Hirdetés
-
Olcsó telefonjába is beépítette szemüveg nélküli 3D-s kijelzőjét a ZTE
ma A ZTE Voyage 3D a saghaji MWC-n debütált, egyelőre csak Kínában kapható.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
ASUS blog: nagyobb teljesítmény, teljesen ingyen
ph Egy NVIDIA GeForce RTX 4050-nel szerelt noteszgép is kínálhat felsőkategóriás sebességet, ha ismerünk pár fontos trükköt!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz
tboldi #217125 üzenetére
Párszor végig kellett gondolnom ezt olvasva, hogy egyáltalán miért csukná valaki az ajtót az üvegnél fogva? Nekem ez nagyon furcsa, sosem gondolkoztam rajta korábban, egyszerűen reflexből nem akarnék terhelést kifejteni az üvegre. Az tűnik természetesnek, ha a lemeznél fogva csukom be.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Vismajor01 #217244 üzenetére
Azért a V60 nem annyira tágas mint amilyet keres, legalábbis a Ceednél nem tágasabb az tuti. Ez a V60 tulajdonképpen egy Focus, csak szebb és kényelmesebb. A linkelt példányban viszont kínai Geely motor van már, ami nem túl megbízható.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz
Kis Tigris #218195 üzenetére
G Astrából szerintem az 1.4 jobb. Kb alig megy jobban az 1.6-os, észrevehetetlen volt nekem legalábbis, viszont többet fogyaszt. Vannak típusok amik gyárilag EGR szelep nélkül jöttek, annyival is kevesebb hibalehetőség.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Kis Tigris #218197 üzenetére
Mindegyik ecotec
Twinportot jobb kerülni, de ha a közelmúltban javították akkor azzal sem lesz bajod. A sima 8 vagy 16 szelepesekből ha nem egy hengerfejes kotlával vernek át, akkor legfeljebb a 2-3 deci ezrenkénti olajfogyasztással kell számolni. Azt mondjuk kb mindegyiknél. Amelyik nem eszi azt már gyűrűzték valószínűleg, gyanítom ebben az ársávban ilyen még nem lesz.Ami nekem volt az Z14XE, még mindig családon belül van, 2004-es, most lépte át a 300 ezret, 220 ezerrel vettem. Ennyi idő alatt leginkább a budapesti ingázásban rengeteg rövidtávval, meg havi kb 1 hosszabb (értsd 2x60 km durván) vidéki úttal volt használva. Az olajcseréken túl ezek voltak vele:
- komplett vezérlés és vízpumpa, stabpálcák: 130 ezer Ft
- komplett kipufogó csere mert szétrohadt, több helyen kilyukadt: 80 ezer Ft
- első lengéscsillapítók és toroncsapágyak cseréje: 130 ezer Ft
- vízhűtő szivárgott: 30 ezer Ft
- 2 vízcső elöregedett, elrepedt, kb 10-12 ezer Ft volt darabja
- féktárcsa és fékbetétek elöl: 50 ezer Ft
- légzsákkábel az anyósoldalon eltört: 5 ezer Ft
- egyetlen egyszer nem tudtam hazajutni vele, amikor a csomagtérajtóban a kábel eltört, zárlatot okozott, és az immobilisert is "kiütötte". Ha jól emlékszem 10 ezer volt a javítása.Utána került öcsémhez, ő mégnagyobb ridegtartásban használja az autót, nála 3 év alatt most volt az első meghibásodás, beszart a generátor, azt fel kellett újítani meg ékszíjat cserélni, 50 ezer Ft rémlik.
Vidéki dimbes-dombos utakon simán 6 körül fogyasztott, Budapesten 7.5, autópályán 130-140-nel 7.8.Ja, és anno átnézés nélkül vettem meg. Kellett már nagyon egy autó, bementem a legközelebbi neppertelepre, gondoltam G Astra, szívó benzin, nem lehet baj. Mentem egy próbakört, a kb nulla tapasztalatommal nem fedeztem fel hibát, megvettem
A használat módját összevetve a ráköltött (vagy inkább nem költött) összeggel szerintem jó vétel volt.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz
footy #218312 üzenetére
"En sosem ertem ezt a tubotol valo felelmet, meg hogy a szivo automatikusan jo. Ilyen egyszeruen nincs."
Általában egyszerűbb felépítésűek a szívómotorok, ez az egyik része, a másik pedig a felhasználói hibák.Az egy dolog, hogy az autós fórumokon/csoportokban többnyire tisztában vannak az emberek a technikai oldalával az autóhasználatnak, ezért nem padlózzák hidegen, visszahűtik a turbót, ezért ezekben az autóbuzi buborékokban úgy tűnhet, hogy ez mindenkinek evidens. Valójában az autóhasználók nagyon kis százaléka van tudatában a dolgoknak. Hosszan tudnék mesélni, de nem akarom szétoffolni a topikot.
A lényeg, hogy az ilyen teljesen átlagautósok akiknek a gumi állapotáról meg az olajszintről is a szervizben kell szólni, azok kevésbé tudják pusztítani a szívóbenzint mint a modern turbós motorokat a nem megfelelő használati módjukkal.
Számukra egyébként az elektromos autó az teljesen ideális, nem kell megvárni hogy bemelegedjen, nem kell visszahűteni, nem kell a fordulatszámot értelmezni, csak beülnek mint egy dodgembe és mennek, van egyből fűtés, bírja az 500 méterre elgurulok távokat, stb.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Tothgera30 #218407 üzenetére
Ma basztam el egy napot a H Astra kárpitjainak a ragasztgatására, mert persze mindegyik elengedett és zörgött (nem most kezdte, de 1 éve halogattam a műveletet). Az agyam lerohadt közben és ismét szembesülhettem az Opel "fantasztikus" megoldásaival. Három hete a hátsó beltérvilágítás esett ki a helyéről, elfáradtak az agyonspórolt műanyag tartófülek...
Ismét megfogadtam, hogy soha többé nem veszek Opelt.
Ilyen autót úgy érdemes venni és használni, hogy műszakilag életbentartani kevés pénzből, mert akkor legalább gazdaságosan fenntartható. Az összes többi esztétikai / kényelmi funkció javítgatása egy örökös szélmalomharc, sosem jutni a végére, hiszen a silány minőség és silány megoldások miatt minden hónapra jut egy új bagatell hülyeség, aminek a javítása legalább 5-ször annyi időbe és utánajárásba tellik, mint azt normál esetben gondolnánk.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Tothgera30 #218412 üzenetére
G Astrám továbbra is családon belül maradt, azzal nem volt semmi baj. Annak a kárpitjait akárhányszor le és fel lehetett szerelni gond nélkül. G-ben bármit kellett javítani (fűtőmotor kivételével) egész könnyen ment, a H-nál bármi könnyűnek tűnő művelet is 5x akkora szopás.
Azok a hibák amikről beszélek a H esetében teljesen függetlenek a kínálatban elfoglalt pozíciótól, mindegyiknél előjön. Ha valaki már megjavítgatta ezeket korábban úgy persze jobb ilyet venni, mert utána újabb 10-15 évig nincs az adott alkatrésszel gond.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
hentes555 #218421 üzenetére
"féknyergek szeretnek beragadni és vinni a tárcsát+betétet"
Ez sok típusra igaz, mert rengeteg szerelő szarik rá, hogy betétcserekor egy körömnyi zsírt odakenjen a csúszkára. Sőt, van ahol szándékosan, mert akkor relatíve hamar jön vissza az ügyfél, el lehet adni egy újabb tárcsát és betétet.
Persze vannak modellek, amiknek jobb a tömítése az említett helyen, így akár hosszú évek alatt sem tudja kiverni a zsírt onnan a víz, míg másoknál (pl Kia Ceed is ilyen) hamar elfárad ez a tömítés. Ennek tudatában nem nagy mutatvány mondjuk minden ősszel levenni a kereket, és bekenni a csúszkát. 1 óra alatt kényelmesen megvan a 4 nyereg.Volvokon 2006-tól felfelé a Ford tulajdonnak hála erős a Ford hatás: S40, V50, V60 az Focus, S80 mk2 az Mondeo, nagyon sok alkatrészük megegyezik. Motorokból is csak az 5 hengeresek a Volvoé, egyébként azok kifejezetten jók és megbízhatóak is.
Alkatrészt egyébként a Cromaxnál vagy a Kauffernél nézz, általában ott mezei vásárlóként olyan áron kapod, mintha a Bárdiban vagy Unixban lenne 40-50% kedvezményed mint a szerelőknek. Vagyis ami listaárat a Bárdiban vagy az Unixban látsz az nem reális. Illetve de, ha szervizbe viszed akkor a szerelő annyiért fogja neked eladni
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Tudtok megbízható, igényes helyszíni autóátvizsgálót aki Somogy megyében, Kaposvár környékén is dolgozik? Privátban is jöhet. Akiket ismerek és van vele tapasztalatom azok csak Pest megyét vállalnak.
Köszönömhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
szőröscica #218501 üzenetére
Területi képsivelőknek és furgonosoknak kötelező munkaköri előírás tolni a maguk előtt haladót az úton
White van man dalhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
hobizoli #218659 üzenetére
Azért ez így eléggé egyoldalú, mert a 30 ezres olajcserének van értelme, nézőpont kérdése az egész.
Ez a fickó gyakorlatilag 5 ezer km-ként cserél olajat, de nem tudni, hogy miként használja az autót, mennyi a hidegüzem, a hidegüzem hogyan zajlik, mennyire rúgja neki, mennyit városozik, országutazik, autópályázik stb stb, szóval ez az idézet nagyon részinformáció így.
Simán benne van a pakliban az is, hogy feleslegesen cserélgeti 5 ezrenként az olajat, mert az ő használata mellett nyugodtan mehetne a 10 ezer is, vagy nem tudom mi az előírt az adott kocsihoz. Feleslegesen terheli vele a pénztárcáját és a környezetet is. A futásteljesítményből durván 37 ezer km-t megy évente, szóval gyanítom hogy ideális üzemeltetés mellett, autópályán teszi ezt, ami amcsiban ráadásul lassabb tempót jelent, kb 110 km/h a sebességhatár.
Persze továbbra is csak találgatás, de ezek alapján a sok tempomat 110-es használat erősen gyanítható, vagyis a futás nagyrésze a legideálisabb körülmények között történik.Az olajcserék periódusát nem úgy kéne belőni, ahogy az autóbuzi (motorosok ugyanez) fórumon tartanak lassan az emberek, miszerint ha nem cserélsz hetente olajat akkor szétkúrod az autód, hanem a használat módjához igazítva. Ha jobban igénybe van véve az olaj, sok a hidegüzem, padlózva és tiltásig van forgatva állandóan, akkor jobban nyíródik az olaj, indokolt a gyakoribb csere. A hosszú ideig tartó, egyenletes üzemeltetésnél pedig kevésbé nyíródik, indokolatlan az előírtnál gyakoribb csere.
Nyilván amíg nem volt ennyi szenzor és számítógép az autókban, addig a user manualba egyszerűbb volt leírni 2 számot a csereperiódushoz, de az újabb autókban már dinamikus periódus van, amit az autóhasználat módja szerint számol a gép.A 30 ezres cserékre visszatérve: aki új autót vesz, és 4-6 évre tervez az autóval, annak gazdasági és kényelmi szempontból is teljesen racionális a 30 ezres olajcsere a 10 ezres helyett. Márkaszervizben simán 100 ezer Ft fölött van egy sima olajcsereszerviz díja- Ha évi 30 ezret megy az autóval, akkor évi 2 olajcserét és ezzel együtt legalább 200 ezer Ft-ot hagy a tulaj zsebében ha 10 ezer helyett 30 ezrenként viszi. Flottás autóknál ez pláne nem mindegy, ahol meg termel is az autó és évi 50-60 ezres futások vannak, ott meg fokozottan nem mindegy, hogy hány napot esik ki egy évben szerviz miatt a kocsi, illetve mennyit kell rá költeni a tervezett használati időtartam alatt.
Hogy utána aki használtan veszi annak ebből majd milyen problémái lesznek a későbbiekben az már a használtvásárló kockázata.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
hobizoli #218661 üzenetére
Persze, ezek mind felhasználói hibák, vagy felhasználói beleszarás, vagy talán ami méggyakoribb hogy eleve nem is tudnak róla, soha senki nem magyarázta el, kérte meg őket, stb.
Egyik példa sem cáfolat semmire abból amit írtam, mert ettől függetlenül a gariidőt kibírják így is.
Azért meg nem fognak 10 ezres periódust előírni, hogy használtan valaki jól járjon az autóval, ha az ő vásárlóiknak (főleg ugye flottás, lízinges kocsik) az az igénye, hogy minél kevesebbet kelljen szervizbe menni.Az említett kuplungjelenség tipikus kinyomócsapágy probléma, ha rendszeresen irreálisan sokat állnak a kuplungon, pl pirosnál, kereszteződésben akkor szétmegy a csapágy és ez történik. Nem feltétlen jelent komplett kuplung cserét, bár tény, hogy általában ha már hozzányúlnak akkor cserélik az egészet, kényelmesebb úgy.
Ez persze megint egy durva felhasználói hiba, de mivel az autóvezetéshez nem szükséges semmilyen műszaki ismeret, meg amúgysem magyarázta ezt el nekik senki, ezért mit is várunk?
Lehet anyázni az elektromos és az önvezető autókat, de a napi közlekedés letudásához az emberek túlnyomó többségének pont hogy az ilyen dodgemek a legideálisabbak. Gyakorlatilag nem tudják szétkúrni a technikát semmivel, mert pont úgy működik minden ahogy ők azt gondolják: "gázt nyomok gyorsul a kocsi, fékezek lassul, tekerem a kormányt kanyarodik."https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
hobizoli #218663 üzenetére
Az újautó vásárlás nagyja amennyire tudom itt Európában az céges. Ez látszik az árban, és a fiatal, 3-5 éves autók kínálatának egy jól látható részét teszik ki, akkor esnek ki a lízingből. Ezzel valószínű azért tisztában vannak akik ilyen korú kocsikat vesznek, lehet számolni a kockázattal.
Én ezt a fajta panaszkodást soha nem értettem, nem azért vesz és használ valaki egy autót, hogy a következő tulajnak minél jobb állapotban adhassa tovább. Akinek baja van a rosszul vezetett és lefingott használt autókkal az vegyen újat, ne az előző tulajt fikázza, hogy az mit csinált és mit nem csinált az autójával.
Ha nem tud, akkor pedig marad az állapotfelmérés és a keresgélés a használtpiacon.De nyilván, ha hosszú távra veszi magának az ember az autót az más, de amit az idézetben írt az továbbra is túlzó pazarlás.
Például apám előző autója, 2011 Kia Ceed 1.6 dízel, 150 ezerig flottás volt. 4 éves volt amikor megvette, az akkori kínálat második legolcsóbb ilyen autója volt a neten. Most van benne 500 ezer km, tavaly őszig budapesti taxiként volt használva, 15 ezrenként cserélt benne olajat, és a mai napig nincs olajfogyasztása, a motor bontatlan. A váltóolajban volt 300 körül olaj cserélve, de az is csak azért, mert egyszer odaverte az alját és elfolyt belőle. Konstrukció függő is, hogy mit mennyit bír. Ha 5 ezrenként cserélt volna olajat sem történt volna semmi, ugyanilyen állapotban lenne, csak elpazarolt volna feleslegesen egy rakat pénzt, a környezetterhelésről nem beszélve.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
rbalint88 #218711 üzenetére
"hagyomanyos olajkavarosat"
Nekem is ez jutott eszembe, bár a 6 évnél fiatalabb kitétel miatt eléggé lecsökkentek a lehetőségek.
Ha lehet idősebb is, akkor Volvo D5 a Geartronic váltóval, vagy Peugeot 508 is akár (2.0 vagy 2.2 dízel), szintén az Aisin féle hagyományos automatával. Ezek elég erősek is a vontatáshoz. A váltó olajcserére kéne figyelni.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
diegho #218762 üzenetére
Ennyi erővel a piacon hogy mersz venni egy kiló almát a nénitől akit akkor látsz először Vagy enni egy büfében túra közben ahol még sosem jártál?
Az autó adás-vétel nem egy extrém sport, rossz a hasonlat.Nyilván nem azt mondom, hogy nem kell körültekintőnek lenni, de azért ez a népvélekedés, hogy mindenki akit átvertek az magának köszönheti eléggé túlzó.
#218761 alázógyík én sem, de attól még egy évek óta működő kereskedésnél egy átlagember simán gondolhatja, hogy nem lesz nagy gond.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
szabonagyur #218764 üzenetére
Kaphatsz igen, de utána nem hibáztatod magas lóról az összes vásárlót, hogy hát de hülyék voltak amiért ott vettek almát, mert nem is ott kell venni
Ennyi erővel a Lidlben is ráfuthatsz ilyenre, érted...
A bizományos eladás sok helyen teljesen jól működik, benne van a cikkben is a jogi háttere, ha nem működne nem csinálnák. Vettem már én is bizományos autót, nem volt vele semmilyen kaland, pont ugyanúgy 0 gond volt vele, mint amikor ismerőstől vettem közvetlenül. Normális kereskedés bizományosba sem vesz be szart.
De a foglalózás sem egy újkeletű, ismeretlen dolog. Ezer másik kereskedésben gond nélkül működik.Volt itt egy ingatlanos példa, biztos emlékeztek még a Hermina Bau esetére. Annak az esetében is könnyű volt utólag okosnak lenni, meg hibáztatni mindenkit akit átvágtak, miközben egy komplett jogászbizottsággal a hátad mögött is nehéz lett volna előre kivédekezni a dolgot.
Valamiért nagyon dívik, hogy nem a csaló férgekre ugranak rá az emberek, hanem a károsultak hibáztatására fektetik a hangsúlyt.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz
M4T4D0R #219105 üzenetére
Amiket leírtál azok minden autónál kb benne vannak a pakliban, mondjuk a 2 vezérlés cserét sokallom 4 éven belül, gyanítom nem mentél vele olyan sok km-t
Mai szervizdíjak mellett pedig 100-200 ezer Ft-ok simán elmennek és még nem is nagy beavatkozásokról beszélünk.Szerintem egyáltalán nem lehetetlen másfél millióból venni olyat, aminek rendben van az előélete.
H Astráról van egy nagyon alapos leírás az opelmuhely.com-on, azt olvasd el, benne van minden várható hiba az összes motortípushoz.
Nekem ilyen 1.8-as van, 360 ezer km van benne, 320 ezerrel vettem 3,5 éve, akkori kínálat legaljáról, de ismert előélettel. Csak a karbantartásokat tekintve havi 17 ezer Ft az átlag ami elment rá ennyi idő alatt, ebben a gumicserék is benne vannak. Adókkal, biztosítással, vizsgával kiegészítve 20 ezer per hó.
Nem hiszem hogy ennél jelentősen lentebb lehetne menni, így is ridegtartásban van nálam az autó.Viszont az ismert előéletnek hála tudtam, hogy a komplett vezérlés és a 2 okoskerék azelőtt nem sokkal volt cserélve, illetve 2 lambdaszonda és egy kipufogó flexicső, szóval egy nagy adag drágább beavatkozáson volt túl a közelmúltban. Nekem a kötelezőkön túl egy trafósort kellett cserélnem, 4 gátlót, 2 hátsó rugót, 2 toronycsapágyat, meg egyszer heggesztették a kipufogót mert kifújt. Nyilván a féket, folyadékokat, hasonlókat nem részletezem.
szerk: Továbbá most van egy ismert előéletű, jól leszervizelt autód. Azt azért csak látod / érzed rajta, hogy mik a következő költségek, jobban tervezhető, mintha vennél valamit amiről semmit vagy csak keveset tudsz.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Vismajor01 #219136 üzenetére
Kapni egyáltalán Hibrid Rav4-et 5-6 millió között?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Vismajor01 #219155 üzenetére
A V40 nem stimmel, egyterűt vagy kombit keres a kérdező 3 millióig. A V40 se nem kombi, se nem nagyon jön ki 3-ból, afölött indul a kínálat legalja.
Nem a V60-ra gondoltál? Bár 3 millióból még az is szűkös.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Tothgera30 #219228 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy nem előrelépés az autópálya használatra. Az ötös váltó miatt 130nál 4 ezret forog, és 8 litert fogyaszt.
Szerintem a kevés éves futás ellenére az autópálya használat és a vontatás miatt is jobb választás lehet egy dízel.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Superhun #219233 üzenetére
Így érthető, eredetileg úgy olvastam hogy minden nap van város és autópálya is.
Mindenesetre a H Astra benzin szerintem nem jó pályázni, nekem is az van és elég hangos 130nál. Ha épp érzékenyebb napom van és a forgalom sem akkora akkor van hogy inkább csak 100-110zel kullogok, mert ott még élhető a motorzaj (nem tartok fel senkit, ha előzni kell gyorsítok).Budapesti fogyasztás nálam 8 - 8.5 körül alakul. Autóút 110 átlag 7 liter.
Szóval a Jazzhez képest nem hiszem hogy ez akkora előrelépés lenne. De gyanítom a legtöbb szívóbenzinnel ez lesz, mert ötös váltó és rövid váltóáttétel kell a nyomatékszegény motor miatt, ezért aztán pörög a motor. Valami magasabb kategóriás autóban jobb a zajszigetelés, de fenntartásban meg fogyasztásban lehet nem adja ki.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz
rbalint88 #219421 üzenetére
Ezt a minap láttam a Volvo csoportban is, nem emlékszem a konkrét érvekre már, de a kommentekben eléggé le volt húzva ez a hirdetés. Próbáltam most visszakeresni a bejegyzést, de nem találtam. A kommenteket persze érdemes fenntartással kezelni, de jogosnak tűntek. Szóval ezzel a darabbal nem árt óvatosnak lenni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Joci93 #219631 üzenetére
1 millióért lehet venni kisebbet, nagyobbat, benzinest, dízelt, nagyon öreget, kevésbé öreget, stb
Több kritérium kéne ennél ahhoz, hogy célzottabban lehessen ajánlani bármit is.
Illetve azt is kéne tudni, hogy mik voltak az elmúlt két hónap hibái, javításai, és még milyen ismert hibák vannak. Gyakran egy ismert előéletű autóval egyszerűbb tervezni.
Egyébként meg egy normális szerelőt mindenképp kéne találni, akár ez az autó marad, akár másik érkezik, mert ez a leírásod alapján egy indokolatlan generátorcserének tűnik. Vagy hülyeségből cserélte, vagy átverésből, de egyik sem jó.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
pepucs #219636 üzenetére
Hát én azt az SV650-et mindenképp lecserélném
Nem tudom mennyire játszósra gondolsz játszós alatt, de ha elsőkerekes is lehet, akkor G Astra kupé, esetleg G Astra OPC? Sajnos a többségük mára már áldozatává vált a jóskatunereknek, de így random keresgélés alapján első ránézésre ez egész jónak tűnik: [link]
Esetleg Volvo S60, 2.4-es sorötös benzinessel?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Gombinyó #219643 üzenetére
Igen, ez még öthengeres, viszont azt tudni kell, hogy ezeknél a kétezres öthengeres dízeleknél előfordulhat a hengerfal repedése. Nem nagyon gyakori, de nem is ritka. A 2.4esnek nincs ilyen gondja, igazából a 2.4es dízel az ami a legjobb a Volvokból, pláne egy Geartronic automatával. Viszont a 2.4 a V60okban elég ritka.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
profesur #219660 üzenetére
Gyakorlatilag megegyezik a korabeli Opel Astrával, szinte ugyanazokat kell róla tudni. Opelmuhely.com-on olvasd el a J Astra motorjairól szóló leírásokat.
Hogy futóműben vagy egyébben van-e eltérés azt nem tudom.#219662 Yiggdrasil ebben az ársávban pedig egy jó G Astra 1.4 nem Twinportos motorral pont ideális lenne. Az 1.6 szinte észrevehetetlenül erősebb, de észrevehetően többet fogyaszt. Én a 206-ot kerülném. Fiat Puntoó ebben a kategóriában jó lehet még.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Yiggdrasil #219688 üzenetére
Fúbazzeg…
De jó, hogy nem az én rokonom
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
den89 #219768 üzenetére
Ha tetszik az Octavia akkor miért nem az? Praktikus, mindent tud igazából, tök jó autó. Vagy Superb.
Az aktuális Insignia is szép, az is ötajtós de szedánnak néz ki, csak az 1.6 dízelt kell kerülni.
Ha jól emlékszem a Mondeo is ötajtós.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Bikkrom #220120 üzenetére
Egy kicsit értetlenkedve olvasom ezt a szerviz kérdést a V60 PHEV-vel kapcsolatban. Mármint persze, ha a hibrid rendszernek van nyűgje, akkor kell a speckó szerviz.
Minden egyéb meg ugyanaz mint a többi 2.4-es dízel automatáknál (D5 jelzésűek általában), Volvora szakosodott szervizekből meg azért van egy pár az országban, nem csak Budapesten és környékén.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
beronzapp #220268 üzenetére
Volvo V70 2.4 dízel, akár automata is. Mk1 vagy Mk2, amit találsz, ami tetszik, mindegy.
Elég az ereje hozzá, kényelmes, megbízható, a csomiba befér minden.
Cimborám ilyennel húzta a mi motorjainkat, legtöbbször 3 volt a futón, de volt hogy autós trélert húzott 4 motorral, a csomiban meg sátrak, szerszámosládák, emelők, tartalékgumik, meg minden szar is bent volt.
Tempomat 100-zal Bp - Pannóniaring oda-vissza 11-12 literes fogyasztást produkált, így a 4 motorral, teli csomagtartóval, klímázva.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Tothgera30 #220472 üzenetére
A Kia 1.6 dízel mellett? Még a korábbi Astrákhoz képest is érezhetően drágább a fenntartása, a Kiához képest meg pláne. Az említett Kia megbízhatóbb, kevesebbet fogyaszt, olcsóbbak az alkatrészek.
A kérdező szempontjai alapján mi szól a J Astra mellett?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
tboy93 #220745 üzenetére
Igen, általában amiatt ég át, de csak akkor, ha bekokszolódott már rendesen aztán mennek vele egy hosszabb távon hajtósabbat, pl autópályán. Akkor a nagy hőterhelés hatására begyullad a koksz és átégeti a dugattyút. Városi tötymörgésben ez nem történik meg, cserébe elkezd olajatfogyasztani, mert a koksz miatt letapadnak a gyűrűk.
Egy megoldás ez ellen egy Spuri vagy Metabond vagy hasonló tisztítóadalék rendszeres használata az alapbenzinhez is elejét veszi ezeknek a problémáknak. Meg a minél magasabb minőségű olaj.
Dízelek üzemanyagrendszerének az élettartamát is jelentősen meghosszabbítja a prémium üzemanyag vagy külön adalék használata.
De ezeket inkább megelőző jelleggel kéne alkalmazni. Folyékony szerviz nincs.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Hát egy Octavia kombiba azért ha 1 gyerekkel nem fértek el, akkor valami nagyon nem kerek.
Vagy több gyerek is van?
De a 4-es Focus kombi csomagtartója is jóval nagyobb lett a 3-as Focusénál. Mind az Octavia mind a 4-es Focus kombik csomagterer 600 literes.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Gombinyó #220994 üzenetére
Nekem nem kell bemutatnod a dolgot, de a H Astra kombiba is simán befértünk. Nehezen tudom elképzelni, hogy a 3-4-es Octavia kombi csomagterébe ne lehetne 1 babával elférni. Nem költözni kell elvégre
Az emberek egyébként általában addig pakolnak, amíg van hely. Fogalmam sincs anno mi hogy mentünk 4-en Horvátországba egy Peugeot 405-tel 2 hétre kempingezni, és minden cuccunk befért, úgy, hogy öcsém másfél éves volt, és vittük neki az utazóágytól kezdve minden szart... Egy évvel később már Zafirával mentünk 4-en, és az is szarásig lett pakolva természetesen, a dupla annyi hely ellenére.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/