Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • becenevem

    aktív tag

    Sziasztok!

    Nagyon kezdő vagyok a fényképezésben, viszont a feleségem már nem. Ő volt alap fotós képzésen, s legalább érti, hogy mi hogyan működik egy gépen és ki is használja a gép adottságát.

    Volt egy Nikon D7100 gépünk, csak valakinek megtetszett, s későn vettem észre, hogy lába kelt.

    Szeretném megajándékozni egy fényképező géppel, viszont a tudta nélkül. Sokat olvastam a témában és tanácstalan vagyok.

    Ő azt mondja, hogy Nikon vagy Canon gép az etalon, na meg persze tükrös gép.

    Én úgy látom, hogy már egy jó tükör nélküli MILC kép is kezd feljönni a mezőnyben, akár más márka. (Panasonic, Sony, Fuji)

    Én full amatőr vagyok ő kezdő fotós. Így számomra a kezelhetőség az, hogy auto mód, s fotózok. Neki azért egyéb igényei is lehetnek (ISO?, manuál fókusz?)

    Amire használnánk: sokat kirándulunk, túrázunk. Inkább magunkat és a gyerekeket fotózzuk, de nem portré mélységben (persze jó, ha el lehet kapni egy arcot is). Inkább ilyen, kapjuk elő a gépet és ragadjuk meg a pillanatot fotó lenne. Elsődlegesen tehát egy ilyen objektívvel venném meg, utána bővíteném majd olyanra, hogy lehessen tájképet is fotózni.

    Nézzétek el nekem, hogy nekem nem sokat mond az F 1,7 - 2,8, a 24-75mm vagy a 4-140mm.

    Kb. 350 - 400eFt-ot szánnék rá. (Ha feljebb kell menni, megoldható)

    Tudtok ebben segíteni, milyen irányt célozzak meg? Szívesen olvasok akár teszteket is.

    Vagy hagyjam a MILC-et és mondjuk menjek egy Fuji X100S irányába.

    Köszönöm a segítséget előre is, András

    Ne gyere be meg ne gyere erre, he...

  • becenevem

    aktív tag

    válasz PuMbA #1683 üzenetére

    Érzem, hogy ez szűk keresztmetszet. :D
    Bele vonom, csak úgy, hogy azért meglepetés is legyen.

    Akkor pontosítok: picit a Canon/Nikon vallásból kimozdítom, ha tudok javasolni más gépet, ami jobban megfelel. Jobb szenzor (objektív szempontok), funkciók (szubjektív szenpontok).