- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Hűtőcsere
- 3D nyomtatás
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- iPad topik
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
Hirdetés
-
Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
ph Az AMD a gyártók felé már nem is az Intelhez méri a dizájn sebességét, hanem az újabb ARM magokhoz.
-
PlayStationre tart a Rocksmith+
gp Extraként végre elérhető lesz Steamen is a teljes változat.
-
3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
ma Négyzetesebb külső panel várható a következő szétnyitható Samsungban.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #197743 üzenetére
OZ-Cycle adta az ötletet a viaszolásra.
Először egy netről összeszedett receptet próbáltam ki. Sima gyertya viasz. Bór-nitrid kerámia por, Molibdén-diszulfid por, PTFE por és először 50, majd 30% paraffin olaj. Ez vegyes aszfalt/terep használattal elmegy 300-500km-t kb. A paraffin olaj miatt lágyabb. Emiatt marad a hajtáson is belőle. Nem mondom, hogy olyan mint a zsír vagy krém. Ha megfogom teljesen szilárd, de ha végighúzod rajta az ujjad, egy picit zsíros lesz. Viszonylag hamar megjön a hangja, de utána sokat elmegy. Nem néztem meg, hogy mikor kezd el nyekeregni.
Absolute Black graphene-es viasz. Erről nem tudok érdemben nyilatkozni, mert szerintem hazavágtam a túlmelegítéssel. Szerintem emiatt van, hogy 2km után már megjön picit a hangja és utána nem sokkal okádék hangja lesz a hajtásnak. Olyan mintha váltásban lenne. Lehet mástól is, mert most több minden változott. A viasz az nagyon esélyes, mert azóta van szar hangja a hajtásnak. Ezt sikerült nyikorgásig használni 100-200 km alatt. Holnap cserélem a frissre. Akkor majd referálok. Még az lehet, hogy nem volt jó a tisztítás, bár azt kétlem. Benzin, majd több kör isopropil alkohol.
Pár nap és megérkezik a Molten Speedwax. Azt is megpróbálom majd.Heti kb 200km-t tekerek. A saját mixet használtam egy-két évig. Azzal elég volt 2-3 hetente kenni. Sőt. Most az AB-vel heti 2x kell nyomatnom. Ez sem zavar igazán. Hamar megvan. A legjobb az AB megoldása, amit javasol tisztításra. Forró vízzel kell csak leönteni a láncot. Szép tiszta lesz. Egy óra alatt megolvad a viasz a lassú főzőben. Majd 10-15 percet fürdik a lánc. Néha kicsit megrázom a láncot, hogy a belsejébe is bemenjen. Kiemelem, lecsöpögtetem vissza az edénybe. Lerakom papírra. Ventillátor pár perc alatt lehűti. Kézben megtöröm a láncot. Mehet a bringára.
Absolute Black, Molten Speedwax, Silca, Squirt stb. Ezek ott vannak a legjobbak között.
Csodák nincsenek. Viasz az viasz. Mindegyikben mikrokristályos paraffinok vannak. A többi alkotóelem sem a Hold sötét oldaláról származik. Grafén, molibdén-diszulfid, wolfrám-diszulfid, PTFE, Bór-nitrid amikkel eddig találkoztam. AB leírja, hogy miért csak grafént használnak. A diszulfidok oxidálódnak. Valami van a PTFE-vel is. A többiek meg ugyanúgy istenítik a sajátjukat.
hexan.hu ezt írja:
”A szilárd paraffin fény hatására, a folyékony paraffin pedig forró állapotban hajlamos az oxidációra, öregedésre. Ezért folyékony állapotban 80 °C felett huzamosabb ideig inertgázpárna nélkül nem ajánlott tárolni. Szilárdan, fénytől elzárt módon tárolva minősége nem változik.”[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Major Lion #197747 üzenetére
Nekem bringa 500-700kcal/óra. A 700-hoz már össze kell szednem magam. Átlag 600kcal/óra, ~130 bpm pulzus mellett. Nem vagyok szakember, de tapasztalatom az, hogy ha deficit van, akkor fogyni fogsz. Alacsony intenzitás hosszú ideig az jó.
Most azt próbálom wattmérővel, amit a Garmin javasol. Pár hétig alap gurulgatás volt FTP 50-60%-on 30-90perc. Két hete bejött 65 percben a threshold, FTP-n, 3x7 perc, majd 2x15 perc. Most ezeket variálja az alapjáratokkal.
Most a héten volt először 3x4x10sec 190%FTP, 2perc 30%FTP pihenőkkel. Pulzusom alacsony közben. Viszont pihenőnap nélkül azért érzem, hogy használom a lábaim. Ja és nem versenyzek, csak gurulgatok. Tök átlag vagyok a 3,4W/kg-mal a Garmin szerint. Viszont nem fárasztom le magam nullára, mint régebben. Szar többször műtött arcüregemmel ez a terhelés pont ok. Immunrendszerem nem akarom lenullázni. Tavaly voltam egy fél évet amatőr triatlonos edzéseken, bringa és futás csak mert az úszás az nem nekem való, ahol annyit azért megtanultam, hogy nem az a jó edzés ahol, rottyra tesszük magunkat. Mixet csinálok. Van kontroll is meg élmény is kint a természetben. Sportos kirándulásnak hívom a hétvégéket.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz balintbaba #197752 üzenetére
Ez nem úgy van, hogy ha hirtelen odapörkölsz, akkor az a vérben és izmokban lévő szénhidrátból megy? Valami olyan rémlik, hogy kb 2500kcalt lehet így menni. Afelett, persze már közben is ha tudod hogy hosszút mész, már kell pótolni. Persze ez is egyéni mint minden.
-
eddie1978
aktív tag
válasz xy.zsolt #197857 üzenetére
Ez mit mond el a felni vs tárcsafék témában? El tudja dönteni a kérdést? Egyáltalán el kell dönteni? Valamilyen szempont rendszer szerint azt választották. Nekik az most jó. Szerintem az adott feladatra a legmegfelelőbbett, vagy amiről úgy gondolja hogy az, kellene választani. Az, hogy ki mivel megy van annak bármi befolyása a másikra? Le kell tojni. Nyomni kell azzal ami van. Nekem két bringa van most. Egy 29 éves alu vázra 16 éve olcsó alkatrészekből épített egysebességes és egy műanyag CX űrhajó villanyváltás tárcsafék stb. Rohadtul mindegy ha nettó élmény oldalát nézem, hogy melyikkel megyek. Legfontosabb, hogy méretben jó és műszakilag megbízható legyen. A többi már nem tesz annyit hozzá. Van különbség nem vitatom.
Ezt a sok faxságot már leírtam korábban is. -
eddie1978
aktív tag
válasz inifini #197890 üzenetére
Ugyanez nálam is. Ultegra tárcsa vs 105 fékben Swissstop betét. Más világ. Mindegyikkel el lehet bringázni simán, csak ismerni kell nagyon, hogy mit tud. Vizesen, sárban, hóban, fagyban sokkal jobb a tárcsa. Van fékerő. Ez sem tökéletes, de nekem jobb.
Beállításhoz kell egy 10cm 0,5mm hézagoló szalag. Van erre boltban kapható eszköz is, de az drága. Félbe hajtva be kell dugni a betét és a tárcsa közé mindkét oldalon. Tökéletes lett nálam elsőre. Egyforma a hézag mindkét oldalon.
-
eddie1978
aktív tag
Nekem megfelel a tárcsa (is). Mindenki el tudja dönteni neki mi a jó. Nem meggyőzés a cél. Ezer szempont szerint lehet vizsgálni. Én így jól elvagyok. Szerintem, ismétlem szerintem, műszakilag jobb a tárcsafék. Gépjárműveknél ez a váltás már régen lefutott.
-
eddie1978
aktív tag
válasz -=RelakS=- #197908 üzenetére
Háhá. Tudtam hogy ez lesz. Mindig a van újabb példa, nézőpont. Végtelen parttalan diskurzus. Inkább tekerjük ami van!
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
Nos Absoluteblack graphene wax egy nagy kaka. Senki ne vegyen ilyet! Eddig a saját mixelt wax-al elment egy lánc nálam 4-5k km-t. Volt hogy 3-4 hetente viaszoltam csak. Ez a kb 2k-s láncomat pár száz km alatt kinyírta. Sz@rfos fossz@r sz@sz@r. Most felrakok egy 800km-t futott láncot a Moltenspeedwax cuccával. Az a wax jónak tűnik. Kibírt 300km-t simán most hétvégén. Remélem a hajtás túlélte. Most olvastam a ZFC oldalán az AB graphene lube tesztben az előzetes figyelmeztetést az AB wax-ról, hogy nem ajánlott. Én meg először azt gondoltam, hogy a túlmelegítés miatt bír keveset. Nos nem, mert vettem egy másik dobozzal belőle és az is sz@r.
ZFC azt javasolja, hogy forgassunk két waxolt láncot. Egyet hétköznapra, egyet hétvégére. Így a normálisabb waxok 300-400 km javasolt ciklusával, ahol a kopás még minimális, jelentősen megnő a hajtás élettartama. Ezt a hajtást még eltiprom egy lánccal ha nem lett cserés. Holnap kiderül. Amennyiben cserés a hajtás, akkor ráállok a két lánc rotálására az új hajtásnál.
AB kap majd egy mínusz végtelen értékelést a wax-ra. Nehogy jól érezzék magukat.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
Csak mint infó a viasz világából.
AbsoluteBlack Graphene wax a helyére került. A kukába. Nem jó semmire. Tényleg ne vegyen senki! 2km után már atom száraz hangja volt és ki kellett dobom a láncomat is mert elkopott.
Ellenben a Moltenspeedwax, az új recept amiben van az eredeti PTFE és MoS2 mellett WS2 is, tuti (a korábbi is ugyanilyen jó volt a ZFC szerint, abszolút ajánlott). A 800km-t futott lánccal ismét csendes a hajtás és 60km után sincs még száraz hangja. Jó lesz ez. Berakok mellé vetésforgóba egy új láncot is. -
eddie1978
aktív tag
Na újabb halott. Di2 BT-DN110-A akkumulátor. Ma reggel két hét kényszerpihenő után felöltöztem a legszebb bringás ruhámba, hogy gurulok egyet. Felülök, majd első tekerések után kónuszról váltanék felfele, de semmi. Nem lett egy hosszú tekerés, kb 300m. Notebookot rádugtam a szerviz adapterrel. Nem látja az akkut. Töltést nem veszi. Jól méretezték. Most két év két hetes. Ugyebár 24 hónap garancia. Van benne max 5 töltés. Csak hátsó váltóval megy, emiatt jóval tovább bírja mint a gyártói 1-2k km. Rendeltem egyet. Ezt meg holnap szétszedem, hogy cella vagy elektronika hiba van-e. Pár hónapja meg a wireless cucc hasalt meg.
Van valakinek tapasztalata Di2 rendszerekkel? Megbízhatóság? Kezdem elveszteni a bizalmam.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Runner_fxr #201070 üzenetére
Osmand vagy Komoot. Én személy szerint az Osmand alkalmazást használom. Inkább csak papír térkép helyett. Van rajta turistaút réteg is kerékpár utakkal. Tervezni is szoktam vele ritkán.
Osmand biztosan teljesen offline. Komoot is tud offline térképet kezelni ha jól tudom. A tervezéshez lehet kell net kapcsolat, ezt meg kell nézni.más
Kormánycsapágy gondom van. Integrált kormánycsapágy. A felső 1 1/4” egy váz a bepréselt 1,5” adapter perselyben van laza illesztéssel. Nos ez kattanik felül impulzus szerű terhelésnél. Hiába húzom meg. Most kicseréltem a komplett csapágyat és beragasztottam a felsőt Loctite 638 csapágyragasztóval. Kipróbálni még nem tudtam, mert meghalt a di2 akkum a bringában.
Miért van a felső csapágynál laza illesztés? Itt 0,16mm átmérő különbséget mértem. A csapágy külső gyűrűje kúpos alul és a vázba préselt gyűrű is az. Amennyiben a mostani ragasztott csapágy is el kezd mozogni, csináltatok egy átmeneti illesztésre tűrt gyűrűt a laza helyett. Az a baj szerintem, hogy a csapágyak előfeszítéséhez szükséges erő kevés ahhoz, hogy a kúpos felületeket kellő erővel összeszorítsa. Emiatt idővel megmozdul a csapágy. Ennek az eredménye a villanyakon is kimérhető. 0,06mm kopás van amiatt, hogy mozog a csapágy és vele együtt a műanyag persely is ami a csapágy és a villaszár között van.Mi a véleményed? Jó irány a ragasztás vagy a persely gyártás?
[ Szerkesztve ]
-
-
eddie1978
aktív tag
válasz xy.zsolt #201555 üzenetére
Itt a megoldás [link]
60-as tányér 9 kezdő sorral 60 rpm mellett 28mm országúti külsővel lehet 51km/h sebességgel gurulni. 40rpm 32km/h körül
El nem tudom képzelni, hogy miért kevés a bringákon lévő áttétel egy átlag bringásnak.
Szerintem, ismétlem szerintem, kevés a pedál fordulat sok esetben. Országúton a 80-100rpm tényleg kell. Természetesen mindenkinek egyéni, hogy mi a leghatékonyabb.
Az is lehet, hogy mindenki így bringázik aki kevesli a hagyományos áttételt. [link] -
eddie1978
aktív tag
válasz vendingo #202079 üzenetére
Nekem is a karóra lett a legoptimálisabb megoldás. Persze előtte volt néhány bringás óra. Most fenix 6X pro. Nekem a karóra nagyon nagyon megfelel. Mint már többször is írtam nem versenyzek, ellenben figyelnem kell a terhelésre.
Nekem az óra azért jó mert 24/7 rajtam van. Egész jól besaccolja az alvást és a body battery-nek nevezett napi energiaszintet. Ezek és az utolsó hét nap , ha jól emlékszem, terhelése alapján adja a bringás feladatokat. Nekem nagyon betalál mindig. Kellemesen elfáradok, de nem ölöm meg magam. Wattmérővel nagyon jó párost alkot. Van térkép is ha kell. Szoktam használni.
Ellentétben a bringás órával ez multisport. -
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #202144 üzenetére
Abszolút. Vettem onnan Radon össztelós XC gépet és sok alkalommal alkatrészeket az évek során. Nyugodtan vásárolj náluk. Nekem jó tapasztalatom van velük.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Szakbarbár #202150 üzenetére
Pont ezt akartam írni az űrhajós kajáról. 300-500Ft darabja. Ami oda van rajzolva az ajánlásban az 1000-3000Ft nagyjából tekerésenként. Nem kevés. Mellé még az egyebek, mint fehérje, bcaa, kreatin kiskutyafüle. Simán el lehet pattintani 30000-50000Ft/hó összeget. Én másfél-két évig használtam ilyeneket, de már elmúlt. Az én szintemen nem éri meg. Illetve sokukat nem bírta az emésztésem.
Helyette veszek iso pezsgőtabblettát a SPAR-ban fele annyiért mint a Decathlonban. Viszek Belvita jó reggelt kekszet vagy flapjack szeletet.
A házi gyártást még kipróbálom. -
eddie1978
aktív tag
válasz szimpláncsak #202154 üzenetére
Köszi az infót! Megpróbálom.
-
eddie1978
aktív tag
válasz fulton #203373 üzenetére
Benzin. Én egy vagy kettő decit rakok egy 1 literes nagy nyílású vegyszeres dobozba, majd jól megrázom. Ezt háromszor egymás után mindig friss benzinnel. Utána még átmosom ugyanígy isopropil alkohollal is. Ehhez le kell venni a láncot ha már a bringán van. Új láncnál mindig lemosom a konzerváló ragacsot a láncról ezzel a módszerrel. Benzin büdös, csak szabad téren ajánlott.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #203505 üzenetére
Mérje meg a tárcsák vastagságát! Amennyiben a gyártó által megadott kopáshatár alatt van, akkor kuka. Egyéb esetben a vastagság megadásával árulható.
Sok hirdetésben nem adja meg az eladó a használt tárcsa vastagságát. Úgy sajnos semmit nem ér a hirdetése. -
eddie1978
aktív tag
válasz Zoliwrc #203544 üzenetére
Pont került az 575 történet végére (nem, nem az ukrán kamionos haverok oldották meg, nem volt rá szükség ). Most jött meg az utalás.
Július 1-én rendeltem egy nadrágot. Amit 07.15-re igazoltak vissza. Augusztus 13-án hozta a futár. 16-án visszaküldtem. Visszaigazolták a visszaérkezést. Adjam meg a számlaszámomat az utaláshoz, amit vissza is igazoltak, hogy megkapták és hamarosan utalnak. Ezután semmi nem történt. Volt pár e-mail és telefon váltás. Mindig csak az ígéretek jöttek. Múlt héten kilátásba helyeztem, hogy az ÁSZF-ben lévő jogorvoslati lehetőségek fognak következni. Ma is volt még egy telefonos beszélgetésem velük. Megtörtént a vételár visszatérítés. Soha többet. Mavic, Endura, Castelli, Agu, Decathlon, turkálóban túrt ruhák hosszú évek óta hibátlanok. Pedig kapják a terhelést.
Van már két országúti nyári szettem tőlük. Több ismerős véleményét tudom csak megerősíteni. Minőségben nem nagy durranás. Nekem egy éves a két szett. Volt már garanciában varrás javításon az egyik nadrág. Az egyik mez most szakadt szét a hátsó zsebnél.
Annak örülök, hogy visszakaptam a pénzem.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #203659 üzenetére
Bikeinn-től rendeltem két cipőt. Megjött minden gond nélkül.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #203883 üzenetére
Tegnap este kicseréltem a gyári megoldást (1 1/8”-1,5” tapered) felül is 1,5”-ra. Felül volt egy vázba bepréselt szűkítő, amiben a drop in csapágy egy kúpon illeszkedett, amiben egy kúpos műanyag (műanyag b+) gyűrű szorította a villanyakat. Nos ezt nekem, lehet én voltam a béna, nem sikerült beállítani rendesen mert nagyobb ütésre kattant, nyáron. A műanyag kúp és a csapágy belső gyűrű között volt rés a hengerpalástok között. Szerintem itt kattogott. Azért gondolom ezt, mert raktam a villanyak és a műanyag kúp közé 0,1 mm hézagoló szalagot ami csökkentette ezt a rést illetve beragasztottam a csapágyat. Stucnit próbáltam szárazon, kétféle pasztával megadott max nyomatékra meghúzva. Semmi nem segített. Egyedül a hézagoló szalag csökkentette a kattogásokat. Ja és úgy, hogy álló helyzetben nem tudtam előidézni. Csak egy esetben, ha falnak nekikoccoltam. Akkor lehetett hallani. Majd a kormányra rá éhezve e ismét. Csapágy előfeszítés nem tudta a helyén tartani a felső csapágyat. Rajzoltam egy alumínium kúpot [kép] a 1,5”-os csapágy közé nominál méretre legyártva. A műanyagon 45 fok a kúp, ezen 15. Ez is segíti, hogy axiális irányban kisebb erő ébredjen radiális terhelés esetén. Ez az axiális erő a kúp miatt próbálja felfelé mozdítani a stucnit. A kilazulás esélyét csökkenti ez is.
Ez most nem mozog semmit a szobában próbálva (beteg vagyok most nem tudok kimenni). Merev mint a beton. A műanyag 6,9 mm hosszon fogta a villanyakat, ez 17mm. Felfekszik a csapágy belső gyűrűn és a villanyakon is.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #203910 üzenetére
A Tange Seiki a gyártója a headsetnek. Ők fém gyűrűvel adják. A műanyag szár miatt lenne? Nem gondolom. Alul a csapágy, ami acél, közvetlenül a műanyag villanyakra fekszik fel. Ezt a lazán illesztett kúpos megoldást sem értem. Sőt dupla kúp a műanyag gyűrű miatt. Van ennek valami magyarázata?
Van itt egy gépész aki tudja a választ és el is mondja? -
eddie1978
aktív tag
válasz RexpecT #203917 üzenetére
A megvalósítás az elbaszott, nem a pressfit. Szarnak bele, hogy precízen megmunkálják a csapágyfészket. Abba az 1000-10000€-ba nem fér bele a fészek megmunkálásának a költsége. Amúgy meg szinte az összes csapágy pressfit a nagyvilágban. Szerezzetek rajzot a menetes megoldáshoz ami van a bringátokban. Vannak ott is előírások. Felület, ahova a menetes csésze felfekszik, síklapúsága és a két felület párhuzamossága a cső két végén, vagy a két csapágy egytengelyűsége. A menet nem tájol. Ezt a sík felületek teszik meg részben. Az egytengelyűséget meg rábízzák a menetre. Nem véletlenül árulnak pressfithez betéteket, amik a vázba bepréselhetőek. Ezek egy befogásból, esztergán, oldják meg az összes felület megmunkálását. Így biztosított azok egymáshoz mért pontossága. Persze a váz még beszopathat, ha tűrésen kívüli a fészek átmérője esetleg a szélessége. Amennyiben kisebb az átmérő, fel lehet dörzsárazni. A nagyobb az gáz. Ott lehet ragasztani. Karbon zsugorodik, nehezebb biztosítani a végleges méretet a gyártás során. Van még az is, hogy a tengelyen lazán illesztik a csapágyakat. Nos ott is lehet szívni.
Nem annyira egyszerű ez. A gyártókat kellene jól tökön rúgni, hogy ne szarokat gyártsanak egy rakat pénzért. -
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #203952 üzenetére
Az illeszkedő felületek kattognak leginkább szerintem, ahogyan mozognak egymáson a pontatlan gyártás miatt. Csapágy belső gyűrű
lazán van illesztve a tengelyen a legtöbb esetben. Campagnolo UT biztosan kivétel. Olyanom volt. Ott a tengelyen szilárd illesztés van. A csészében van lazán illesztve a csapágy. Illetve a csapágy belső struktúráját is nyírja ha nem a tervezett irányból kapja a terhelést abban az estben ha ferdén fut.
Párhuzamosan-merőlegesen pontosan megmunkált tűrésen belüli felületek és átmérők kellenek ide. Nem űrtechnika ez. Szilárd illesztéssekkel jobban járnánk. Bár nem vagyok gépész. Ők ezt jobban tudják.
A szennyeződés más tészta, az a csapágyat teszi tönkre ha bejut. Ahhoz szerintem komoly elszántság kell, hogy beáztassunk egy jól megtervezett középcsapágyat. Búvárok kivételek. -
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #203967 üzenetére
Az enyémen van ilyen porvédő. Nem volt vele még gondom. Nem vagyok elég elszánt.
Más:
Most vettem Maxxis All Terrane gumit a CX gépre. Kíváncsi vagyok milyen. Remélem nem lesz csúszkálós. Jön majd egy szett Challenge Baby Limus is ha a Posta ki tudja kézbesíteni. Vannak problémák mifelénk. Létszámhiány van úgy hallottam. -
eddie1978
aktív tag
Segítsetek! Nem találom azt az oldalt ahol Balaton Felvidék mtb útvonalak vannak. Ki is vannak táblázva. Zádor vár és Hideg-hegy felé is láttam kitáblázást.
Valami ilyesmi volt. [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
eddie1978
aktív tag
válasz rétisün #204179 üzenetére
Aliexpress volt. Német raktár. Visszament a csomag. Nem küldte újra az eladó. Most szombaton jár le a 60 nap. Visszakérem majd a pénzt.
Ami ma jött azt 14-én rendeltem bike-components-ről. Ez sikeresen ideért 15 nap alatt. Előtte pár hete ugyanonnan jött két csomag. Azok a szokásos 4-6 nap alatt megérkeztek. Vannak gondok a postánál. Itt Fehérváron kevés az ember. Postás szomszédom mondta. Ezres nagyságrendben vannak ilyen beragadt csomagok. Az a gáz, hogy bike-components csak dhl, ami meg átadja a postának. -
eddie1978
aktív tag
Nem csöpögő szelepű kulacsot keresek. Jelenleg Camelbak Podium van. Mit érdemes venni? Maradjak ennél a gyártónál?
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #204838 üzenetére
Köszönöm a kulacs ajánlásokat! A nem szivárgót nyitott szelepnél gondoltam, csak nem írtam le. Camelbak ilyen pl. Vagy amit találtam még az a Specialized Purist Hydroflo. Elite Fly van dekában. Azt megnézem közelebbről.
-
eddie1978
aktív tag
válasz parandroid #204843 üzenetére
Hol írtam, hogy csöpög vagy tönkretettem? Legyél már egy kicsit pozitívabb.
Kezd nagyon karcos lenni a külső felülete. Lehet kicserélem hamarosan.Jól működik a Camelbak. Lehet kipróbálok valami mást, ha van tapasztalat ilyen membrános szelepes megoldással.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz parandroid #204847 üzenetére
Egyelőre lehet csak Camelbak kupakokat veszek. Ahogy írod, lehet cserélni kellene. Látott már egyet és mást.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
Headset-ben miért használnak drop-in felső csapágyat?
Korábban már írtam itt róla, hogy hajtottam a headset miatt egy darabig a szopórollert. Kicseréltem a teljes headset-et mindenestől kattogás miatt, de még rosszabb lett. Rajzoltam egy megoldást, aminél a felső csapágy is 1,5”-os mint az alsó, mert ebbe a CX vázba lehet felülre is rakni ha jól tudom a Lefty villa miatt , és láss csodát, nem kattog. Minden alkatrész nominál méretre lett legyártva, nem hagyva kotyogásra vagy bárminemű elmozdulása lehetőséget. Kétszer akkora hosszon fekszik fel a kúp a villanyakra mint a korábbi műanyag kúp. Most tuti. Mintha egy monolit tömbön tekernék. Nagyon érezhető a különbség merevségben.
Bal a régi, Tange Seiki megoldás.
-
eddie1978
aktív tag
Jó hogy előjött a ruha téma. Téli mindenálló kantár is nadrágot használok. Jelenleg a régi Mavic Inferno szett mellett van egy Castelli nadrágom XXL méretben a hossza miatt. Belső lábhosszom 92cm, 191cm magasság és 68-72kg mellett. Jelenleg 69kg. Az a gondom, hogy picit rövid a szára, mert ezt a méretet 86cm belső lábhosszhoz ajánlják. A XXXL is csak 87cm-hez van. Lehet rápróbálok arra. Amúgy nagyon szűk szabás, nem lötyög rajtam.
Van pár gyártó akinél van hosszabb belső lábhosszhoz is nadrág. Löffler-t találtam.
Ismertek még ilyen gyártót? Esetleg személyes tapasztalat? -
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #205371 üzenetére
Inkább etióp Tavaly sikerült 74kg-ra felgyúrnom magam. 20 éve is 72-73kg voltam. Volt egy 82-83 körüli csúcsban 88kg kitérő. Most már évek óta megint ekörül vagyok.
-
eddie1978
aktív tag
Küllőfeszességnél mi az irányadó érték? 120kgf vagy 1200N amit legtöbb helyen olvasok maximumnak. DT CR1400 kerekem van. Amikor megvettem, olyan volt mint a langyos vaj. Mintha gyurmában tekernék. Majd hamarosan elkezdtek pattogni a küllők elöl és hátul is. Akkor még nem volt küllőfeszesség mérőm. Húztam az anyákon 1/4 fordulatot. Közben megjött a mérőke. Vettem az első/hátsó küllőből egyet hogy bekalibráljam a mérőt. Most jól mér. Eszerint az elsőnél fék oldalon ~1100N, másik oldal ~700N. A hátsó az lazább. Fék oldalon ~700N, hajtásnál ~900N. Pattogás még megvan. Húzzak még rajta?
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #205570 üzenetére
Az rohadt élet, hogy sehova nem viszem el. Nincsenek jó tapasztalataim. Vagy elcseszik vagy száz évre vállalják. Volt olyan, hogy télen, amikor nincsen szezon, pont kereket vittem átcentírozni az offszet miatt. Belepörgetett az ember az üres naptárba, csak kiszúrásból, vagy 4-5 hetet, hogy akkorra talán be tudják vállalni. Mondom kabbe. Azóta ezt is magam csinálom. Mavic hátsó felnit is én húztam át fék felé, mert egy másik szerviz nem tudta megoldani másodjára sem a felni offszetelését (a gyári centírozó adapterrel, amiben benne van az offszet) úgy, hogy akkor már vittem a bringa gyári kerekét, hogy arról a dishing tool-al tudta ellenőrizni a centírozást az új keréken. Persze ha volt neki. Ilyet is csináltam magamnak fillérekből. Vázban átcentíroztam két mérőórával simán 0,2mm alatti ütéssel. Belement 10k hiba nélkül azóta. Ezt a DT-t is magamnak csináltam. Megy szépen, csak zenélnek a küllők időnként. Nyolcas/tojás nincs. Meglesz erre is a megoldás. Infó kell.
Erről van szó, Cannondale Ai re-dish[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
Gondban vagyok. CX mellé legyen monti vagy ne? Hardtail vagy össztelós. Igazából mindenre elég nekem a CX. Viszont sokat megyek terepen. Amitől tartok, az a rugózás szerviz. Le fogja enni a hajlamát. 25-50 órás periódusokat írnak elő. Az átlagban 40 rugó egy fully esetén. Ez nálam két havonta lenne esedékes. Az kb 250k évente. Mik a tapasztalatok? Kell ilyen gyakori szerviz? Lehet hagyom a fenébe. Azt számoltam, hogy kb 4 év alatt rámegy a bringa ára ha betartom a gyártói ajánlást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Disney+
- HBO Max & OD topic
- Mobilinternet
- Ukrajnai háború
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest