- HP EliteBook / ZBook topik
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Házimozi haladó szinten
- iPad topik
- 3D nyomtatás
- TCL LCD és LED TV-k
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Megjelent az EasySMX okostelefonok mellé szánt, multiplatformos kontrollere
ph Az 5,9, 6,4, illetőleg 6,8 hüvelykes készülékeket is fogadó "gamepadból" a Bluetooth lapka sem hiányzik.
-
Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Nekem 80 a nyugalmim, 185 eddigi maximumom (picit még lehet menne magasabbra is), kényelmes tempóval 140-145, keményebb, de még hosszan tartható tempóval 150-155 körül szokott lenni tekerés közben.
Az óra által adott intervallumokat kb. el lehet felejteni, sokkal jobb ez: [link] -
Cathfaern
nagyúr
válasz Vasinger! #6280 üzenetére
Kerékpár ipar nagyjából a marketingről szól, lásd a mostani 29-27,5 vonalat. Ezért a gyártóknak nem feltétlen azt kell nézni, hogy mi ami tényleg jó, mert megfelelő nyomással úgyis azt veszik az emberek. Innentől kezdve, ha te lennél a gyártó, milyen terméket reklámoznál? Amiből 100km-en elfogy 1ml, vagy amiből 400km alatt fogy el 1ml? (miközben neked az előállítási költség lényegében ugyanannyi... )
Továbbá az iparág elég teljesítményszemléletű (lásd gramm mánia), ami szép és jó dolog, de az átlagembert nem nagyon érinti (gyakorlatban). Szóval lehet, hogy az olajjal 50km-en nyersz 1 másodperc előnyt, ami a profi sportban számít(hat) (cserébe 150km-enként újra kell kenni). És mivel a profik ezt használják, könnyebb marketingelni, ezt tolja mindenki.
De jó eséllyel még lehetne ilyen érveket sorolni... népszerű nem feltétlenül jelent jobbat, főleg nem minden felhasználásra(#6249) Toomy:
"4000Ft -ért egy rozzant mountit amivel már mindenféle komolyabb edzettség nélkül nekimentem az országnak össze vissza"
Pontosan erre gondoltam Korábbi hsz-eidből ha jól emlékszek már ekkor is 100-200km-es túrákat is mentél. Nyilván ez nagyon más alapot jelent ahhoz képest, hogy ha valaki gimis tesiórákon mozgott utoljára "komolyabban" a mostani kezdés előtt (én )[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Találkozott már valaki olyan nyeregtáskával, ami (legalább) 2 részre volt osztva? Jó lenne váztáskát kiváltani, hogy elférjen 2 kulacs, viszont telefont nem szivesen dobnám be kulcsok, szerszámok, stb. közé... Illetve ezen okokból mindenképp stabil rögzítésű és biztosan záródó kéne.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz D.Orion #6520 üzenetére
Nyergem elég széles, szóval azzal nem hiszem hogy gond lesz (azzal már inkább lehet, hogy a selle smp-nél hátul van az a levehetetlen embléma... ).
Egyébként ki hova szokta rakni a telefonját? Kartáskán is gondolkoztam már, de azzal pont az a problémám amit írnak is sokan... -
Cathfaern
nagyúr
Köszi mindenkinek a telefonnal kapcsolatos válaszokat
zack:
Kilopás biztos nem probléma, mert városban nem nagyon tekerek, illetve meg sem állok sehol -
Cathfaern
nagyúr
Azért az kemény, hogy az egész hátsó sort egy darabból alakítják ki
Egyébként nekem nagyon szimpatikus az első váltó nélküli megoldás. Ráadásul számolgattam, pont annyi áttétel különbség van egy 1x11-el, mint az én 2x10-emmel... ha lenne 42-es hajtómű, akkor ugyanolyan áttételek lennének elérhetőek, mint a mostani rendszeremen (csak nyilván nagyobb ugrásokkal). Remélem mire odaérek(2-3-5 év), hogy teljes váltás+hajtás csere, addigra már alsóbb kategóriába (jobb ár/érték arány sávba) is lekúszik ez a megoldás
Szerk:
Számolgatáshoz kerestem egy használható képletet, ha más is akar számolni, akkor ne kelljen keresni:
sebesség [km/h] = (hajtómű fokszám)/(lánckerék fokszám)*(pedál fordulatszám)/60*(kerékkerület[1])*3,6[1] méterben, 26" esetén 2.075, 28" 2.234, persze egyedi méréssel lehet finomítani
Manitou:
Szerintem nem feltétlen (csak) a súly a lényeg itt. Nekem pl. sokszor úgy jön ki, hogy a két első tányér "határán" változik a megfelelő áttétel. Szóval vagy váltogatom folyamatosan az első váltót (ami messze kényelmetlenebb, mint a hátsó), vagy keresztbeváltással használom. Utóbbi nem biztos jó ötlet ha ~1 órán keresztül megy így. Persze tudom ez totál hely, erőnlét, stb. függő, illetve átvariált hátsó sorral meg is lehet oldani. De lényeg a lényeg: kényelmesebbé teheti a váltást.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Durvább sziklás részek mellett én megemlíteném a magyar utakat is... környéken van 1-2 hely, ahol ha nem figyeltem, akkor spd nélkül lecsúszott a lábam a pedálról.
Illetve további előnye, hogy mindig az ideális pozícióba tartja a lábat (nekem rendszeresen előrecsúszott a lábfejem).
Plusz a direkt biciklizésre való cipőkben sokkal kényelmesebb tekerni a keményebb talp miatt (bár ez nem közvetlenül az SPD előnye, de sokan SPD-vel együtt vesznek biciklis cipőt) -
Cathfaern
nagyúr
válasz Vasinger! #6733 üzenetére
Nekem 90-100 körül van ha tolom a biciklit "Beszélgetős" tempónál 130-140, ha normális tempót tolok, akkor 150 környéke.
Szóval szerintem reálisak ezek az értékek
(ugyebár azt érdemes figyelembe venni, hogy minél idősebb valaki, a nyugalmi, illetve átlagpulzusa annál alacsonyabb... szóval nem érdemes egy 20-as éveibe járó embert egy 40-eshez hasonlítani) -
Cathfaern
nagyúr
válasz Aristeus #7022 üzenetére
"Személyi igazolványt szoktatok-e magatokkal vinni hosszabb edzésekre, ha megállít a rendőr és nincs nálad, akkor bevihet pl. az örsre?"
Én igen, de én átjárok a határon is Ausztriába, és német nyelv tudás nélkül nem sok kedvet érzek rá hogy elmagyarázzam hogy ki vagyok és mit akarok ha esetleg igazoltatnak (bár még csak rendőrt se láttam soha a határ másik oldalán)."Bicikli felszerelés / mit érdemes magunkkal vinni hosszabb edzésekre?"
Ami nálam mindig van:
- legalább 1 db csere belső (folt és foltjavítót nem szoktam vinni, út mentén ragasztgatni szerintem nem egy élmény)
- minipumpa
- 3 db gumileszedő
- legalább 1 db müzliszelet
- pénz (1500 - 3000 Ft, vésztartaléknak ha történne valami)
- a fentebb is említett személyi
- ha állítgattam valamit a biciklin (nyereg, váltó pl.) akkor viszek szerszámot, hogy ha mégse jó, akkor utána tudjak állítani (egyébként nem mindig van nálam)amit mindenképp beraknék csak mindig elfelejtek beszerezni:
- gumikesztyű, ha valamit szerelni kell, ne legyen tiszta kosz a kezem"Ha szeretnék fejlődni a bringázásban, akkor simán használhatom a futáskor használt pulzuszónáimat? Pl. aerob edzéshez a max. pulzus 70-75%-a?"
Igen."Pedálfordulat: Úgy olvastam, hogy 90/perc körül lenne az ideális, mennyire kell ezt szigorúan venni?"
A 90-es az az elméleti ideális fordulat, ami az elméleti ideális embernek megfelelő Gyakorlatban elég változó kinek mi jön be. Itt a topicban is van aki 100 alá szinte sose megy és több száz km-eket leteker, van akinek meg a 70-80 környéke a kényelmes és ugyancsak leteker sok száz km-t... Általában az a tapasztalat, hogy aki nagyobb súlyú, az szívesebben teker alacsony fordulaton (de erre meg rögtön én vagyok itt ellenpéldának, mikor 90kg felett voltam, akkor is kényelmesebb volt a 90-es fordulat, mostanában 95-100 környékén tekerek).
Elméletileg 90 alatti fordulat kevésbé energiahatékony hosszú távon, illetve jobban terheli a térdet. Gyakorlatilag ha egy adott pedálfordulat kényelmes neked, és hosszabb távon se (értve mindezt km-ben, mind napokban) fájdul meg a térded, akkor nyugodtan tekerhetsz azon a fordulaton... -
Cathfaern
nagyúr
válasz t-bali3 #7419 üzenetére
Annyira ne keseredj el ezen Bizonyos meredekség felett nem nehezebb futni ugyanolyan tempóval, mint tekerni (tulajdonképpen futás sokkal kevésbé függ a meredekségtől, mint a biciklizés... de ezt a többet futó kollégák jobban el tudják magyarázni )
(#7369) Vasinger!
Én is a napokban futottam bele ebbe a belsőbe, igaz én csak neten... ára milyen volt egy sima belsőhöz képest? Illetve memééknek volt vele tapasztalata vagy csak mutogatták? Ha nem drágább, illetve nem üt, akkor nem rossz találmány -
Cathfaern
nagyúr
válasz Szakbarbár #7525 üzenetére
Én annyit változtatnék ezen, hogy amikor leérsz Balatonakarattyára, akkor ne a 71-esen folytasd, hanem menj le a parti útra (Aligai út). Az a balatonkörüli kerékpárút része, de igazából nem kerékpárúton fogsz menni, hanem egy rendes (kerékpáros szemszögből) széles úton. Ráadásul akkor Balatonvilágos után megnézheted végre a balatont, mert van egy parkosított rész, ahonnan gyönyörű panorámával egész tihanyig ellátni
Szállást szerintem találsz még, bár jó eséllyel nem egy telefonba fog kerülni...
Amúgy esetleg érdemes lenne 1hsz-ben vagy akár külön topicban biciklisbarát szálláshelyeket gyűjteni. Szerintem pl. balaton körül sokaknak jól jönne ha tudnák hogy hol tudnak úgy megszállni, hogy a biciklit is kényelmes le lehet pakolni.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Kipróbáltam ma a Strava-t, és azt hiszem át is fogok állni rá. iPhone-on sokkal jobban muzsikál, mint az endo, drasztikusan kevesebbet eszik (kb. fele annyit ahogy néztem), és gyorsabb is. Plusz szimpatikus az a feature benne, hogy ha talál olyan részletet az útvonalon, amelyen többen is mentek már, akkor arra külön csinál egy ranglistát De alapvetően a jobb kliens miatt váltok.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Vasinger! #7591 üzenetére
És ez pont elég nekem telefonon Menet közben úgyse nézegetek egy halom infót, totál felesleges. Max térképet szoktam használni belőle, illetve megálláskor ránézek az átlagra. Viszont épp emiatt nem lassú mire betölt az app (endo kicsit tud akadozni). Auto pause-t én endo-ban is kikapcsoltam, szóval az nekem nem hátrány.
Sportstrackert próbáltam, a webes felülete nagyon nem tetszik, márpedig én azt többet nyomkodom, mint a telefonos felületet. És nekem az endonál is többet evett. (ugye ezek nagyon különbözhetnek attól függően, hogy milyen oprendszerű telefonnal nézi az ember. Hisz hiába látja ugyanazt a felületet, a mögötte lévő program teljesen más) -
Cathfaern
nagyúr
Strava-ban kézzel nem lehet megadni átlag, illetve max pulzust? Az eléggé hiányzó feature lenne
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Cathfaern #8481 üzenetére
Nos kiderült, hogy nem lehet. Ráadásul ahogy a megoldás után kutatva olvasgattam a fórumokat, a support elég csapnivaló a Stravahoz, szóval visszaálltam Endora.
Egyébként a tegnapi nap nagyon jó formában voltam, meg is lepett Máskor 170-es pulzuson már erősen érzem hogy nem ok valami, most meg 170-t még meg se éreztem, egyik emelkedőn kiállva mentem fel, és akkor is csak azért vettem észre, hogy már 180 a pulzusom, mert ránéztem az órára...
Illetve később döntöttem egy kis sebesség, meg pulzus rekordot is, egyik lejtőn felgyorsultam 44 km/h-ra, gondoltam nézzük meg meddig tudom tartani (lejtő alja után sík rész jött) Fél percig megvolt a 44, utána már vissza kellett engednem, de így is kijött az 1km-re a 40 km/h-s átlag. Plusz amíg 44-el mentem, addig megvolt a 190-es pulzus is (eddig 187 körül volt a max amit láttam). -
Cathfaern
nagyúr
Nagy logó tervezések előtt én javaslom, hogy történjen meg az engedély kérés ([link]), ugyanis amennyire tudom az esetek nagy részében nem szoktak engedélyt adni ilyesmire (sima PH!-s póló és bögre rémlik a múltból, hogy nem kapott zöld utat)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz M_o_g_y_i #8600 üzenetére
Bár nekem ehhez túl sok közöm nincs, de tudtommal valami olyasmi van a háttérben, hogy a logóval azonosíthatják a lapcsaládot, még ha a logót viselő független is attól. Pl. biciklis felragasztja a PH! logót, majd áthajt minden piroson. Ez ugye nem túl pozitív reklám.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #8937 üzenetére
A tábla csak azt tiltja, hogy tekerj a biciklin, tolni lehet. Nem ismerem a teret, de adott kialakítás és emberforgalom esetében teljesen indokolt is lehet a dolog.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz hoffman_ #9637 üzenetére
Nekem az van, Actyum modell ([link]). Annó próbálgattam végig a sisakokat, és mikor ezt a fejemre vettem, nem is éreztem, hogy lenne bármi rajta (ellentétben a többivel), szóval kicsengettem érte a kissé borsos árat (24k volt). Lassan 2 éve használom, és teljesen meg vagyok vele elégedve, hosszú távon (5-6+ óra) se nyom sehol. Szerintem jól szellőzik, legalábbis sose éreztem, hogy főne benne a fejem. Képen nem látszik, de nagyon jó rovarháló van benne, sűrű szövésű (legfeljebb a legkisebb muslica tud átrepülni rajta), és ellentétben sok más sisakkal az összes nyílást letakarja, szóval sehol se tud berepülni a bogár (igazából nem is a nyílásokra van ráragasztva, hanem a belső szivacsos résszel van együtt). Ellenzős részét nem próbáltam, nem éreztem szükségét, de adnak hozzá azt is.
Szóval olcsónak nem volt olcsó, de nagyon meg vagyok vele elégedve, sose éreztem azt (tekerés közben), hogy szabadulni szeretnék tőle. -
Cathfaern
nagyúr
válasz CsiguszMaxim #11135 üzenetére
Zaj a külső miatt van, minél "recésebb", annál zajosabb.
Az, hogy hamar leáll az természetes, ugyebár itt az erőkifejtés úgy oldják meg, hogy a görgőt folyamatosan fékezik. -
Cathfaern
nagyúr
Szerintem nem annyira a konkrét hőmérséklet a gond, hanem a páratartalom és a hőingadozás. Tehát ha adott egy alapvetően száraz levegőjű helyiség, ahol max pár fokot ingadozik a hőmérséklet napi szinten (értsd: nem süti a nap a biciklit), akkor nagyjából mindegy, hogy 5, 10 vagy 20 fok van ott. A probléma az, ha éjjel fagy, hajnalban párás lesz, napközben kiolvad, rárakódik a köd estefele, aztán éjjel megint megfagy.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ---Lasali--- #12453 üzenetére
Nekem grafitos van/volt, 100-120km-enként ráfér a láncra egy pucolás vele (normális időben, nem trutyiban).
-
Cathfaern
nagyúr
Mondjuk ha már hosszútáv, akkor esetleg egy "Race Across Hungary"-t (RAHU ) lenne érdemes még letolni. Mondjuk Szentgotthárd környékéről indulva Nyíregyházáig, autóúton az 500km (de határtól határig menve 600km is összehozható akár), szóval ha az ember nem akar autópályán menni, akkor valamivel még több is valószínűleg
-
Cathfaern
nagyúr
válasz D.Orion #15447 üzenetére
"A forgalmazott kerékpármárkák és egyéb kiegészítők szépen elkülönülnek, átfedés alig tapasztalható. Pl. kulacsból anno én 13 különböző márkát találtam, mire végigjártam az összes általam ismert boltot. "
Ennek nagyrészt az az oka, hogy a bicikliboltok egy jó része úgy jön létre, hogy a tulaj szeretne venni valamiért XY márkát rendszeresebben, viszont nem található a környéken Szombathelyen pl. van egy bicikli bolt, akik úgy kezdték hogy a 2 gyerek elkezdett versenyszerűen biciklizni -
Cathfaern
nagyúr
válasz Drótszamár #15472 üzenetére
Pollen allergiád nincs véletlenül? Amit leírsz az eléggé hasonlít egy enyhe asztmához, vagy mint ha az kezdene kialakulni (ha ez utóbbi időben kezdődött csak). Ahogy az orvosom szokta mondani asztmával sprinter lehet az ember de maratonista nem Tipikus jelenség, hogy kezdetben semmi problémát nem vesz észre az ember, viszont hosszú terhelés alatt egyszer csak elkezd fogyni a levegő...
Ha nem is asztam, akkor is valószínűnek tartom, hogy a hörgőidnek nem tetszik valami. Ez lehet akár túl száraz / túl párás levegő, vagy túl hideg is. Nem teljesen egyértelmű, hogy ez most kezdődött, vagy régebb óta van, de ha előbbi, akkor az is lehet, hogy egy megfázás / influenza maradványa, aztán idővel elmúlik majd.
De félreértések elkerülése végett nem vagyok orvos, csak van némi asztmám aztán emiatt jobban utánanéztem a tüdőt érintő dolgoknakAmúgy írta valaki, hogy 120-as körüli pulzussal próbálj tekerni, én kb. fele annyi kiló vagyok, mint te, de ha felülök a biciklire, már akkor 120 körül van a pulzusom, nem hogy el is kezdjek tekerni Az általános pulzustartományokat tökéletes bmi-vel rendelkezi 35 körüli férfiakra szoktál megírni, szóval aki ettől bármilyen paraméterben eltér, annak valószínűleg nem lesz megfelelő Vannak kalkulátorok, amik ezen paramétereket is figyelembe veszi, az alkalmasabb a megfelelő pulzustartomány meghatározására.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
Vannak a topicban győriek? Ha igen, melyik biciklis szervízzel vannak a legjobb tapasztalatok?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz jackbacsi87 #16720 üzenetére
Reméltem, hogy itt Győrben jobb lesz a helyzet, mint Szombathelyen volt, de akkor látom ugyanaz a színvonal
Köszi a választ! -
Cathfaern
nagyúr
válasz imyourfriend #16736 üzenetére
Melyiket érdemes szombathelyen? Én paragvárisat próbáltam, illetve a Domusnál lévőt. Paragvárisokkal egy darabig meg volt elégedve, de a vége fele már nem igazán Viszont egyszer még mindenképp meg kéne látogatnom szombathelyi szervízt, szóval ha tudsz mondani jót, akkor oda mennék
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen