Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    válasz hobizoli #218663 üzenetére

    Az újautó vásárlás nagyja amennyire tudom itt Európában az céges. Ez látszik az árban, és a fiatal, 3-5 éves autók kínálatának egy jól látható részét teszik ki, akkor esnek ki a lízingből. Ezzel valószínű azért tisztában vannak akik ilyen korú kocsikat vesznek, lehet számolni a kockázattal.

    Én ezt a fajta panaszkodást soha nem értettem, nem azért vesz és használ valaki egy autót, hogy a következő tulajnak minél jobb állapotban adhassa tovább. Akinek baja van a rosszul vezetett és lefingott használt autókkal az vegyen újat, ne az előző tulajt fikázza, hogy az mit csinált és mit nem csinált az autójával.
    Ha nem tud, akkor pedig marad az állapotfelmérés és a keresgélés a használtpiacon.

    De nyilván, ha hosszú távra veszi magának az ember az autót az más, de amit az idézetben írt az továbbra is túlzó pazarlás.

    Például apám előző autója, 2011 Kia Ceed 1.6 dízel, 150 ezerig flottás volt. 4 éves volt amikor megvette, az akkori kínálat második legolcsóbb ilyen autója volt a neten. Most van benne 500 ezer km, tavaly őszig budapesti taxiként volt használva, 15 ezrenként cserélt benne olajat, és a mai napig nincs olajfogyasztása, a motor bontatlan. A váltóolajban volt 300 körül olaj cserélve, de az is csak azért, mert egyszer odaverte az alját és elfolyt belőle. Konstrukció függő is, hogy mit mennyit bír. Ha 5 ezrenként cserélt volna olajat sem történt volna semmi, ugyanilyen állapotban lenne, csak elpazarolt volna feleslegesen egy rakat pénzt, a környezetterhelésről nem beszélve.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák