Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz Runner_fxr #274895 üzenetére

    Köszönöm! Bár azt mondjuk nem egészen értem, hogy mit jelent oldalirányban rálépni? Döntsem meg a bringát 45 fokban, és álljak a pedál felületére, vagy a pedál oldalára álljak rá (ahol a tengely van)? A bringámban a speckó szerint BB-UN101-es Altus monoblokk van, ami menetes, szóval tényleg csak a csapágy lehetne a gond, de az meg talán nem nyöszörögne.

    Két kifejezett helyzetet tudok mondani:
    1. A legegyszerűbb a legmagasabb áttétellel elindulás és izomból rálépni a pedálra, akkor van egy rövid, nem túl hangos ropogó hang, ezt mindkét pedállal produkálja. De ezt csak mozgás közben, amikor feszül a váz. Menet közben is megvan ez a ropogó hang, kisebb terhelésnél is, ha nagyobb sebességgel megyek. Ha viszont nekitolom a bringát szemből a falnak, és úgy állok rá a pedálra, akár ugrálhatok is rajta, nem történik semmi, de nyilván ilyenkor nem mozdul a bringa, és a megtámasztott kerék miatt nem is hajlik a váz.
    2. Gurulok (pl. lejtőn), akár a nyeregben ülve, akár a pedálon kiállva. Ilyenkor a vázon érzek olyan ütődéshangokat, mintha egy elszabadult csavar ugrálna a vázban ide-oda. Ez főleg oldalirányú terhelésnél jelentkezik (kanyarban), de pl. a kerékből érkező függőleges irányú ütődéseknél (úthiba) nincs hang. Ilyenkor a hajtás nem megy. A kerékagyak is csendben vannak mindkét irányban, a szabadonfutó is működik.

    Így végiggondolva akkor jön a hang, amikor a váz oldalirányú terhelést kap. Így hajlok arra, amit mások is mondanak, hogy az elmúlt időszak vizes időjárása meg a dzsuvás út valahonnan valami kenést kimosott, és ez ilyen fém a fémmel találkozás.

    Most meghúztam mindent rendesen, és mivel a gyorszár le volt lazulva, az is okozhatta részben a problémát. Holnap megint megyek, akkor majd jobban odafigyelek a hangokra. Utána meg befújom a kritikusabb kontakt pontokat olajspray-vel, ha az javít, akkor le lehet szűkíteni.

    #274901 fulton: a nyeregcsövet és a kormányt elég egyszerű lesz kizárni, befújom olajspray-vel, és ha változik a helyzet, akkor az volt a gond. De nem akarok mindent egyszerre megcsinálni, mert akkor nem fogom tudni, hogy mi volt a gond. Csavarok most rendben, gyorszár is, a holnapi ride alatt hallgatózok, aztán majd hazaérve egyesével végigmegyek a lehetséges olajzási pontokon. Ha megvan, akkor tudom, mit kell majd bezsíroznom.
    Én most mostam le először pár hete, de a nedves kendő kevés lett volna hozzá. Szivaccsal mostam vödörből, MucOff bringatisztítóval lefújva előtte, de az utóbbi hetekben nem egyszer jöttem haza csuromvizes cipővel, az alsócsövem alján meg áll a sáros dzsuva, ahogy a villán is. Sajnos én járok bringaúton is, ott meg a berohadt lehullott levelekből álló pempő meg néha a sár nem kíméli. De itt inkább a víz lehetett a ludas. És mosásnál pl. simán befolyhatott a nyeregcsőbe a tisztítószeres víz felülről.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák