- Riasztó topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Aktív témák
-
bwoay
nagyúr
válasz TexT-BoY #2740 üzenetére
nem írta, hogy milyen felhasználásra kellene,
de ha egy LX nem bírná, akkor aztán tényleg nem értem,
hogy miért gondolkodik Deore-ban...
amúgy miből gondolod, hogy az akciós arany LX hátsóagy
az a Silent cluth változat?[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
és pontosan mi is igényel akkora precizitást egy monoblokk
betekerésében, hogy 35 rugós szerszám kelljen hozzá?
Kíváncsi lennék a statisztikára, hogy hány m.blokk halt meg azáltal,
hogy 1000 Ft-os szerszámmal TEKERTÉK be a helyére!
Mert az még ok, hogy az ember vegyen jó szerszámot,
hiszen a piacos imbuszkulcs pl. eltekeredik meg lenyalódik,
de könyörgöm, az ebike 1 rugóért MarviToolt árul, amire a gyártó 1 év garanciát vállal. Mit tud elrontani a monoblokkon ez az eszköz,
ami az ék egyszerűségével vetekszik, ezt könyörgöm árulja el nekem valaki!
Milyen speciális elvárásoknak kell megfelelnie?
Nem elég, ha masszív anyagból van, és illeszkedik a monoblokk külsejébe?
Erről az jut eszembe, hogy WTB Grease Guardhoz is vehetsz
drága zsírzópisztolyt, vagy csinálhatsz magadnak egy fecskendőből,
meg egy leköszörült injekciós tűből, de akkor a pedalomanban
megmagyarázzák, hogy ezzel tönkreteszed a bringád.
mutatna nekem valaki egy 35 rugós m.blokkbehajtót?
szerintem még az sem kerül ennek a 1/3-ába sem,
amit maguk a gyártók készítenek
a saját m.blokkjaikhoz a márkaszervizek részére!
Még a Park Tool HollótekII szerszám sem kerül 6 rugónál többe![ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
Nova, most komolyan, akármennyit is használom a fejem,
ha meglátom leírva, hogy neki egy boltban 35 rugót mondtak,
akkor simán elhiszem. Meg sem fordul a fejemben, hogy elírta,
hanem arra gondolok, hogy lám, egy újabb ''segítőkész'' bolt,
amit érdemes messze elkerülni.
És ez nem másnak, mint a korábbi rossz tapasztalatoknak köszönhető.
pl: '05-ös Polar-X-be keresek viszonylag nagy beépítési magasságú merevvillát
(értsd: 44-46 cm). Volt már olyan jó hírű üzlet, ahol elkezdték megmagyarázni, hogy merevvillából csak egyféle méret létezik ,
UGYANIS a villa válla és a féktüskék közti távolságnak mindig ugyanakkorának kell lennie
Ezek után már nem tud nekem senki olyan irreális boltos storyt mesélni,
amit ne hinnék el!!!
A kirohanásért persze elnézést kérek!
A 3500 Ft-os Billboard szerszámot ismerem,
de szerintem attól még nem szar egy m.blokk behajtó,
hogy villáskulcs kell hozzá.
Egyébként legyünk pontosak:
az ebike szállítási költsége nem 1700, csak 1100 Ft,
(25 rugó felett 600 Ft, 40e. felett ingyenes)
többnyire 48 órán belül házhoz viszik, szerintem ennyit megér.
Nyilván egy 1000 Ft-os szerszám vásárlása esetén nem éri meg tőlük rendelni,
de pl a fogaskeréksorok még a szállítási költséggel együtt is olcsóbbak,
mintha fognám magam, és becaplatnék az itteni legolcsóbb üzletbe.
Azt értem, hogy csak vázat akar cserélni,
de azt is írta ám, hogy minden máshoz van szerszámuk, csak ez hiányzik.
És szerintem hosszú távra megéri venni egyet, mert előbb-utóbb cserélni kell,
vagy csak kilazul, és a szerviz megint elkéri a 6 kilót,
akkor meg már ott vagyunk az áránál...
Azt továbbra sem tudom, mi problémád van a Marwival.
Ha azt mondod, hogy szar, készséggel elhiszem, de szeretném tudni,
miért az?
Lehet, hogy ebben nem értünk egyet, de szerintem a bringázáshoz szorosan hozzátartozik a szerelés is,
és mindenképpen érdemes elsajátítani legalább azokat a dolgokat,
amik nem igényelnek különösebb szaktudást (pl kerékfűzés),
vagy nincs hozzájuk szükség speciális célszerszámra (kormánycsapágy berakás). Ha folyton szervizbe hordják a bringákat, akkor még a fékbeállítást sem tanulják meg.
''Utána rájönni, hogy a bowdenek hossza, bowdenházaké, stb nem jó, venni azt is, már meg is van a 4k. És még sok idegeskedés.''
Én ezt tanulópénznek hívom Idegeskedéssel jár,
meg lehet, hogy végül ugyanannyira jön ki, mint a szerviz (aminél még a keze sem lenne olajos), de így legalább következő alkalomra már tudni fogja,
mit hogyan kell, és megcsinálja magának jól & ingyen,
ahelyett, hogy megint szervizbe vinné 4 rugóért.
Valahol el kell kezdeni...
[Szerkesztve][ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
én nem tudom, hogy te pontosan honnan és miket rendelsz Londonból,
de nekem egyrészt irreálisan kevésnek tűnik az 1100 Ft-os szállítási költség,
másrészt ha tényleg ennyi, akkor az szemtelenül olcsó.
Harmadrészt pedig az ebike esetében nem ők vállalják a 48 órát,
hanem a GLS, szóval nem beszélhetünk késésről, hiszen ők egyáltalán nem azt garantálják, hogy 2 napon belül megkapod.
Gondolj bele, hogy mennyiért szállít háztól házig a GLS vagy a Royal Sprint!
Szerintem olyan 3 rugó körül van a tarifa, és kb ennyi is, ha mondjuk a bikediszkontos sráctól rendelsz. Postáról meg nem is érdemes beszélni.
Amit a csomag méretéről írtál (nagyobb doboznyi alkatrész) meg azért irreleváns,
mert (ahogy már korábban is írtam) ha modjuk 3 vázat rendelsz az ebike-ról,
akkor az a 40 rugó feletti érték miatt ingyenes lesz, márpedig az szép nagy pakk.
Szóval így szerintem nincs értelme az összehasonlításnak.
Lehúzásnak meg korántsem nevezném azt,
hogy az általam elérhető legalacsonyabb bolt árai alatt kapom meg a cuccokat,
az ajtómig hozzák, és mindezt annyiért, ami sokszor már egyetlen egy árucikk vásárlása esetén is megtérülne.
Egyébként tényleg érdekel, hogyan oldod meg a szállítást Londonból 2 nap alatt 1100-ért, mert faterom ott él, és eddig bármit is küldött,
3 fontból sosem jött ki (leveleket leszámítva ), 2 napnál meg mindig többet vett igénybe.
Kormánycsapágyat én sem csinálnám otthon, nem is javaslom,
és nem is írtam semmi ilyesmit, úgyhogy nem értem, mire reagáltál!
Pont azt írtam, hogy szerintem mindenki AZT csinálja meg otthon,
ami nem igényel különösebb szaktudást (csupán némi gyakorlatot),
vagy drága célszerszámot.
És utóbbi alatt nem a 35 rugós m.blokkbehajtót értem[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
részben jogosnak érzem, amit írsz, de
1. mihez képest késnek? én csak a GLS-re vonatkozó 48 órát látom a honlapon,
olyan ''ígéretet'' nem, hogy a rendelésedtől számítva X napon belül megkapod a cuccaid.
2. nem tudom, mikor rendeltél, de ha az utóbbi időben,
akkor nem csodálom, hogy sokat kellett várni,
hiszen az egész banda göthös volt, ki is írták,
utána meg nagyon lassan tudták csak ledolgozni a lemaradást
3. én jópárszor rendeltem már náluk, de 2 nap alatt MINDIG meg is érkezett. Szóval eddig csak pozitív tapasztalataim vannak velük,
ezért védem őket annyira.
4. engem az 1-2 hetes kiszállítás sem zavarna,
ha ezzel 10-20 rugókat spórolhatnék meg,
(nomeg persze ha nem azonnal kellene egy alkatrész)
Amit írsz, hogy a felét elküldték, és kihagytak olyanokat is,
amik ''zöldek'' voltak... ez tényleg nagyon kókler dolog!
Az meg aztán pláne, hogy nem tudják megmondani, hogy mikor lesz raktáron,
ezen tényleg nincs mit vitatni.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz Lászlófi #2790 üzenetére
na ja, ezt az ipari hulladékot használja szinte minden bringás futár,
és a legtöbb magazin meg bőszen ajánlgatja szereléshez.
csak tudni kell, hogy mire való...
amit írsz az összetételéről, az különben igaz (67% petroleum),
ezért szoktam mondani, hogy (lánc)kenőanyagnak nem az igazi,
elvégre az összetevők közel 70%-a pont nem kenésre szolgál.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
hát köszönöm szépen a linket, de ahogy elnézegettem,
közel nem olyan rózsás a dolog, mint ahogy korábban írtad.
All EU postage is subject to a minimum £2.99 postage charge. Above the minimum charge objects are charged on weight per destination so you only pay what we are charged. This is calculated within the shopping cart and is displayed before submitting your final order.
Items under 2kg are sent via the Royal Mail and their European postage partners. This service is cheap and efficient. Items should arrive between 2 and 5 working days from their ordering date.
Items over 2kg (and bulky items) are sent via ParcelForce Euro 48 or ParcelForce International Scheduled.
Euro 48 - Delivery 2 - 4 days.
International Scheduled - Delivery 3 - 6 days.
Delivery times depend on the location. Most major European Cities in 2 days. Due to the nature of this courier service, shipping orders over 2kg costs alot compared to postal services.
Amit írsz, hogy kb. 5 fontra jön ki a posta, azért nem értem,
mert a postaköltség súly függvénye.
Royal Mail-el pedig emlékeim szerint hozzám még semmi nem jutott el
2 nap alatt az utóbbi 15 évben.
PS:
hmm, látom a 35 rugós tévedésed inkább szépen elkummogod...[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz Lászlófi #2793 üzenetére
de ha az öreged megcsinálta vele a zárat, akkor mégiscsak jó valamire, nem?
én többnyire kontak-sprayként használom, arra pl. tökéletes.
láncra is jó, ha mondjuk dagonyázás vagy eső után lusta voltál lepucolni,
és megjelenik rajta némi rozsda, azt gyönyörűen leszedi.
Valóban, utána érdemes rendesen megkenni, különben 2-3 nap múlva lekopik,
de ha egyszer NEM kenőanyag (hanem petro) akkor ne is várja az ember,
hogy Rohloff olajként fog viselkedni, és 300 km-en át tartja magát.
Az a jó a WD-40-ben, hogy leoldja a sok szart, ÉS valamennyit ken is,
ez szerintem rengeteg szituációban jöhet jól.
ha elhasználtam az enyémet, akkor ígérem,
hogy átugrom hozzád a palackért, előre is thx![ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz Lászlófi #2796 üzenetére
TF2, vagy Finish Line miért nem jó? ezek még teflonosak is.
én azért nem fújnám motorokhoz való láncspray-vel,
mert azokhoz képest a bringa lánca egy kimondottan finom műszer
szóval az ilyen olaj szerintem túl durva.
de próbáld csak ki, mi meg majd okulunk a hibádból
nekem legutóbb a szilikon-sprayt ajánlották egy szervizben
(saját maguk ellen beszélve, mivel ilyet nem árultak, de mindenféle olajuk természetesen volt)
Mivel amúgy is kellett másra, vettem a Sparban egy flakonnal 500 Ft-ért
Első körben tényleg jó, de nem tudom, mennyire lesz tartós,
meg hogy a lánc szereti-e. Az biztos, hogy a gatya szárából könnyen kijön,
és ahogy elnézem, a koszt sem nagyon szedi össze.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz kiskubai #2798 üzenetére
igen, a drótkefe
hát nem hinném, azért az nem ugyanaz,
mint valami enyhe felületi rozsda. ez gondolom a krómozás hibája,
vagy már régi a váz, nemtom. mindenesetre ha le is szedné,
rövid időn belül újra berozsdásodna,
szóval ez szvsz sehogy nem lenne jó megoldás.
úgyhogy le köllll fössshteni hemmörájttal[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
dehát nem ezekről, hanem az 1100 Ft-os szállítási költségről volt szó,
amit te lehúzásnak tituláltál.
a linket megnézve pedig azt látom, hogy ''pedal-on'' ennyit MINDIG elkér,
aztán súly szerint pakolnak még rá, és tök mindegy, hogy mekkora az összértérték, nem kapsz rá kedvezményt.
OK, vázat nem rendelsz on-line, és telót?
Mert az is könnyen 2 kg felett lesz, és akkor már át is esett a másik kategóriába.
Én értem, hogy Londonban máshogy mennek a dolgok,
jópárszor jártam ott, és sokminden tetszett,
de könyörgöm, ennyi erővel mindent lehetne a fejlettebb országokhoz hasonlítani,
kezdve az árakkal és a fizetésekkel.
Az ebike szállítási költségeit szerintem durva túlzás lehúzásnak titulálni.
Egyrészt ezek náluk a legalacsonyabbak az országban, másrészt
rendelj akár csak 3 valamit, már az egyiken simán visszajöhet az 1100 Ft.
De szerintem egy ilyen rendelésnél nem nehéz 25 rugót eléri,
és akkor már csak 600 Ft, arról nem is beszélve,
hogy nyilván érdemes többen összeállni,
és együtt megrendelni a szükséges dolgokat.
Az akciós áraikat bármikor összehasonlíthatod a lánchálózatos árlistával,
és ami boltban olcsóbb, azt nem tőlük kell megrendelni, ez ilyen egyszerű.
Viszont tapasztalataim szerint az ebike akciós ár mellett feltüntetett
ajánlott fogyasztói ár = lánchálózatos ár, ez legalább 80%-ban így van.
Gondolhatod, hogy nem a monitor előtt ülve találtam ki, hogy nekem az ebike-ról érdemes vásárolnom, hanem végigjártam az üzleteket,
aztán itthon meg jókat röhögtem azon, hogy ha ki sem teszem a lábam,
és úgy veszem meg, ami kell, akkor mennyit spórolhatok.
Amiket vettem, mind 1-2-3-4 rugóval voltak olcsóbbak, mint a lánchálózatnál.
Írod, hogy egyes zöld státuszú cikkek nem is érhetőek el,
ez tényleg nagy hiba, meg másban is tettenérhető,
hogy az oldal frissítésére lehetne több figyelmet fordítani.
Viszont azt igazsághoz az is hozzátartozik,
hogy van, amikor a pirossal jelölt dolgokat azonnal szállítják.
a 35 rugós szerszámmal kapcsolatban csupán arra voltam kíváncsi,
hogy MOST mi a véleményed
a korábbi (immár jogosnak nevezhető felindulásomról,
nomeg arról, ahogy amiatt úgy lehurrogtál[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz Mosqu!to #2803 üzenetére
25 rugó? Annál azért olcsóbban is lehet kapni monoblokkot... még jót is
Azt viszont nagyon nem értem, hogy ha ott voltál a szervizben,
és mondták, hogy ez rövid, akkor miért nem kérdezted meg,
hogy mekkora kell?
Kapásból megmondják, de ha mégsem, akkor max. lemérik neked.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
Mosquito,
nem értelek, ha rövid a monoblokk,
akkor mindjárt veszel hajtóművet is?
Vagy hogy van ez, egy szélesebb m.blokk nem lenne elég?
Egyébként az számomra sem világos, hogy a csapágyház mérete nem stimmelt,
vagy a tengely szélessége. Tegyük fel, hogy az utóbbi:
ezt valóban próbálni kellene, vagy ahogy Golyani is írja,
megkérdezni egy tulajt, de azért egy (jobb) szervizestől elvárnám,
hogy szemre megmondja. Amúgy a mérete rá van írva,
tehát annál legalább egy ''számmal'' nagyobb kell
Cukor,
az a Merida egy jó kis bike, a céljaidnak tökéletesen meg fog felelni.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
Cukor,
igen, 26-os. Nemtom melyik bolt a legolcsóbb,
én megnézném a neten is.
golyani,
ahhoz szerintem már nagyon rendes boltnak kell lenni,
hogy ki is próbálhasd
(bár tény, hogy hosszútávon megéri nekik befogni tesztdarabokat).
A tengely szélessége meg szerintem nem annyira stílustól,
inkább váztól&hajtóműtől függ, mert a terpesztős méretet kevesen szeretik,
tehát általában a lehető legkisebbet szokás berakni.
kiskubai,
nem kell felháborodni, te magad írtad, hogy nem érzed a különbséget egy jó meg egy ócska tescobike között, ami ugyan szerintem is elég fura,
de ebből értelemszerűen az következik, hogy neked kár jobbat venned.
Mosquito,
OK, ezt megértem, bár nekem nincs kifogásom
a 4szögtengelyes rendszer ellen sem.
viszont az igaz, hogy ma már nehéz ilyenből jót találni.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
GREASE Guard, kenheted drága zsirzópisztollyal,
de csinálhatsz célszerszámot fecskendőből meg egy leköszörült injekciós tűből.
ha jól értem, azt kérded, hogy miután lecsedtétek a csészét,
ami a régi teló nyakán volt, akkor az új villára ugyanúgy rá kell-e ütni.
Válasz: nyilván igen, de én ezt szakszervizre bíznám.
A kormánycsapágy beszerelését úgyis náluk tanácsos elvégeztetned,
ők meg egy füst alatt pikk-pakk ráütik a csészét is a nyakra.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz illusiON #3131 üzenetére
hát akkor ne az ebike-on nézd meg, senki nem kötelez rá,
bárhol másutt is megnézheted/veheted drágábban
egyébként szerintem még az Avid is túlzás lenne.
Egy SD 7-es fékszet kerül olyan 12-13 rugóba (első hátsó együtt),
2-3 rugóból viszont megvan egy bike+,
és az már messze nem műanyag kantilever.
de még a SRAM 7.0 sem több 5e. Ft-nál, és az egy jó kis fék.
amúgy senki nem tanácsolta neked, hogy gyúrj el 8 rugót bowdenezésre.
tudtommal még mindig csak bowdenszálat kell venned, 300-1200 Ft.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
még annyit, hogy ugye a BikeMag-es bowden topic
a jagwire szapulás miatt lett belinkelve,
ehhez képest mindössze 2 ember írja, hogy nekik nem vált be,
egyikük pedig később jelzi, hogy neki gyári hibás volt (???bowden???),
és azóta kicserélték, hibátlanul működik
Bővebben: link[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
húú, nekem van egy korábbi 3 ujjas B+ fékkarom (még Alhonga),
az atomszar, nyúlós fékérzést ad.
Van viszont Avid utánzat fékkaruk, konrétan Speed Dial,
lehet tekergetni, állítólag az egy vérbeli best buy.
Féktestből meg jó a legolcsóbb B+ is.
ha már itt vagy, a segítséged kérném:
szerinted honnan tudnám beszerezni a B+ dirt merevvilláját?
Lehet ezt még valahol kapni?
Egyáltalán mikori lehet, mert én sem a 2004-es,
sem a 2005-ös katalógusban nem találom.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz Kamisama #3143 üzenetére
''A váltókhoz hülye vagyok, szal ha az első váltót a legnagyobb tárcsára a hátsót meg a legkisebbre teszem''
mármint a láncot teszed, nem a váltót
feszíteni kellene egy kicsit az első váltó bowdenén.
Ezt a markolatváltónál tudod megtenni:
ott ahol a bowden kilép belőle, találsz egy tekerentyűt,
azt kell megcsavarnod, lehetőleg olyan irányba, hogy a bowden jobban feszüljön.
mondjuk így fórumon bringát szerelni kb olyan, mint számítógépet, szóval...
mert az is lehet, hogy az eső váltód nincs jól beállítva,
pl nem párhuzamos a lánckerekekkel.
nem egy nagy kaland ezt beállítani, de így látatlanban max körbelövögetni tudom.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz golyani #3157 üzenetére
gondolom az, hogy ez egyik az hosszantiszálas,
tehát összenyomásmentes (asszem a ripcord)
na megnéztem: az expressway egy sima bowdenház,
annyi trükkel, hogy van rajta (illetve a végén a kupakon) egy nyílás ahhoz,
hogy könnyedén tudd olajozni.
a ripcord meg hosszantiszálas, Kevlar szövésű ,
Teflonos, überkönnyű bowdenház olajozni nem kell.
és azt javaslom, hogy a ripcord bowdenszálat rakd bele[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz golyani #3161 üzenetére
tudtommal 1300-1600 körül van a Ripcord külső
a ripcord bowdenszál pedig olyan 1000-1200.
Amit kiskubai ír (690) az gyanúsan olcsó.
Amúgy természetesen jó a sima köszörült bowden is
(hiszen a bowdenház úgyis Teflonos), de én a ripcordot venném,
mert ha mindkettő teflonos, akkor egymást is kevésbé koptatják,
és összesen max 1 rugóval kerül többe ez a verzió.
hát ami meg a Tescos hosszanti szálas bowdenezést illeti:
alapjában nem is nagyon szokás fékekhez ilyen típusú bowdenházat használni,
mert olyan erőhatások lépnek fel, amik hosszában szétfeszítik a bowdenkülsőt.
Magyarán a Jagwire sem véletlenül van körbeszőve kevlárral.
Én magam még (!) nem próbáltam,
és ha nem bízol benne, akkor vegyél mást, ami nem hosszantis.
de mindenképpen Teflonos ajánlok
Lászlófi:
''A Deuternek, v. a Camelbaknak is ilyen problémái vannak?''
szerinted? ;)
[Szerkesztve][ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz golyani #3165 üzenetére
hát a bowdenhuzal az ugye darabáron van,
abból kell ugye 2 a fékhez, meg 2 a váltóhoz
(a biztonság kedvéért ideírom, hogy nem ugyanolyan kell a kettőhöz,
akárcsak bowdenházból, de gondolom ezt tudod te is)
a bowdenkülsőből meg mittomén, szvsz max 1m kell a fékekhez,
meg valamivel több a váltókhoz, még sosem mértem le
(meg nincs is első váltóm... hátsó fékem sincs most éppen )
kenni azért nem kell, mert a teflonost egyszerűen nem kell
gondolj bele: a teflon önmagában csúszik
(egerek aljára sem véletlenül tesznek ilyen tappancsokat).
ellenben ha sima bowdenházat és sima (köszörült) bowdent használsz,
akkor viszont a két fém csiszolja egymást, oda kell valami kenőanyag.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
mbit,
a láncok minőségtől függően átlag 2500-4000 km-t bírnak.
Én a SRAMokat ajánlom, konkrétan a PC-58-at, ami kb 2500 Ft,
szvsz ez bír a legjobb ár/érték aránnyal + jól is néz ki
(nekem volt 38-as, de az pl. viszonylag könnyen nyúlik)
Az sem utolsó szempont, hogy a SRAM láncok a patentszem miatt
könnyen/gyorsan leszedhetők (mondjuk tisztításhoz),
nem kell hozzájuk láncszerszám.
Ha viszonlyag korán cseréled a láncot,
akkor még a hátsó fogaskeréksor is kevésbé kopott el,
tehát annak a cseréjét megúszod, ezt ilyen szempontból valóban
érdemes így csinálni, de a legjobb cserélgetni, ahogy golyani mondja.
Vagy szarni rá, és egyben cserélni
5 láncot biztos hogy nem fogsz elgyúrni egy fogaskeréksorral,
kb a 3-iknál már cserélned kell azt is szerintem.
Hajtóműből minél nehezebb vagy, annál merevebbet érdemes venni.
5 rugóért már van Truvativ X-flow, ez 4szögtengelyes, cserélhető tányérokkal,
de nem egy komoly darab (szvsz az RPM pl. amennyivel drágább, annyival jobb is).
Az alu tányérok könnyebbek, de gyorsabban kopnak, mint az acél.
hátsó agy: tudtommal a zoggie nem túl jó,
ellenben novatech vagy bike+ jó lesz (kb ugyanaz a kettő).[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
great minds think alike...
akinek sem szerszámai,
sem szakértelme nincs, az forduljon szerelőhöz/szervizhez!
a lánc témával kapcsolatban meg osztom Nova nézeteit,
bár én nem fogalmaztam volna ilyen durván.
[Szerkesztve][ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
Cukor:
hát a kazettás fogaskeréksornál a két legkisebb fogaskerék külön van,
meg ugye van az a külső menetes csavar,
ami rögzíti az egészet az agyra.
Utóbbi jól látszik (az összerakott keréken),
ahogy ráfeszül a legkisebb fogaskerékre,
a belseje pedig bordázott (ebbe illeszkedik a kívül bordázott racsnileszedő).
Meg kazettásnál ha benézel a legnagyobb fogaskerék és a küllőperem közé,
akkor látni az agyon is, hogy kazettás (azon is ilyen bordák vannak).
Amúgy ha 6-os, akkor az menetes lesz,
én legalábbis nem tudok 6-os kazettásról.
Más:
vázméreteket taglalva marhára elfeledkeztetek arról,
hogy ez azért nem olyan, mint egy szabvány,
jó nagy a szórás a gyártók között,
pl a Meridák szörnyen picik (értsd: rövidek).
Ugyanazon névleges méret mellett
legalább egy mérettel kisebbek a vázaik az átlagnál.
És az, hogy milyen hosszú a nyeregcső,
az önmagában nem adja meg a felsőcső hosszát,
márpedig a méret kiválasztásában ez is ugyanolyan fontos paraméter.
Arról nem is beszélve, hogy más az optimális vázméret
CC-hez, DH-ra, meg mindenféle másra.
Xelo,
ha valaki BMX-et akart, és 175 cm,
akkor nyugodtan válasszon 14''-es vázat.
16''-os neked még CC-re is elmenne.
Meg aztán gondolj bele, BMX-ből nemigen van méretválaszték,
a langaléták is a kicsivel nyomják, és ez a trükköknél nemhogy hátrány,
hanem kimondottan előnyös (könnyebb trükközni, stb).
Persze ha Hydrából nincs kisebb a 16''-osnál, akkor nincs min variálni.
Bikerman,
te 11 és 3/4 cm magas vagy? Ajnye[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
sajnos (?) nem ismerem az eljárást
sőt,nem is nagyon tudom elképzelni, mi módon valósítható ez meg,
nomeg mi értelme
én most a városi bike-omat igyekszem (sufni) single speedesíteni,
úgyhogy azon vagyok, hogy a hátsó 8-as sorból
minél kevesebb fogaskerék maradjon meg[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
Azt tudom, hogy mi célt szolgál,
de továbbra sem értem, mi értelme:
ki az, akinek annyira megéri (!) és sürgős (!) 7-esről 8-asra váltani,
hogy képtelen kivárni, amíg a 7-es koszorút amúgy is cserélni kell,
mert elkopott?
aztán meg ezzel a megoldással tényleg lehet spórolni,
de azért egy fogaskeréksor nem kerül egy vagyonba.
a sufni megoldásokat értékelem,
de ez esetben nem tudom, hogy milyen váltásminőséget eredményez az,
ha a távtartókat megreszelgeti az ember.
vagy akkor ezt már a lecsökkent fogaskeréktávolságok miatt
csak 9-es lánccal lehet biztonsággal használni?[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
hát, ha a nagykerben nincs, akkor sehol.
csak azt tudom tanácsolni, amit te is nekem,
mikor a B+ villát kerestem: érdeklődj a Csekénél.
sajnos az új (2005-ös) cuccok hajlamosak (sokat) késni,
de én a minap szereztem be egy átütőtengelyes B+ első agyat,
ami szintén idei, úgyhogy elvileg...[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
kurvára. ha náluk a legolcsóbb, akkor tőlük érdemes megvenned.
annyi a hátránya, hogy a kedvenc kerékpárüzleteddel szemben
ők nyilván nem tudják neked beállítgatni, illetve ha nem Pesten élsz,
akkor garanciális probléma esetén utaznod kell.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz illusiON #4024 üzenetére
nemtom mennyi egy Hardy,
de szerintem jobban járnál egy csúszópapucsos PolarX vázzal,
ha komolyan gondolod.
az ejtőpapucsos vázakat nemigen lehet kultúrált módon szinglisíteni
(bár szerencsés esetben pont kijön a kellő lánchossz a kívánt áttétel mellett,
de ehhez jó nagy mák kell)
váz moddolás: alu váznál olyan körülményes és drága,
hogy inkább felejtsd el.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz TexT-BoY #4025 üzenetére
így is megoldható, de az SS legnagyobb előnye pont az egyszerűsége,
egy hátsóváltóval meg egy láncfeszítővel pedig sem egyszerű,
sem halk nem lesz a rendszer.
amúgy ezeket a szükségmegoldásokat remekül kiváltaná
a hátsó váltó helyére felszerelendő, görgős/rugós láncfeszítő szerkezet,
de tudtommal az országban senki nem forgalmaz ilyet[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
szerintem van olyan váltó (rövidkanalas oúti), ami láncfeszítőnek sem rossz,
nekem inkább esztétikai, ill. elvi kifogásaim vannak ellene
de amit összeeszkábáltál, az nagyon tetszik,
lehet, hogy nekidurálom magam, bár asszem az ilyesmihez béna vagyok.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz golyani #4067 üzenetére
akkor ez a SRAM 5.0 fogaskoszorú lesz
(bár én aszittem, hogy ennél van olcsóbb is)
3500-ért vettem az eBike-on, boltban 5 rugóért láttam
amúgy 8-as soroknál szerintem mindig 11-es a legkisebb fogaskerék,
a legnagyobb mérete szokott változni (32 v. 34)
ja! a Ritchey TGV markolat nekem egy nagy kedvencem,
de nem egy tartós darab. a ''cápafogak'' szépen lemállanak róla idővel,
mivel ez a puha gumi ilyen kis felületen nem túl ellenálló anyag
[Szerkesztve][ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
''TGV nem rossz, nekem a markolatváltóhoz való változata van''
Nekem is az van, a 95 mm-es változat,
de én még ebből is vágtam, a városi bike-on így lett jó a GripShifttel.
Kurva kényelmes, ez tény és való, ráadásul nekem egyik oldalról a markolatváló,
másikról a kormányvég fogja, így csúszkálni nem tudott,
tekeredni meg nem akart.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
Gondolom a duplabowdenes fék az a cantilever.
Ezt szerintem bőven elég egy jó V-fékre (és fékkarra) cserélni.
Személy szerint a SRAM 7.0 V-féket ajánlom (vagy ha találsz 9.0-át, akkor azt),
ez kimondottan olcsó, viszont nagyon jó fék.
Ehhez beszerzel még egy komolyabb bike+,
vagy (most olcsón beszerezhető) LX fékkart, és máris megoldódnak a problémáid.
A SRAM szet kb 4 rugó (első + hátsó), a fékkarból meg 3000-4000 a pár,
magyarán egy olcsó tárcsafék (fékkar nélkül!) többe kerül,
mint ez a teljes szet. Nomeg a t.fék áraihoz ugye hozzáadódik az is,
hogy venned kell új t.fékes agyakat, és azokat be is kell füzetned a kerékbe.
Meg nemtom milyen bringád van, de a leírás alapján úgy gondolom,
hogy a vázon nincs t.fék konzol.
Amúgy érdemes mechanikus t.fékben gondolkodni,
mert azok között is akadnak jók, de neked nem érdemes
ilyesmire kiadni ennyi pénzt.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
Aktív témák
- Xiaomi Redmi Buds 3 Lite, Vezeték nélküli fülhallgató, Fekete + szilikon védőtok
- Star Wars - Az eredeti trilógia - DVD kiadás (2022)
- Corsair 110Q ATX Gépház Eladó!
- Dell Latitude 3410 Quad Core i5- i5-10210U 10 generációs laptop 8 GB DDR4 SSD jó akkumulátor
- Star Wars - The Rise of Skywalker - 4K UltraHD Steelbook kiadás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen