Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 123xyz

    tag

    Sziasztok.

    Laikusként kérdezném, hogy ez a Kross Trans 5.0 mennyire lehet jó vétel?
    Kross Trans 5.0 2021 férfi Trekking Kerékpár | férfi | Kerépár Webshop | Akciós kerékpárok (bringaboard.hu) Van esetleg hasonló áron (250-300 ezer körül) jobb választás, ami ténylegesen készleten van, vagy 1-2 hónapon belül elérhető?

    Főbb szempontjaim:
    - Mivel SZÉP kártyás vásárlás lenne, ezért csak boltból vehetek új kerékpárt, használt nem játszik.
    - Saját szokásaimnak leginkább a trekking típus felel meg (kisebb-nagyobb túrák, főleg aszfaltozott utakon, hátizsák helyett csomagtartóra pakolt táskával)
    - Hidraulikus tárcsafékkel szeretném. Életemben először van most lehetőségem "komolyabb" kerékpárt venni (10 éve csak egy nagyker áron 40 ezer ft-os Caprine Highlanderre futotta), és kollégák + ismerősök ajánlásai alapján arra jutottam, hogy ez lenne a minimum elvárásom. Az elődhöz képest ez már jelentős szintlépés lenne.
    - Jó lenne minél olcsóbban, mert véges a keret, de azért ha a linkelt Kross nem elég jó, akkor szóba jöhet más modell is. Ahogy néztem, az előző feltétel egyből magával hozza a 250k feletti árszintet, ezt már elfogadtam, de érdekelne, hogy közületek aki ért hozzá, lát-e bármi kivetnivalót a Kross Trans leírásában, esetleg tud-e alternatívát ajánlani. A Gepida Alboin 300 pro modellt néztem még korábban, az is tetszik, csak sehol nincs készleten azon SZÉP kártyás boltokban, amiket eddig találtam.

    Előre is köszi, ha valaki válaszol :)

    [ Szerkesztve ]

  • 123xyz

    tag

    válasz Ringman #209958 üzenetére

    Tudom, lehet majd élelmiszert vásárolni, de
    - egyrészt: nem is biztos még, hogy a normális üzletláncok (ami nem Coop és CBA) élnek ezzel a lehetőséggel,
    - másrészt: közel 300 ezer forintom gyűlt össze a SZÉP kártyán, ha akarnám, se tudnám 2-3 hónap alatt egyedülállóként elkölteni élelmiszerre, esélytelen a dolog. Amúgy is direkt arra gyűjtögettem az elmúlt 2 évben, hogy ez majd jó lesz kerékpárra egyszer - sem nyaralás, sem egyéb felhasználás nincs képben, emiatt szeretném az új kerékpáromat ezzel fizetni. Ráadásul mivel tavaly a régi kerékpáromat adományként "leadtam", most semmim nincs, szóval mindenképpen szeretném a vásárlást 1-2 hónapon belül intézni, hogy tavaszra már legyen mivel közlekednem.

    Egyébként tudom, hogy 17,5 kg nem könnyű, főleg ha még táskát is pakolok rá, de eddig is hasonló súlyú volt a biciklim, és nincs vele bajom. Nem az a cél hogy őrületes sebességgel tudjak menni, nem szempont a minél kisebb tömeg, sokkal többet számít a kényelem és az "alap" felszereltség (csomagtartó, sárvédők, lámpák, kitámasztó). De köszi a megjegyzést :) Hozzáteszem, hidraulikus tárcsafékes kerékpárt nem is láttam még ebben a 250-300 ezres árszinten olyat, ami teleszkóp nélküli lenne (olcsóbban sem :DDD )

    #209954 Dark Archon Szétnéztem az oldalon, megtekintve a többi Cube modellt is, de az adott boltban nem fogadják el a SZÉP kártyát. Megnézem majd máshol is akkor, hátha lesz készlet. És köszi neked is a választ.

  • 123xyz

    tag

    válasz 123xyz #209959 üzenetére

    Éreztem én, hogy jó döntés lesz ebbe a topikba írnom, sok új szemponttal gazdagodtam a kerékpár választást illetően. El is bizonytalanodtam rendesen :DDD És bár nem válaszolok név szerint a felvetésekre, nagyon köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt eddig a témához :)

    Lényegében most akkor ott tartok, hogy a Kross Trans megvételét elvetettem. Azért agyaltam rajta, mert éppen készleten van, és gondoltam nem bízom a véletlenre, hogy később fogok-e jobbat találni, de így nem repülök rá. Ezzel együtt a SZÉP kártya témában jogosak a felvetések. Megvárom így a hónap végét, amikorra kiderül, melyik boltok fognak beszállni, és ha úgy alakul, 4 hónap alatt (jelenleg ugye májusig érvényes a dolog) majd arról fizetek élelmiszert. Ha pedig a nekem fontos boltok mégsem fogadják majd el, még mindig megpróbálhatok kerékpárt venni belőle...

    Tehát egyelőre a SZÉP kártyát, mint korlátozó tényezőt, parkolópályára teszem. Viszont a sok visszajelzés azért megbonyolítja a helyzetem, mert eddig meg voltam győződve róla, hogy nekem trekking kell, ugyanakkor hiszek nektek, hogy sokat számít, ha 17-18 kg helyett könnyebb kerékpárt választok. És azt is elfogadom, hogy az első teleszkóp sem létszükséglet, mert visszagondolva az elmúlt 10 évre, eddig sem vettem sok hasznát. Még egyébként ami a linkelt Kross trekkingnél szimpatikusnak tűnt, az az agydinamó, hogy ne kelljen mindig elemekkel / akku töltéssel foglalkozni, de gondolom erre is van elérhető áron valami jó megoldás. Úgyhogy arra jutottam, megyek olvasgatni meg kínálatot böngészni. Szétnézek fitness meg cross trekking vonalon is már, mi mennyibe kerül és pontosan melyiket mire javasolják, milyen fő különbségek vannak. Megpróbálom némileg pótolni a hiányzó tudást, hogy aztán minél optimálisabb kerékpárt tudjak választani a következő, remélhetőleg legalább 8-10 évre :)

  • 123xyz

    tag

    válasz Hasaggymeg #209978 üzenetére

    Külső szemlélőként valóban vicces lehet, hogy hamar letettem az eredeti terveimről :D de én ilyen vagyok, megpróbálom minél alaposabban körüljárni a témát, hozzáértők segítségét is kérve, mielőtt döntést hoznék. Egyáltalán nem mindegy, hogy ennyi pénzt jól költök-e el vagy pedig utólag elégedetlen leszek a választással :) Az viszont biztos, hogy sem országúti, sem MTB kerékpárt nem fogok venni, maradnék a trekking közeli típusoknál.

    #209995Dark Archon köszi a képeket és a tippeket :)

    [ Szerkesztve ]

  • 123xyz

    tag

    válasz 123xyz #209976 üzenetére

    Sziasztok. Jó 2 hét elteltével jöttem ismét kérdezősködni :) (előzmények láthatóak, ha megnézitek, hogy mire válaszoltam most és eggyel korábban)

    A korábbi kommentek és egy kollégával való beszélgetés után jelen állás szerint fitness kerékpárt fogok választani. Meggyőzött, hogy sem a hátsó csomagtartóra nincs szükségem (mert 1-2 kisebb, vázra pakolható táskába bőven elfér, ami egy 3-4 órás túrára kell), sem a sárvédőkre (azokat ha őszinte akarok lenni, eddig is tudtam volna nélkülözni, mert csak jó időben indulok kerékpározni :DDD ). Neki gravel kerékpárja van, szintén első teleszkóp nélkül, ahogy itt is ajánlottátok néhányan, és tapasztalatai alapján a merev első villa sem jelentene nekem gondot később.

    Szóval szépen rávezetett mindenki, hogy egy lehetőleg könnyű kerékpárt nézzek, más szempont így nem igazán maradt (csak a hidraulikus tárcsafék). Azt néztem, hogy némileg alacsonyabb szokott lenni a kormánymagasság ezeknél a trekking típushoz képest, de ha nem tévedek, egy kormányszár cserével egyszerűen orvosolható lenne, ha kényelmetlennek érezném (pl. ilyennel: [link] ) .

    Hogy ezek után a konkrét kérdésem is feltegyem: Merida Speeder 200-at találtam, ami elvileg készleten van a méretemben, 320 ezer forintért. Szerintetek jó választás, vagy hasonló áron inkább mást lenne érdemes nézni? Itt egy link hozzá: MERIDA Speeder 200 férfi fitness kerékpár | BikeCafe . Annyi, hogy ahol én néztem, ott féknek Shimano BR-MT200 típust írtak, nem pedig Tektro M275-öst, bár nem tudom ha mégis utóbbi lenne, az mennyivel jobb / rosszabb.

    Egyelőre úgy vélem, ez a 300-325 ezer ft lenne a maximum, amit a vásárlásra szánnék (így is több, mint amit eredetileg terveztem). De például ha valaki nagyon ért hozzá, megírhatná azt is, hogy a Speeder 100-ashoz képest megéri-e a 200-as a felárat, vagy felesleges és elég az olcsóbb modell. Bónusz kérdés pedig az lenne, hogy ez a külső gumi, ami a Meridához gyárilag jár, mennyire megfelelő a magyar utakra? MAXXIS DETONATOR 700x32C . (99%-ban aszfaltozott utakon szoktam tekerni) Olvasgattam itt valamennyire a topikot az elmúlt 2 hétben is, de gumik terén eléggé fogalmatlan vagyok. Annyi világos belőle, hogy keskeny, a korábbi trekking biciklimhez képest, de nem tudom, ez mennyire fogja befolyásolni a kerékpározás élményét.

    [ Szerkesztve ]

  • 123xyz

    tag

    válasz 123xyz #210999 üzenetére

    Sziasztok. Remélhetőleg utoljára kérek tanácsot, és lezárul a kerékpár-vásárlás hamarosan :)

    Először is, a kormányszár opcionális cseréjével kapcsolatban beláttam, hogy nem olyan állíthatót kéne venni, mint amit linkeltem, de ez tulajdonképpen ráér, ha már kitapasztalom, hogy milyen lesz új kerékpár. Köszönöm az ezzel kapcsolatos javaslatokat.
    Másodszor: néztem a linkelt Giant Toughroad SLR1 kerékpárt is, de egyrészt nem igazán tetszik a színe, másrészt a gumik is túlságosan ballonosnak tűnnek a 99%-ban aszfalton való használathoz (tudom, arra is lehet megoldás, de egyébként is inkább új kerékpárt szeretnék, nem használtat).

    Szóval volt ez a Merida, amit bedobtam legutóbb: MERIDA Speeder 200 férfi fitness kerékpár | BikeCafe (a linktől függetlenül ez is feketében lenne amúgy). Kaptam róla jobb és rosszabb visszajelzést is, viszont a Matrix külsőről külön köszönöm a tapasztalat megosztását #211012 -ben goldnarmz-nak. Azt és a netes kereséseim eredményeit figyelembe véve nem is erőltetném ezt a Meridát túlságosan. Csak mint B terv.

    Hasonló áron és felszereltséggel találtam azóta ezt a Kross-t, szerintetek megérheti? Kross PULSO 2.0 kerékpár - 2020 (speedbike.hu) Elvileg ugyanúgy 11 kg körüli, szintén Sora váltókkal, talán jobb gumikkal: SCHWALBE SPICER K-GUARD 700X35 (tippre, ha valami 'fitness - trekking között valahol' jellegű élményre vágynék, akkor ez a 35-ös gumi méret ideális lehet, ha nem tévedek).

    Végezetül, ha esetleg annyival jobban megérné, akkor még ez lenne a maximum, amit árban vállalni tudnék: Cube SL Road darkred´n´red , ez 360k, elvileg van is a méretemben az egyik webshopban. A tömege ennek is ideális lenne, a váltó mondjuk nem Sora, hanem Claris, a neten keresgélve utóbbi talán "gyengébb", de lehet benéztem. A +40 ezret viszont csak akkor költeném rá, ha nem csak a "márkanevet" fizetem vele, hanem bizonyos szempontok alapján valóban megéri. Ezzel kapcsolatban még jöhetnének tanácsok :)

    Mindent egybevetve most a Kross az elsőszámú jelölt, szeretnék még erről 1-2 véleményt kapni, hogy annál a modellnél láttok-e bármi buktatót. Aztán lassan eldöntöm végre, hogy mit veszek, figyelembe véve az eddigi és az esetleges további válaszokat is. És ismét csak köszönöm mindenkinek, aki válaszolt korábban, bármelyik témával kapcsolatban, amit felvetettem :R

    [ Szerkesztve ]

  • 123xyz

    tag

    válasz goldnarmz #211540 üzenetére

    Olyan sokat számít a Sora helyett 105-ös felszereltség? Amúgy jól néz ki, meg tetszik is, majd még átgondolom, ha tényleg elérhető. Csak megint az a tipikus jelenség fordul elő, hogy eredetileg 250-300 körül akartam választani valamit és már ott tartunk, hogy inkább 360-ért nézzek :DDD

  • 123xyz

    tag

    válasz goldnarmz #211552 üzenetére

    Budapesten található a hirdetés szerint a kerékpár. Én viszont Miskolcon :D , ráadásul saját autó nélkül... de valahogy majd kiokoskodom.

    A Clarist akkor egyértelműen elengedem, a többit majd még meglátom. Köszi a választ neked és parandroid-nak is, meg persze a korábbiakat flash- és Ringman topiktársaknak :)

    [ Szerkesztve ]

  • 123xyz

    tag

    válasz goldnarmz #211540 üzenetére

    A TestBike-on lévő Cube SL Road PRO már nem aktuális, csak még nem jutott el az eladó odáig, hogy törölje a hirdetést :(

    [ Szerkesztve ]

  • 123xyz

    tag

    válasz 123xyz #211553 üzenetére

    Lehet hülye kérdés lesz, de kerékpároknál a váltócsere mennyire költséges és bonyolult művelet? Lehet gond nélkül cserélni egy Sorát utólag valami jobb modellre, pl 105-re? :)

    Arra jutottam, hogy mivel az ajánlott 105-ös váltó az én árszintemnek drága feltétel, és használtan sem találtam olyan 105-ös kerékpárokat, amik tetszenének és pont jó méretűek lennének (tegnap átnyálaztam 3-4 nagyobb apróhirdetős oldalt), egyelőre a pénztárcámra hallgatva megelégednék egy Sora szettel szerelt géppel. Csak adott a kérdés, hogy utólag azt mennyire lehetne könnyen upgrade-elni, ehhez nem igazán értek... de gondolom a csatlakozási pontok ugyanolyanok, és hátul még a fogaskerekek számát kéne az új váltóhoz igazítani. Vagy sokkal több tényezős lenne ez a dolog? (Nyilván nem én szerelném, hanem elvinném egy szakihoz, csak a megvalósíthatóságra kérdeznék most rá tulajdonképpen.)

    Hogy konkrét is legyek, 320k körül lennének az új kerékpárok, amiket korábban linkeltem, de találtam egy 2018-as Cube SL Road Pro-t, ami szintén Sora-val szerelt: Cube SL Road Pro 2018 kerékpár - Mezőcsát, Borsod-Abaúj-Zemplén (jofogas.hu) , és ez egész szimpatikus, ráadásul egy 100-assal olcsóbb. (Feltéve persze, hogy még mindig megvan, és nem egy beragadt hirdetés ez is ...) A különbséget pedig később költhetném "fejlesztésre", ha úgy érezném, hogy a Sora váltó nem elég jó :)

  • 123xyz

    tag

    válasz Hasaggymeg #211668 üzenetére

    "Szerk. ha túl sokat olvasol itt, lassan le fogod akarni cserélni a fékrendszert mert gyenge, villát mert nem karbon, nyerget mert kényelmetlen stb. stb" - igen, ez nekem is megfordult már a fejemben :D De így is sok jó visszajelzést kaptam, tanultam is ezt-azt, szóval abszolút megérte, hogy itt kértem segítséget :)

    Reagálva a lényegi dolgokra:
    1, köszönöm a hasznos visszajelzést a Sora szettről neked és Csokicsibesz-nek is. Bíztató, hogy évekig bírnia kéne.
    2, Ringman neked is köszi a kommentet, ez alapján azért érzem, hogy sokkal komplexebb lenne a csere, mint ahogy én azt naívan elképzeltem, úgyhogy néhány korábbi után ezt az ötletet is kukázom.

  • 123xyz

    tag

    válasz jojjer94 #211679 üzenetére

    Szia. Ezt megtaláltam én is, de valahogy olyan ormótlannak tűnik, ahogy ekkora a távolság a felső vázcső és az alsó vázcső között a homlokcsőnél. Tudom, az XL méret miatt van, de akkor sem szép szerintem. Ami pedig fontosabb, hogy a Merida weboldalon a méretkalkulátor szerint az L-es az, ami hozzám közelebb áll, az XL nagy lenne. De azért köszi a javaslatot :)

    Nemrég ezt találtam még, mint alternatíva, a korábban linkelt [Cube SL Road Pro] mellé: [Cube SL Road Race, 320k] . Ránézésre hasonló évjárat, mint a Pro, de ez 105-ös szettel, és ~7 ezer forintért házhoz is szállítanák. Szerintem így a 2 Cube közül fogom valamelyiket választani, már csak hoznom kell egy végleges döntést arról, hogy ténylegesen mennyi pénzt tudok rászánni, de ezzel már nem akarlak untatni titeket :)

  • 123xyz

    tag

    Sziasztok. Hülye kérdés lesz, de egy Cube kickstand CMPT kitámasztónál hogy kell hosszt állítani? Próbáltam eltekerni a jelölt "csavart", óramutató járásával ellentétesen, ahogy logikus lenne a lazítás, de meg se mozdul :( Netán teljesen máshogy kell, és én vagyok béna? Kezd már felidegesíteni :O

  • 123xyz

    tag

    válasz Dark Archon #212906 üzenetére

    Köszi, megnyugtató, hogy nem vagyok hülye és jól gondoltam, mit kéne csinálni. Viszont elég gáz, hogy ennyire durván húzták rá azt a csavart, konkrétan annyit értem el még csavarlazítóval is, hogy a hatszögletű belső lyukban már megforog az imbuszkulcs... :( Ezt így cseszhetem, esélyem sincs itthon kiszedni azt a rohadt csavart - el kell majd vinnem valahova a kitámasztót, ahol talán meg tudják oldani.
    (velizare, neked is köszi választ)

    [ Szerkesztve ]

  • 123xyz

    tag

    Sziasztok. Telefontartó mellé én még a zár témát dobnám be :)
    Összefoglalót persze átolvastam, és láttam is, hogy az Abus Bordo elvileg ajánlott, ha mérsékelt tömegű, de azért relatíve biztonságos megoldást szeretnék. Ki is néztem egy 5700-ast, egész pontosan ezt: ABUS BORDO UGRIP 5700/80 SH, bolttól függően 20-25 k körüli az ára. Ugyanakkor keresgélés közben szembejött a zártörő videó: [382] Abus Bordo 5700 Bike Lock Picked and Bypassed - YouTube
    Na most az, hogy egy kis lapos vacakkal fél perc alatt felfeszítik oldalról, az epic fail :DDD :(

    Tudnátok ajánlani valami olyan zárat, ami viszonylag könnyű (nem akarok nehéz láncot), maximum 20-25k körüli az ára, és aminél nincs ilyen jellegű amatőr tervezési hiba?

  • 123xyz

    tag

    válasz 123xyz #212861 üzenetére

    Köszi mindenkinek a tippeket a kitámasztó beszorult csavarjával kapcsolatban. Sajnos nem vagyok olyan jó "ezermester", hogy végre tudnám hajtani a javasolt megoldásokat, és jellemzően megfelelő szerszámaim sincsenek hozzájuk, úgyhogy meg sem próbáltam.

    Ellenben a pénteki vásárlást követően tegnap visszamentem a boltba, segítséget kérni, gondoltam hátha ők le tudják szedni a csavart. Vázoltam hogy mi a problémám, és megkérdeztem, tudnának-e segíteni valahogy, vagy mit lehet tenni. Miután ellenőrizték a hibát, szó nélkül kaptam egy másik kitámasztót, ráadásul az abban lévő csavart még ott helyben meg is lazították nekem, kérés nélkül... Pedig egyáltalán nem lettek volna kötelesek cserélni, őszintén szólva nem is számítottam rá, szóval jár nekik egy hatalmas piros pont :R

    Hálám jeléül meg is említeném, hogy Miskolcon a Bombastic kerékpárüzletben voltak ilyen kedvesek :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák