- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Narakh
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék venni valami olyan első lámpát, aminek gyér közvilágítás mellett - ne adj' isten egy sötét utcán - is van értelme, mert a kis pilács, amivel a biciklit vettem, viccnek is halovány.
Jó volna minél kevesebb káposztával jóllakatni a kecskét, a bűvös háromezres határt csak nagyon indokolt esetben lépném túl (persze az 'ár-érték' itt is varázsszó).
Mit ajánlanátok?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Zola007 #28123 üzenetére
Ó, én értettem. Akkor fejlámpa. Ha esetleg nem nagy kérés, tudnál valami konkrét típust ajánlani, amit megéri megvenni?
Teasüti:
Aegonos hölgy nekem körbetelefonált minden illetékest, és azt a választ adta, hogy elég az adásvételi is. Ha esetleg számít valamit.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Tudom, a nyereg a legszubjektívebben megítélhető alkatrész, de van esetleg valami közismerten kényelmes darab az olcsóbbak közt? A szamáron Selle Royal Mach - vagyis a B+ márkásított változata - van, ami pofás kis darab, de embertelenül viselkedik a gát-tájéki részeimmel. Tippekért hálás volnék.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Kíváncsi volnék a tanácsotokra a bringám ügyében.
A közelmúltban újból feléledt bennem a vágy a biciklizésre, így aztán pár hete megvettem egy ismerősöm ilyesfajta Polarisát. A gyakorlatlanságomra (és a naivitásomra) azonban rövid úton rá is faragtam, ugyanis - mint kiderült - a váltás pontatlansága nem csak beállítást kívánt: két szervizben diagnosztizálták a feltehetően egy izmosabb buktától elgörbült hátsó váltót, ráadásul a nagy lánctányér sem teljesen százas (a szerelő szerint a tulaj izomból terhelés alatt váltogathatott vele). A váltót egyik helyen sem tudták már rendesen beállítani, így az legjobb esetben is cserés.
Az eredetileg vállalt "egy-két hónap szerelési garihoz" képest a kedves eladó a csere költségének legfeljebb felét volna hajlandó állni, ellenben szívesen visszavásárolja a paripát (ami mögött nem teljesen értem a logikát). A kérdés most az, hogy nagyjából hétezer forint ráfordítással kicseréltetem-e a váltót, vagy inkább visszakérem a pénzem, és némi ráfizetéssel megveszek egy ilyen vasat újonnan, tényleges garanciával.
A szívem a már birtokomban lévő Magellanhoz húzna, de tekintve, hogy a kolléga jótékonyan elhallgatta a nem is annyira apró hibát, nem tudom, mennyire érdemes rizikóznom, milyen egyéb problémák jöhetnek esetleg még elő a "gyönyörű állapotú, karbantartott" bringán.
Mi a véleményetek?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Cathfaern #29227 üzenetére
Köszönöm, megfontolom.
Nagyjából százezres - erősen indokolt esetben talán picivel magasabb - határig szerinted újonnan milyen montiba lehetne érdemes beruházni? Ma telefonáltam, és a linkelt Avalanche-ból sajnos már nincs M-es.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz dm1970 #29276 üzenetére
Köszönöm. A Mali bitang ajánlat azért a pénzért, de egyszerűen nem tetszik. A szimpátia meg ugye elég fontos tényező.
Az Aim pillanatok alatt megnyert magának, bár sajnos a Debrecenből rendelés a gari miatt még abban a valószerűtlen esetben sem volna túl szerencsés, ha történetesen van 18-as.Még egy pösti üzletben megérdeklődöm majd holnap, de ha minden kötél szakad, szerintem beruházok egy idei Aimre. Igazából még az új Polaris sem hangzik rosszul, nagyon tetszik ez a vas (meg valamiért eleve szimpatizálok a Magellannal). Mondjuk Nyíregyháza se épp a szomszédban van.
Mindenesetre köszönöm szépen.
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz dm1970 #29276 üzenetére
No, hát nemcsak hogy Nyíregyházán van 18-as Polaris (minden színben!), de még Pesten is sikerült félrerakatni az utolsó 2013-as, V-s Aimet. Benzinnel együtt igazából ugyanott jönnék ki mindkettővel - a pesti gari az Aim, míg a Dart 2-es villa a Polaris mellett szól (bár őszintén fogalmam sincs, mennyivel jobb egy mezei XCM-nél).
Ez a két bringa egyébként mennyire van pariban egymással?
szerk.: sőt még ő is a képben van, bár 130-at már nem szívesen költenék
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Ma reggel felhívtam az üzletet, és nagy örömömre kiderült, hogy mindkét utolsó tavalyi Aim 18"-os (különböző színekben), így szinte magától értetődő volt, hogy lecsapok a szürkére.
A boltba megérkezve fogadott a kellemetlen meglepetés, hogy a bringa hibás árral szerepel a webshopon, és valójában huszonnégy rugóval drágább. A srác százharmincig lett volna hajlandó lemenni, de úgy gondoltam, akkor már jobban megéri egy idei tárcsás kiadás - mire némi utánajárással-telefonálgatással kisült, hogy az idei modellből se V-s, se tárcsás nincs sehol a méretemben, de még csak nem is rendelhető már. A "csúnyábbik" darabjuk meglett volna 114-ből, de a színével sehogy sem tudtam megbarátkozni, meg kormány és stucni is vékonyka került rá, így inkább hanyagoltam.
A buszmegállóba szaladt utánam(!) a srác, hogy beszélt a főnöknőjével a webshopos gikszerről, az meg talált a másik üzletükben egy tavaly előtti, fekete-fehér Aimet, ami 18"-osnak tűnik, és ha érdekel, menjek át megnézni. Az meg első látásra szerelem volt, így meg is rendeltem.
A leányzó segítőkész és mindenek előtt türelmes volt, ráadásul a gyári Rapid Rob külsőt - ami nem mellesleg már két éve áll a paripán - ingyen cserélik Land Cruiserre. Abszolút örülök, hogy náluk vettem bringát. Hogy a későbbiekben is megmarad-e a kellemes tapasztalat, az persze még elválik, de egyelőre mindenképp ajánlani tudom őket.A jó hír az, hogy így még megvan az akciós Cannondale - ha esetleg valakit lázba hoz.
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
26-os montira milyen sárvédőt érdemes venni? Jó lenne valami olyasmi, ami nem nyeklik-nyaklik vagy hullik szét, és felfogja a retket a hátamtól. Ha nem kerül tízezrekbe, az sem hátrány.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Narakh #29437 üzenetére
Lejárt a szerk...
Egy ilyen kis kütyü lefedi az átlagos montin előforduló imbuszokat?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Még egy kérdés: Acera hajtóműhöz a műanyag védőke kapható valahogy külön? Az üzletben nem tudtak róla, hogy lenne, de csak létezik valami megoldás. Elég idegesítő, hogy állandóan összeolajozom a lábam.
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Runner_fxr #29465 üzenetére
Ha a Déliből mész, onnan elég sok helyre indul az újabb fajta "piros vonat". Azon elég korrekten le lehet kötni a szamarat, és rögtön mellé tudsz ülni, fölötted meg három térfigyelő kamera.
Én speciel elővárosi távon (Déli-Fehérvár vonal) járok rendszeresen ilyennel, de szerintem a Balaton felé is mennek.
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Érdemes manapság váltóvédőt venni?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Ismét tanácsra volna szükségem. Ma hazahoztam az új paripát, és a karácsonyi legóját építő gyerek átszellemült arcával fogtam a kiegészítők felszerelésébe, amikor is két problémába ütköztem:
1. A hátsó villogóm bilincse csúfosan kicsi a 31,6-os nyeregcsőre. Kötegelőn kívül nagyjából ez jelenthet megoldást? Az egész villogót nem szeretném lecserélni, mert elég jó fénye van, meg aztán a keret is szűkös.
2. Vettem egy ilyen kitámasztót. Nem tudom, hogy másfajta bringákhoz van-e kitalálva, vagy csak nekem nem egyértelmű a felszerelése, mindenesetre én ennyit látok a kérdéses területből. Rápróbáltam az alsó villára, de a csavarja túl rövid, hogy átérje a villa vastagságát. A kérdés: papíron valamiféle - ezen a vázon nem létező - konzolra kellene rögzíteni az eszközt, vagy rakjak bele egy nagyobb csavart, és mehet a villára?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz sanzi89 #29919 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek. Ezek a hátsó villára szerelhető dolgok sajnos kiesnek, ki nem állhatom, ha a cucc hátrafelé túllóg a villán. Marad akkor a kormányos letámasztás.
Csapi007:
Köszi, én is erre gondoltam, csak kicsit barbár megoldásnak tűnt. Mennyire lehet vajon stabil? Ha kétesélyes, inkább nem próbálkozom, és visszaviszem a kitámasztót.[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz yodamester10 #29933 üzenetére
Igazság szerint a régi szakadt motorral már nagyon megszoktam, hogy egy apró mozdulattal letámaszthatom, és ahogy pár kolléga kifejtette, ez bizony a bringánál is sokszor jól jönne. Persze az a másik fele, hogy láncvillára biztosan nem fogok ilyesmit rakni.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Nos, íme a szamár teljes pompájában. Köszönöm az ajánlást utólag is.
A villogó jobb híján egyelőre kötegelővel van felfogatva. Végül is nem lötyög.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Pedálból mennyire célszerű ipari csapágyasat venni? Ezzel a hagyományos montipedállal egyszerűen furcsa tekerni, de azért nem adnék ki tízezreket egy platformra, ha nem muszáj.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz yodamester10 #30051 üzenetére
Ennyi pénzem azért nincs. Már újonnan darál kicsit a jobboldali pedál, olykor talán kattog is - ezt még talán orvosolja egy kenés, de platform után alapból olyan furcsa érzés ez a cucc, nagyon idegen. Ezért gondolkodom valami platformon, csak azt néztem, ezek az ipari csapágyas dolgok tízezer pénz felett kezdődnek.
Az a OP-es mez egyébként iszonyatosan adja, kár, hogy M-es.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Mit gondoltok, egy ilyen pedál jó vétel lehet? Ipari csapágyashoz képest még egészen emberi az ára.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Runner_fxr #30080 üzenetére
Köszönöm. Igazából volt ennél jóval kerekebb és alacsonyabb tüskés platformom, és nem emlékszem, hogy csúszott volna. De persze hajlok a szóra.
Egyébként biztosan millióan kérdezték már, de ha a vadi új paripán a jobb oldali pedál mindig ugyanabban a pozícióban (főleg terhelés alatt) kattan egyet - vagy talán nem is mindig ad hangot, de érzem, hogy nem fut simán -, akkor jó eséllyel a pedál csapágyait kell kezelésbe vennem? Legutóbb szeleburdi kölyökkoromban volt bringám, szóval a karbantartás még elég új dolog a számomra.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Vajon érdemes lehet egy ilyen noname cuccra beruházni, vagy esetleg némi szerencsével hasonló áron megcsípni egy ilyet? Ekkora összeget még nem sajnálnék egy iparis pedálra.
A másik opció négyezer pénz körül valami jobbféle, kónuszos, műanyag platform (először én is idegenkedtem a plasztiktól, de meglepően megszerettem a Magellanon). Csak valahogy nincs kedvem időről időre széthúzgálni.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Rottweiler89 #30173 üzenetére
Oké, készséggel elhiszem. Jó minőségű dolgokat gyártanak?
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Rottweiler89 #30180 üzenetére
Egy ilyen ötezer forintos, ipari csapágyas pedállal szerinted nem nagyon lőhetek mellé?
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Visszavittem a középkonzolos kitámasztót. A srác baromi lekezelő stílusban elmagyarázta, hogy ez márpedig biztonságosan felszerelhető a konzol nélküli vázamra , "de ha csak nem kell, mondjam azt".
Az is biztos, hogy többé nem náluk hagyom a pénzem. Tényleg olcsók, de már nem először bunkóznak velem.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Megtöröm a témát: szerintetek az ilyen egyvillás kitámasztók is használhatók biztonsággal aluvázon? Itthon a középkonzoloson kívül többnyire mindenhol a lánc- plusz támvillás konstrukciót látni, ami felhajtva effektíve nagyon kilóg hátrafelé. Ez a cucc viszont így akár előrébb is rakható.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Tegnap hoztam haza asszonynak bátyám régi Wheeler bringáját. A vas pontos korát nem tudom, de nagyjából húsz év körül mozoghat (vagy afölött). Van ötletetek, melyik modell lehetett ez?
A másik: bringavásárláskor nem volt preferencia, a közeljövőben viszont tervezem, hogy beruházzak tárcsafékre. Ilyenkor a meglévő felnit szokás átfűzetni tárcsás aggyal, vagy akkor már olcsóbb, ha komplett kereket veszek?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Pttypang #33230 üzenetére
Nem az én művem. (mondjuk máshol nincs is neki menet)
LonGleY:
Van persze, egy ilyen vasról van szó. Én speciel egyből fűzött kereket néztem. Nem tudom, milyen minőségű benne a Joytech agy, de ha a mostani Shimano HB-RM40&FH-RM30 páros szintjét hozza, akkor már nem visszalépés."This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Sziasztok!
A nyáron vettem montit, de egyre inkább érzem, hogy erősen határeset a mérete, kicsit nyújtózkodós. Én egyhetven magas vagyok, a váz 18"-os. A felsőcsövet még épp kényelmesen átlépem, de a nyeregcső már alig húsz centit ha ki van húzva, a nyereg pedig teljesen előre van állítva (és így van nagyjából rendben a pedáltengely-térd vonal). Még megpróbálkozom rövidebb stucnival, de szívem szerint kipróbálnék egy 16" körüli gépet, mennyivel érzem esetleg kényelmesebbnek.
Ismertek netán olyan helyet, ahol meg lehet járatni akár használt darabokat?
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Biztos megkérdezik időről időre, de valamiért az istennek se akar működni a kereső: a matt vázak tényleg sérülékenyebbek, vagy csak nekem tűnnek kicsit hímes tojásnak, ha rájuk nézek?
Rövidesen új bringába fektetek, és azonos típusból a matt összeállítás szebben mutat. Azzal lélekben már megbarátkoztam, hogy nehezebb letakarítani, de az nem mindegy, mennyire kényes. Vélemények?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Maximum1 #36420 üzenetére
Az a baj, hogy ismerem magam - ha most a szimpátia okán megveszem a mattot, és ne adj' isten tényleg kényesebbnek bizonyul, nagyon fogom anyázni magam.
Sleek:
Konkrétan Level A3 van tervben, gondolom, erősen hasonló lehet a felületük. Tapasztalatod szerint mennyire koszolódik könnyen? Utána milyen macera leszedni róla a retket?[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
-
Narakh
senior tag
válasz Maximum1 #36461 üzenetére
Az én magasságommal messzire elkerülöm a 29er bringákat. Átlépésre már az S-es (17") 27,5er gép is nagyjából annyira határeset volt, mint a 18"-os 26er, amit épp a mérete miatt váltok. Ennél kisebb paripát meg nem fogok venni, mert baromi aránytalanok. Az S-es 26-er nagyjából a kényelmes méret.
A 26-os kerékkel eddig is nagyon jól megvoltam, nem látom okát, miért ne felelne meg a továbbiakban.
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Mit gondoltok erről a gépről? Kicsit félnék bringát külhonból rendelni, de elég bizalomgerjesztő darab.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Szerintetek mennyire lehet érzékelhető a különbség 1.75-ös és 2.0-s gumi között 26-os montin? Most 2.0-s Land Cruisert használok, de minden jó szándék ellenére a bringa egyelőre sajnos többet lát aszfaltot, mint terepet, úgyhogy lehet, hogy az új gépre már a vékonyabbat rakatnám. Ha nem vesz nagyon sokat vissza a tapadásból terepen, tudnék örülni némi plusz gördülékenységnek aszfalton.
Mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz Runner_fxr #37387 üzenetére
Köszönöm! Elég random, hogy mikor tévedek terepre, és nem igazán szeretnék állandóan gumit cserélgetni, ezért használok ilyen öszvér külsőt, ami kicsit erre is, kicsit arra is jó. Végső soron annyira kemény helyekre nem tervezek menni, hogy komolyabb kelljen, akkor meg már nem baj, ha gurul is.
Egy másik montin egyébként, amit rövidebb ideig használtam, 1.4-es virsli volt, és rendesen halálfélelmem volt a kanyarokban, annyira bizonytalanul tartott. Vagy ez betudható annak, hogy keményre volt fújva?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Tudom, elég faramuci kérdés, de mennyire jellemző, hogy a bringákat egy éven belül gariztatni kelljen? Tartok a külföldi rendeléstől, de akárhogy beszélem is le magam, sehogy sem hagy nyugodni ez a bringa.
A másik: 650B-ből csak 16"-os jöhetne szóba, azoknál viszont, amennyire megfigyeltem, már többnyire olyan, mintha a támvilla kvázi a felső vázcső folytatása lenne, egyenesszöget zárnak be. Ez azért geo függvénye is, vagy ilyen kicsi méretnél már mindegyik váz ilyen groteszk? Vagy csak nekem hülye a szépérzékem?
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
válasz LonGleY #37440 üzenetére
Sajnos jól sejtettem akkor. Elméletileg mondjuk nem nagyon van vesztenivalóm, mert a vevőszolgálatos kolléga szerint ingyen és bérmentve visszaviszik a bringát - kis hazánkból, háztól -, ha valamiért nem jön be. Csak ugye mi van akkor, ha mondjuk tényleg nem tudunk összebarátkozni, aztán közlik, hogy szorri, sajnos mégse fog menni az a szállítás...
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Narakh
senior tag
Használ esetleg valaki 27,5-es kerekű montit 16"-os vázzal? Egyértelműen az volna a méretem, de sajnos sehol nem tartanak ilyen kicsit készleten (nem beszélve arról, hogy a legtöbb gyártó páratlanul számoz, ami már pont nem jó). Egy esetleges külföldi rendelés előtt viszont mindenképp jó volna látni, mennyire festene gnómul a váz.
Tudom, geo függvénye is a dolog, de azért ha valaki tud segíteni, egy fotóért nagyon hálás tudnék lenni.
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó