert az a legdrágább javítás (ha egyáltalán javítható)
én suzukikat is megnéznék, Ignác vagy Swift esetleg, bár ezeknél az alját célzod ennyiért, de hátha. ezek jól bírják a ridegtartást, és a világból kimennek még akkor is, ha smuccer volt a tulaj és nem 15 hanem 150 ezrenként cserélte az olajat“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen