Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz S_x96x_S #128 üzenetére

    Csak az lényeg, hogy nem igazán van jövőállóság. :DDD Illetve tisztelet a kivételes helyzetnek. A best practice-t pedig eldöntheti mindenki szabadon igényei és lehetőségei szerint.
    Csak azért támadom ezt a felfogást, mert iszonyat félrevezető a jövőállóság (sok mag stb...). Nagyon sok esetben önálltatás. Nem is tudom honnan és kitől jött ez a tendencia.

    Ha megveszel egy "jövő álló" alaplapot és procit, de mondjuk 3 év múlva upgradelsz GPU-t, akkor a jövőállónak vélelmezet MOBO+CPU felől lesz limit.
    Kb. vagy mindent (lap, proc, vga) csere vagy semmit sem és megvárjuk a következő frissítéseket.
    Na hát persze, mindig van pár kivétel és hát a témázgatás kapcsán is mondhatni inkább átlagról, tipikus helyzetről beszélek. Pl. 7600X is 50 gém átlaga alapján lépi meg 4%-kal az 5800X3D-t mindezt kb 1 évre rá, úgy hogy az 5800X csúcs, a 7600X meg csak mid-range ráadásul több szál/több cache szemben a kisebb, de újabbal?
    Én ezt szimplán nem tudom úgy értékelni, hogy akkor egy 5800X3D jövőálló. Tempós a verseny ZEN1 óta.

    No offenz, de a Civ 6 nem épp a legrelevánsabb benchmark. :U Oda 60 fps is overkill. :DDD Civ-nél a Gamers Nexus csinálta jól anno, hogy legalább az AI "gondolkodási" turn time-t mérte. Az sokkal érdekesebb a játékos szempontjából.
    Egy körökre osztott stratégiánál nagyon mindegy hogy 60 fps vagy 240fps. Persze akkor igaz ez, ha van egy aktív szinkronos monitor+GPU kombónk, mert a tearing nagyon csúnya tud lenni. Viszont az nem egy értelmes megoldás, ha 140fps-sel pörgeti valaki a CIV6-t. Az ilyenekre szoktam mondani, hogy akkor vegyen normális monitort. Egy tisztességes monitor 60Hz-en aktív szinkron mellett is nagyon alacsonyan tartja az input lagot.

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák