Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    válasz hobizoli #218659 üzenetére

    Azért ez így eléggé egyoldalú, mert a 30 ezres olajcserének van értelme, nézőpont kérdése az egész.

    Ez a fickó gyakorlatilag 5 ezer km-ként cserél olajat, de nem tudni, hogy miként használja az autót, mennyi a hidegüzem, a hidegüzem hogyan zajlik, mennyire rúgja neki, mennyit városozik, országutazik, autópályázik stb stb, szóval ez az idézet nagyon részinformáció így.
    Simán benne van a pakliban az is, hogy feleslegesen cserélgeti 5 ezrenként az olajat, mert az ő használata mellett nyugodtan mehetne a 10 ezer is, vagy nem tudom mi az előírt az adott kocsihoz. Feleslegesen terheli vele a pénztárcáját és a környezetet is. A futásteljesítményből durván 37 ezer km-t megy évente, szóval gyanítom hogy ideális üzemeltetés mellett, autópályán teszi ezt, ami amcsiban ráadásul lassabb tempót jelent, kb 110 km/h a sebességhatár.
    Persze továbbra is csak találgatás, de ezek alapján a sok tempomat 110-es használat erősen gyanítható, vagyis a futás nagyrésze a legideálisabb körülmények között történik.

    Az olajcserék periódusát nem úgy kéne belőni, ahogy az autóbuzi (motorosok ugyanez) fórumon tartanak lassan az emberek, miszerint ha nem cserélsz hetente olajat akkor szétkúrod az autód, hanem a használat módjához igazítva. Ha jobban igénybe van véve az olaj, sok a hidegüzem, padlózva és tiltásig van forgatva állandóan, akkor jobban nyíródik az olaj, indokolt a gyakoribb csere. A hosszú ideig tartó, egyenletes üzemeltetésnél pedig kevésbé nyíródik, indokolatlan az előírtnál gyakoribb csere.
    Nyilván amíg nem volt ennyi szenzor és számítógép az autókban, addig a user manualba egyszerűbb volt leírni 2 számot a csereperiódushoz, de az újabb autókban már dinamikus periódus van, amit az autóhasználat módja szerint számol a gép.

    A 30 ezres cserékre visszatérve: aki új autót vesz, és 4-6 évre tervez az autóval, annak gazdasági és kényelmi szempontból is teljesen racionális a 30 ezres olajcsere a 10 ezres helyett. Márkaszervizben simán 100 ezer Ft fölött van egy sima olajcsereszerviz díja- Ha évi 30 ezret megy az autóval, akkor évi 2 olajcserét és ezzel együtt legalább 200 ezer Ft-ot hagy a tulaj zsebében ha 10 ezer helyett 30 ezrenként viszi. Flottás autóknál ez pláne nem mindegy, ahol meg termel is az autó és évi 50-60 ezres futások vannak, ott meg fokozottan nem mindegy, hogy hány napot esik ki egy évben szerviz miatt a kocsi, illetve mennyit kell rá költeni a tervezett használati időtartam alatt.

    Hogy utána aki használtan veszi annak ebből majd milyen problémái lesznek a későbbiekben az már a használtvásárló kockázata.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák