Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • -NoVa-

    őstag

    válasz ByB #767 üzenetére

    Egy Abus U lakat a váz hátsó háromszögét és a hátsó kereket valami radiátorcsőhöz, vagy gázcsőhöz fogatni. Azt csak a hülye áll neki fűrészelni, gáz vagy forró víz nem hiányzik senkinek. Az Abus saját skáláján a 10 fölötti pontot elérő zárakat már nem lehet fúrni, fűrészelni, és hidraulikus préssel is legalább 16 tonnát kell elviselniük. Az egyetlen hátrányuk az áruk. A még megfizethető, 10-12 ezer ft körüli U-lakat egyetlen ponttal marad le a maximumtól, erős kénsavval lehet maratni... Nem egyszerű, mi? Vigyázni kell, ha más márkát nézel, olcsóbban. Van 1-2 jó, de van olyan, amit egy vasrúddal csavarva simán eltöröd a zárszerkezetet.

    Az első kerékhez + telóhoz pedig egy szintén Abus futárláncot ajánlanék (amit a derekad köré tekerve lehet hordani :) ). Acélsodrony, kifúrhatatlan lakat, és a sodronyt szerszámacélból készített gyűrűk védik a fűrésztől. Mégcsak az a baki sincs, amit más gyártó hasonló láncánál, azaz nagyon meghajlítva a zárszemek között rés nyílik, ahol hozzáférni fűrésszel az acélsodronyhoz. Ennél nem.

    Na ez a 2 együtt már majdnem 20k, és vagy 3 kiló súly. Akkor éri meg, ha a bringád sűrűn otthagyod valahol, és ott is akarod találni. Persze ez még nem menti meg a nyergedet, kormányodat, váltóidat, szóval ne hagyd ott sehol a bringád. Ha szobában tartod, és csak 1-2 percre hagyod az utcán valahol bolt előtt, elég a vastag lánc, és egy vékonyabb acélsodronyos, hajtogatható az első keréknek. Árban is békésebb, és ennyi időre pontosan ugyanannyit véd. Abus zárakat nehéz beszerezni, a boltok általában nem tartanak, mivel drága :(. Az emberek meg a legolcsóbb zárakat veszik (''úgyis elvágják...'').

Aktív témák