- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi haladó szinten
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ülésezik a hardveregylet
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
Hirdetés
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Krogoth #1348 üzenetére
Szia!
Az említett helyszínen az autósok közlekedésére szolgáló felület az úttest, a kerékpárút pedig a kerékpáros közlekedés céljára elkülönített út.
A 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet szerint:
5.1. A jelzőtáblákat - az 5.2-5.4. pontokban említett kivételekkel - az úttest mellett, a menetirány szerinti jobb oldalon kell elhelyezni. (a kivételek között nincs az említett jelzőtábla)
Ezen okokból kifolyólag a szóban forgó elsőbbségadás kötelező jelzőtábla csak a kerékpárúton közlekedőkre vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
Ablakos
őstag
A következő helyszínen balra nagy ívben szeretnék (teli zöld) kanyarodni. A "szemből" kis ívben kanyarodó járművek nem lámpával, hanem csak elsőbbségadás táblával találkoznak.
Ilyenkor mi is az áthaladási sorrend?
https://goo.gl/maps/zzixGeJoe2diUxct5[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz Ablakos #1352 üzenetére
Képzeld el úgy, hogy ez több kereszteződés. Akkor kerülsz elsőbbségi viszonyba a jobbra fordulóval amikor már rajta vagy a védett úton. Ugyanez pepitában a Külső Fóti útról jobbra lehajtók esete. Bár a Külső Fóti út stop táblával védett, és ha nincs az a kis elválasztó bizbasz, akkor onnan jobbra kanyarodónak mindenkivel szemben elsőbbsége lenne akivel szemben ez felmerül. Mégis van egy elsőbbségadás kötelező táblája, és ha te egyenesen akarsz menni a stop tábla felől, ő meg jobbra fordul jobbról, akkor a kereszteződést követő "újabb kereszteződésben" megfordul az elsőbbségi sorrend.
Ettől függetlenül figyelni kell a másikra, és ha látszik rajta, hogy nem így gondolja, akkor jobb lemondani az elsőbbségedről, mint utána várni a rendőrt, küzdeni a biztosítóval, és lakatoltatni az autót.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #21346560 #1353 üzenetére
Nincs nekik, és a helyzetet akkor is meg kell tudni oldani, ha nem működnek a lámpák. A kérdésben a telezöld csak egy elterelés. Úgy is fel lehetne tenni, hogy senki más nincs az úton, a kamerás autó felől balra vagy a szemből jobbra kanyarodónak van elsőbbsége?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #21346560 #1356 üzenetére
Ez nem egy kereszteződés, hanem öt. De várjuk meg mit írnak a többiek. Pl. Lauda válaszaival legalább 95%-ban egyet szoktam érteni, és lehet, hogy a maradékban is neki van igaza, csak nincs aki eldöntse
https://www.google.hu/maps/@47.5761272,19.1431932,50m/data=!3m1!1e3A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
félisten
válasz Ablakos #1352 üzenetére
Szia!
Én úgy látom ezt a helyzetet, hogy ha ebből az irányból balra kanyarodsz, akkor nem kerülsz elsőbbségi viszonyba azokkal a járművekkel, akik a szemközti oldalon a külön kialakított sávból kanyarodnak ki a külső fóti útra. Elsőbbségi viszony akkor alakulna ki, ha közvetlen szemből kanyarodnának a járművek jobbra. Így viszont a jobbra kanyarodó járművezető csak a külső fóti úton érkezőkkel kerül elsőbbségi viszonyba. Ezen okok miatt, ha működnek a lámpák, ha nem, balra kanyarodva csak a szemből érkezőnek kell elsőbbséget adni.
[ Szerkesztve ]
-
qqzs
őstag
Van egy jo hosszu uca amit vagy 10 eve leaszfaltoztak. Nulla gyalogos forgalom , kertvaros, mindenki kocsival jar, tokeltes allapotu szeles utca, két sáv mellett meg van legalabb mindket oldalt egy sav zoldterulet a keritesig, vegig 30-as tabla Evek ota it lakunk meg sosem mertek. Most kijottek es ket harom napig mertek allitolag lakossagi keresre. Kb az osszes itt lakot megbuntettek van akit haromszor is ugyanis szinte lehetet betartani ezt a sebesseget ,kb olyan mintha autopalyan mennel otvennel. Van valami lehetoseg hogy ezeket a tabalakat levegyek es a normal 50km sebesseghatar legyen az utcaba? Mert gondolom nincs semmi lehetoseg ara hogy a bunteteseket felulbiraljak meg akkor se ha csoportosan lepunk fel.
Eladó: GTS450
-
félisten
-
#21346560
törölt tag
Azt azért nem értem, miért gondolja bárki is, hogy a 30-as tábla viccből van ott, és hogy "nem lehet betartani"!
A 30-as sebesség nem csak a gyalogosok miatt lehet ám szükséges, hanem a hanghatások is mások, zavarhatják az ott lakókat!
Tudom sokszor egyedül vagyok, de én betartom a sebességkorlátozó táblákat, ÁLTALÁBAN nem véletlen szoktak ott lenni!
(most azokról ne beszéljünk, amiket ottfelejtenek a munkások) -
qqzs
őstag
válasz #21346560 #1366 üzenetére
A tablakat meg akkor raktak ki amikor fold ut volt es mivel akkor is forgalmas volt oriasi porterheles volt a lakokra. Amikor leaszfaltoztak kintmaradtak a tablak. 2km hosszu szeles aszfalt ut mindket oldalt 5-6 méter szeles zoldsav kocsifelhatokkal, nulla gyalogos forgalom. Elalszol ha 30-al mesz vegig rajta.
Eladó: GTS450
-
pvt.peter
őstag
Sziasztok,
Egy kérdés ezzel a videóval kapcsolatban.
A sárga tábla csak azt jelzi, hogy 2 sáv van, a külsőből meg lelehet fordulni.
A videóban arra hivatkozik az illető, hogy BKK felfestés található a külső sávban.
Én úgy tudom, hogy a tábla "erősebb" szabály (amin nincs jelölve a buszsáv), mint a felfestés, vagy ebben az esetben ilyenkor a táblát kiegészíti az útburkolaton a felfestés?
Bocsi az esetleges triviális kérdésért, már régen volt a KRESZ.[ Szerkesztve ]
Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
félisten
válasz pvt.peter #1368 üzenetére
Szia!
Két alapvető probléma van a helyzettel. Egyrészt nem létezik a magyar kreszben bkk sáv, innentől fogva nyilván senki nem is tudja miként kell ott közlekednie. Másrészt a jelzőlámpa kizárólag a villamosforgalom, illetve a villamospályán haladó egyéb jármű forgalmának irányítására szolgál. Mivel az említett helyen nincs villamospálya, az alkalmazott lámpa nem is felel meg a jogszabályi háttérnek. Ezeket figyelembe véve nincs mit értelmezni. Sajnos ebben az országban így mennek a dolgok.
-
félisten
Köszi!
Ez szánalmas...
Budapestre külön (ráadásul titkos) közlekedési szabályok vonatkoznának?
Egyébként érdekes a fickó gondolkodása a közlekedésről: szerinte tehát az egyes járművekre a rendeltetésük szerint is különböző szabályok vonatkozhatnak? Azaz külön lámpát kap egy (egyébként semmilyen definiált megkülönböztető jelzést nem viselő) busz csak azért, mert ő közösségileg busz?
Ti találtatok erre utalást a KRESZ-ben?
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Lassú Víz
őstag
válasz MaCS_70 #1374 üzenetére
53. § (2) A forgalomirányító fényjelző készülék jelzése a villamosra is irányadó, kivéve, ha a villamosforgalom irányítására külön - fehér fénypontokat mutató - fényjelző készülék működik.
Ennyi. Fénypont másutt nincs említve. Illetve létezik egy Nemzeti Közlekedési Hatóság által 2008-ban jóváhagyott "F.1.-F.2. JELZÉSI ÉS FORGALMI UTASÍTÁS A KÖZÚTI VASUTAK SZÁMÁRA" kiegészítés.
Értem, hogy a Google megtalálja, de ezt honnan a pék f*szából kellene tudnia bárkinek aki nem vezet villamost?!
És egyébként is:
1.1. Az utasítás tartalma
A Jelzési és forgalmi utasítás a közúti vasutak számára – továbbiakban: utasítás – tartalmazza mindazokat a jelzéseket és szabályokat, amelyeket az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól - továbbiakban: KRESZ - vonatkozó szabályain túlmenően alkalmazni kell a közúti vasúti szerelvények üzemeltetésénél.
1.2. Az utasítás hatálya
Az utasítás hatálya kiterjed valamennyi közúti vasúti pályára, villamos kocsiszínre, villamos javítótelepre, valamint a közúti vasutat üzemeltető jogi személy kezelésében lévő saját célú vágányhálózatra.Személyautó, busz nincs benne.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
pvt.peter
őstag
válasz MaCS_70 #1374 üzenetére
Köszi a hozzászólásokat.
Tehát mindenki olyan jelzéseket rak ki amilyet akar és úgy értelmezi, ahogy akarja.
Igen, én sem tudok BKK felfestés létezéséről.
Én is úgy tudtam, hogy az az adott lámpa csak a villamosokra érvényes.Számomra még továbbra is a legnagyobb rejtély a sárga tábla, ami jelzi a belső és külső sávot (illetve a jobbra lekanyarodást), amiből persze nem következik az, hogy a külső sávot csak a BKK használhatja.
Persze ott a felfestés... amire tételezzük fel, hogy teljesen valid és használható jelzés.
Vegyük mellé még az előbbi sárga táblát ami a sávokat jelzi.
Ebből következik a kérdésem: ezek kiegészítik egymást, vagy a tábla felülírja az útburkolaton levő bármilyen feliratot?Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
tom570
aktív tag
Sziasztok!
Láma kérdés lesz, de teljesen elbizonytalanodtam a válaszban, egy baráttal erről folytatott vitában.
Amikor motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, kétirányú útról a felezővonal mellől, balra befordulok egyirányú utcába, akkor annak a bal vagy pedig minden esetben a jobb oldalára kell érkezni? Természetesen az esetlegesen ott parkoló autókat figyelembe véve./Give them nothing! But take from them everything!/
-
félisten
Balra és jobbra kanyarodás esetén is bármelyik sávba érkezhetsz. Lakott területen kívül ezután át kell majd sorolni a jobb szélső sávba, kivéve, ha majd nemsokára balra szeretnél kanyarodni. Lakott területen belül viszont nyugodtan maradhatsz a belső sávban is egészen addig, amíg a mögötted gyorsabban haladót nem akadályozod.
-
tom570
aktív tag
Köszönöm!
B kategóriával vezetek segédmotort. Az ugye jár a B mellé, nem kellett külön vizsgázni (meg már régen is volt: T 1989, B 2004). Most az A1 Kresz, rutin, forgalomban való vezetés és vizsga, szóval szeretném jól megtanulni.[ Szerkesztve ]
/Give them nothing! But take from them everything!/
-
félisten
válasz #21346560 #1385 üzenetére
Ez egy másik téma, az elsőbbség. Egyéb más szabályozás hiányában a balra kanyarodó járművel elsőbbséget kell adni az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű részére. Emiatt nem hogy nem keresztezhetjük egymás útját, hanem elsőbbséget adunk a velünk szemben érkező, jobbra kanyarodónak és majd csak utána kanyarodhatunk be. Olyan esetben, ha egyértelműen látszik a jobbra kanyarodó mozgásából, hogy a jobb szélső sávba fog kanyarodni, megkezdhetjük mi is a balra bekanyarodást a belső sávba.
-
félisten
Ebből rengeteg konfliktus származik. Kétsávos útra fordulnak be két irányból (tipikus eset: Szépvölgyi út sarok a Daubner előtt).
Sokan úgy gondolják, hogy a jobbra kanyarodók mehetnek a jobb (külső) sávba, a balról érkezők pedig a középsőbe, holott egyértelmű: a jobbra kis ívben kanyarodó bármelyik sávba érkezhet, és elsőbbsége van a balra nagy ívben érkezővel szemben. (Persze csak ha nincs ezzel ellentétes, jelzett forgalmi rend.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
tom570
aktív tag
válasz MaCS_70 #1388 üzenetére
Személyautóval egyszerűbbnek tűnik mint motorkerékpárral, vagy csak mert kétkeréken érzem, hogy veszélyesebb minden művelet. Van egy érdekes kereszteződés a lakhelyemen. Majd megkérdezlek titeket, hogy kétkeréken azt hogyan kell megoldani. Holnap lefényképezem.
/Give them nothing! But take from them everything!/
-
tom570
aktív tag
Sziasztok!
Végül autó fedélzetivel mutatom a számomra kérdéses kereszteződést: [vid]
Kaposvár Damjanich u.-Szalay Fruzsina u. kereszteződés. Damjanich felől érkezve kettő lehetőség is van a Szalayra (ami a kereszteződés után a Damjanich folytatása) balra kanyarodni. Melyik a helyes, akár mindkettő? Motorkerékpárral mindkét esetben a képzeletbeli felező mellé sorolva, balra irányjelzővel?
[kép] [kép]/Give them nothing! But take from them everything!/
-
tom570
aktív tag
Mi is így gondoljuk. Viszont majd az oktatót megkérdezem, hogy vizsgán, ha ezt az útvonalat kapom, akkor melyik amit a vizsgabiztos jobban preferál. Vagy pont az a lényeg, hogy lássa hogyan oldja meg a vizsgázó?
Köszönöm a segítséget/Give them nothing! But take from them everything!/
-
tom570
aktív tag
válasz MaCS_70 #1394 üzenetére
Igen, értem és érzem amit mondasz, valóban így van. Én Simsonnal járok munkába, kézi irányjelzéssel közlekedek. Élvezem a kétkeréken való közlekedést, de érzem a nagyobb veszélynek való kitettséget más járművekkel szemben.
/Give them nothing! But take from them everything!/
-
tom570
aktív tag
Kedves Fórumtársak! Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
A mellékelt képen [Kaposvár Kossuth-48-as Ifjúság] látható egyirányú útról, motorkerékpárral közlekedve, ha jobbra szeretnék fordulni, akkor ráhajthatok/rá kell hajtanom a pirossal kitöltött, ámde kerékpáros nyom jellel ellátott sávra, vagy erre nem lehet és jobbra fordulás esetén elsőbbséget kell adnom az egyenesen haladó kerékpárosoknak? A kerékpárosoknak innen nem lehet jobbra fordulni, csak egyenesen haladhatnak tovább.[ Szerkesztve ]
/Give them nothing! But take from them everything!/
-
-
tom570
aktív tag
-
tom570
aktív tag
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi segítséget, de azért még kérdezek, ha nem baj
Ismét egy számomra, nem egyértelmű kereszteződés.
Kaposvár Streith M.-Szent I. utca kereszteződés [kép]
Streith kétirányú utcából csak balra kanyarodhatok.
Elsőbbségadás és kötelező haladási irány balra tábla.
Motorkerékpárral be kell sorolni a képzeletbeli felezővonal mellé és onnan végrehajtani a kanyarodást?[ Szerkesztve ]
/Give them nothing! But take from them everything!/