Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Essential - Az októberi lista
gp A következő hónapban többek között a Dead Space felújítását kapják meg az érdeklődők.
-
A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
ph A cég kínálata egy 1440p-s/480 Hz-es OLED és egy 4K-s/160 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodik.
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
Helló!
Amit én el tudok mondani személyes és szerviz tapasztalatot a Focusról:
A motor tényleg nem problémás, és igen jól megy, fogyasztása is rendben van, eléggé kiforrott már, senki sem jött asztalt verni amíg én ott dolgoztam.
Futómű, zajszigetelés, általános minőség rendben van, bár nekem a beltérdizájn nem gyere be, de ez ugyebár ahány ember annyi vélemény.
Viszont tényleg szűk. Céges rohangálós volt egy 5 ajtós Titanium, egymagamnak jó volt, de például az anyóson már a 176 centimmel is cinkes volt ha valaki ült is mögöttem, mert a középkonzol baromi vastag és nincs hely. Magam mögött elfértem, de a 196 centis főnököm mögött adott esetben már szó szerint nem tudtam beülni, maximum lótuszülésben, mert a lábtér megszűnt létezni. Jah és méltósággal sosem tudtam kiszállni a hátsó sorból mert valami elcseszett kialakítása van az ajtónyílásnak.
Mellékszálon én még a navit utáltam benne, bár biztos megszokás kérdése, de a választgatós keresés nem megy élményszámba, főleg ha Pesten akarnék eligazodni.Részemről S-Cross.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Integrale #143472 üzenetére
Így van, én adtam el májusban a gépet, ami előtte szintén PH-s fórumtárs autója volt. Szerettem, de anyagi megfontolásból dízelbe kellett ülnöm (napi 100-110 km utazás munkába járás miatt). A kötelezőn kívül egy 3000 ft-os ricnis tengely okozott fejfájást, mert elment tőle a hajtás (típushiba, 1 óra alatt javítható), illetve a fűtőradi lyukadt ki, de az is nagyobb bontás nélkül cserélhető. Azon kívül mutatós, nagy és kényelmes autó a mai napig.
Most 2-es Lageszom van, 1,9dCi, szóval kb. minden tekintetben a legjobban köpködött, és minusz 10-ben is elsőre indul, 5 körül/alatt fogyaszt és mindent tud, amit egy autótól elvárok (ülésfűtés mondjuk hiányzik).
(Egy része nem Neked válasz már, bocsi. )
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Helló!
A motor alapvetően az egyik legjobb konstrukció a benzinesek közül, ha szépen jár, volt benne olajcsere, akkor nem lehet nagy gond vele, én nem tudok jellemző hibákról, bár olajszivárgásra nézzetek rá.
Nyilván kuplung és futómű is legyen rendben, főleg az utóbbira figyelj, én is beszoptam vásárláskor mint most kiderült, hátsó hídszilent szeret kimenni, akkor kopog és imbolyog a segge, főleg ha nedvességet kap, 40 körül cserélik jobb helyen gyárira, az sokáig kibírja, első futómű komplett csere 120, gyári alkatrésszel.
Azon kívül ebben biztos nem ennyi van, mint amit ott írnak, minden elektromos cuccot menet közben is próbálj végig, klíma menjen (típushiba, hogy kábelszakadás van a kompresszor táján), illetve az ablakemelő mechanika elöl hajlamos megkotlatni, arra van felújítszett pár ezresért Kínából.
Ha motor rendben, elektronika és futómű rendben, akkor viszont egy csoda jó kis autó én ezen hibákkal együtt is töretlenül szeretem, mert kényelmes és máig szép.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz gzbotii #148412 üzenetére
Az első és második gen-nek se a legjobb az elektronikája (mondjuk 2-es PH2 már sokat javult), de közel sem olyan hígfos, mint sokan leírják...Én vásárlás előtt minden kis szar végignyomogattam és érdekes módon az egy év alatt, amióta nálam van még csak egyszer produkált WTF jelenséget a 20 ezer km alatt (az egyik keréknyomás szenzornál hibát jelzett, restart után elmúlt, azóta is jó).
aero.:
Lehet tévedek, de IDE csak 2.0-ából volt 2-es Lageszban, ott se mind volt az.LuckyL:
Ez értékes infó, majd megmondom az enyémnek is, hogy tudjon róla.
Nem állítom, hogy jó konstrukció, mert nem az, enyém is ahol jöhet belőle az olaj, ott jön is (1,9dCi, 120LE), és amiket korábban leírtam is mind érinti a gépet, de nem olyan sátántól való közel sem, mint ahogy Te is lefested, normálisan kell egyszer megcsinálni az adott problémát és nem jön többet elő, a kopó alkatrészek se bírják kevésbé, mint bármilyen más autóban.
Haver 4-es Golfját is tudnám egy oldalon keresztül savazni, mert azon aztán a világ összes szarja előjött, pedig mint tudjuk a VW sose romlik el, főleg a régebbiek nem.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Mondjuk ez esetben nem merem ajánlani feltétlenül, megmondom őszintén, már csak az ársáv miatt sem, mert ezen biztos volna mit csinálni, hogy rendben legyen.
Egyébként mennyi a keret és mik az elvárások?LuckyL:
Nem fér bele nekem sem, hogy otthagyjon, világítson akármi a műszerfalon és hasonlók, nem is tesz semmi ilyet a gép. Napi 100 km-t megyek vele, éves szinten 25 ezer körül, ez sokkal kevesebb a Te akkori futásodnál, de már nem elhanyagolható. És télen a minusz 20-ban is röffent elsőre, pedig fosdízel még a tetejébe.
Azt aláírom, hogy annak jobban ajánlható az autó, aki szereti otthon kicsit megismerni a vasat és szerelgetni, mert sokszor olcsón és egyszerűen megúszható az, amit egy márkaszervizben csak nyavajogva vállalnának el, csilliókért.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Értem, akkor a felsoroltak ismeretében tud dönteni.
Én szeretem, nagy, szép, kényelmes autó, a csomagtere gyerekes családnak tuti jó, ha nagyon szállítani kell, akkor legyen elég annyi, hogy nyáron ledöntött ülésekkel 3 éjszakát töltöttem el benne (176 centi vagyok, nyújtózva elfértem).
Ha maradnának ezen a vonalon, akkor tudom neki ajánlani, hogy a facelift utániakat nézze, lehetőleg 2.0dCi-vel, ennél a kombónál már hatványozottan kevesebb a rossz szájizű megjegyzés a neten.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
gooool
őstag
válasz batai15 #155595 üzenetére
Csak az olajszűrő volt a Pözsihez 18ezer?
Aranyból volt vagy arab kisgyerek kézzel szűri át teafilteren menet közben?
1000-3000 Ft-ig találtam hozzá szűrőt gyors keresés után, ami bőven vállalható kategória.
Jó minőségű olaj is megáll hozzá 7-8 ezerből, plusz pollen és levegőszűrő, na ha azokból is jobb márkákat nézegetsz, esetleg aktívszeneset, akkor az egész pakk lehet, hogy 18 környéke lesz.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz batai15 #155598 üzenetére
Ja, hogy gazolajszuro...az mas teszta azert, igy mar ertem a dolgot.
A fek szett megint erdekes, mert nekem a kettes Lagunara az elso fekszett (TRW) megallt 35 kornyeken, pedig arra hutott 30 centis malomkerekek kellenek.
Az Audi meg mindig egy premium auto, az is marad, ennek megfelelo koltsegekkel, ahogy masok is irtak mar itt.
Az 1,8 benzinnel szerintem elegge nem fog menni, am fogyasztani azt fog, meg ha gazos is es olcsobb lesz uzemeltetni.
Na meg nem egy mai konstrukcio, nekem az ilyen negyes Golfok es B5 Passat alapu A4-ektol mar a hatamon felall a szor, mert annyira kommersz es unalmas.
Az meg megint az en kattom, hogy rokontol nem veszek autot, mert ha valami baja lesz, csak megy a kopkodes.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Nagy dilemmába vagyok egy jó ideje.
Van egy 2005-ös Laguna 2 kombim, 1,9dCi. 332.000 km, belső tér patika, rendbe tettem, a külső esztétika se vészes, mondhatni szép, ami meg nem, az helyre lesz hozva. Ami probléma, hogy kell bele egy másik klímahűtő (típushiba).
Na most ezzel az autóval és elég sokat megyek, évi 25.000 km megvan, szép egyenletes használattal, napi 2x50 km munkába járás, aminek a nagyja országút. Mondhatni termeli az üzemanyagot, mert 5-5,5 a valós átlagom. Sok pénz belement az elmúlt időben, hogy ilyen legyen, apróságok, de nagyon sok apróság.
Szóval ahogy ezt így leírtam, látszik, hogy most lecserélni nettó baromság volna, de mégis folyton nézem az utódot.Ti mire cserélnétek le? A szempontok:
-olyan dízel vagy benzines, ami legalább megy így érzetre és nem fogyaszt többet jelentősen
-fiatalabb legyen, hogy jó pár évet kihúzzon alattam
- felszereltségben minimum tudja azt, amit a Laguna, de ha picit többet, az se baj (tempomat, digit klíma, elektromos ablakok és fűthető tükrök, fényre sötétedő belső tükör, örülnék az ülésfűtésnek az újban, meg egy modernebb hifinek, ami aux-os, bt-os)
- futásteljesítmény mellékes, csak ne legyen ennyi apró baromság, amikkel mókolni kell, hanem legyen egyben, és a szükséges dolgokon felül ne kelljen minden hónapban hétvégente okosítgatnomAmit én néztem, mivel bevallom eléggé szeretem a Renault-kat, azok a 3-as Lagunák és Megane-ok, 1,5dCi-vel (tudom a Laguna nem egy rakéta úgy, de elég jól ismerem a motort, cégesekben is az van és nem rossz, meg fillérekért üzemeltethető), illetve ha más kategóriát nézünk, akkor Volvo S60, bár ezekből egy fiatalabb és jobb már több, mint 2 milla és egy jóval nagyobb blokk, almát a körtével kb.
Mit gondoltok?
Köszönöm a válaszokat előre is!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz bitpork #155734 üzenetére
& Mágus2 és joamilestoné:
Köszönöm a javaslatokat, egyre inkább úgy tűnik maradok a seggemen és használom a Lageszt.
Sokszor nekifutottam már a témának, de mindig oda lyukadok ki, hogy ami érdemben többet adna, szebb és jobb lenne az vagy nem az én árkategóriám vagy nem tetszik.
Szóval inkább ki is megyek amíg be nem sötétedik és kitakarítom a kicsit, aztán holnap lemosom.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Üdv!
Nemrég kérdeztem Tőletek, hogy mire érné meg lecserélni a Laguna 2 kombim.
Akkor Mágus és még néhány másik fórumtárs is mondta, hogy valami nagyon fiatalba fektessek, ha már annyira akarok, mást nem igen éri meg.
Nos azóta ebédidőben egy-két szalont meglátogattam, csak a miheztartás végett és rájöttem, hogy igazából baromi felesleges nekem a Laguna kombi méretű autó, elvégre 90-95%-ban egymagam járok, maximum mellettem ül valaki, a csomagteret eddig kétszer használtam ki, akkor is a saját csere alkatrészeit fuvaroztam. (Ja, meg egyszer fesztivál idején benne aludtam).Szóval egyre inkább őrlődök azon, hogy egy maximum 3-4 éves kis- vagy kompakt kategóriás vasra beruházok, olyan 3 millió környéki keretből (+ - 500 ezer).
A szempontok hasonlóak, legyen kényelmes, napi 200 km-t ülök benne, ez mindenképp fontos, ahogy az ehhez kapcsolódó kütyük is (tempomat, BT, aux-os zene, elektromos ablakok, fűthető tükrök, bár ezek kb. már alapok minden fiatal gépnél). Ami még mindenképp fontos, jó lenne egy stabil futómű, elég volt a hajókázásból, fiatal vagyok még és szeretem a kanyarokat ideális körülmények között kicsit vadászni, jó lenne ha társ lenne benne az autóm, ahogy az se lenne rossz, ha autópályatempóig bezárólag csend lenne a beltérben (ez most nagyon zavaró a Lageszban, hogy a motorzaj nagyon beszűrődik és a beltér meg csörög-zörög bármin is megyek át).
Ha ennyit rászánok, akkor egy 5-7 éves időtartamra venném, így baromi nehéz igazából, hogy mi is lenne a legjobb döntés...dízel vagy benzin sem tiszta számomra, mert ezek a 110-130 lóerős turbós benyások is gyanítóm hoznának olyan dinamikát, mint a mostani 334 ezret futott 1,9dCi, jelentéktelenül nagyobb fogyasztással (átlag 5,5 liter most nekem, 90-100-as utazóval, minimális városi használattal).Bocsánat, ha túl hosszú lett, remélem így már tudtok valami jó csokrot ajánlani, amilyen irányba elindulhatok.
(Ha kihagytam valamit, akkor szóljatok!Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Kezd kirajzolódni, hogy mik azok az autók, amik tetszenek és el tudnám képzelni a következő 5-7 évet a volánjuk mögött:
- Ford Mondeo MK4 2,0 TDCI motorral, Titanium felszereltséggel
- Renault Laguna 3 2,0 DCI motorral, Black Edition felszereltséggel
- Skoda Superb 2,0 CR TDI motorral, itt a felszereltség még nem tiszta, de navi és ülésfűtés alap kell legyenEzek közül, az említett 5-7 éves távra melyik lenne a legésszerűbb választás a megbízhatóságot, fenntartási költségeket figyelembe véve, illetve az utazási komfortot (évi 25.000 km-t megyek legalább)?
Úgy gondolom mindegyik elég jó menetteljesítményekkel bír, így azt nem rangsorolnám.
A Lagunákat ismerem, egyes és kettes is volt (van), de ha a hármas is picike kis apróságokkal fog szivatni, akkor felgyújtom, bár sokkal megbízhatóbbnak mondják, főleg ezzel a motorral.
A Superb nagyon tetszik, igazi utazóautó, ezzel a motorral már jókat is olvasok róla, talán ez, amihez leginkább húz a szívem.
A Mondeot volt lehetőségem vezetni, bár ez is egy nagy hajó, mégis ügyes a futómű és szépet lép, csak kicsit talán kommersz, nekem legalábbis ő a legjellegtelenebb a hármasból, de egy szép Titaniummal már elvolnék.Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Kos 7 #156740 üzenetére
Szia!
A 2 lityis turbo benzines Renault blokk az elmult ket evtized kb. legjobb Renault motorja. 163-265 loeroig barmit kihoztak belole szivokent es turboskent egyarant. Stabil konstrukcio, kozel sincs kihegyezve, nincs igazan turbolyuk a kettos megfuvas miatt. Fogyasztani is jol fogyaszt, ha nem bantod 7-8 liter, de ha utod es kihasznalod a pacikat, akkor ugyan ugy, mint barmilyen hasonlo teljesitmenyu motornal, a 15-ot bekapja.
Minden esetre en eddig csak jot hallottam rola, a 2,0 dCi ami meg hasonloan megbizhato szerkezet.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz AMD Power #157436 üzenetére
Szia!
Renault csoportba ha átnézel, ott rob210-nek van Megane 1-ese, 1,6-os motorral, őt érdemes megkérdezned, de tudtommal elég jó konstrukció.
A gyújtótrafókat ha még nem voltak cserélve, akkor érdemes egyszer jófélére és örök élet, meg talán van benne okoskerék, de ebben nem vagyok biztos. Ezen kívül örök élet az a motor. Esetleg a hátsó híd tud megülni, mint akkoriban minden francia ezzel küzdött, de más nem jut eszembe. Ezekre már mind van olcsó és tartós megoldás, szóval én merem ajánlani.
A Xsara hasonló dolgokat tartogat, ott is a híd a gyenge pont, és érdemes az 1,6-os benyással nézni, dinamikusabb és fogyasztásban pariban van az 1,4-el.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
gooool
őstag
válasz vodrosjozsi #157521 üzenetére
Mert abbol meg szep kis aftermarket penz leesik a szalonnak, ha addig mindenki, aki beveszi ezt oda viszi.
A gyari garancia feltetele a gyari technologiaval vegzett szervizek meglete a garancia teljes idotartama alatt. Az, hogy ezt ki es mi vegzi a tulaj dolga alapvetoen.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Neoteric #159191 üzenetére
Mindaddig, amíg el nem bacódik...Vangelis:
Lehet...
Kollégám is magyarázza, hogy a C-Maxában fokozatmentes váltó van...hiába magyarázom neki, hogy egy sima 6-os automata, mivel a PSA 2 lityis dízelhez csak az van, ő nem tágít. De azért simán kiérzem nagyobb gázadásra, hogy mikor vált el, oda se kell nézni a fordulatszámmérőre.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Üdvözlet!
Két autó van jelenleg kalapban, Ti melyiket választanátok?
Szempontok: évi 25.000 km-re kényelem, dinamizmus, megbízhatóság (micsoda szavak, Istenem...).A két jelölt:
Suzuki S-Cross 1,4 Boosterjet GL+
Opel Astra K 1,4 Turbo 125 LE Enjoy v. Excite pár plusz extrával (LED-en és navin kívül minden).Árban nem sok különbség van, mindkettő szimpatikus a maga nemében, seggpróba után is.
Köszönöm!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz IreN!CuS #162113 üzenetére
Én 4,8 körül láttam errefelé az S-Crosst, igaz egyáltalán nem mentünk még bele a mi az alja tásvérem dolgokba, csak a kirakott alap kedvezménnyel számoltam.
Opelből ugye már 2-300 ezer mínusz az általad nézettekhez képest, hogy én 125 lovas 5 ajtóst vennék, bőven elég az is (ha nem, akkor ott a csipsz ).
Hétvégén megyek konkrétumokért, ha akkor kapok valami szépet Opeléktől, akkor megosztom Veled.Üdv, Balázs
-
-
gooool
őstag
válasz BigBlackDog #168744 üzenetére
Én már lassan egy éve vágyakozom egy ilyen után, azóta, hogy hallottam egy kombit testközelből...áhh libabőr...ha megtehetném, hogy hétvéginek ilyet tartsak, akkor nem gondolkodnék.
A motor állítólag annyira nem beteg jószág, bár minden belenyúlás igen költséges tud lenni, na meg ott az S betű miatti alap szorzó is sok alkatrésznél ahogy tudom.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
A napokban elgondolkodtam, hogy a Clio 2 Sportot lehet jobb lenne elrakni hétvégi, állagmegóvós autózásra és szépen apránként a maradék szépséghibákat is helyretenni rajta, hogy szép lassan értékes is legyen, ne csak egy mosolycsomag.
Szóval mit ajánlanátok napi ingázásra (90 km, nagyja 90-100-as tempó, néhány település és 3 km araszolás) helyette?
Keret annyira kicsi amennyire csak lehet, nem mondok inkább határt, szorítkozzunk a minimumra, ami ezeket tudja:
- benzines legyen (dízel maximum olyan, ami benzines áron fenntartható) és megbízható technika
- legyen annyi ló benne, hogy ne legyek forgalmi akadály vele (1,4-es 75 lovas 206-osunk pl. már szinte elfogadható)
- méretileg a Clio szint teljesen oké, maximum ha 5 ajtós, akkor az plusz pont
- klíma, elektromos ablak, elektromos/fűthető tükör, központi zár legyen, minden másnak örülök, de nem feltétel
- és a lényeg, ne fogyasszon sokat, bár a kis méregzsákkal is 7 liter alatt járok, szóval kímélem a technikát
- meg lehetőleg legyen minél egyszerűbb konstrukció, amit nem muszáj, nem bíznék pék...izé szervizre.Remélem létezik valami ilyesmi a nagy világban.
Köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Édesanyám arra jutott, hogy lassan ideje volna frissíteni a kis 206-os Pözsót.
Nagyon csapongó lélek, sok minden tetszik neki, egy biztos, hogy én próbálom terelgetni (bár így az én ízlésem is belekavarodik a dologba )
Szóval a szempontok nagyjából:2,5-3,5 millió közötti ár
lehetőleg fiatal legyen, mivel 8-10 évre tervez vele, ahogy azt most is tette
sokat utazik a munkába, napi 90-100 km, ennek 80-90%-a országút, minimális városozás
csak benzines vagy hybrid jöhet szóba, a dízelt nem szereti
megbízhatóság elsődleges, ahogyan az is, hogy ne költse rá a fenntartásra a kis megtakarítását
bírja a futómű a jó kis Szolnok megyei utakat
extrák téren szeretne végre klímát, tempomatot és ülésfűtést az autóba, ez ugye most nem adatik meg neki...
menettulajdonságok terén egy jó átlagra lenne szükség, nem száguldozik, huligánkodik, de dinamikus a stílusaAmik eddig szóba kerültek:
Új Swift 1,2 szívó - tetszik neki és nekem is, a költségek terén szinte biztosan nem aknamező, viszont kicsi és a B oszloptól hátrafelé még a Pözsihez képest is majdnem játékautó kategória
Fiat Tipo 1,4 szívó - szintén szimpatikus, 20-30ezret futott autókat is találtam aprón elég magas felszereltséggel, ahogy pedig kisza tapasztalatait olvastam, elég jó kis szerkezet, szintén olcsó üzemeltetéssel
Egyel korábbi Swift 1,2 szívó - olcsóbb, mint az új, felszereltségben hozza amit kell, vannak belőle alacsonyabb futásúak, bár jellemzően ez városban szaladhatott bele
Auris HSD - nekem nagyon szimpatikus, maga a technológia is, meg az FL utáni külső-belső, anyumnak is tetszik, kérdés ilyen felhasználásra van-e értelme a hybridnek egyáltalán
A kakukktojás: Passat 7 1,4 TSI 122HP - teljesen más kategória, tudom, de a motorról csak jókat írtok szinte, a Passat ezen verziója tetszik neki és hát minőségérzet terén magasan veri a fentebbi társakat...kérdés az üzemeltetési költség hosszú távonAzt hiszem ennyi...ha esetleg még volna valami, amit kihagytam és jó lehet, illetve a fentiekhez vélemény, tanács van, azt nagyon szívesen veszem!
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
EZ az autó mennyire alkalmas napi munkába járósnak?
Egy Citroen Xsara-t váltana, nem igazán vagyok elégedett vele...nagy igények nincsenek, legyen megbízható, kényelmes, klíma, strapabíró futómű.
Vagyis kevesebb idegesítő apró hibát tudjon az orrom alá dörgölni, mint amit a Xsara tud...Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz DrDobos #173659 üzenetére
Szia!
A Renault nem véletlen állította le a gyártását és van most már az 1,33-as blokk helyette.
Rengeteg problémával küzd, 50-60 ezer km-es blokkok is produkálnak gyönyörű dolgokat, szóval én nem vágnék bele...persze nem kőbe vésett, hogy mind sz@r, de a fene se kockáztatna.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz motoflug #174230 üzenetére
Szia!
Bár én vagyok itt a legfrissebb hús az MX-5-ös tulajok közül egy 1999-es NB-vel, de ha Szolnok körül laksz, vagy a környéken szeretnél egy, még nem teljesen gatyába rázott gépet megnézni, akkor szívesen felajánlom.
Azon kívül még Pesten akad pár fórumtárs.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz V.Stryker #180507 üzenetére
Szia!
Itt PH-n Renault topic, beirod ezeket a keresobe es csomo talalat, elmeny, tapasztalat lesz ra egybol.
Volt mindketto nekem, a 2,0 egyontetu velemenyek szerint megbizhatobb, jobb konstrukcio, ettol fuggetlenul az 1,9 sem egy sikitofrasz, havernal van a korabbi autom 373ezer km-el es bontatlan blokkal.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Anyumnak most egy total fapad (ertsd szervokormany es ennyi) 2007-es 1,4 8 szelepes benzines PUG 206-osa van. Ujan vettuk, 13 eve nalunk van.
Muszakilag mostansag szepen rendbetettuk, de esztetikailag nem egy nagy elmeny, foleg hogy volt vele egy kocc is, igy az elejen nem igazan gyariak az illesztesek...
Tovabba a mindenfele komfortelektronika es klima hianya is egyre inkabb zavarja az idosodo edesanyam.
Olcso, de ismert megoldaskent Citroen Xsara Picassot neztem neki, 1,6 8 szelepes benzines motorral. Nem egy Fittipaldi auto ez sem, de legalabb magasabb, jol pakolhato es van klima, el. ablak, hasonlok...
Mennyire erheti meg a valtas? Szerelo van hozza, tipushibak ismertek, magat a technikat egy sima Xsaraban en magam is hajtottam, azota haveromnal szolgal, sosem hagyott cserben.Koszonom a valaszokat!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Édesanyámat szeretném meglepni egy jobban felszerelt, dinamikusabb autóval, a mostani 1,4-es 75 lovas, 206-os Peugeot-ja helyett, amiben az egyetlen extra a szervókormány.
A felhasználás napi munkába járás, 2*45 km, semmi dugó, 50-100 közötti tempózás, néhol nem túl jo minőségű úton.
Ennek megfelelően az olcsó üzemeltetés, strapabíróbb, egyszerű futómű lényeges, ahogy a jó fogyasztás is, bár a körülmények és a vezetési stílusa is optimális ahhoz.
A kiszemeltjeim:Clio 3 kombi, 1,5 dCi 86 lovas motorral
Itt tudtommal még nincs DMF, sima turbó van, cégesként hajtottam ilyen vasat, bírja az igát még úgy is, sosem hagyott cserben, pedig tartották nála a 30ezres olajcserét.Suzuki Ignis 1,5 benzinnel
Itt a szokásos Suzuki egyszerűség és megbízhatóság az ütőkártya, szög egyszerű, emelt futóművel, a motorja meg elég fickós, ahogy nemrég kipróbáltam egyet. Egyéb tekintetben hozza, amit várnánk tőle.Honda Jazz 1,4 i-DSI
Egy kicsit mindig is favoritom volt, felszereltségben jó, motor megbízható, olcsón üzemeltethető szintén, bár vele nincs személyes tapasztalatom.Ki mit venne erre a célra?
Köszi a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
A templomba már egy éve Bentayga-val jár, így nem szeretne felvágni napi szinten is, épp elég ennyi luxus.
Egyébként 1 millió környéke a keret.
molnarpeter, Boldi, Qru:
Úgy latom az Ignis vezet erősen. A menése egyébként tényleg meglepő volt, a futóművel tisztában vagyok, hogy hátul szekér technológia, egy bajom van vele, nagyon nehéz értelmes állapotú lelni a piacon...eddig 2-ből 2 olyan volt, hogy inkább otthagytam már én magam is.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Tothgera30 #195312 üzenetére
A Panda nem nyerte el a tetszését, na meg kellene egy minimum 1,4 95 lovas motor bele, hogy előrelépés legyen neki a napi rutinköre során.
Ahogy nézem szinte minden vasaló Swift és Ignis M13A motorkódos, amiket találtam.
Fiestát néztem, de sok belőle, ami már korrodál, a Micra meg valahogy nem az ő stílusa, túl nőies, a Lanciat néztem, viszont 3 ajtós kiesik, illetve volt már balesete és ha bontott elemeket kell vadászni, akkor azt hiszem nem az lenne a legkönnyebb projekt.Végül akadt azért pár 1 milla körüli Suzi, amit elraktam megnézősre.
ngaba:
Suzukival indította autós pályafutását, nagyon szerette, az Ignis most is bejön neki. A Pözsiben igazából a megbízhatóságán kívül nem sok érdemlegeset lehet kiemelni, én mondjuk a relatíve ügyes futóművét tudnám még, de tényleg annyira fapad, hogy amúgy egy nyári napon belerohadsz, ráadásul szokása bezárni a kulcsot a járó autóba kp.zár híján, így számos alkalommal kellett már hajnalban vagy éjszaka mennem a pótkulccsal a munkahelyére, amiből köszönöm, többet nem kérek.
Ami fontos neki, hogy magasabban üljön, dinamikusabb legyen a gép, klímás legyen és legyen ködlámpa, nagyjából ennyi. A többit én pakolom hozzá igényben, mert tudom, hogy hosszú távon mennyit javítanak a komfortérzeten.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Hali!
Az Ignisről letettem...megnéztem fél tucatot, egyik szebb volt és csábítóbb képről, mint a másik, de vagy a mediterrán gyalogság hirdette vagy néven se volt (ezt mostanáig nem tudom hova tenni hogy lehet így hirdetni, még üzembentartó sem volt az ember), esetleg a belseje volt lelakva (ami ugye alapból sem egy orgazmus...).
Így maradt a gombóc Swift, esetleg francia vonal, mert nagy bajom nincs velük, szerelő van hozzá, ismerem a nyűgjeiket is.
C3, 307 FL, esetleg 207.
Ja és ami kérdés, mert azt viszont nem ismerem:
Mitsu Colt 1,3 95 lovas motorral. Azon kívül hogy tejfölöspohár a belseje, van vele bármi baj?Köszi!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz molnarpeter #195382 üzenetére
Mondjuk én bírom a dízelt, mert alulról nyomatékos és lehet vele előzni, na meg keveset is fogyaszt kis kasztniban, csak kérdés, hogy mennyire költséges fenntartani egy sima szívóbenzinhez képest?
Bár ha azt veszem, hogy itt minden kölyöknek 1,9 tádé, pédé van a segge alatt, szarrásármolva, annyira nem lehet vészes.MC Pite:
Köszi, ez jó hír.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz molnarpeter #200850 üzenetére
Mi azt hajtjuk, vagyis leginkább édesanyám, február óta, egy Clio 3 GrandTour-ban.
Robinál kapott új vezérlést, meg olaj, szűrőcsere fillérekből és remek motor. Kultúrált így 220.000 km után is, vegyesben 5,5-ös fogyasztással és a 101 lóerő turbóval egész korrektül meg tud lendülni, ide vidékre mondhatni már dinamikus is.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz grizlisandor #200855 üzenetére
Igen, 5-ös váltó van vele, úgymond sztandard a kiosztása, legalábbis több hasonló autónál is ez a 90-nél 2500, 105 körül 3000-es fordulatszám, amit tapasztaltam az évek során.
Szóval 130-nál már 4000 körül pörög, de nem vészes a hangja, szélzaj inkább jellemző már, de a 206-ös Pözsihez képest sokkal nyugodtabban lehet vele pályán is mozogni. Persze nem leszel vele belső sávos takarítószemélyzet, de alkalomadtán forgalmi akadály sem.
Normál autóúton meg 80-110 között pedig egészen virgonc is tud lenni a többi átlagos autóshoz képest.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz tepenzed #206245 üzenetére
Szia!
Én jártam ilyennel pár hónapot céges verdaként. I30 kombi volt, manuál, mild hibrid 160 lovas.
Ami jó:
Kultúráltan jár, nagyon szépen megindul, főleg sport módban, ahol még rev-matchinget is tud, a fogyija kb. kizárólag autóúton és pályán, de minden esetben sietve 5,5 liter volt, klímával.
Amivel nem tudtam megbarátkozni:
Talán épp a mild hibrid rendszer miatt, kb. lehetetlen vele rendesen elindulni, mert vagy bakkecskézik és döglődik az úton keresztben vagy úgy hátbavág, hogy azt sem tudod merre indultál el. Illetve néha a váltó akadósabb, mint amit én szeretek.
Szóval amúgy jó és az autó maga is kellemes, amiben van, de hátul nem túl sok a hely, ezt szerintem rbalint is meg tudja erősíteni (bár a Focus lábterét tudja, ez kétségtelen. ÖÜdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz LZs?! #206250 üzenetére
Szia!
"az 1-2. kategóriák a 'megveszem és használom, amíg tart' jegyében"
Ezt azért gondold át, mert az MG-ken kívül a többi borzalmas drágulást mutat az elmúlt időszakban a piacon, így sem jó MX5-öt, sem Z3-ast nem fogsz találni már olcsón, MR2-őt hagyjuk is, nekem az van, nem egy eldobós autó, sőt, lassan már kezd konkurálni egy alap Boxsterrel árban.
Ha már Boxster: jót 5 millióért szintén nem gondolnám, hogy már tudsz lőni, bár tény, hogy ennek is kezd felmenni az ára, de egy alap FL előtti nem megy jobban mérhetően egy MX5/MR2 párosnál (1,8-as motorokról beszélek), ellenben mocskos drága a fenntartása ezekhez képest. Ellenben Porsche, ami nem igényel sok bemutatást.
MG-t nem vennék, nem véletlen rohad rá mindenkire a sajátja, mert képtelenség eladni. Egy Saab se gyerekjáték már, de ez MG sokkal kisebb népszerűségű autó volt errefelé régen is, most is, illetve már a Brexit miatt tovább korlátozódtak a lehetőségek, ha kell hozzá valami.
Lexus és Alfa V6 a hangja miatt isteni, a többi tulajdonságát tekintve nem említhető egy lapon a roadsterekkel.
De ha még kell infó az MX5-MR2-Boxster hármasról, írj privit, el tudok sztorizgatni róluk egy pár órát első kézből.tepenzed:
A szerző nem zárja ki a balfaszság lehetőségét, de mivel más autóknál nem volt és azóta sincs gondom, így erre fogom.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz vzsryl #212903 üzenetére
Nekem is volt egy 2,0dci, DPF nelkuli valtozat.
Ebbe a kasztniba a szivobenya nem egy nagy elmeny, vagy a 2 literes turbobenzin, vagy a 2 liter dizel, ami kelloen dinamikus es egyebkent igencsak megbizhatoak is. Mycso is ilyet hajtott, mielott valtott az utodjara (Talisman).
Nincs igazan gyenge pontja, a futomu merevebb, mint amit elsore kepzelne az ember, emiatt a remek magyar utak tudjak is erodalni, de massziv szerkezet. Emellett, szinten a futomunel fordulhat elo elol rugotores. Elektronika rendben van, hely, kenyelem oke es rohadt jol extrazott darabokat lehet talalni, a mai napig kellemes a szemnek.
Alkatreszarak nem veszesebbek, mint barmilyen kategoriatarse.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
A probléma sokszor az, hogy nem reprezentatív a kijelentés, ugyanis mindig az elégedetlenek hangoskodnak.
Túl vagyunk jó sok francián (Peogeot 206, Renault Laguna 1-2-3, Clio 3, Citroen Xsara), néhány japánon is (régi Swift, Mazda MX-5, Toyota MR2), cégesben pedig VW konszernes (Skoda Rapid, VW Golf, Skoda Octavia) és koreai autók is jutottak (Hyundai i30), meg egy Ford Focus is és igazából olajfogyasztást csak a VW konszernesek produkáltak, idegesítő hibákat pedig - mivel ismerősi körbe kelt el a Xsara, ezért tudom - csak a Citroen, de ott is nagy szerepe volt annak, hogy legyalázta haver egy utoléréses ütközésben az autót, azóta rendetlenkedik az elektronika.
Ismerni kell mit vesz az ember és az sokszor nem az, amit a közvélemény szajkóz. Pl. Suzuki egy jó példa, persze, megbízható, gombokból fenntartható, kimegy a világból. Igen, sajnos emiatt a közhelyek miatt így is bánnak vele. Az első Swiftünkben 60 ezer km-nél mi cseréltünk olajat először...no comment.
Így azért könnyű rossz hírét kelteni bárminek, de leszögezem, hogy bizonyos típusoknál és bizonyos motorizáltságnál abszolút valid a köznyelv által ráaggatott negatív jelzők sora.Lefty:
Az a Renault 1,3-as Tce a jelenlegi ismeretek szerint bátran vehető.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen