Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Necc

    addikt

    válasz 5-htp #29538 üzenetére

    Üdv.

    1)
    A mobilszolgáltatók az esetek többségében vagy összességében hivatalos, gyártói garanciát adnak a készülékekhez, viszont a mobilboltok szürkeimport révén saját garanciát adnak és nem gyártóit. Bár ez esetben bármelyik márkaboltban leadhatod a készüléket garanciális javításra, a gyakorlatban az emberek zöme úgyis ugyanoda viszi vissza, ahol vette.

    A hivatalos garancia sokszor 2 év, míg a bolti garancia csak 1, bár ez cégenként, boltokként vagy akár készüléktípusonként eltérő lehet.

    2)
    A mobilszolgáltatók hivatalos magyar szoftvert raknak a készülékekre ami a házi szoftverfrissítés után is megmarad. Ha mégse, akkor garanciában orvosolják

    A mobilboltoknál a magyar szoftver lehet hogy csak valami tákolmány, ami szoftverfrissítés után el is tűnhet, és nem biztos hogy garancián belül megcsinálják. Vásárlás előtt ha már megvan a konkrét készülék, kérdezz rá ennek tisztázása érdekében.

    3)
    A mobilszolgáltatók mindig "retail" készüléket adnak, dobozzal és minden gyári tartozékával (mobil, aksi, töltő, használati utasítás és egyéb dokumentációk, adatkábel, headset, memóriakártya, egyéb extrák). Értelemszerűen ha a gyártó nem csomagol mondjuk memóriakártyát a mobil mellé akkor a retail csomag se tartalmazza.

    A mobilboltok a "retail" mellett árulhatnak "OEM" kiszerelésű készüléket is, így csak a készüléket kapod gyári aksival és gyári töltővel vagy egy zacsiban, vagy egy közönséges kartondobozban. Ez esetben memóriakártyát vagy adatkábelt neked kell beszerezned. Vásárlás előtt érdeklődj mit is tartalmaz pontosan a csomag.

    4)
    A szolgáltatók értelemszerűen saját magukhoz kötik a készüléket, aminek kifüggetlenítése extra díj ellenében lehetséges amennyiben valamilyen hűségnyilatkozat ezt nem zárja ki.

    A mobilboltok függetlenül árulják a készülékeket, ha mégse, ezt külön jelzik.

    FONTOS: a fenti dolgok csak általánosítottak, a gyakorlatban jelentősen eltérhet bármelyik. Ha mobilboltban vásárolsz és nem szolgáltatónál, vagy a ha valami nem tiszta számodra, akkor kérdezz rá mindig a kereskedőnél.

    szerk.: elírás 3) a mobilszolgáltatók is adhatnak "zacskós" telefont, tudtommal nem köti jogszabály vagy ilyesmi a kezüket, ha mégis majd korrigálnak, de a gyakorlatban én még nem láttam mobilszolgáltatót hogy így értékesítene új készüléket.

    [ Szerkesztve ]

    Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

Aktív témák