Hirdetés
-
Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
ph Az Arrow Lake-S generációt amolyan mindenes platformként kezeli az Intel.
-
Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
it 1,2 millió fiók tranzakciós adatait kéri az ausztrál hatóság, szeretnék rendbe tenni az adóügyeket.
-
Két új verzióban érhető el két Huawei okosóra
ma A Huawei Watch Fit 3 mellett a Watch 4 Pro és a kisebb Watch GT 4 is új színben mutatkozott be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
akinek van 14-45-e, hogyan jár a zoom, lehet vele lágyan, fluid szerűn tekerni?
-
MrChris
nagyúr
ok, hanyagolni fogom a zoomot sok a hátránya, minden elmászik általa és az elég igénytelenül néz ki mikor korrigálja.
-
MrChris
nagyúr
Miért van az, hogy a LRban megjelenő minden kép fakóbb mint más programban. Mind a raw és a belőle csinált és megnyitott jpg. Hol lehet állítani a LR színkezelését? Soft Proofing-ban hiába kapcsolgatom sRGB-AdobeRGB monitorom profilját, a hisztogram változik, de a képen semmi, a lényegen nem változtat.
-
MrChris
nagyúr
nálam alapvetően az a 'hiba' van, hogy az LRban megjelenő kép teljesen más színügyileg mint a kijövő jpg, amit képnézővel (acdsee, faststone...) nyitok meg. Pl a fenyőpadló LRban enyhe színehagyott zöldesség lengi be, a lángvörös egy fakó agyonmosott pólóra hasonlít. Ha helyére húzigálom az aztán meg olyan túlszaturált lesz minden más programban, hogy ihaj!
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
most kalibráltam ahogy szoktam... nem ebben van a hiba.
A fenti színábrával kikerültem a fg. gyártók automatizált beállításait, ez egy rajzolt kép rajzolóprogrammal (pl: paint) ugye itt semmiféle kameraprofil és gyártó nem tud beleszólni, hisz pl. a vörös telítettsége 255-ön van mint ahogy a kék és zöld is, ezt nehéz nem észrevenni, annak mindenhol maximális telítettséggel kell megjelennie minden programban. Majd ezt a színábrát betöltöttem a LR-ba és a fenti jobb oldali az eredmény.
Míg az srgb vöröse leugrik a képről a LR egy kissé színehagyottat jelenít meg. A zöld kocka ami csak zöldet tartalmazna, ehhez képest a LR 50% vöröset és 20% kéket ad hozzá. Nem értem miért.De most jön a ráadás, ha lementem az sRGB nevű színábrát LR-al egy jpg-be úgy ahogy van szarul kinézve, visszakapom az eredetit színhelyessen, pixelről pixelre bit pontossággal! Mondhatnám azonos képet.
Valamiért helytelenül jeleníti meg a szerkesztőfelületen miközben valójában a helyes képet cseszi el szerkesztéskor. Ezért ha korrigálgatok egy képet ami a LR-ban kezd jól kinézni, azt lementve minden képmegjelenítésre képes progimban agyonszaturáltként, elcseszettként jelenik meg.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Senkit nem akarok meggyőzni, hanem megoldást találni erre a problémára. Érthetőbben elmondom ha fotózom egyet a géppel RAW+JPG-ben és betöltöm a RAW-ot a Lightroomba abban teljessen fosul jelennek meg a színek, majd nem változtatok rajtuk az ég világon semmit, de tényleg nem nyúlok semihez sem, hanem egyszerűen ebből hívok a Lightroommal egy JPG-t az most elhanyagolható eltéréssel szinte olyan lesz mint a kamera által kidobott RAW+JPG páros JPG-je!!!!! Csak azt nem értem a Lightroom szerkesztőfelületén megjelenő kép miért szar színű??? Így nem tudok editálni, mert ha szépen korrigálom a Lightroom szerkesztőfelületén megjelenő szar színeket jóra a belőle hívott JPG ocsmány lesz, agyon szaturált pacák.
A szerkesztőképernyő megjelenítő színprofillal van valami, míg amit konvertálásra használ az jó, csak így lehetetlen dolgozni. Mintha egy festő csukott szemmel keverné a színeket... -
MrChris
nagyúr
válasz madgie #23572 üzenetére
Ott lehet a kutya elásva, az idex fórumról egy szaki:
innerimages:
"Színkezelés, regényt lehet belőle írni...Először is: sRGB színtérbe konvertálva exportálj Lightroomból! De mivel a Lightroomban (még) nincsen softproof-olt sRGB megjelenítés a monitoron, így csak akkor látod színhelyesen a végeredményt, amikor sRGB jpegbe exportáltad és egy sRGB színprofilt értelmezni tudó megjelenítő programmal nézed (pl. Irfanview v4-től), ami az sRGB színteret átszámolja a monitorod színterébe (vagy már eleve sRGB emulált színtérre van kalibrálva a monitorod). A Lightroom belsőleg ProPhoto színtérben dolgozik, a monitorodon azt látod, amit meg képes jeleníteni a Prophoto színtérből. Ugyanazt a képet nyisd meg Photoshopban, CTRL + Y és ellenőrizd vissza ("internet standard rgb"-re állított prooffal)! Akkor azt fogod látni, amit a nyomdából kapsz. Persze csak akkor, ha a nyomda is kalibrált meg Te is. Szóval érdemes menet közben többször exportálva az adott képet ellenőrizni a végeredményt és akkor nem ér meglepetés.
Saját monitor színprofilját beállítani kimenetként meg felejtős, mert akkor csak nálad jók a képek, sehol másutt!"Már kezdem érteni csak nem megérteni mert így használhatatlan számomra a LR. Méghozzá ezért a kulcsmondatért: "Lightroomban (még) nincsen softproof-olt sRGB megjelenítés a monitoron". Demiért??
Na bocsi nem szemetelek tovább[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
bekapcsoltam a Soft Proofingot és állítgatom különbözőre a Profile-t de mindegyiknél a színtáblám pirosára húzva az egeret sohase éri el a 255-t, sőt még benne jelez kéket, zöldet. Látványban sem jó. Hasonlóan a többi színnél is ez van. Kellene egy olyan aminél a
vörös R: 255 G: 0 B: 0
zöld R: 0 G: 255 B: 0
kék R: G: 0 B: 255
És értelemszerűen a többi mind a 3X8bit is helyesen jelenjen meg értékének megfelelően. -
MrChris
nagyúr
milyen kis infók:
innerimages:
"Van softproofnak nevezett "valami", viszont nem úgy működik, ahogy kéne. Pl. az S billentyű megnyomásakor nem számolja át a látható képet sRGB (vagy amit proofnak beállítottál) színtérbe. A hisztogram ugyan változik, de azt sem sRGB-ben mutatja, hanem MelissaRGB-ben (ProPhoto RGB). A tűrési határértékek kijelzése sem az igazi...Van még mit fejleszteni raja." -
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
igen, igazából csak a szerkesztőben való megjelenítést kellene megoldani. Hogy azt lássam amilyen kimenetet akarok...vagy mi a szösz.
Ez micsoda, hogyan működik a LR-al? -
MrChris
nagyúr
Az csak 50%-os siker, pláne ha nem pontosan a kimenő jpg-t szimulálja. De akkor már lehetne WB-t állítani, mert most ott tartok, hogy behúzom valahová a WB-t, lementem, megnézem 1-2 képnézővel aztán megint állítok megint lementem jpgbe, aztán megint... ez valahogy nem profi dolog, tényleg így kell csinálni?
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
válasz Marseille199 #24003 üzenetére
beárazva nem jobb árulni?
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #24189 üzenetére
nekem oly 24/2,8-van. kb azt tudja mint a kitobi azonos rekeszen. 2,8-on csak videóra, fotóhoz legalább f4-re kell rekeszelni. Pedig nem olcsók a jó 24-esek. Szerintem nem igazán éri meg max MF videónál lehet kihasználni, mert az elektronyos gyűrűtekergetés nem az igazi. Talán majd ha egyszer lesz faxa reduktoros adapter
-
-
-
MrChris
nagyúr
próbálta már valaki a kit zoom optikákat (oly 14-42, 14-42 II, pana 14-42, 14-42pz és 14-45) azonos körülmények között összehasonlítani?
Optikailag melyik a legjobb? -
-
MrChris
nagyúr
akkor egyenlőre megtartom. Várom mlaca nagy kit tesztjét!
-
-
MrChris
nagyúr
válasz Marseille199 #24466 üzenetére
a zindexen 65-ért hirdetnek egy epl3-ast.
-
MrChris
nagyúr
válasz Marseille199 #24477 üzenetére
az obit azt nem írtad! üzletember az ilyen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPad topik
- Mini-ITX
- Két új verzióban érhető el két Huawei okosóra
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- Magisk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest