Hirdetés
-
Újabb infók és képek a Lumiákat idéző HMD Skyline-ról
ma Komoly riválisokkal kell majd szembeszállnia a HMD várhatóan júliusban megjelenő telefonjának.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Hallod német kolléganőm most cserélte a Euro5 dízelét új kocsira, mert lehet h jövőre csak a 6-ost engedik futni. Kb 10 km-re lakik, városon belül. Mondom mit vettél benzinest? Nem, egy dizelt. Seat.
Itt vagy 70 Ft-al olcsóbb a gázolaj... Azért dízel minden.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz MunezXBK #182010 üzenetére
BW, de igazabol mashol is ez a helyzet. Olyan 0.15€ (neha tobb) kulonbseg van a dizel javara. Es rengeteg kocsi dizel, meg a legkisebbek is. Igazabol nem is ertem oket, mert egy benzinessel kb ugyanazt kapna meg lassan fogyasztasban, es most egy kis varosi autonak nem tudom minek kellene dizelt venni...
-
Tin
veterán
válasz aero. #182053 üzenetére
Valoszinu az mar eleve ki volt nyirva. Nem szabadna rantania, meg amugy ezek csak 250 Nm-ig birjak. Gondolom az elozo 4000 km-en valakik gyorsulgattak vele. Azert kerdezem, mert ugye ez ugyanugy kepes elkopni vagy megegni, ahogy a manualis kuplung, csak azt kicsereled "relative" egyszeruen, itt meg szet kell szedni az egeszet.
Gondolom azert mondjak, hogy nem a legjobb, mert varosban baromi sokat valtogat, es csak kopik. Gondolom, nem tudom, azert kerdeztem. -
Tin
veterán
válasz vzsryl #182087 üzenetére
Hideg rövidtáv semminek nem jó, legkevésbé talán a nagyobb köbcentis benzines motort nyírja ki.
Előző Corolla Verso 1.8-at asszony többnyire így használta, 5 év alatt belement évi 10e km, olajevés nulla. 10e-enként cserélve volt gyárira. Kuplungot cseréltem vásárláskor, annak se lett tőle baja a végére.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #182093 üzenetére
Bizony. Én pl. komolyan gondolkozom egy ID3-on. Na nem most, majd 2-3 év múlva, amikor már kiforrt. És sztem nem is venni, inkább csak lízingelni. Ott már látnám értelmét is. Persze csak városon belülre.
Igazából a jó német állam jövő évtől 2025-ig 6000 euro kedvezményt ad az e-autok árából. Az már szép pénz.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz focvis #182104 üzenetére
Elektromos autóval nagy távot menni halál. Persze handras elmondja miért jó, de nem jó. Balcsira lemész vele, városban nincs jobb, de ha messzebb mennél, máris halál. Tudom, "csak" fél-1 óra feltölteni, ami egy kávé meg pisi, de nem az. Hosszú távon ilyenekre nem akar az ember időt pazarolni. Plusz ha foglalt a töltő, vársz....
-
Tin
veterán
válasz focvis #182111 üzenetére
Én bírom a videóit, de nagyon a Youtuber valóságot éli, se asszony, se gyerek, így nem hiteles a átlagember számára. És persze, egy pöcs, de ki nem az? Én is az vagyok sokak szemében.
Kona nem rossz, de közel 1000 km-re 2 gyerekkel nem vállalnak be 3 közel 1 órás stoppot. Egyedül lenyomom 1 max 2 megállással, +2-3 óra sok egy irányba. És pénzben sem annyival jobb. De évi párszor, főleg nyaraláshoz belefér. Rbalint veled is egyetértek ebben.
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #182109 üzenetére
Újat néztem, benne volt a pakliban. Belül nagyon 10 évvel ezelőtti, amúgy nem rossz. Csak míg a fapados 30e euró kedvezménnyel, a közepes felszereltség már majdnem 40e. És pályán simán benyel 8-9 litert. Kereskedő szerint 8 liter, de ő el akarja adni a verdát.
Ennyiért már akkor RAV4. Újonnan mondom. -
Tin
veterán
válasz Dare2Live #182115 üzenetére
Igen, magyarorszagi atlag csaladi felhasznalas mellett siman jo, nincsenek akkora tavok orszagon belul, nyaralasnal, evi 1-2x meg siman belefer a toltogetes. Csak hat akkor meg, ahogy irod, nem mesz annyit, hogy visszahozza az arat. Bar az elektromos autok hasznaltpiaci ara is magasabb, szoval rosszabbul nem valoszinu, hogy jarsz vele. Szerintem kell meg par ev, hogy ez igazan megerje. Varosban meg az olcso elektromos kocsi a nyero.
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #182116 üzenetére
Kereskedo azt mondta, hogy most volt lent az egyik nyari vevojuk a francia tengerparton, oda-vissza megjartak 8 literes fogyasztassal. Ezert is irtam, hogy tuti van az inkabb 9 liter is. De a 10-et is elhiszem, csodak nincsenek.
A masik felehez: pont ezert volt benne a pakliban, mert varosban NULLA a fogyasztasa. Gyarkolatilag az ido 80%-a minimum lefedheto tisztan elektromos uzemmodban, a tobbi esetben meg "belefer" a nagyobb fogyasztas, mert nem annyival tobb, mint mondjuk egy dizel.
A kompromisszumot amugy nem is a belsovel hoztam volna, az meg annyira nem is veszes, hanem inkabb az arral. 40e euro mar nagyon sok penz, epp alig tobb, mint a felebol tervezek venni egy (elvileg) kenyelmesebb autot, a fogyasztaskulonbseg pedig soha nem terul meg. Plusz, ezeket a PHEV kocsikat toltogetni is kell, ami persze nem gond, de azert macera. Foleg, ha mondjuk nincs garazsod. Es az 50-60 km-es kocsikat azert jellemzoen naponta, de max 2 naponta illik feltolteni. Es ujra ott a 40e euro.
Egyelore en azt latom, hogy egy autos felallasban, ha az arat nem nezzuk, az 50+ km-es PHEV vagy a Toyota hibridjei a legjobb valasztas, ket auto eseten pedig a kisebb elektromos varosba, es valami nagyobb, alacsony fogyasztasu dizel autopalyara-nyaralasra. Ott, ahol a 2 auto szukseglet, szerintem ez a legjobb felallas.
-
Tin
veterán
válasz Gombinyó #182127 üzenetére
Vagy csak emberünk ilyet akar venni, felrak par kamu hirdetest olcson, es azokra hivatkozik a valos hirdetoknel telefonban, hogy "nezze mar meg sokkal olcsobbak is vannak a hahu-n".
Ritkabb, regebbi autoknal szoktak csinalni. Ha van 2-3 elado, felraknak melle meg 2-3 kamut, es siman lenyomjak az arakat veluk. -
Tin
veterán
válasz V.Stryker #182280 üzenetére
Oket ismerve nem sok. De ha nem mondtad, hogy ismered az auto eloeletet, es aposodat megkerdezve sem volt ez a hiba korabban, akkor nyugodtan mondhatod, hogy ez szavatossagi kerdes. Olyan nincs, hogy eladnak neked egy autot, amin szinte azonnal kijon egy hiba. A kereskedes szavatossaggal tartozik, es abba ez is beletartozik.
Hozzateszem, vannak olyan helyek, ahol siman kepesek kiszedni a jo alkatreszeket a kocsibol majd a helyukre szart pakolni, es ugy eladni az autot. Szoval csak azert, mert ez ugyanaz az auto, nem garancia, hogy ugyanaz az allapota is.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182308 üzenetére
Ülj be mindkettőbe és dönts az alapján. Gondolom a benyát se te fizeted.
-
Tin
veterán
Nem lenne nehez a valasztas, ha neki kellene fizetnie a kocsit vagy a benzint. Azonos arban a Toyota jobb vetel, a fenntartasa is olcsobb, a felszereltsege is jobb, es az uzemanyagkoltsege is kisebb.
Ha viszont "csak" mennie kell vele, mar nem annyira egyertelmu... Az 1.5 TSI mar kelloen eros atlagos hasznalatra, az Octavia kombi sokkal jobban kihasznalhato meretben a Corolla TS-hez kepest, es bar valoban "fapad", meg igy sem feltetlenul van a Toyota mogott, akar ha csak az infotainment rendszert nezzuk. Mivel irta, hogy csakis automata, igy a Toyota automata mivolta sem lesz elony, mivel a tobbi is az lenne.Ezek kozul en sajat zsebbol a Toyotat vennem, cegesbol, "hasznalni" viszont eros dilemma lenne...
-
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182318 üzenetére
Multkor neztem YT-n egy videot az Octaviarol, elegge szidtak a hatso futomuvet... Ennek azert meg nezz utana, nem tudom, milyen.
A Corolla TS-rol irtam feljebb, en probaltam a 2.0-t, szerintem nagyon franko kis auto, de szuk. Elol "epp eleg" nekem (185cm), hatul viszont mar nem. A csomagtartoja jo. Helykinalatban a Skoda koroket ver ra.
Javaslom hogy tenyleg ulj be mindkettobe, ha lehetseges, menj is veluk egy probautat, es meg fogod latni, melyiknel dobban meg a szived. Felesleges racionalisan valasztani veges autonal, amit nem te fizetsz. Azt vedd, amelyikben jobban erezned magad hosszu tavu hasznalatnal.Ha 2.0 hibrid lenne a Toyota, szoba se jonne a Skoda?
-
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182320 üzenetére
Igen, az KELL ebbe a kocsiba, a kamera nem eleg. Nagyon szarul lehet kilatni belole, mert nagyon "benne" ulsz, raadasul eleg hosszu a tengelytavja is, kicsit "nagyautosan" kell kanyarodni vele.
Menj vele. Ha nem sokat palyazol es turelmesebb is vagy, boven eleg az 1.8. Allatkodasra az mar keves, de sima kozlekedesre nem. Nalam azert esett ki, mert 1000 km-eknel en mar kevesnek ereztem. Varosba, elovarosba, evi 2-3x leugrani anyoshoz, siman vennem. Arra eleg ez a motor.Cifu: a Corolla TS tesztutja soran nem tudtam elkepzelni, mi az a rohadt hangos duborges az autopalyan. Aztan rajottem, hogy a gumi. Utanaolvastam, irtak is, hogy azert a hangszigeteles abban sem a csucsok csucsa.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182332 üzenetére
8 milliós cégautó keretnél ciki még bővítést kérni
Menj egyet mindkettővel, és tudni fogod, melyik legyen. Lehet, hogy azután sose választanád a Skodat. -
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182342 üzenetére
Ha az idő 90%-a a város, akkor az, amelyik a legkényelmesebb. Ha a távolság 90%-a, akkor viszont a Toyota.
-
Tin
veterán
válasz Tomics #182416 üzenetére
Pont ilyen asszony kocsija, meg az évjárat is stimmel. Én is használtam melóba járásra, de fele ennyi km sincs benne. Kormányon minimális kopás, amúgy mint az új. Nulla cserélni való volt rajta, olaj 1mm-t se fogy. Bocs de a jobb oldali index pöcke letört és kiugrott, valami 3000 volt a gyári cseredarab, vettem kettőt. Meg vettem egy szett gyári fékbetétet előre, gondolván lassan cserés. Aztán amikor gumit cseréltem, kiderült, hogy félig kopott még csak le. Városban is 6 alatt van, pályán meg 6 körül (persze nem 140-el). 1 személynek elég, megpakolva azért már kell pörgetni előzésnél.
Tényleg játékautó feeling, de nekünk nagyon bejött, és fillérekből fenntartható, király verda. Kár h mennie kell, 5 éve azt hittük családban marad örökre.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Tomics #182419 üzenetére
Nekem 5.28 a pályázós rekord 50 km-es távokon, ez tavaly tavasszal volt, unalomból, 1 tank benzint nézve, 95% autópálya. De ott már 110-120 között mentem. Normálisan 130-al valamivel 6 alatt fogyasztott, egyedül. Városban 5.5-6 között, évszaktól függően. Mi is nagyon vigyáztunk rá, merthogy sokáig velünk lesz, de másképp alakult, szóval hamarosan megy. Kár, hogy már nem gyártanak ilyen kocsikat.
-
Tin
veterán
válasz aero. #182425 üzenetére
A magyar vasarlo fel a kulfoldrol behozott autoktol, mert vissza vannak tekerve. Joggal fel. Ezert sokan csak magyarorszagit akarnek (mernek) venni, amitol azok ara a piaci ar fole megy.
Amikor itt nemetben nezegettem ilyen 1-2 eves hasznalt autokat, a valoban keveset futottakbol neztem azonos tipust a HAHU-n (amit tuti innen vittek haza), minimum fel millioval kerul tobbe, es ebben meg nincs benne a honositas. Ugyanaz az autotipus/evjarat/futasteljesitmeny. -
Tin
veterán
válasz aero. #182428 üzenetére
Persze hogy visszatekerik. A nagyobb baj, hogy siman vannak par eves, 100e km felett futo peldanyok, amiket kulso-belso allapot alapjan vissza lehet tekerni 20-30e-re, es sose fogod megtudni. Es sajnos te a karbantartast a 20e-hez kepest vegzed, mikozben 100e-el tobb van a kocsiban. Aztan persze jonnek elo a hibak, es jon az, hogy az XY tipus szar. Ezert irtam, hogy joggal felnek.
-
Tin
veterán
válasz z-csongor #182473 üzenetére
Van esély rá, hogy a kocsi mondjuk bérautó volt. Megbízható modellt viszont nyugodtan vegyél innen. Pl. Toyota.
Németek egy része 3-5 évig használja a kocsit. Aztán becseréli újabbra, és megy a kocsi keletre. Baromi drága a szerviz itt, nem éri meg igazán tökölni vele. És van pénzük újat lízingelni. -
Tin
veterán
válasz tboy93 #182493 üzenetére
Ha 93-as születésű vagy, akkor megértem, hogy mosolyt csal az arcodra, ha beüt a VTEC, és hogy még a piros lámpához közeledve is visszaváltogatsz, hogy forogjon az a motor, de később majd észreveszed a "na itt jön az a hülyegyerek" pillantásokat...
Azok a japán 150Le-ig hegyezett "kommersz", megbízható 1.8-2 literes szívó benzinek jók voltak a maguk idejében, de eljárt felettük az idő. Városban zabálnak, 5000 alatt pont elegek, 30 felett pedig már nem a piros sáv jelöli a felváltási pontot a legtöbb embernek. -
Tin
veterán
válasz tboy93 #182509 üzenetére
Volt Civicem és Accordom is, korábbiak. Akartam venni 8gen Accordot, de máshogy alakult. Nem volt erős, akármit mondasz. Finom kis motor, alul is volt valamekkora nyomatéka, de élmény szempontból semmi extra. Úgy ment, mint egy akkori Toyota. És ennyi.
Sehol nem volt már az az élmény, ami még a D16 vagy a B16 motorokkal 10-15 évvel korábban.
Te meg most elmeséled, mekkora király verda meg motor. Nem az. Az volt a Honda vége. Egy sima átlagos kétezres megbízható, frankón megcsinált motor, ami már kiment a divatból. -
Tin
veterán
Hondák királyok.... voltak. A mai napig megbízhatóak, de míg a Toyota felmutatta a hibrid hajtást, a Honda addig tolta a szívót, amíg lehetett. És ennyi. Haragszom rájuk mert amennyire jók voltak régen, mára a középszerűség maradt. A hibridjeik is viccek.
A kocsival meg nem gyorsulsz, hanem mész. Ha hosszú időre keresel megbízható kocsit, ott a Toyota. De régen ha feeling kellett, ott volt a Honda. Ma miben feelinges? Ráadásul mindkét gyártó pofánköpött egy réteget, akinek középkategóriás autó kellett, mert ugye az eladások meg a profit...
Nincs már se Accord, se Avensis. Letűnt kor autói. -
Tin
veterán
Nézd, én ezt nem így látom. Egy cég üzleti alapon működik, és üzleti alapon hoz döntéseket. Én 2 Honda után végül Toyotát választottam, és most a Toyota után VW-t. Hogy miért? Azért, mert először a Honda "hagyott cserben" az Accord (és voltaképpen bármilyen kombi személyautó) kivezetésével, majd pedig a Toyota, bár ott most inkább a vásárlók leszarása zavart, kevésvé az, hogy nincs Avensis (bár az utolsó generáció technikailag az őskövület kategória), mert ott volt Corolla és a Camry is (bár csak szedánban).
A gyártók ezzel elengedték egy vásárlói réteg kezét. Üzletileg érthető, de mivel engem negatívan érint, így negatív a szájízem a gyártók felé.A Hondáról meg: éllovas volt szívóban, "sosem lesz turbómotorunk", most meg nézd meg, a megbízhatóságon kívül mit tudnak. Sok embernek az meg pont kevésbé fontos, mert vesznek újan 4-5 évre egy autót, majd eladják, és sosem tapasztalják azt, hogy akár egy német rosszabb lenne, mint egy japán.
A környezetvédelmi norma más kérdés. A Toyota képes volt a jövőbe lépni, a Honda meg nem. Beálltak a sorba, nem nyújtanak semmi "különöset", ráadásul csökkent a modellpaletta. A hibridjeik meg viccek, kb. koreai gyártó szint. Egy Hondától...
-
Tin
veterán
válasz nandow #182527 üzenetére
Igazából visszaolvastam az egész thread-et, és meg kell követnem tboy93-at, mert valamiben nem volt igazam. Az eredeti kérdés 80% országút volt, és max 7 literes fogyasztás, a 8gen 2.0 Accord azt tudja ott. Városban ugyan 10 litert is bekajál, és egy modern turbós országúton elmegy 5-6 literből, de a 7 litert tudja ez is.
Amire én reagáltam, az a “És nem kicsit fog jobban menni.” rész volt, ott én kicsit túlzásnak érzem, mert azt érzékelteti, mintha a 2.0 Accord egy rakéta lenne. Nem az. Simán lehet vele előzni, ha visszaváltasz, megy is, ahogy kell, de azért nem kell túlmisztifikálni.
Amúgy igen, pontosan ezt a típust akartam 5 éve megvenni, próbáltam is, végül nem ez lett, de nem bántam meg. Mentem vele, szerintem is bőven elég átlagos használatra, de nem egy rakéta. Hozzáteszem, az 1.8-as Corolla, amit végül vettem, ugyanúgy elég volt mindenre. De az sem egy rakéta, és nem érzem ezekről a kocsikról-motorokról, hogy bármilyen szinten is érdemes felcímkézni őket úgy, mintha "sportos" vagy "erős" lenne. Accordban a 2.4 motor az, ami már mondható(bb) sportosnak.
Ezek az 1.8-2.0 japán szívómotorok azokhoz a kasztnihoz éppen ideálisak voltak. Megbízható, kis odafigyeléssel elnyűhetetlen, jó motorok, csak zabálnak. Nem önmagukban, hanem egy mai turbós/hibrid autóhoz képest. Nem véletlenül álltak le velük.
-
Tin
veterán
válasz tboy93 #182538 üzenetére
Ja te a 7genrol beszélsz... Oké, így a helyén van. Abból is ültem mindegyikben, a 2.4 TypeS nagyon adta. Az volt talán a legjobb Accord. A 8gen viszont jobban tetszik nekem. De a 7gen már baromi idős autó, 10 éve nem gyártják? 11?
Nekem 6gen volt, imádtam. De maar nem vennék, mai versenytársakhoz képest ezek motorok sokat esznek.
Ha viszont a megbízhatóság lenne a fő szempont, és a fogyasztás másodlagos, és hosszú távra terveznék mondjuk 10 évre, akkor az utolsó Avensis. Idősebben viszont jöhetne a 8gen Accord 2.0. -
Tin
veterán
válasz ReSeTer #182540 üzenetére
Erre tökéletes az Accord, vagy bármelyik benzines Toyota Corolla vagy Avensis, 1.8-tol felfelé. Azok még nem alu blokkok, hamar bemelegszik, 90-nél hozza a 7 litert (de nem kevesebbet), és teljesen jól lehet velük gyorsítani. Városban viszont legurul a 10 liter.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Persze, mint írtam, üzletileg értem, de mivel én vagyok az egyik a kettőből, nekem csalódás.
A 4-5 év persze hogy az EU nyugati felén igaz, de az EU nyugati fele gyárt autókat, és nem a keleti. Ők nem foglalkoznak azzal, mi lesz 150e km után. A japánok nem így gondolkoztak, de most meg csak kullognak a többiek után. A Toyota csinált egy zsír hibrid hajtást, de annak is vége lesz, mert hamarosan elektromos lesz minden...
Épp ezért igen, lemaradtak a japánok. És azt hiszem, hogy a következő időszakban a dízel fog gyorsan kihullani, és aztán a benzines is, utoljára pedig a hibrid. Ha pedig lesz rendes hatótávú és élettartamú aksi és/vagy elfogadható töltési idő, belefésülve az önvezetést és az intelligens forgalomszervezést, akkor annyira nem is meglepő, ha nem feszül meg a "nyugat" az ilyen-olyan szupermegbízható autók gyártásával. Az átmeneti időre ez már tökmindegy, és ezt ők is tudják.
Egy dologban viszont pontosan a nyugati kocsik járnak elöl: kényelem, használhatóság, célcsoportnak megfelelés. Mert azért az baromira nem mindegy, miben és hogyan utazod le azt a távot. Ebben a japánok mindig le voltak maradva, a Tesla meg elég hátul kullog.
-
Tin
veterán
válasz focvis #182706 üzenetére
En most vettem a Golfra szerviz akcios (3 araert 4-et adnak) 16" gyari VW felnit Bridgestone LM005 teligumikkal, 717€ volt a szett. Es nem is volt veszes, mert a gumi ara 65€*4=260€, a felniknek igy darabja 115€ volt, ami egy vadiuj gyari felninel sztem nem veszes (a legolcsobbak mennek olyan 70-80€-tol).
Szoval siman felgumiztam telivel a kocsit, es kifizettem 230e forintot. Pedig ez "csak" 16-os.Most ezt hasonlitsd ossze a te araddal ami 180e... az se keves. Vagy, az ember cserelteti a felnin tavasszal es osszel, es rengeteget kifizet. Nekem raadasul a nyari 17-es, tehat ugy meg gyilkosabb lett volna.