- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fujifilm X
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- HTPC (házimozi PC) topik
- Nyomtató topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Androidos tablet topic
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nrg.960
tag
Sziasztok, tudnátok ajánlani bolto(ka)t Budapesten ahol jó áron és hatalmas választékban vannak MTB TLR/TLE külsők.
Pacsi.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Legkézenfekvőbb az lenne ha lenne kint ismerős, aki hazautazás során elhozná neked, vagy valaki aki telekocsizik, és ingázik, elhozná neked némi honoráriumért.
Más esetben a futár is lehet opció, de sajnos azt nem tudom, hogy külföldi viszonylatban mennyire variálnak a méret miatt. Kb az össze bringás doboz nagyobb mint a maximálisan feladható méretek.
Nekem itthon még nem volt probléma, hogy nagyobb a csomag mint a maximálisan feladható.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Télre keresek a bringámba egy normálisabb/minőségibb carbon merev-villát.
Tudnátok ajánlani honnan rendeljek, vagy milyen márkát/tipust?
- Tapered,
- 29er 2,3-as gumi elférjen,
- QR15.Köszi.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz IMIIKE1998 #117533 üzenetére
Ha odaesel valaminek akkor igen a karbon törik, az alu meg horpadni fog, ha olyan erővel csattan neki valami a váznak, hogy betörik a karbon akkor az a sörösdoboz alu-t is szépen el tudja rendezni, csak az alu onnantól kuka, míg egy karbont egy hozzáértő szaki össze tudja rakni, igaz nem lesz olyan mint volt, de használható. Mindamellett ugye a karbon sokkal merevebb a hajtásnál és a támvilláknál pedig a rezgések elnyelése a cél.
Kb a rezgéselnyelés miatt váltottam én is karbon vázra, úgy hogy előtte nagyon könnyű és masszív alu vázaim voltak, most igen csak zokon esne ha egy alura kellene visszaülni..
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz 6030D #125894 üzenetére
Igen, még nem lett eladva, bár nem is sajnálom, hogy még a tulajdonomban van. Még van egy elvetemült gondolatom, hogy 1x12 kerülne rá, de sajnos így sincs kihasználva szegénykém. Kb 6 verseny került bele, 4 az előző setup-al, 2 pedig ezzel.
Runner_fxr-el pedig felveszem a kapcsolatot.
Köszönöm szépen!
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Nem tudja valaki esetleg hogy az új XTR, az M9100-as széria mennyire optimális a sima átütős 142mm-es sarutávolsággal? Sajnos hajtóművet nem találtam sima pressfithez, csak boost rendszerhez.
Köszi.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
-
nrg.960
tag
Az Cannondale-ről pedig annyit, hogy 2018-ban még 135-ös sarutávolsággal és gyorszárral dolgoztak, a Merida meg már 2012-ben az alu BigNine-t is 142x12-vel szerelte.
Az új FSI-nél, 2019-es szériánál hozták be a Boost rendszert, de az is olyan félig nyitott átütőtengely, elvileg a gyorsaság miatt, de mivel nem teljesen zárt hátsó részt eredményez a nyitottság miatt, nem is lehet olyan merev mint egy sima Bpost-os átütős rendszer.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz 6030D #126727 üzenetére
Elvileg gyorsabb mert ugye nem kell teljesen kihúzni, csak mondjuk kiteketed, kihúzod 1cm-et aztán már szabad is a kerék, de már akkor az az 0,1mp míg kihúzod az egészet abba sem szakad meg az ember.
Az ismerettségi körömben elég sok Lefty van..hát rendre szarnak be, ismerősnek tarcalon a szőlőhegyen lefelé gondolta úgy a villa, hogy eleget mozgott és lezárta magát, így merev villával jött le.
Nekem mikor volt, abban pedig a tűgörgő sor adta meg magát.Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz 6030D #126732 üzenetére
Nem marad a vázban, a menetet kiteketed, és annyit kihúzol rajta, hogy a hajtás felőli oldal szabad legyen, csak ugye nem kell az egész 10-12cm-nyi tengelyt kihúzni hanem azt az 1cm-et. Szerintem orbitalis nagy baromság, de így is vannak a Cannondale hívők akik agybafőbe' istenítik.
Hasaggymeg: valamivel merevebb, de egy atlag user nem fog falnak menni tőle, én sem mentem, illetve az egész úton ugyanolyan szépen mozog, akár nagy feszítésnél is mondjuk egy élesebb kanyarnál.
Viszont resetelni kell, hogy a tűgörgők a helyükre csússzanak mert el tudnak mozdulni egy idő után, az elsőkereket nem egyszerű kiszedni, mivel az első féket le kell szedni a helyéről. Tehát kocsiban szállítást eléggé megnehezíti ha nem akarsz bringatartóval mászkálni.Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz flash- #126784 üzenetére
Ha 20-30k az árkülönbség akkor a 105-öt választanám, ha több akkor a tiagrát, egyébként az utóbbi is bőven elég sok mindenre.
Márkát nem nézünk, egyébként mind a kettő jó minőség. A geometria, felszerelés, és az emberi szerelem fog dönteni.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Ha nem versenyzésre kellene, és későbbiekben sem az lenne a cél, akkor én használtan egy karbon cx-et vadásznék, edzegetni tökéletes, sőt kényelmesebv is tud lenni egy sima mezei outinál.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Én azért éreztem a különbséget, mikor megkapta a jelenlegi formát a bringa (Rs Reba, 1x11 XTR, ZTR Crest MKII) így most 9,6kg. Előtte egy Fox 32 Float volt benne, 2x11 XT meg egy Fulcrum RedPower HP tyúkbéllel', úgy kb 10,5 volt.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz 6030D #127024 üzenetére
Nem szabad, már így is túl sok volt a költekezés, na meg nem csinálnék vele semmit, 100-150k menne rá feleslegesen, + még a csapágyak meg minden hülyeség. Bár a Greed váza is elég könnyű (1050g), és rettentő merev hajtásilag, viszont a támvillák nagyon rugalmasak.
188cm vagyok, így a 400mm-es nyeregcső kb fél cm híján koppon kint van, de legalább ott is komfortos mivel szépen mozog.
Igen, a kérdésre válaszolván az 1 évvel régebbi mint az enyém, ott még TEAM néven dobták ki, míg az enyémet 3 specifikációval, a 9.30, 9.40 és a csúcs 9.50.
Bár érdekes, hogy az SL is dettó ugyanaz a forma, mégis más az összetétel, elvileg abban kevesebb a "szén" és több a gyanta, na most meg hogy ez a valóságban mennyire van így, döntse el mindenki maga.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Gondolkodom a Giro Aeon lecserélésén, tudok valami olyasmi boltot a fővárosban ahol nagy választék van Giro sisakokból? Szeretek a bevált cuccoknál maradni.
KösziNem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #128710 üzenetére
Ha elfér a vázban akkor mehet nyugodtan. Elvileg jobb lesz kanyarokban, végülis jobban fog terülni a gumi, lehet igazságalapja. Én is gondolkodom a Crest MK2-t átfűzni MK3-ra, aztán hogy lesz-e érdemi különbség vagy sem, majd kiderül, ugyanis ez csak 2mm váltás lenne.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Halihó!
Nagy segítségre van szükségem!
Keresek 27,5 vázat 16" méretben, 70cm-es belső lábhosszhoz. Igazából már minden megvan, a kerékszett, az RS 30 Gold még a Sram X9 rendszer is, csak a váz hibádzik.
Sima gyorszár jó lenne meg a tapered fejcső sem feltétel. Ha esetleg lenne valakinek, vagy ismerősi körben, vagy esetleg valami webshop, az nagyon szuper lenne.
Bikediscount kiesik, elvitték azt az 1 árva Cube LTD vázat is mire hazaértem munkából, hogy megrendeljem, szóval az asszonynak most nagy a szomorúság.Köszönöm!
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz maximilian4 #137138 üzenetére
Nekem lenne egy 18"-os Dema Ryano 9.0 gyári felszereléssel, friss szerviz után. A felsőváz cső közepénél kb 80 cm az átlépési magasság.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz zoli03 #137237 üzenetére
Pedig pont fordítva van. 2db CTD-s Fox-om volt, hiba nélkül üzemeltek, vagyis majdnem, az egyiken becsúszót kellett cserélni mert elengedett a ragasztás és elkezdett ropogni, de utána hibátlan volt, a másikkal meg tényleg semmi hiba. Feltéve ha rendszeresen karban van tartva.
Utána jött 3db Fit4-es Róka. Rakás sz@rok voltak, a "rebound" beállt rajtuk, mind a 3-an, gariztatva volt az egyik, majd kb 2 hónap mulva ismét beállt, aztán újra gari és már be sem szereltem, ment egy Reba a helyére. Bátyám ugyanígy járt, csak ő egy Sid-et épített be.Most, hogy a Reba is megkapta az első szervizét, új szimmeringekkel, olyan szépen mozog mint annó a Fox-ok voltak.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #137243 üzenetére
A becsúszószárak a T szárba az összes villánál ragasztva van tudomásom szerint, vagy bele van préselve, de ragasztással meg van erősítve, nekem ott kezdett el ropogni, lehetett volna biztos javítani, Angliában foglalkozik vele egy cég de kb 25k volt a cserealkatrész és a szerelés.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #137257 üzenetére
Az ára valóban nem rossz, de ha hozzávesszük az új kazettatestet, ami még a DT-nek meg még 1-2 gyártó agyaihoz érhető el, továbbá még a hajtóművet és a fékszettet, nem is olyan olcsó. + A Shimano behozta azt a szabványt, hogy már csak saját sorral és saját lánccal dolgozik a rendszer, ami annyira nem móka.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #137301 üzenetére
Az hamar lekopik aki igazan használja azt a valtókart, inkább egy 1000 vagy 1500as csiszolópapírt kell ráragasztani, az ujjacskákat nem bántja mert úgyis hosszú kesztyűben bringázik az ember
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Árazásban kellene egy kis segítség.
Mennyit érhet egy makulátlan állapotú Shimano M9000 XTR 11s hátsó váltó és a hozzá tartozó váltókar, illetve egy Novatec D771SB/D772SB aggyal fűzött Crest MK2? Még egy 500km-et futott sor és egy 30km-et futott XT lánc is lenne mellé. Egyébként a váltó a 46t sort minden hiba nélkül kezeli, ismerősnek ilyen 50t-vel szalad.
Gondolkodom a Haibike SS-esítésén, de az is lehet, hogy elbontódik az egész. Versenyezni már úgy sem fogok, max évi 1-2 maratonon elindulok. Ha pedig utolsó utáninak érek be, az sem nagyon izgat, jól éreztem magam és kész.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Massmurderer #145155 üzenetére
Jól lett az felrakva? A peremre mindenhol felugrott a gumi? Mert nekem abban az esetben produkált ilyen jelenséget. Tubeless felninél és guminál pedig még nehezebb is felrakni, annyira passzentos az egész rendszer.
Minden felrakásnálszappanos vízzel körbekenem,hogy könnyebben beugorjon a helyére, aztán pedig kicsit túlfújom, majd visszaengedem a kívánt nyomásra.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Massmurderer #145162 üzenetére
Bocsi, azt nem olvastam. Csak a mai láttam a problémádat, de akkor valószínű szálszakadt lehet a gumi.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #145164 üzenetére
Tudom, nem is hirdetni szándékoztam, csak válaszoltam a kérdésre. Bocsi ha úgy jött le.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
@6030D
Kb 1500g és igen, 100x15 elől, hátul pedig 142x12
Nem tudom majd mi lesz benne, biztos akad majd valami jó áron.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Tanczi01 #145319 üzenetére
Ez nem rossz ajánlat, viszont, mindjárt elsírom magam, hogy 2019-ben még létezikgyorszáras váz.
Ezeknél a bringáknál nem tudom miért erőltetik az 1x rendszereket. Inkább lenne egy jó 2x11 SLX rendszerrel szerelve (az árat tekintve). 1 tányér még mindig XCO-ra való, nem egy hobby bringára.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Tanczi01 #145331 üzenetére
Ha bejön neked az 1x rendszer akkor azt amit linkeltél, nagyon mellé fogni nem lehet, elég lesz. Amiket írtam,csak a saját rigolyáim. Én őszintén használtat vadásznék ennyiért, pontosabban 50-el kevesebbért, aztán ha a villát le kell szervizelni, vagy esetleg sor-lánc csere van akkor sincs gondolkodás. Használtan 300 körül 2x11/1x11 Full m8000 Rs Reba-val és kb 1700-1900g kerékszettel ki lehet fogni elől- hátul átütős gépeket.
De ugye van akinek számít az új.
(Aluvázról beszélek. A karbont ilyen árszegmensben illik elfelejteni)[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz maximilian4 #145333 üzenetére
El kell adni a gépeket ez igaz. Mondjuk én a Sram helyében ki sem adtam volna az NX-et.. mert mindenki veszi, hogy jaaaj Eagle..legalább úgy beharangozva mint ha minimum egy X01 lenne vagy XX1 aztán a súlyát meg a minőséget inkább hagyjuk.
1x rendszert használok én is, pontosabban m9000 XTR, pontosan amiatt, hogy én is utálom az első váltót. Viszont azt tudom, hogy vannak korlátai, versenyzésre való, csak simán túrázni nehéz vele, "nagyok" az ugrások a fogak között Egy átlag user-nek pedig azért nagy részben arra lenne használva, hogy elmegy bringázik egy jót az erdőben és kész.Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
A gyorszár már egy elavult technika. A Merida már 2012-ben az alu BigNine-ban kihozta az átütős hátsót.
Sajnos semmivel sem gyorsabb kiszedni egy gyorszáras kereket mint egy átütőset, viszont utóbbi egy zárt merev rendszert képez, illetve kisebb lesz az esély a tárcsánál a cicergésre, mert mindig ugyanoda esik vissza a kerék.Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Szevam #145346 üzenetére
Mennyit szeretnél költeni az egész projektre?
Nyeregben igen, van eltérő, női illetve férfi. A kialakításban van különbség, bár nagy megfejtés nincs benne, ki kell próbálni számodra melyik a kényelmes. Ha szerencséd van, pont beleválasztasz a számodra megfelelőbe. Sajnos nekem nagyon sokáig tartott megtalálni, ami egy Selle Italia SLR SuperFlow Carbon lett.Guminál a mintázat nagyon fontos. Ha csak erdei földutakon meg ilyen helyeken tekernél akkor én valami Continental Raceking-et vadásznék, vagy valami hasonló mintázatot.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #145350 üzenetére
"Az a vastag,vázon/villán képezett lyukon átdugott masszív tengely egy merevebb,direktebb kapcsolatot képez a komolyabb igénybevételnek kitett fix váz és forgó kerekek között"
Ez ugyan azt jelenti amit írtam, hogy egy zárt merev rendszert képez, csak szebben leírva.
Egyébként a gyorszár és az átürőtengely között érezhető a különbség, amit leírtál hogy "amúgy egy vakteszten talán csak egy profi érzékelne" azt inkább mondanám a Boost-os rendszer és a sima átütős szabvány (142x12) közötti különbségnek.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
-
-
nrg.960
tag
Lefty-ből még a régi XLR a jó, 1200g, és gumiharangos, nem megy tele dzsuvával, de az újak már egy rakás sz@rok, igaz ocho-t még nem próbáltam.
Eleve resetelni kell őket, mert szépen elcsúszkálnak a tűgörgők, 2 rohadt drága a szervize, 3 pedig még szállítani is körülményes vele a bringát mondjuk a kocsiban, ha az első kereket kell kiszedned.
És ez tapasztalatból mondom mert volt már.Ahogy én látom:
Kell valami ami miatt megveszik, mert igazából már nincs benne semmi különleges, max csak a saját hülye szabványaik, nehogy valami valamivel passzoljon.bár az új FSI-nél is behozták a tapered fejcsövet..nincsmár annyira erőltetve az a 1,5".[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #146317 üzenetére
Használtban nem gondolkodsz? Ennyiért már elég jó cuccok vannak, mondjuk egy ZTR Crest, és társai.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
Kb. 1 év után újra bringán. A ZTR Crest cserélődött egy Crossride-ra (Ha úgysem versenyzek már akkor felesleges egy felsőközép kat. kerékszett.) Így lett a 9,6kg-ból 10,1.
Teljes szétszedés, nagygenerál... majd az összerakás.De gondolkodom, lehet cserélni kellene a vázat egy alu fullyra, a túrázós/papós tekeréseknél az kényelmesebb lenne.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz xy.zsolt #158965 üzenetére
@xy.zsolt: Köszönöm szépen!
Komplett bringaként kb 1 évig hirdettem. Vázként kb 2 hónapig, aztán leszedtem. Nem is értem. Mikor én kerestem a vázat, 200k-s határral, volt ez újként egy bringaboltos ismerőstől egy egész jó kis kedvezménnyel, meg egy új Kellys Stage váz, mondjuk az utóbbi Boost volt, meg ez egy jóval könnyebb váz.
De ez is 200 fölé rúgott mire fel lett csapágyazva meg a hátsó tengely megjött hozzá.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..